// چهار شنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۰

جیک جلنهال و دنی ویلنوو دوباره با یکدیگر در سریال The Son همکاری می‌کنند

شبکه HBO قصد ساخت سریال The Son با اقتباس از کتابی به همین نام را دارد. بازیگر اصلی این سریال و یکی از تهیه‌کنندگان آن جیک جینهال است.

جو نزبو، نویسنده‌ی نروژی در سال ۲۰۱۴ میلادی کتاب The Son را منتشر کرد و حالا شبکه HBO می‌خواهد یک مینی‌سریال اقتباسی را براساس آن تولید کند. دو تن از تهیه‌کنندگان اصلی این سریال جاناتان نولان و لیزا جوی یعنی خالقان آثاری همچون سریال Westworld خواهند بود. شورانر و نویسنده‌ی اصلی سریال هم لنور زیان است که به خاطر ساخت سریال Billions برای شبکه شوتایم و سریال Brand New Cherry Flavor برای شبکه آنلاین نتفلیکس شناخته می‌شود. البته لیزا جوی و جاناتان نولان هم در تیم ساخت و نویسندگی سریال نقش اساسی دارند و شبکه HBO اعلام کرده است که به همکاری بیشتر با آن‌ها افتخار می‌کند. جاناتان نولان بیشتر به خاطر نویسندگی فیلم‌نامه‌های «پرستیژ»، «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight)، «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» (The Dark Knight Rises) و «اینتراستلار» در همراهی با برادر خود شناخته می‌شود.

در این بین وظیفه‌ی کارگردانی اکثر یا شاید همه‌ی اپیزودهای سریال هم برعهده‌ی دنی ویلنوو خواهد بود؛ شخصی که فیلم Arrival را در کارنامه دارد و قبلا در دو فیلم Prisoners و «دشمن» (Enemy) با جیک جیلنهال همکاری کرده بود. سخنگوی شبکه HBO ویلنوو را یک فرد کاربلد در طراحی تصاویر نفیس برای فیلم‌ها می‌داند و باور دارد که جیلنهال هم در نقش تهیه‌کننده و هم در نقش بازیگر، این پروژه را چندین و چند قدم جلو می‌برد. فرانسکا اورسی، نائب رئیس اجرایی شبکه HBO می‌گوید:

جاناتان نولان، لیزا جوی، دنی ویلنوو و جیک جیلنهال. بسیار هیجان‌زده هستیم که ببینیم چه‌طور این گروه قدرتمند، به اقتباس کتاب The Son در قالب یک مینی‌سریال می‌پردازد.

جاناتان نولان با کت و شلوار و دنی ویلنوو با با بارونی در محل فیلم برداری

داستان The Son در پایتخت نروژ جریان دارد و به سلسله‌ای از جرایم خشن می‌پردازد. هدف اصلی کاراکتر قصه هم موردی جز انتقام نیست و باید دید سریال چگونه درگیری او با این خواسته را به تصویر می‌کشد. ویلنوو که به‌تازگی گفته بود به‌شدت مایل به همکاری مجدد با جیک جیلنهال است، قبلا می‌خواست کتاب The Son را تبدیل به یک فیلم اقتباسی کند. ولی با شکست خوردن آن پروژه در مرحله‌ی پیش‌تولید، حالا این اقتباس را در قالب یک مینی‌سریال برای شبکه HBO می‌سازد. رمان The Son تا امروز میلیون‌ها نسخه در دنیا فروخته است و عجیب نیست که ثروتمندترین شبکه‌ی کابلی دنیا مایل به اقتباس آن با یک تیم پرخرج و پراستعداد باشد.

مطابق اخبار سینما و تلویزیون، ویلنوو همچنان درگیر تکمیل تدوین فیلم Dune است؛ فیلمی که در تاریخ ۱ اکتبر ۲۰۲۱ (۹ مهر ۱۴۰۰) اکران می‌شود. جاناتان نولان نیز اکنون کار پیش‌تولید سریال Fallout را آغاز کرده است که به اقتباس تلویزیونی یک سری بازی ویدیویی بزرگ برای شبکه آمازون پرایم می‌پردازد.


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده