نویسنده: عارف حسین پور
// یکشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۵

فیل اسپنسر: ساخت بازی جدید Banjo-Kazooie به استودیوی Rare بستگی دارد

فیل اسپنسر، رییس بخش ایکس‌باکس اعلام کرد که آینده مجموعه Banjo-Kazooie در دستان استودیوی ریر (Rare) است.

سال گذشته، طرفداران مجموعه Banjo-Kazooie توانستند پس از مدت‌ها، ملاقاتی با دو شخصیت محبوب این سری یعنی «بانجو» و «کازویی» داشته باشند. این دو شخصیت در بازی Super Smash Bros. Ultimate قابل انتخاب بودند و با سایر شخصیت‌های نینتندو مبارزه می‌کردند. علاوه بر این، استودیوی ریر، خالق Banjo-Kazooie در سال گذشته اقدام به ساخت و عرضه عروسک‌ها و همچنین سایر محصولات بر اساس این مجموعه و یکی دیگر از بازی‌های قدیمی‌اش به نام Conker کرد. استودیوی ریر اکنون زیرمجموعه مایکروسافت به حساب می‌آید؛ به همین خاطر در مصاحبه‌ای که اخیرا فیل اسپنسر، رییس ایکس‌باکس با وبسایت کوتاکو انجام داد، درباره آینده دو مجموعه Banjo-Kazooie و Conker از وی سوال شد که اسپنسر در پاسخ گفت، ساخته شدن بازی‌های جدید برای این مجموعه‌ها کاملا به نظر استودیوی ریر بستگی دارد.

فیل اسپنسر رییس ایکس باکس

ریر در سال‌های اخیر بیشتر روی آی‌پی‌های جدید مانند Sea of Thieves و بازی آینده Everwild تمرکز کرده است، اما ساخته شدن بازی Battletoads تحت نظارت مستقیم ریر، نشان می‌دهد که این استودیو نسبت به احیای آی‌پی‌های قدیمی خود نیز نظر مثبتی دارد. اسپنسر در این باره گفت:

«من این موضوع را به عهده خودشان گذاشته‌ام که تصمیم بگیرند روی چه مجموعه‌ یا بازی جدیدی کار کنند. من برای استودیوی ریر و کاری که انجام می‌دهند احترام زیادی قائل هستم. آنها به دنبال ساخت چیزهای جدید هستند و با بازی Sea of Thieves هم به موفقیت دست پیدا کردند. فکر می‌کنم آنها در مورد بازی Everwild نیز خیلی مشتاق و پرانگیزه باشند. از سوی دیگر واکنش‌ها به بازی Battletoads هم عالی بود. به نظر من استودیوی Dlala که در ساخت این بازی مشارکت داشت هم خیلی خوب عمل کرد. من فکر می‌کنم که باید در این زمینه تعادل را برقرار کنیم. همه از ما می‌خواهند که به استودیوها اجازه دهیم تا به ساخت بازی‌های جدید مشغول شوند. از سوی دیگر درخواست‌های زیادی هم برای زنده کردن بازی‌های قدیمی مثل Crimson Skies و Blinx وجود دارد.»

ایکس باکس گیم استودیوز (Xbox Game Studios) که به عنوان شرکت مادر استودیوی ریر شناخته می‌شود، در یکی دو سال اخیر همکاری‌های خوبی با نینتندو داشته است. به‌طور خاص می‌توان به انتشار Cuphead و دو بازی مجموعه Ori روی کنسول سوییچ اشاره کرد. همچنین استفاده از شخصیت‌های Banjo-Kazooie و Minecraft در بازی Super Smash Bros. Ultimate گواه دیگری بر همین واقعیت است. فیل اسپنسر در این رابطه توضیح داد: «ما انتشار بازی‌های ایکس‌باکس روی کنسول سوییچ را به‌صورت مورد به مورد، بررسی می‌کنیم. ما می‌خواهیم یک اکوسیستم کامل ایکس‌باکس را در هر جایی داشته باشیم. این موضوع شامل سرویس‌های لایو، گیم پس و بقیه چیزها هم می‌شود.»

همان‌طور که گفتیم، آخرین بازی استودیوی ریر Battletoads بود که چندی پیش منتشر شد و نمرات نسبتا خوبی از منتقدان گرفت. البته زومجی در بررسی خود از این بازی، نمره ضعیف ۴ از ۱۰ را به آن داد. بازی آینده استودیوی ریر به نام Everwild که در رویداد X019 مایکروسافت معرفی شد، حال و هوای فانتزی و دنیای رنگارنگی دارند. اما به جز یک تریلر کوتاه که از آن به نمایش درآمد، چیزی زیادی درباره Everwild نمی‌دانیم. همچنین تاریخ انتشار این بازی اعلام نشده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده