// سه شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۰

فریم ۸۸: بررسی مهم‌ترین فیلم‌های روز - از I'm Thinking of Ending Things تا Tesla

در قسمت ۸۸ برنامه فریم، به بررسی فیلم‌های I'm Thinking of Ending Things، The Devil All the Time، Tesla و System Crasher می‌پردازیم. با زومجی همراه باشید.

به مانند قسمت‌های ۸۲ و ۸۵ از سری برنامه‌های فریم، در قسمت ۸۸ برنامه فریم باز هم به سراغ بررسی مهم‌ترین فیلم‌های روز از سینمای جهان رفته‌ایم. در برنامه‌های مختص سینمای روز، غالبا ۴ فیلم شاخص را انتخاب می‌کنیم و از دریچه‌هایی مانند بررسی کارنامه کارگردان، مقایسه فیلم با نمونه‌های شاخص شبیه به خود، دستاورد‌های تازه‌ در ژانر انتخابی و درنهایت ترغیب شما مخاطبان به تماشای چکیده مهم‌ترین فیلم‌های روز دنیا، ورود می‌کنیم.

در این برنامه هرجا که اسپویل شده است، هشدار داده‌ایم

دانلود از آپارات | تماشا در یوتیوب

در این برنامه ابتدا به تازه‌ترین اثر چارلی کافمن، نویسنده و کارگردان شاخص آمریکایی یعنی I'm Thinking of Ending Things می‌پردازیم. طبعا در ابتدا نگاهی به فیلم‌های شاخصی که او در سِمَتِ فیلمنامه‌نویس آن‌ها بوده است داشته‌ایم. فیلمنامه‌هایی همچون Being John Malkovich «جان مالکوویچ بودن»، Eternal Sunshine of Spotless Mind «درخشش ابدی یک ذهن بی آلایش»، Adaptaion‌ «اقتباس» و غیره. سپس به سراغ سه فیلمی که علاوه‌بر نویسندگی آن‌ها، کارگردانشان هم بوده است رفته‌ایم. فیلم‌هایی مثل Synecdoche, New York‌ «نیویورک؛ جز به کل»، Anomalisa و فیلم مورد بحثمان. همراه شوید با کنکاش در جهان ذهنی کافمن که همواره میان خیال و واقعیت ما را سرگردان می‌کند.

فیلم دوم مورد بحث، آخرین ساخته آنتونیو کامپوس با بازی رابرت پتینسون یعنی The Devil All the Time «شیطان تمام وقت» است. کارگردانی که فیلم‌های شاخصی از جمله Christine، After School و Simon Killer‌ را در کارنامه خود دارد. در واکنش به فیلم «شیطان تمام وقت»، گریزی به فیلم The White Ribbon «روبان سفید» ساخته میشاییل هانکه زده‌ایم به‌عنوان کمال آن چیزی که کامپوس به نظر می‌ٰسد در جستجویش بوده اما درنهایت ناموفق عمل کرده است.

فیلم سوم یک بیوگرافی نامتعارف دیگر از مایکل آلمریدا است. به مانند تجربه‌ تماشای یکی از فیلم‌های قبلی او یعنی Experimenter‌ «آزمایشگر»، در فیلم جدیدش یعنی Tesla نیز به‌دنبال چیز‌هایی از کاراکتر محوری‌اش است که در ویکی پدیا و کتاب‌ها یافت نمی‌شود. رسالت فیلم بیوگرافی او در نزدیک شدن به درونیات شخصیت مورد نظرش است. در این راه بیش از هر چیز، آگاهی مخاطب را به کار می‌گیرد.

فیلم آخر نیز به سنت دو برنامه قبلی سینمای روز، به سراغ یکی از فیلم‌های سینمای هنری رفته‌ایم. فیلم System Crasher‌ «سیستم شکن» محصول آلمان که نامزد خرس طلایی جشنواره برلین سال ۲۰۱۹ بوده است. این فیلم را با یک نمونه آمریکایی یعنی The Florida Project «پروژه فلوریدا» مقایسه کرده‌ایم که به‌نوعی این دو فیلم یکدیگر را کامل می‌کنند. امیدواریم از تماشای برنامه لذت ببرید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده