// دوشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۲

آیا استفاده از Multiboxing بر خلاف قوانین بازی World of Warcraft است؟

استفاده از برنامه‌های Multiboxing یکی از بهترین راه‌های جمع‌آوری طلا و کسب درآمد در بازی‌هایی مانند بازی World of Warcraft است که این روزها سروصدای زیادی به پا کرده است.

استفاده از نرم‌افزارهای Multiboxing از زمانی که کلمه MMO شنیده شده، رواج پیدا کرده است. کلمه Multiboxing یا Dual-boxing بدین معناست که یک بازیکن در آن واحد با ۲ کاراکتر و یا بیشتر بازی کند و کارهایی که با کاراکتر اول انجام می‌دهد را روی کاراکترهای دیگرش تکرار کند. تعداد کاراکترهایی که می‌توان در این سبک از بازی استفاده کرد فقط و فقط به سخت‌افزار سیستم شما وابسته است و هر چه سیستم بهتری داشته باشید، می‌توانید از تعداد کاراکتر بیشتری برای انجام عمل Multiboxing استفاده کنید.

حالا اینکه چرا برنامه‌های Multiboxing رواج زیادی پیدا کرده‌اند نیز قابل توجه است. برای مثال اگر به بازیکنان بازی World of Warcraft اشاره کنیم، هر بازیکن برای شرکت کردن در Raid یا رفتن به Dungeon به آیتم‌هایی نیاز دارد که به واسطه مواد خامی مانند گل‌، ماهی و گوشت حیوانات تهیه می‌شوند. مواردی مثل Flask و Potion از مهم‌ترین نیازهای بازیکنان بازی است که باعث قوی‌تر شدن کاراکترها می‌شوند. حال شما برای به‌دست آوردن این موارد یا باید زمان قابل توجهی را برای جمع‌آوری مواد خام و تولید آیتم‌های مورد نیاز خود صرف کنید یا اینکه به واسطه تولیدکنندگان این محصولات که بیشتر به‌عنوان Farmer شناخته می‌شوند، نیاز خود را برطرف کنید و در ازای آیتم‌های دریافتی، واحد پولی بازی که طلا است را در اختیار آن‌ها قرار دهید.

مولتی باکس دنیای وارکرفت

در این بین فارمرها نیز دو دسته هستند. دسته اول فقط حجم کمی از نیاز جامعه را تهیه و توزیع می‌کنند و همان مقدار طلای کم نیازشان را برطرف می‌کند و سعی می‌کنند تا از فضای داستانی و رویدادهای بازی نیز لذت ببرند. ولی در سمت دیگر افرادی وجود دارند که به واسطه تهیه آیتم‌های مختلف بازی، طلای زیادی را جمع‌آوری می‌کنند و با فروختن این مقدار طلا به دیگر بازیکنانی که به آن نیاز دارند، امرار معاش می‌کنند. نکته قابل توجه در مورد این موضوع ارزش مقدار طلای بازی مثل بازی World of Warcraft است که در حال حاضر در هر دو نسخه Battle for Azeroth و Classic بازیکنان می‌توانند طلای خود را با استفاده از سایت‌های واسطه‌گر به واحد پول واقعی تبدیل کنند. به‌عنوان مثال در زمان نوشته شدن این مطلب، هر یک میلیون طلا در نسخه BFA چیزی بیش از ۵ میلیون ریال ارزش دارد و هر هزار طلا در نسخه کلاسیک بازی بیش از ۷ میلیون ریال رد و بدل می‌شود.

با توجه به نکات بالا، استفاده از قابلیتی مانند Multiboxing می‌تواند صرفه‌جویی زمانی قابل توجهی را به‌همراه داشته باشد. به‌عنوان مثال اگر شما بتوانید در یک ساعت ۱۰۰ عدد گل یا سنگ را جمع‌آوری کنید، به‌واسطه Multiboxing و استفاده از ۵ کاراکتر می‌توانید این عدد را به ۵۰۰ افزایش دهید و ۴ ساعت از زمان خود را صرفه‌جویی کنید. همین موضوع می‌تواند به واسطه ۴۰ کاراکتر و در چندین Realm مختلف نیز تکرار شود و در یک ساعت ۴ هزار آیتم با ارزش جمع‌آوری شود.

کمپانی بلیزارد

سوالی که در این بین ذهن بسیاری از بازیکنان را مشغول می‌کند این است که آیا استفاده از برنامه‌های Multiboxing بر خلاف قوانین بازی‌هایی مانند بازی World of Warcraft است یا خیر؟ در جواب بایستی یادآوری کرد که مولتی‌باکسینگ هیچ‌کدام از قوانین بازی‌های آنلاینی مانند بازی WOW را زیر سوال نمی‌برد و کاملا قانونی است. برخی این نوع نرم‌افزار را با نرم‌افزارهای اتوماتیک و ربات‌ها اشتباه می‌گیرند. برنامه‌های Multiboxing کاملا به‌واسطه انسان کنترل می‌شوند و هیچ فعالیتی بدون حضور انسان رخ نمی‌دهد، در صورتی که ربات‌ها بدون حضور انسان‌ها به بازی کردن ادامه می‌دهند و سرعت عمل و دقت بیشتری دارند. همین موضوع بزرگترین دلیلی است که می‌توان از آن برای قانونی بودن این سری نرم‌افزارها یاد کرد. ولی دلیل نمی‌شود که ما شما را برای استفاده از Multiboxing تشویق کنیم.


منبع wowhead
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده