نویسنده: میلاد فاطمی
// پنجشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

فروش کنسول های نینتندو در ژاپن طی ۲۰۱۹ بیشتر از سال‌های اخیر بوده است

به لطف کنسول نینتندو سوییچ، شرکت نینتندو در سال ۲۰۱۹ توانست ۸۰ درصد بازار فروش کنسول‌ در کشور ژاپن را به خود اختصاص دهد و رکورد جدیدی را برای خود ثبت کند.

سال ۲۰۱۷ برای طرفداران و همچنین مدیران نینتندو سالی فراموش نشدنی است. سالی که جدیدترین کنسول این غول ژاپنی معرفی و عرضه شد و به‌دلیل ویژگی‌ها و بازی‌های بزرگ و جذاب خود توانست خاطرات بد کنسول Wii U را به‌سرعت از ذهن همگان پاک کند. اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که این کنسول هیبریدی در کنار تمام رکوردهایی که ثبت کرده است، توانسته بیش از ۴۱.۶۷ میلیون واحد در سراسر جهان فروش کند؛ عددی که نشان‌دهنده محبوبیت بالای سوییچ و روزهای خوش نینتندو در این سه سال بوده است.

حال در تازه‌ترین اخبار کنسول‌های بازی، طبق اطلاعاتی که فامیتسو منتشر کرده است، به‌نظر می‌رسد سال ۲۰۱۹ را باید سال یکه‌تازی و حکم‌رانی نینتندو در کشور ژاپن نام‌گذاری کنیم. این اطلاعات تازه منتشر شده حاکی از آن هستند که در سالی که گذشت ۸۰ درصد بازار کنسول‌ها در ژاپن به نینتندو تعلق داشته است. نکته جالب توجه این است که علی‌رغم اینکه فروش کنسول دستی 3DS روبه کاهش است اما سوییچ با اختصاص دادن ۷۶ درصد از این میزان به‌خود، توانسته این کاهش فروش را جبران کرده و سالی فوق‌العاده را برای نینتندو رقم بزند. براساس این آمار مشخص می‌شود که میزان فروش نینتندو سوییچ ۲۹ درصد افزایش داشته است.

اگر یک دهه گذشته را مرور کنید به این نتیجه می‌رسید که همواره عملکرد نینتندو تحسین‌برانگیز بوده است. برای شرکتی که تقریبا از روزهای ابتدایی تولد بازی‌های ویدیویی در این صنعت حضور داشته، اینکه سال گذشته بهترین سال نینتندو در ژاپن به‌حساب آید، نشان از آن است که نینتندو همواره در حال پیشرفت و کسب موفقیت‌های جدید است.

حال باید منتظر ماند و دید نینتندو در سال ۲۰۲۰ هم می‌تواند با عرضه بازی‌های بزرگ و جذاب خود، گیمرها را مجاب به خرید کنسول هیبریدی سوییچ کند و این موفقیت را ادامه دهد یا خیر؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده