نویسنده: علی گودرزی
// سه شنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۸

کوجیما: در بازی Death Stranding افرادی مثل ترامپ در ارتباط سراسری آمریکا اختلال ایجاد می‌کنند

در بازی Death Stranding افرادی در ایجاد ارتباط سراسری آمریکا مشکل ایجاد می‌کنند؛ افرادی که گیمر را به‌یاد کارشکنی‌های ترامپ یا مسائل برگزیت می‌اندازند.

از پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته تا همین چند روز پیش، بازی Death Stranding در رویداد گیم ژاپن یا همان توکیو گیم‌ شو (TGS) حضوری پر رنگ داشت و نزدیک به ۸۰ دقیقه (یک نمایش ۵۰ دقیقه و یک نمایش ۳۰ دقیقه‌ای) از گیم‌پلی این اثر به‌صورت عمومی نمایش داده شد. در کنار پخش مفصل گیم‌پلی بازی، تریلر جدید آن که در گیمزکام ۲۰۱۹ تنها برای بازدیدکنندگان غرفه‌ی سونی پخش شده بود هم به‌صورت عمومی با گیمرها به‌اشتراک گذاشته شد و همچنین طی جلسه‌ی کوجیما و تیم دوبلاژ ژاپنی بازی با هواداران در Tokyo Game Show، کارگردان خلاق و طراح ژاپنی بازی یعنی هیدئو کوجیما از معرفی یک کاراکتر داستانی جدید خبر داد. بدین ترتیب، Death Stranding این چند روز به‌یکی از اصلی‌ترین موضوعات بحث در جامعه‌ی گیمرها تبدیل شد و بیشتر از قبل نگاه‌ها را به‌خود خیره کرد.

Death Stranding

حالا که نمایش‌های بازی در توکیو به‌پایان رسیده، بلاگ‌های مختلف حوزه‌ی گیم از فرصت استفاده کرده‌اند و مشغول مصاحبه با هیدئو کوجیما هستند که در جریان تازه‌ترین اخبار بازی و آخرین صحبت‌های هیدئو کوجیما، مشخص شد که در جهان Death Stranding افرادی همچون دونالد ترامپ وجود دارند که مخل فرآیند ایجاد ارتباطِ سم پورتر بریجز می‌شوند و همچون مسئله‌ی برگزیت (Brexit) جدایی در میان مردم پدید می‌آورند. Death Stranding مثل دیگر ساخته‌های کوجیما همچون سری متال گیر سالید، در ورای فضاسازی پساآخرالزمانی و سنگین خود قرار است به‌موضوعات انسانی همچون شکل‌گیری دوباره‌ی ارتباط میان انسان‌ها و اتحادشان بپردازد و ماموریت قهرمان داستان بازی «دث استرندینگ» یعنی سم پورتر بریجز با نقش‌آفرینی نورمن ریداس، قرار است برپایه‌ی وصل کردن نقاط مختلف یک نسخه‌ی پساآخرالزمانی و ازهم‌گسیخته‌ از آمریکا استوار باشد. به‌نقل از کوجیما، در جهان بازی، برخی از افرادی که با آن‌ها ملاقات خواهید داشت به‌موضوع اتصال نقاط مختلف آمریکا روی خوش نشان نخواهند داد و گیمرها را به‌چالش خواهند کشید. کوجیما در صحبت‌های خود اشاره می‌کند که این افراد دوست ندارند که اشتباهات قبلی خود را تکرار کنند؛ درحالی که آن‌ها مشغول مرتکب شدن یک اشتباه تازه هستند؛ اشتباهی مثل انتخاب شدن دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس جمهور آمریکا یا توافق مردم بریتانیا برای جدایی کشور انگلستان از اتحادیه‌ی اروپا (برگزیت). این بازیساز محبوب ژاپنی در گفت‌وگوی خود با گیم‌اینفورمر، جهان بازی را این‌چنین توصیف می‌کند:

تنهایی همیشه در این دنیا با شما همراه است و سم، همیشه تنها است. سناریوی داستان بازی قرار است تاریک و بدترین حالت ممکنی باشد که در یک اثر پساآخرالزمانی تجربه خواهید کرد. حالا که بازی چنین وضعیتی دارد، چرا در آن سیستم‌هایی را قرار ندهم که کمی از منفی بودن آن بکاهد و مثبت باشد (اشاره به‌مکانیک‌های اجتماعی و سیستم Like کردن حرکات دیگر بازیکنان). شما به‌عنوان یکی از اعضای کمپانی بریجز (Bridges) باید از شرق به‌غرب آمریکا را متصل و مردمان این مناطق را با یکدیگر متحد کنید و به‌همین منظور از سرویس‌های مختلف UCA (شهرهای متحد آمریکا) به‌صورت ۲۴ ساعته استفاده خواهید کرد و اطلاعات‌تان را ارسال می‌کنید. درجریان ماموریت‌ها، شما با مردمی برخورد می‌کنید که علاقه‌ای به‌کمک کردن برای ایجاد ارتباط بین نقاط مختلف ندارند. این افراد می‌ترسند که شاید درحال مرتکب شدن اشتباهی هستند؛ درحالی که کمک نکردن آن‌ها و جلوگیری‌شان از ایجاد ارتباط، خود یک اشتباه است؛ اشتباهی همچون انتخاب شدن دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس جمهور آمریکا یا رای دادن مردم بریتانیا برای جدایی از اتحادیه‌ی اروپا.

بازی Death Stranding که بازیگران تحسین‌شده‌ای همچون نورمن ریداس، مدس میکلسن، لئا سیدو، لیندسی واگنر و تروی بیکر را در گروه بازیگران خود دارد، در تاریخ هشتم نوامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (جمعه، ۱۷ آبان سال ۱۳۹۸ شمسی)، راهی پلی استیشن 4 می‌شود. هم‌اکنون می‌توانید تریلر ابتدایی و تریلر جدید Death Stranding را در کانال زومجی در یوتیوب، با زیرنویس‌های فارسی تماشا کنید.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده