// پنجشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۶

تریلر ۴۹ دقیقه‌ای گیم‌پلی بازی Death Stranding

هیدئو کوجیما در نخستین پنل استودیو کوجیما پروداکشنز در نمایشگاه TGS 2019، تریلری بلند و تدوین‌شده توسط خودش با محوریت نمایش اصلی‌ترین عناصر گیم‌پلی Death Stranding را منتشر کرد. 

هیدیو کوجیما، سازنده بازی Death Stranding، چندی پیش وعده داده بود که قرار است در جریان نمایشگاه بازی توکیو 2019، نمایشی تقریبا ۵۰ دقیقه‌ای از گیم‌پلی این بازی ارائه کند تا طرفداران بیش‌ازپیش با این بازی و مکانیک‌هایش آشنا شوند. پخش زنده‌ی این تریلر اندکی پیش به پایان رسید. نسخه‌ی فعلی و ژاپنی‌زبان آماده‌شده، تنها از روی پخش زنده‌ی بازی ضبط شده است و صحبت‌های ژاپنی خود مجری و کوجیما هم روی آن شنیده می‌شوند.

دانلود ویدیوی مراسم رونمایی از تریلر ۴۹ دقیقه‌ای با زیرنویس انگلیسی از آپارات (شامل نسخه‌ی کامل تریلر) | تماشای این نسخه (با زیرنویس انگلیسی) در یوتیوب

دانلود نسخه‌ی ژاپنی تریلر از آپارات| تماشای نسخه‌ی ژاپنی تریلر در یوتیوب

کوجیما همچنین در مورد تریلر بازی توضیحاتی ارائه کرده که به شرح زیر است:

 من امروز به شما جریان پایه‌ای گیم‌پلی Death Stranding را نشان دادم. اما برای جلوگیری از هرگونه اسپویل (لو رفتن داستان)، برخی آیتم‌های حاضر در محیط و نوشته‌های روی نقشه تغییر کرده بودند. DS یک بازی کاملا جدید است و من تا پیش از پخش تریلرهای جدید Tokyo Game Show 2019 هم اطلاعاتی (نشانه‌ها) متعدد از آن را تحویل شما داده بودم. به‌عنوان یک بازی‌ساز، نمی‌خواهم به شما اطلاعات بیش از اندازه بدهم. دوست دارم خودتان بدون هیچ‌گونه دانش قطعی به سراغ بازی بروید و از سورپرایزهای حاضر در آن که با بازی شدن توسط شما کشف می‌شوند، لذت ببرید. اما از آن‌جایی که برخی افراد می‌گفتند اصلا نمی‌دانند بازی در حقیقت درباره‌ی چه چیزی است، در TGS پایه و اساس گیم‌پلی آن را برای‌تان به تصویر کشیدم.

Death Stranding

در این تریلر بخش‌هایی از سیستم شخصی‌سازی کاراکتر و انتخاب لباس برای او نمایش داده شد. همچنین سفر سم از مکان‌های مختلف به پایگاه‌های متفاوت قرارگرفته در سرتاسر بازی را دیدیم، با مکانیزم‌های به‌شدت واقع‌گرایانه‌ی بقامحور اثر آشنا شدیم و مبارزه و مخفی‌کاری را هم تماشا کردیم. Death Stranding بر پایه‌ی موارد نمایش داده‌شده در این تریلر، برخلاف اکثر بازی‌های روز نه‌تنها دچار افت گرافیک فنی با گذر زمان نشده است، بلکه اکنون گرافیکی بهتر از تمام نمایش‌های پیشین خود نیز دارد. همچنین به نظر می‌رسد که علاوه‌بر صداگذاری‌های واقع‌گرایانه‌ی محیطی، موسیقی‌های بازی هم شنیدنی باشند و به فضاسازی‌های آن کمک قابل توجهی بکنند. Death Stranding به‌گونه‌ای پیش می‌رود که بازیکنان مختلف از سرتاسر دنیا بدون دیدن مستقیم یکدیگر می‌توانند در دنیای آن با یکدیر تعامل داشته باشند. حالا چه با قرار دادن یک راهنمایی درباره‌ی نحوه‌ی رد شدن از مسیری صعب‌العبور برای همگان و چه با ساخت پلی که به حرکت آسان‌تر دیگران کمک می‌کند. در همه‌ی این حالات هم گیمرها می‌توانند از کارهای دیگران تقدیر کنند و با تقدیراتی که از خود آن‌ها شده، منابعی را در اختیار مابقی افراد قرار بدهند. باتوجه‌به آن که سم نه یک سرباز مبارز حرفه‌ای که شخصی عادی است که کم‌کم و در طول مسیر توانایی‌های خود را کسب می‌کند، در این تریلر مبارزه‌ی او با باس‌فایت با اسلحه‌ی حداقلی پیش می‌رود. هرچند که کوجیما در عین نمایش دادن بخش‌های زیادی از گیم‌پلی DS در ساعات آغازین تجربه‌ی آن، خوش‌بختانه همچنان نکات زیادی را بدون توضیح اضافه رها کرده است تا خود بازیکنان وقتی تجربه‌ی اثر را آغاز کردند، از مواجهه با آن‌ها لذت ببرند.

در قلب سفر سم بله نقاط مختلف نقشه‌ی بازی، او فرصت پیدا کردن برخی محموله‌های گم‌شده و رساندن آن‌ها به پایگاه‌های مختلف را پیدا می‌کند. تحویل دادن این محموله‌ها هم رئسای این پایگاه‌ها را به رابطه‌ی بهتری با سم و سازمان Bridges می‌رسانند و این‌چنین او شانس گسترش ارتباطات مردمی در سرتاسر آمریکا و متحد کردن دوباره‌ی همگان زیر سایه‌ی یک دولت مشخص را دارد. بازیکن می‌تواند در طول بازی حتی به نبرد با BTها بپردازد و مثلا با رها کردن بارهای خود در نقطه‌ای مشخص، شانس سم برای جابه‌جایی سریع‌تر در محیط و نجات پیدا کردن از دست این دشمنان عجیب را افزایش دهد. البته در صورت گیر افتادن توسط بی‌تی‌ها نیز مرگ شما قطعی نیست و گیمر بعد از پشت سر گذاشتن این پروسه، با یک مینی باس‌فایت مواجه می‌شود. هرچند که کشته شدن توسط دیگر دشمنان بازی چنین شرایطی ندارد.

Death Stranding

باتوجه‌به بالا بودی قابل‌توجه سطح واقع‌گرایی گیم‌پلی بازی و توجه سازندگان به جزئیات، بازیکنان می‌توانند سراغ استفاده‌ی خلاقانه از لوازمی بروند که در کنترل سم قرار گرفته‌اند. مثلا در جایی از گیم‌پلی نمایش داده‌شده، سم بارهای قرارگرفته روی وسیله‌ی معلق‌کننده‌ی آن‌ها را برمی‌دارد و خودش روی وسیله می‌ایستد و به این شکل با سرعت بیشتر حرکت می‌کند. سم تجهیزات دیگری هم دارد که شرایط لازم برای حرکت پرسرعت و پرش بلند او را مهیا می‌کنند. هرچند که باز هم کنترل کاراکتر بازی در محیط‌های تخریب‌شده‌ی آن کار آسانی نیست و جابه‌جایی در محیط DS هرگز تبدیل به یک گیم‌پلی بدون چالش نمی‌شود. به‌گونه‌ای که بازیکنان چه قبل از حرکت با تنظیم درست تعادل وزنی بارهای سم و چه بعد از حرکت با سیستم‌های کنترلی خاص اثر، باید بدون مشکل او را از مقصدی به مقصد بعدی برسانند تا در برقراری ارتباطات انسانی و معنی‌دار خود شکست نخورد.

Kojima Productions

  • جلسه‌ی دوم پنل کوجیما پروداکشنز در TGS 2019 با محوریت نمایش گیم‌پلی ۳۰ دقیقه‌ای بازی و ارائه‌ی توضیحات: ۱۱:۳۰ صبح الی ۱۲:۲۰ روز شنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
  • جلسه‌ی سوم پنل کوجیما پروداکشنز در TGS 2019 با حضور تیم صداگذاری بازی: ۱۱:۳۰ صبح الی ۱۲:۲۰ روز یکشنبه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۸

بازی Death Stranding با حضور اشخاصی همچون تروی بیکر، نورمن ریداس، مدس میکلسن، لئا سیدو، لیندزی وگنر، جسی کورتی، مارگارت کوالی، گی‌یرمو دل تورو، نیکولاس ویندینگ رفن، جف کیلی و تامی ارل جنکینز در گروه بازیگران و داشتن یوجی شینکاوا در مقام طراح اصلی، اکنون آخرین قدم‌های خود برای آماده شدن برای عرضه را برمی‌دارد. DS به‌عنوان یک بازی دیگر از هیدئو کوجیما، هشتم نوامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (جمعه، ۱۷ آبان سال ۱۳۹۸ خورشیدی) به شکل انحصاری روی کنسول پلی‌استیشن 4 تقدیم بازیکنان خواهد شد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده