بررسی گوشی وان پلاس 7 پرو

بررسی گوشی وان پلاس 7 پرو

پنجشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۹

وان پلاس با 7 پرو یک بار دیگر ثابت می‌کند که قادر به تولید و عرضه محصولی قدرتمند برای اجرای بازی‌های مختلف است.

دیگر سال‌‌ها از زمانی‌که محصولات چینی مورد نکوهش منتقدین و مشتریان قرار می‌گرفتند گذشته است و چینی‌ها توانسته‌اند با ساخت محصولاتی درخور و با کیفیت، بخش عمده‌ای از بازار محصولات فناوری را از آن خود کنند. شرکت وان‌پلاس بی شک یکی از شرکت‌هایی است که در طول سال‌های گذشته در بازار تلفن‌های هوشمند توانسته نظر بسیاری را به‌ویژه در زمینه عملکرد سخت‌افزاری جلب کند. ۲۴ اردیبهشت امسال بود که وان پلاس با برگزاری رویدادی در شهر لندن از تازه‌ترین پرچم‌دار وان پلاس با پسوند 7 پرو رونمایی کرد. چینی‌ها این بار با تغییر در زبان طراحی گوشی، زبانه قطره‌ای بالای نمایشگر را حذف کردند و با قرار دادن یک دوربین پاپ‌آپ در بالای بدنه نه‌تنها امکان سلفی گرفتن را برای کاربران مهیا کردند بلکه نمایشگری بزرگ را برای علاقمندان در دسترس قرار دادند. نتیجه محصولی قدرتمند با پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ و نمایشگری ۹۰ هرتزی بود که تجربه‌ای متفاوت را برای دارندگان وان پلاس ۷ پرو رقم می‌زند. از طرفی وان پلاس این‌بار بالاخره تنظیماتی را برای علاقمندان به بازی‌های موبایل نیز در دسترس قرار داد تا بازیکنان بتوانند به‌لطف برخی تنظیمات تجربه‌ای روان‌تر از بازی‌های موبایل داشته باشند.

در این مقاله می‌خواهیم نگاهی گیمینگ به ویژگی‌های وان پلاس ۷ پرو داشته باشیم. اینکه آیا گوشی جایگیری مناسبی در دست دارد یا در زمان تجربه بازی‌ها شاهد افت فریم هستیم یا خیر، سوالاتی هستند که در این بررسی به آن پاسخ می‌دهیم. باتوجه‌به تاثیر نداشتن دوربین در تجربه بازی‌ها در بررسی وان پلاس ۷ پرو در زومجی از آزمودن عملکردن دوربین صرف‌نظر کرده‌ایم. در نتیجه اگر به‌دنبال بررسی کامل وان پلاس 7 پرو از همه جوانب از جمله دوربین هستید، می‌توانید با ورود به سایت زومیت، بررسی کامل پرچم‌دار وان پلاس را مطالعه کنید.

مشخصات فنی One plus 7 Pro:

  • پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ در دو نسخه ۶ گیگابایت رم با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و نسخه ۲۵۶ گیگابایتی با حافظه رم ۸ یا ۱۲ گیگابایت
  • نمایشگر ۶.۶۷ اینچی Fluid AMOLED با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۵۱۶ پیکسل در هر اینچ
  • پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 640
  • دارای سه دوربین؛ سه‌گانه: ۴۸ مگاپیکسل (۰.۸ میکرومتر سایز پیکسل, ۱/۲ اینچ سایز حسگر, لرزشگیر اپتیکال, فوکوش خودکار لیزری و تشخیص فاز, f/1.6) و ۱۶ مگاپیکسل (۱۳ میلی‌متری فوق عریض, f/2.2) و ۸ مگاپیکسل (۳ برابر بزرگ‌نمایی اپتیکال, لنز ۷۸ میلی‌متری تله‌فوتو, لرزش‌گیر اپتیکال تصویر, فوکوش خودکار لیزری و تشخیص فاز, f/2.4)
  • اندروید نسخه‌ی ۹.۰ (پای)
  • ابعاد ۱۶۲.۶ در ۷۵.۹ در ۸.۸ میلی‌متر با وزن ۲۰۶ گرم 
  • باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری
  • پشتیبانی از شبکه 3G و 4G و بلوتوث نسخه‌ی 5.0
  • پشتیبانی از دو سیم‌کارت همزمان
  • مجهز به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر
  • فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری

گوشی هوشمند وان پلاس 7 پرو توسط فروشگاه اینترنتی بارسل برای بررسی در اختیار زومجی قرار گرفته است. شما می‌توانید برای اطلاع از بهترین قیمت گوشی های سامسونگ، اپل، هواوی، شیائومی و دیگر برندها از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

وان پلاس 7 پرو | One Plus 7 Pro

طراحی

حذف زبانه بالای نمایشگر در وان پلاس ۷ پرو و جایگیری دوربین سلفی در داخل بدنه، مانع از دست رفتن رابط کاربری در بازی‌ها شده است

وان پلاس 7 پرو در طراحی تغییرات مهمی را نسبت به نسل گذشته داشته است. درحالی‌که در دو سال گذشته ترند اصلی گوشی‌های هوشمند زبانه‌ای در بالای نمایشگر بود، به مرور با گذشت زمان شاهد نوآوری‌های جدید در طراحی گوشی‌هایی با نمایشگر بزرگ هستیم. چینی‌ها این بار با حذف کامل زبانه بالای نمایشگر سعی کرده‌اند تا نسبت نمایشگر به بدنه ۸۸ درصدی را به ارمغان بیاورند که خبر از تجربه‌ای بی نقص برای بازیکنان می‌دهد. در طول سال‌های گذشته شاهد عدم پشتیبانی بسیاری از بازی‌ها از زبانه بالای نمایشگر گوشی‌ها به‌ویژه در اندروید بودیم، همین موضوع در برخی بازی‌ها، بازیکنان را با مشکلاتی نظیر از دست رفتن بخشی از رابط کاربری روبه‌رو می‌کرد. اکنون اما در وان پلاس تجربه‌ای واقعی از اصطلاح «تمام صفحه» را داریم، تجربه‌ای که البته مختص گوشی‌های وان‌پلاس نیست و سامسونگ و شیائومی نیز در ماه‌های گذشته محصولاتی مشابه آن را تولید و روانه بازار کرده‌اند.

وان پلاس این‌بار دوربین سلفی را در فضایی پاپ‌آپ در بالای بدنه گنجانده است که با ورود به نرم‌افزار دوربین و فعال کردن دوربین سلفی برای تصویر برداری آماده می‌شود. وان پلاس همچنین در فضای کمی در بالای نمایشگر اسپیکر دوم گوشی را قرار داده که برای ایجاد صدایی فراگیر و استریو به کار می‌رود. چینش عمودی دوربین‌ها در پشت گوشی دیگر موضوعی است که پیش از این نیز در گوشی وان پلاس ۶ تی مشابه آن را دیده بودیم. برخلاف نسل گذشته وان پلاس این‌بار ۷ پرو را به دوربین سه‌گانه ۴۸، ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی در پشت گوشی مجهز کرده است که درکنار فلش LED دوگانه و لوگوی وان پلاس جای گرفته‌اند. با نگاهی به سمت راست گوشی، هنوز هم به‌لطف کلید سه منظوره سخت‌افزاری که وان پلاس از آن به‌عنوان Alert Slider یاد می‌کند می‌توانید بدون نیاز به باز کردن نمایشگر گوشی، وضعیت صدای ۷ پرو را روی سه حالت بی‌صدا، لرزشی و زنگ قرار دهید. البته این ویژگی پیش از این نیز در گوشی‌های این برند قرار داشت.

وان پلاس نیز مانند بسیاری از شرکت‌های تولید کنند گوشی‌های هوشمند جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را از ۷ پرو حذف کرده است. این در حالی است که انتظار داشتیم تا با وجود حذف جک ۳.۵ میلی‌متری، این محصول به همراه تبدیل مورد نیاز کاربران برای اتصال هدفون به درگاه USB-C عرضه شود که متاسفانه شاهد امتناع چینی‌ها از این موضوع هستیم. وان پلاس ۷ پرو اکنون در سه رنگ آبی، کرم و خاکستری به فروش‌ می‌رسد که از بین این سه رنگ، نسخه آبی پوششی مات دارد.

وان پلاس 7 پرو | One Plus 7 Pro

به محض در دست گرفتن وان پلاس ۷ پرو این وزن و بزرگی ابعاد گوشی است که خودنمایی می‌کند. نسخه‌ی آبی رنگ هرچند به‌دلیل مات بودن کمتر مستعد لک‌پذیری است، اما باید در زمان استفاده از یک دست احتمال سرخوردن گوشی از دست‌تان را در نظر داشته باشید. باتوجه‌به ابعاد بزرگ و وزن ۲۰۶ گرمی وان پلاس ۷ پرو این گوشی به هیچ عنوان مناسب تجربه بازی‌ها با یک‌دست نیست به‌ویژه نسخه آبی رنگ مورد بررسی زومجی به‌شدت مستعد لغزش در زمان استفاده با یک دست بود. بااین‌حال در زمان استفاده از گوشی با هر دو دست مشکل خاصی را احساس نکردیم، هرچند هنوز هم وزن گوشی نسبت به رقبا خودنمایی می‌کند. متاسفانه مانند گذشته وان پلاس ۷ پرو نیز موفق به دریافت گواهی IP نشده است که به‌معنی عدم تایید مقاوت این پرچم‌دار دربرابر نفوذ آب و گرد و خاک است.

صفحه‌نمایش

ویژگی نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی وان‌پلاس ۷ پرو آنقدر تجربه روانی را برای کاربر رغم می‌زند که در زمان استفاده از سایر گوشی‌های ۶۰ هرتزی احساس راحتی نخواهید داشت

وان پلاس ۷ پرو به نمایشگر ۶.۶۷ اینچی با رزولوشن ۳۱۲۰ در ۱۴۴۰ مجهز شده است که به معنای مهاجرت چینی‌ها از نمایشگرهای FHD+ به QHD+ است. حذف ناچ یا زبانه‌ قطره‌ای از بالای نمایشگر و قرار دادن دوربین سلفی در دوربینی به اصطلاح پاپ‌آپ، باعث شده است تا به‌معنی واقعی حسی فراگیر را در زمان تجربه بازی‌ها داشته باشید. البته این تنها تغییر مهم نمایشگر وان پلاس ۷ پرو در مقایسه با نسل گذشته نیست. وان پلاس ۷ پرو اکنون به نمایشگری با تراکم ۵۱۶ پیکسل در هر اینچ مجهز شده است و از آن مهم‌تر شاهد استفاده وان پلاس از صفحه‌نمایش ۹۰ هرتزی هستیم. تغییری که تجربه‌ای بسیار روان‌تر از گذشته را به‌ویژه در زمان جابه‌جایی میان صفحات وب یا رابط کاربری به ارمغان می‌آورد. هرچند در حال حاضر آنچنان شاهد انتشار بازی‌هایی با پشتیبانی از نمایشگرهایی با نرخ نوسازی بالاتر از ۶۰ هرتز نیستیم اما ورود وان پلاس به این حوزه می‌تواند نوید دهنده حرکت توسعه‌دهندگان بازی‌های اندروید به سمت تولید بازی‌هایی با پشتیبانی از نرخ نوسازی بالاتر باشد.

وان پلاس از پنل Fluid AMOLED در تولید 7 پرو استفاده کرده است که نوید دهنده روشنایی بالا برای استفاده گوشی در زیر نور مستقیم آفتاب است. در بازی‌هایی با محیط تاریک، بالا بودن حداکثر روشنایی نمایشگر اهمیت حیاتی دارد تا بتوانید به‌راحتی و بدون دغدغه در سیاه‌چاله‌ها زیر نور مستقیم آفتاب به گشت‌و‌گذار بپردازید. وان پلاس ۷ پرو با حداکثر روشنایی ۹۸۴ نیت در حالت خودکار به‌طور کامل پاسخگوی شما برای استفاده از گوشی در محیط بیرون از خانه خواهد بود. از طرفی شاهد پشتیبانی ۷ پرو از استاندارد HDR10‌ هستیم که به‌ویژه در بازی‌هایی مانند پابجی موبایل می‌توانید با فعال کردن حالت HDR رنگ‌هایی با طراوت را داشته باشید. نمایشگر وان پلاس ۷ پرو در مقایسه با رقبایی مانند هواوی پی ۳۰ پرو و شیائومی می ۹ حداکثر روشنایی بیشتری را ارائه می‌دهد که قابل تقدیر است، هرچند به نسبت همچنان از گوشی‌های مانند گلکسی اس ۱۰ پلاس در زمینه روشنایی عقب می‌ماند.

اسپیکر

اسپیکرهای وان پلاس ۷ پرو یکی از تغییرات مهمی است که وان پلاس در پرچم‌دار جدید خود در مقایسه با نسل گذشته اعمال کرده است. بعد از استفاده از اسپیکرها تک کاناله و حرکت شرکت‌ها به سمت استفاده از اسپیکرهای استریو، درنهایت وان پلاس نیز در ۷ پرو از این فناوری برای بهبود صدای خروجی پرچم‌دار خود بهره برده است. همین موضوع باعث شده تا صدای خروجی از هر دو اسپیکر پایین و بالا تجربه‌ای فراگیر را برای کاربر به ارمغان بیاورد. به‌ویژه در پخش موسیقی کلاسیک شاهد بهبود حجم صدای خروجی هستیم. از طرفی در بازی‌هایی با موسیقی الکترونیک نظیر سری آسفالت، هر یک از اسپیکرها وظیفه‌ی جداگانه‌ای را برای بهبود شفافیت صدا برعهده می‌گیرند که نتیجه‌نهایی ترکیب صدای خروجی اسپیکر بالا و پایین نمایشگر، بسیار رضایت‌بخش است.

وان پلاس 7 پرو | One Plus 7 Pro

در مجموع در مقایسه با نسل گذشته اسپیکر استریو وان پلاس ۷ پرو بهبودی چشم‌گیر داشته است و به‌لطف تقسیم وظایف هر یک از اسپیکرها برای تولید صدا با فرکانس‌های بالا و پایین اکنون می‌توانید بدون نیاز به هدفون نیز از تجربه بازی‌ها لذت ببرید. مانند ترند این روزهای صنعت موبایل در وان پلاس ۷ پرو نیز خبری از جک ۳.۵ میلی‌متری نیست، نکته عجیب اما حذف تبدیل مورد نیاز برای اتصال جک ۳.۵ میلی‌متری به درگاه یو‌اس‌بی تایپ سی است که نکته‌ای منفی به حساب می‌آید.

عملکرد در بازی

در ماه‌های گذشته پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ و تراشه گرافیکی ادرنو ۶۴۰ به خوبی توانسته‌اند قدرت خود را در اجرای بازی‌های پرجزئیات این روزهای پلتفرم اندروید به نمایش بگذارد. در نتیجه‌ی این بهبود عملکرد، شاهد گوشی‌هایی قدرتمند در بازار هستیم که به توسعه‌دهندگان بازی‌های موبایل اجازه می‌دهد تا با دست بازتر به‌روزرسانی‌های گرافیکی بازی خود را منتشر کنند و حتی محدودیت نرخ ۳۰ فریم در ثانیه را به ۶۰ فریم در ثانیه افزایش دهند. بااین‌حال وان پلاس همواره به قدرت فوق‌العاده خود در اجرای بازی‌ها معروف بوده است. این بار نیز در ۷ پرو شاهد عملکردی مشابه هستیم؛ عملکردی که البته بدون پیامد نیز نیست. به زبان ساده وان پلاس ۷ پرو با برداشتن محدودیت‌هایی که شرکت‌ها روی پردازنده گوشی می‌گذارند، شرایطی را فراهم کرده است تا کاربر بتواند از نهایت قدرت اسنپدراگون ۸۵۵ استفاده کند؛ نتیجه تولید گوشی قدرتمندی شده است که به هیچ عنوان کند نمی‌شود و اجرای روانی را در تمام نرم‌افزارها دارد. در مقابل شاهد گرم شدن گوشی به‌ویژه در تجربه‌های طولانی مدت بازی‌ها هستیم و گاهی این موضوع آزاردهنده می‌شود.

برای بررسی عملکرد وان پلاس ۷ پرو به رسم بررسی‌های گذشته اقدام به نصب و اجرای بازی‌های مختلفی کردیم. بازی Crusaders of Light به‌ویژه به‌دلیل پشتیبانی از حالت PvP و حضور ۶۴ بازیکن به‌صورت همزمان در محیط بازی گزینه‌ای مناسب برای به چالش کشیدن تراشه گرافیکی ادرنو ۶۴۰ محسوب می‌شود. در تجربه‌ای که از این بازی داشتیم، وان پلاس ۷ پرو به خوبی توانست نه‌تنها از پردازش محیط‌های شلوغ بازی بر بیاید بلکه شاهد نمایشی زیبا از افکت‌های مختلف حملات بازیکنان بودیم. بازی‌های موبایل عمدتا، خود را با سخت‌افزار گوشی وقف می‌دهند تا بهترین اجرا را با کمترین افت فریم داشته باشند. به نظر می‌رسد وان پلاس ۷ پرو آنقدر قدرتمند است که بتواند بازی سنگینی مانند Crusaders of Light را بدون مشکل اجرا کند.

از طرفی در بازی فورتنایت توقع داشتیم که نرخ ۶۰ فریم برثانیه حداقل در تنظیمات High در دسترس‌مان قرار داشته باشد بااین‌حال به دلایلی نامشخص کاربرای وان پلاس ۷ پرو در حال حاضر نمی‌توانند تجربه‌ای بالاتر ۳۰ فریم برثانیه را روی این پرچم‌دار تجربه کنند. این در حالی است که در برخی گوشی‌ها نظیر شیائومی می ۹ و هواوی پی ۳۰ پرو دسترسی به نرخ ۶۰ فریم برثانیه ممکن است. بااین‌حال در تجربه‌ای که از بازی فورتنایت روی نرخ نوسازی ۹۰ و ۶۰ هرتز داشتیم نرخ فریم با نوسان شدیدی روبه‌رو نشد و بدون مشکل توانستیم تا از تجربه بازی لذت ببریم. در بازی Ark Survival Evolved باتوجه‌به پوشش گیاهی گسترده و کیفیت بافت پرجزئیات شاهد افت فریم محسوسی نبودیم و می‌توانیم وان پلاس ۷ پرو را در اجرای بازی‌های فوق موفق ارزیابی کنیم.

وان پلاس 7 پرو | One Plus 7 Pro

خوشبختانه ۷ پرو از تنظیماتی ویژه برای گیمینگ پشتیبانی می‌کند که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا تجربه‌ای روان‌تر را در بازی‌ها داشته باشند. بااین‌حال، ۷ پرو و قدرت بالای این گوشی در اجرای بازی‌ها بدون پیامد نیز نبوده است. همان‌طور که در بخش طراحی به آن اشاره کردیم از میان برداشتن محدودیت‌های پردازشی 7 پرو باعث شده تا در طولانی مدت شاهد گرم شدن شدید بدنه گوشی باشیم. این موضوع به‌ویژه در بازی‌هایی مانند Lineage 2 خودنمایی می‌کند و بعد از مدتی شاهد گرم شدن آزاردهنده بدنه گوشی هستیم. در تجربه بازی‌ها و با وجود گرم شدن بدنه شاهد افت فریم نبودیم.

جدول بنچمارک‌ ابزارهای موبایل پرچم‌دار
محصول / بنچمارکAntutu 7
3DMarkPCMark
Work 2.0
Geekbench 4GFXBench
IceStormSling Shot Extreme
OpenGL
Overall / Web BrowsingSingle / MultiAztec Ruins Vulkan
High Tier 
Manhattan 3.1Car ChaseT-Rex
UnlimitedUnlimited(Onscreen / Offscreen (FPS
وان‌پلاس ۷ پرو
(۹۰ هرتز)
۳۵۸۹۴۶۷۰۱۰۲۶۰۷۱۹۱۹۶
۷۳۲۰
۳۵۰۱
۱۰۴۵۰
۱۳
۱۶
۱۹
۴۰
۳۱
۶۶
۶۰
۱۶۰
وان‌پلاس 6T۲۹۶۹۵۰۶۴۶۱۲۵۰۷۸۸۶۷۶
۷۳۴۷
۲۳۹۲
۹۰۲۷
۲۰
۱۴
۵۱
۶۰
۳۰
۳۵
۶۰
۱۵۱
شیائومی می ۹۳۷۱۷۱۳۶۰۵۴۵۵۸۲۶۸۸۸۲
۷۵۴۱
۳۵۲۸
۱۱۰۳۴
۲۳
۱۵
۵۲
۵۷
۳۵
۳۹
۶۰
۱۴۱
هواوی پی ۳۰ پرو
(Performance)
۳۱۴۸۳۵۵۴۳۳۳۴۴۹۳۹۳۱۰
۱۰۰۹۳
۳۳۲۹
۹۹۷۶
۱۶
۱۳
۴۹
۵۶
۲۹
۳۳
۶۰
۱۳۷
گلکسی اس ۱۰ پلاس
(۲۲۸۰ × ۱۰۸۰)
۳۳۴۹۵۸۵۶۴۹۷۴۵۵۳۷۶۰۲
۸۳۴۲
۴۵۲۹
۱۰۴۹۷
۱۹
۱۵
۵۷
۶۷
۴۰
۴۳
۶۰
۱۶۹
هواوی میت ۲۰ پرو
(Performance)
۲۹۷۷۲۴۵۶۹۶۳۴۵۵۶۹۳۰۹
۱۰۲۶۰
۳۳۱۴
۹۸۵۷
۱۳
۱۱
۴۴
۵۰
۲۷
۳۱
۶۲
۱۲۵
آیپد پرو ۱۱ مدل ۲۰۱۸۵۴۹۱۳۸۱۰۳۰۵۲۹۱۵۶--۵۳۹۱
۱۶۱۷۳
۴۷.۸
۴۵.۴
۶۷.۵
۱۱۸.۱
۴۸.۱
۷۸.۳
۱۱۹.۹
۴۲۷.۳
آیفون XS Max ۳۵۴۷۲۲۷۷۴۲۸۴۲۰۱--۵۱۰۶
۱۰۹۸۴
۳۴.۴
۱۸.۴
۵۰.۵
۶۶.۳
۳۲.۱
۴۰.۹
۵۹.۹
۱۹۷.۸
گلکسی نوت ۹۲۳۶۶۶۳۴۲۴۴۱۳۴۷۴۵۴۵۳
۵۸۸۴
۳۶۹۲
۹۱۴۱
--۴۵
۴۵
۲۶
۲۸
۵۹
۱۴۷

وان پلاس 7 پرو | One Plus 7 Pro

گیمینگ ماد

وان پلاس به کاربران اجازه می‌دهد تا با فعال کردن حالت Fnatic، سیگنال‌های سیم‌کارت را برای کاهش لیتنسی بهبود ببخشند

وجود یک نرم‌افزار برای بهبود عملکرد بازی‌ها با ظهور تراشه‌های قدرتمند امروزه به موردی مهم تبدیل شده است. بعد از سامسونگ که سال‌ها است با گیم‌لانچر سعی دارد تا ویژگی‌های از جمله خاموش کردن اعلان‌ها، فیلم‌برداری از محیط بازی، ارائه پارامترهای عملکرد آماری کاربر و قابلیت ثبت اسکرین‌شات را در اختیار کاربران قرار دهد، شیائومی نیز با شیائومی می ۹ شرایطی فوق‌العاده را برای داشتن بهترین تجربه گیمینگ برای کاربران فراهم کرد؛ نرم‌افزار گیم توربو شیائومی می ۹ پرچم‌دار این شرکت چینی نه‌تنها بخش عمده‌ای از ویژگی‌های گوشی‌های سامسونگ نظیر قابلیت ضبط ویدیو و تصویر را به کاربران می‌داد، بلکه به آن‌ها اجازه می‌داد تا بدون دغدغه نصب نرم‌افزارهای جانبی یا روت کردن گوشی به پارامترهای پردازش CPU و GPU‌ نیز دسترسی پیدا کنند. از طرفی وجود نرم‌افزارهای جانبی نظیر امکان بهبود دستی عملکرد نورپردازی بازی‌ها یا بهبود اتصال اینترنت برای کاهش پینگ و لیتنسی باعث شد تا در بررسی شیائومی می ۹ به تحسین این محصول بپردازیم.

وان پلاس 7 پرو | One Plus 7 Pro

حالت گیمینگ وان پلاس ۷ پرو در مقایسه با رقبا امکانات کمتری ارائه می‌دهد، اما هنوز هم پاسخ‌گوی نیازهای کاربران خواهد بود

اما اکنون وان پلاس ۷ پرو روانه بازار شده است، محصولی که بی اغراق می‌توانیم یکی از سریع‌ترین گوشی‌های حال حاضر اندروید معرفی کنیم و برای دستیابی به این مهم نیز وان پلاس توجه ویژه‌ای داشته است. همان‌طور که در بخش عملکرد گوشی گفتیم، ۷ پرو به‌لطف تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ قادر به اجرای تمام بازی‌های حال حاضر اندروید بدون کوچک‌ترین افت فریم است. از طرفی وجود دسترسی‌ها و گزینه‌هایی مانند تغییر در رزولوشن گوشی و همچنین تغییر نرخ رفرش میان ۶۰ هرتز و ۹۰ هرتز باعث شده است تا انتظارات بالاتری را به‌ویژه از این پرچم‌دار داشته باشیم. اما هدف از بیان این موضوعات رسیدن به گیمینگ ماد وان پلاس 7 پرو است. نرم‌افزار گیمینگ ۷ پرو مانند بسیاری از پرچمداران به‌صورت پیش‌فرض امکاناتی نظیر غیرفعال کردن اعلان‌ها را می‌دهد. بااین‌حال شاهد بهبود‌ها و افزایش گزینه‌های در دسترس کاربران هستیم. به‌عنوان مثال کاربران در زمان روشن کردن Gaming mode می‌توانند تلفن‌های خود را به‌صورت پیش‌فرض روی حالت اسپیکر پاسخ‌ دهند. حالت اعلان‌ها نیز اکنون با سه حالت نمایش در بالای نمایشگر، نمایش تنها به‌صورت متن و مسدود شدن اعلان‌ها در دسترس کاربران قرار دارد که باتوجه‌به نیاز کاربر قابل تنظیم هستند. وان پلاس همچنین گزینه‌ای را برای تماس‌های نرم‌افزارهای ثالث نیز ارائه می‌دهد که با فعال کردن آن می‌توانید تماس‌ها را به‌صورت یک اعلان مشاهده کنید و در صورت نیاز به آن پاسخ دهید.

یکی از خصوصیات ویژه حالت گیمینگ وان پلاس 7 پرو امکان بهبود جزئیات نورپردازی یا محیط‌های تاریک در بازی است. این ویژگی‌که با عنوان Gaming Display Enhancement در دسترس کاربران قرار دارد هرچند گزینه‌های متفاوتی را مانند گیم توربو شیائومی می ۹ ارائه نمی‌دهد، اما با روشن کردن آن می‌توانید به‌صورت جزئی تغییراتی را در برخی محیط‌ها مانند بازی فورتنایت مشاهده کنید.

وان پلاس 7 پرو | One Plus 7 Pro

اما یکی از مهم‌ترین ویژگی Gaming Mode به ویژگی Fnatic Mode مربوط می‌شود که طبق شعار وان پلاس تجربه گیمینگ کاربر را تاحد زیادی بهبود می‌بخشد. این حالت به‌طور خاص دارای سه ویژگی:

  • Advanced DND: تمام تماس‌ها و اعلان‌های کاربر به غیر از هشدار کاهش باتری، آلارم و تایمر غیرفعال می‌شود.
  • Enhance Process Regulator: این ویژگی به‌طور خاص روی عملکرد اجرای بازی‌های تاثیر گذار است.
  • Network Enhancement: وان‌پلاس با بهبود سیگنال سیم‌کارت اصلی باعث کاهش لیتنسی بازی‌ها می‌شود. بااین‌حال فعال شدن این خصوصیت باعث غیرفعال شدن دومین سیم‌کارت خواهد شد. در نتیجه کاربر دیگر تماس و پیامی را دریافت نمی‌کند.

حالت گیمینگ به‌صورت پیش‌فرض عملکرد پردازنده، حافظه رم و تراشه گرافیکی را برای داشتن روان‌ترین تجربه بهبود می‌بخشد. بااین‌حال با فعال شدن حالت Fnatic ویژگی‌های ذکر شده در دسترس قرار می‌گیرد.

باتری

شارژدهی گوشی‌های وان پلاس همواره یکی از نکات در خور توجه در بررسی گوشی‌های این شرکت بوده‌ است. البته درکنار رابط‌‌کاربری سبک یکی از دلایل عمده شارژدهی مناسب گوشی‌های وان پلاس نمایشگر +FHD محصولات چینی‌ها بوده است. این بار اما شاهد افزایش ۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی باتری وان پلاس ۷ پرو در مقایسه با وان پلاس ۶ تی هستیم که ظرفیت باتری پرچم‌دار این شرکت را به ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت می‌رساند. در مقابل اما وان پلاس با کنار گذاشتن لجبازی همیشگی، ۷ پرو را به نمایشگری با رزولوشن +QHD و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز مجهز کرده است که به‌طور محسوسی روی میزان مصرف باتری تاثیر می‌گذارد. برای بررسی شارژدهی باتری این‌بار گوشی را روی دو حالت تنظیمات یکی ۹۰ هرتز و دیگری ۶۰ هرتز قرار دادیم تا به این ترتیب بتوانیم نتیجه‌ دقیق‌تری را باتوجه‌به انتخاب کاربر به‌دست بیاوریم.

مانند همیشه با تنظیم گوشی روی حالت پرواز و قرار دادن روشنایی نمایشگر روی ۲۰۰ نیت، ویدیویی HD را به‌صورت متوالی تا زمان خاموش شدن گوشی اجرا کردیم. در زمان تنظیم نمایشگر روی نرخ پیش‌فرض ۹۰ هرتزی، باتری به مدت ۱۴ ساعت ۱۷ دقیقه دوام آورد که عملکردی خوب در مقایسه با رقبا به حساب می‌آید. در مقابل اما در زمان ارزیابی تنظیمات ۶۰ هرتزی شاهد بهبود ۱۵.۹ درصدی شارژدهی و دوام باتری به مدت ۱۶ ساعت و ۳۴ دقیقه بودیم که عملکردی بهتر از وان پلاس ۶ تی محسوب می‌شود.

وان پلاس 7 پرو | One Plus 7 Pro

همان‌طور که در تمام بررسی‌ها می‌گوییم شارژدهی باتری در زمان تجربه بازی‌ها کمی پیچیده است. شارژدهی باتری در زمان تجربه بازی‌ها به فاکتورهای مختلفی از جمله آنلاین یا آفلاین بودن بازی، گرافیک، اتصال به اینترنت وای‌فای یا دیتا و بهینه بودن بازی برای کاهش فشار روی تراشه گرافیکی و پردازنده مرتبط است. در نتیجه همواره در بازی‌های مختلف باتوجه‌به فاکتورهایی که دارند، شاهد عملکرد متفاوتی از باتری هستیم. وان پلاس برآنکه بتواند عملکرد پردازنده را پایدار نگه دارد، برخی محدودیت‌های رایج روی پردازنده را برداشته است، به همین دلیل شاهد گرم‌ شدن قابل‌توجه بدنه در زمان تجربه بازی‌ها هستیم. برداشتن محدودیت‌ها همان‌طور در بخش عملکرد بازی گفتیم، تجربه‌ای بی نقص را بدون حتی کوچک‌‌ترین افت فریم به ارمغان می‌آورد. در مقابل در زمان تجربه بازی‌ها بدنه گوشی به‌شدت گرم می‌شود و کمی آزاردهنده است. بااین‌حال، باتری وان پلاس ۷ پرو پاسخگوی نیاز‌های کاربر در طول روز خواهد بود حتی اگر در این به سری هم بازی‌هایی مانند فورتنایت بزنید. اگر شارژدهی بیشتر می‌خواهید توصیه می‌کنیم تنظیمات نمایشگر را روی نرخ نوسازی ۶۰ هرتز قرار دهید.

وان پلاس برای نخستین بار بعد از نسخه مک‌لارن وان پلاس ۶‌ تی از شارژ سریع ۳۰ واتی Warp در وان پلاس 7 پرو بهره برده‌ است. به‌لطف این شارژر می‌توانید ظرف ۳۰ دقیقه شارژ باتری را از صفر به ۶۰ درصد برسانید.

وان پلاس 7 پرو | One Plus 7 Pro

جمع‌بندی

وان پلاس ۷ پرو محصولی زیبا و البته قدرتمند است که می‌تواند نیازهای کاربران را در هر زمینه‌ای به‌ویژه گیمینگ تأمین کند. قلب تپنده این پرچم‌دار اسنپدراگون ۸۵۵ است که به‌لطف تراشه گرافیکی ادرنو ۶۴۰ موجود در آن می‌تواند به اصطلاح سنگین‌ترین بازی‌ها را نیز اجرا کند. البته این قدرت پیامدهایی مانند گرم‌شدن بدنه گوشی را نیز به همراه دارد که در طولانی مدت کمی آزاردهنده می‌شود. بااین‌حال وان پلاس ۷ پرو محصولی برای افرادی است که از کند شدن گوشی بعد از مدتی خسته شده‌اند و محصولی اندرویدی می‌خواهند تا در طولانی مدت بتوانند تجربه‌ای به‌دور از هرگونه کندی و البته روان داشته باشند. پشتیبانی 7 پرو از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی باعث می‌شود تا بعد از کار کردن با وان پلاس ۷ پرو دیگر با سایر گوشی‌ها احساس راحتی نداشته باشید؛ دلیل این موضوع نیز حرکت روان میان منوها، صفحات وب و حتی برخی بازی‌ها است. وان پلاس ۷ پرو به‌ویژه در نمایشگر به‌دلیل روشنایی زیاد و دقت رنگ بالا به شما اجازه می‌دهد تا زیر نور مستقیم آفتاب نیز بتوانید مشغول تجربه بازی‌هایی با سیاه‌چاله‌های تاریک شوید. از طرفی اسپیکر‌های استریو این پرچم‌دار حجم صدای بالا و البته شفافی دارند و چه در بازی‌های کلاسیک و چه در بازی‌هایی با موسیقی الکترونیک پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود. البته باید از ابعاد بزرگ و وزن سنگین گوشی نسبت به رقبا نیز بگوییم. ابعاد بزرگ گوشی باعث شده است تا امکان تجربه بازی‌ها با یک دست را نداشته باشید و از طرفی سنگینی گوشی در طولانی مدت خودنمایی می‌کند. اگر به‌دنبال قدرتمند می‌گردید وان پلاس ۷ پرو محصولی مناسب شما خواهد بود .

برای خرید گوشی هوشمند وان پلاس 7 پرو می‌توانید به فروشگاه اینترنتی بارسل مراجعه کنید.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از مشخصات فنی گوشی و قیمت گوشی به بخش موبایل دیتابیس محصولات زومیت مراجعه کنید؛ انواع گوشی سامسونگ، اپل، شیائومی، هواوی برای مقایسه در اختیار کاربران است. 

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده