// شنبه, ۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۲

معرفی بازی موبایل Sky Force Reloaded

Sky Force Reloaded اینبار با گرافیکی زیبا در قالب یک ریمستر برای اندروید و iOS بازگشته است.

Sky Force، محصول استودیوی اینفینیت دریمز (Infinite Dreams)، یکی از شناخته‌ شده‌ترین مجموعه‌ها برای سیستم‌ عامل‌های دستگاه‌های موبایل بوده است. این سری که از سال ۲۰۰۴ با ورود به دستگا‌ه‌های Symbian در میان بازیکنان محبوب‌ شد، اینفینیت دریمز را برآن داشت تا با حفظ هسته اصلی این بازی سرگرم‌کننده،‌ نسخه‌ای ویژه به نام Sky Force Reloaded را برای اندروید و آیفون عرضه کند. با گذشت پنج سال و با ورود سیستم عامل iOS به مرور هر دو نسخه Sky Force، راه خود را به سایر پلتفرم‌های محبوب دنیای بازی‌های موبایل باز کردند. البته این پایان کار Sky Force‌ و اینفینیت دریمز نبود و با آغاز همه گیر شدن اندروید از سال ۲۰۱۰،‌ دارندگان این سیستم عامل نیز توانستند به تجربه Sky Force بنشینند. اکنون با گذشت ۱۰ سال از انتشار Sky Force Reloaded، اینفینیت دریمز نسخه‌ای فوق‌العاده و به اصطلاح ریمیک شده را از این بازی shoot 'em up منتشر کند.

در انتهای برخی مراحل به مبارزه با باس‌های قدرتمند می‌روید

در نسخه ۲۰۱۶ بازی Sky Force Reloaded باری دیگر تمام عناصر فوق‌العاده از این سری محبوب را شاهد هستیم. کشتی فضایی خود را برداشته،‌ خلبانی آن را برعهده گرفته و به نبرد ستاره‌ای با ده‌ها نوع هواپیما و وسایل نقلیه‌ی نظامی بروید. Sky Force Reloaded را می‌توان جشنواره‌ای از نورها معرفی کرد. این بازی آنقدر در ضمینه‌ی گرافیکی زیبا است که زودتر از گیم‌پلی تصمیم گرفتم به معرفی گرافیک آن بپردازم. در بازی با تصاویری ۲/۵ بعدی همراه هستیم که به صورت خودکار به سمت پایین در حرکت هستند. اساسا حرکت و سرعت دو عنصر اصلی بازی‌های اسکای فورس را تشکیل می‌دهند. مانند گذشته در این بازی نیز در ابتدا یک سفینه کامل را در اختیار دارید، هرچند با ورود اولین باس و حرکت قریب الوقوع او به سرعت شکست خورده و از صفر آغاز می‌کنید. در ابتدا تنها قادر هستید تا از سلاح اصلی سفینه که در قسمت جلوی بدنه تعبیه شده در مقابل دشمنان استفاده کنید. به مرور با از بین بردن هر نیروی تدافعی دشمن،‌ می‌توانید تا ستاره‌هایی را جهت ارتقاء یا خریداری ویژگی‌های بیشتر برای سفینه دریافت کنید.

سیستم ارتقای ویژگی‌ها با تعادلی مثال‌زدنی تعبیه شده است. فراموش نکنید با یک بازی free-to-play (رایگان) همراه هستیم که از قضا شامل خرید‌های درون برنامه‌ای نیز می‌شود. اما واقعیت این است که برای پیشروی در ۱۳ مرحله‌ی بازی (با بروزرسانی هفتم آبان)، نیازی به این خرید‌های درون برنامه‌ای ندارید. اساسا خرید‌ها تنها برای افزایش سرعت ارتقای ویژگی‌های سفینه استفاده می‌شوند،‌ این در حالی است که این بازی ارزش تجربه طولانی مدت را دارد. با جمع‌آوری ستاره‌های بیشتر می‌توانید تا قابلیت‌های جدیدی را به سفینه خود اضافه کنید. موشک، سلاح‌های جانبی، لیزر، سپر و برخی توانایی‌های بیشتر از جمله آهنربا برای جمع‌آوری راحت‌تر ستاره‌ها به بازیکنان کمک می‌کند تا دشمنان را هرچه سریعتر از بین ببرند. البته ارتقاء توانایی‌ها به ستاره بسیاری نیاز دارد. به همین دلیل مراحل را باید بارها و بارها تکرار کنید. Sky Force Reloaded همچنین دارای کارت‌هایی با ویژگی‌های خاص مانند افزایش قدرت سلاح‌ها و نجات سریع‌تر متحدین است. این کارت‌ها به مرور در طول مراحل داده می‌شود. از جمله ویژگی‌های این بازی می‌توان تنوع بسیار سفینه‌ها را بیان کرد که با پیشروی در بازی به مرور با توانایی‌هایی خاصی آزاد خواهند شد. با آزادسازی یک سفینه در بدو ورود به مرحله قادر به انتخاب آن هستید.

 Sky Force Reloaded 2016 Zoomg

هر مرحله با چهار ماموریتِ نجات دوستان، از بین بردن ۱۰۰ درصد دشمنان، از بین بردن ۷۰ درصد دشمنان و عدم دریافت هرگونه صدمه‌ای همراه است. با اتمام چهار ماموریت،‌ درجه سختی جدیدی آزاد می‌شود که در آن دشمنان قدرت سلامتی و نحوه حمله متفاوتی را پیش می‌گیرند. البته شما نیز با از بین بردن آنها ستاره‌های بیشتری را دریافت می‌کنید. اتمام مراحل به آزادسازی ویژگی‌های بیشتر در زمینه کارت‌ها و سفینه‌ها کمک می‌کند. بازی همچنین صداگذاری و موسیقی زیبایی دارد که در کل مکمل گرافیک و گیم‌پلی روان آن است.

Sky Force Reloaded هرچند در ابتدا شاید کمی بازی مشکلی به نظر برسد اما سیستم ارتقاء بازی کمک شایانی را به پیشروی در مراحل می‌کند. در مجموع اگر از طرفداران بازی‌های شوتم آپ هستید یا از قضا از بازیکنان سابق این سری بوده‌اید، پیشنهاد می‌کنم تا باری دیگر موتور سفینه خود را برای رقابت با ژنرال شیطانی روشن کنید و به نبرد سفینه‌های قدرتمند او بروید.

دانلود بازی Sky Force Reloaded از پلی‌استور | دانلود از آیتونز


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده