نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۵

بتل پس مسابقات The International 9 در دسترس قرار گرفت

کمپانی ولو بتل پَس مسابقات سالانه The International 9 را با انتشار یک به‌روزرسانی بزرگ در دسترس کاربران بازی Dota 2 قرار داد که قابلیت‌های جدیدی را به همراه می‌آورد. 

با عنایت به اینکه بتل پس مسابقات اینترنشنال هرساله در اردیبهشت/خرداد در دسترس کاربران بازی Dota 2 قرار می‌گیرد، در هفته‌های گذشته شاهد شایعات بسیاری درباره زمان انتشار آن بودیم که نهایتا کمپانی Valve امروز به تمام این شایعات پایان داد و بتل پَس مسابقات The International 9 را منتشر کرد. تنها سه تورنمنت اصلی تا بسته‌شدن پرونده رویدادهای دارای امتیاز DPC این فصل و راهیابی مستقیم دوازده تیم به مرحله گروهی مسابقات TI9 باقی مانده است و تابه‌حال حضور پنج تیم ویرتوس پرو، تیم سیکرت، وی‌چی گیمینگ، ایول جنیوسس و فناتیک در این مسابقات قطعی شده است. درحال‌حاضر، مرحله اصلی مسابقات «ام‌دی‌ال دیزنی‌لند پاریس میجور» در جریان است که در تاریخ بیست‌ودوم اردیبهشت شاهد پایان آن خواهیم بود. از آن‌جایی که گفتگو در رابطه با رویدادهای این فصل خارج از حوصله مطلب است، سخن را کوتاه می‌کنیم و یک‌راست به سراغ معرفی ویژگی‌های بتل پس مسابقات The International 9 می‌رویم.

The International 9

امسال برخلاف سال‌های گذشته، شاهد بتل پس‌هایی با سه برچسب قیمتی متفاوت هستیم که بازیکنان دوتا 2 می‌توانند سطوح یک، پنجاه و صد آن را به ترتیب با قیمت ۹.۹۹ دلار، ۲۹.۳۵ دلار و ۴۴.۹۹ دلار خریداری کنند. راهیابی به سطوح بالاتر بتل پس امکانات و آیتم‌های بیشتری را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد و از طریق کارهایی نظیر تکمیل ماموریت‌ها، پیش‌بینی درست بازی‌ها و البته تهیه بسته‌های افزایش سطح می‌توان برای افزایش لِول بتل پس اقدام کرد. بسته‌های افزایش سطح در قیمت‌های ۲.۴۹، ۴.۹۹ و ۹.۹۹ به ترتیب پنج، یازده و بیست‌وچهار سطح به بتل پس اضافه می‌کنند. در این میان، کسانی که سطح ۵۰ و ۱۰۰ بتل پَس را تهیه می‌کنند، به ترتیب به میزان پنج و پانزده درصد نسبت به میزان لول‌های دریافتی پول کمتری پرداخت می‌کنند که این امر باعث تشویق بازیکنان به خریداری سطوح بالاتر می‌شود. شایان ذکر است که میزان ۲۵ درصد از مبالغ حاصل از فروش بتل پس، مستقیما به مبلغ جایزه کلی مسابقات The International 9 اضافه خواهد شد و با در نظر گرفتن میزان فروش استثنایی بتل پس در ساعات اولیه انتشار نسبت به سال‌های گذشته، ظاهرا امسال هم شاهد شکستن رکورد مبلغ جایزه کلی خواهیم بود. 

The International 9

یک رویداد ویژه با نام Wrath of the Mo’Rokai به زودی در دسترس تمام کاربران بتل پس مسابقات The International 9 قرار می‌گیرد که بر اساس توضیحات ارائه‌شده می‌توان آن را نسخه تغییریافته رویداد New Bloom دانست. در بخش توضیحات این رویداد آمده است:  

  • طلوعِ موروکای: موروکای دو جانور اسطوره‌ای از زمان‌های دور هستند که سال‌ها آرمیده بودند و به تازگی از خواب برخاسته‌اند. همانطور که موروکای دوباره قدرتش را به دست می‌آورد، آن‌ها به سمت سازه‌های دشمن یورش می‌برند و مشتاقانه با هر آنچه بر سر راهشان قرار می‌گیرد، مبارزه می‌کنند.  
  • جانوران‌تان را تغذیه کنید: موروکای به نیرویی سِری برای بازیافتن توانایی‌های غیرفعال نیاز دارد. از طریق کشتن قهرمانان، از بین بردن سازه‌ها و بردن نبرد به زمین حریف، به جمع‌آوری نیروها در سراسر نقشه اقدام کنید. در کنار توانایی‌های موروکای، تیم شما توانایی‌های مشترکی را برای اداره نبرد آزاد خواهد کرد.
  • به جمع‌آوری جوایزتان بپردازید: به موروکای‌تان کمک کنید که قدرت‌های بیشتری را نسبت به دشمن باستانی‌اش آزاد کند و از این قدرت‌ها برای تخریب آخرین سازه رقیب استفاده کنید. یک گنجینه ویژه از بتل پوینت‌ها در انتظار تیم برنده است؛ در حالی که اعضای تیم بازنده خوراک موروکای می‌شوند.

The International 9

بازیکنان با تکمیل بخش Jungle Expedition سه ست زیبا از هیروهای Sven ،Ursa و Dazzle دریافت می‌کنند

از میان سایر بخش‌های بتل پس می‌توان به بخش Jungle Expedition اشاره کرد که سه مسیر با ماموریت‌های مختلف را در اختیار می‌گذارد و بازیکنان با تکمیل ماموریت‌ها سه مجموعه آیتم از هیروهای Ursa ،Dazzle و Sven را دریافت می‌کنند. هر یک از این ست‌ها دارای دو استایل مختلف هستند که به مانند سال‌های گذشته، تا پایان مسابقات اینترنشنال سال آینده امکان خرید و فروش آن‌ها در بخش مارکت استیم وجود نخواهد داشت. در کنار ست‌های یادشده، کاربران به ازای تکمیل ماموریت‌ها، به بتل پوینت و ابزارهای ویژه‌ای دست خواهند یافت که سرعت آن‌ها را در بالا بردن سطح بتل پس افزایش می‌دهد.

The International 9

برج‌های زنده و Consumable‌ها از موارد دیگری هستند که در بتل پس مسابقات The International 9 شاهدشان هستیم. بازیکنان با رسیدن به سطح ۳۳۵ بتل پس به دو آیتم Guardians of the Lost Path Radiant Towers و Guardians of the Lost Path Dire Towers دسترسی پیدا می‌کنند که ظاهر برج‌های بازی را تغییر می‌دهند. این آیتم‌ها قابل انتقال نخواهند بود و از طریق مارکت نمی‌توان به خریداری آن‌ها اقدام کرد؛ بنابراین تا پیش از زمان منقضی شدن بتل پس باید به سطح مورد نظر رسید و آن‌ها را دریافت کرد. در آن سو، چهار افکت تازه که آن‌ها را با نام Consumable‌ می‌شناسیم، در اختیار دارندگان بتل پس قرار گرفته است که تنها تا پایان مسابقات The International 9 در بازی باقی می‌مانند و هیچ تاثیری روی مکانیک بازی نخواهند داشت. این افکت‌های تزئینی در بالای پنل مهارت هیروها به نمایش در می‌آید و با افزایش سطح بتل پس می‌توان آن‌ها را به دست آورد. شایان ذکر است که تمام افکت‌ها به ۳۰ ثانیه برای استفاده مجدد نیاز دارند و بدون وقفه نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

The International 9

بخش Coach’s Challenge به بازیکنان امکان می‌دهد تا در نقش مربی به تیم‌ها در کسب پیروزی کمک کنند

بخش Coach’s Challenge از دیگر بخش‌هایی است که به تازگی پای خود را به بتل پس مخصوص مسابقات اینترنشنال باز کرده است و به ازای آموزش یک تیم ناکاربلد، بتل پوینت در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. بازیکنان در این بخش مسئولیت یک مربی را بر عهده خواهند داشت و با راهنمایی‌های‌شان به تیم‌ها در پیروزی و افزایش سطح MMR کمک می‌کنند. بسته به عملکرد، هر بازیکن در این بخش امتیاز مربی‌گری دریافت می‌کند و مدال‌هایی برای این بخش در نظر گرفته شده است که توانایی بازیکنان در انجام این کار را نشان می‌دهد. این بخش همچنین با رفع باگ‌ها و بهبود کیفیت همراه شده است تا بازیکنان بتوانند حداکثر استفاده را از آن ببرند. البته به منظور کارایی بیشتر، شما در این قسمت همواره تیم‌هایی را راهنمایی می‌کنید که میزان MMR آن‌ها کمتر از شما است.

The International 9

امسال ویژگی‌های جالب دیگری نظیر قابلیت Party Finder و قابلیت Avoid Player نیز به بتل پس راه یافته است که تجربه بازی را برای بازیکنان رضایت‌بخش‌تر از گذشته می‌کند. قابلیت «پارتی‌یاب» به شما اجازه می‌دهد که بدون نگرانی از گسترش بیش از حد لیست دوستان، یک گروه از هم‌تیمی‌هایی که تمایل به بازی با آن‌ها دارید ایجاد کنید و پیش از شروع بازی‌ها با انتخاب گزینه مربوطه، از همه آن‌ها برای پیوستن به تیم دعوت به عمل آورید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پس از پایان هر بازی، بازیکنانی را که دوست دارید، به فهرست اضافه کنید که این کار را همچنین می‌توان با کسانی که درحال‌حاضر در لیست دوستان وجود دارند، انجام داد. قابلیت بعدی یا همان «اجتناب از بازیکنان» همانطور که از نامش بر می‌آید، به شما اجازه می‌دهد که برای بار دوم با کسانی که دوست ندارید، بازی نکنید. از آن‌جایی که تمام بازیکنان و سبک بازی‌ها با هم جور نیستند، بازیکنان می‌توانند یک لیست از کسانی که تمایلی به بازی دوباره با آن‌ها ندارند، ایجاد کنند و با خیال راحت به تجربه بازی مشغول شوند.

The International 9

رای‌گیری برای انتخاب بهترین بازیکن یا MVP Vote قابلیت جالب توجه دیگری است که در این Battle Pass شاهدش هستیم. به بیان دیگر، تمام بازی‌های این فصل شانس به دست آوردن لقب «موثرترین بازیکن» را برای کاربران فراهم می‌کند. پس از پایان هر بازی، تمام بازیکنان حاضر می‌توانند بهترین بازیکن تیم برنده را انتخاب کنند که این بازیکن در صفحه آخر بازی به نمایش در می‌آید. این موضوع از طریق بخش اطلاع‌رسانی برای دوستان قابل مشاهده خواهد بود و پیش از شروع بازی در معرض نمایش قرار می‌گیرد. دارندگان بتل پس که به اندازه کافی رای MVP به دست آورند، اچیومنت‌هایی را آزاد خواهند کرد که امتیازاتی برای افزایش سطح بوک در اختیار آن‌ها می‌گذارد.

The International 9

امسال ویژگی‌های Avatar Banner و High Five نیز به بتل پس اضافه شده است تا لذت تجربه بازی را برای بازیکنان چندین برابر کند. در بخش توضیحات هر یک از این ویژگی‌های هیجان‌انگیز آمده است:

  • ویژگی Avatar Banner: با کاشتن یک پرچم که تصویر هیروی‌تان روی آن نقش بسته است، به دشمنان‌تان یادآوری کنید که دقیقا چه کسی پیروز نبرد خواهد بود. سطح بتل پس را به منظور ارتقاء استایلِ پرچم و نمایش تصویر پروفایل استیم‌تان افزایش دهید.
  • ویژگی High Five: موفقیت‌های‌تان در بازی را با عمل «بزن قدش» جشن بگیرید. فقط کافی است تا در هر زمان دست‌های‌تان را به سوی آسمان بگیرید. به هنگام مشاهده یک هم‌تیمی یا یک دشمن، منتظر بالا آمدن دست‌ها شوید تا شاهد برخوردشان باشید یا به سادگی از کنارش بگذرید. سطح بتل پس را برای ارتقاء جلوه‌های این ویژگی افزایش دهید.

The International 9

بازیکنان با استفاده از قابلیت Versus Screen می‌توانند مهارت‌های‌شان را پیش از رفتن به لاین‌ها به رخ یکدیگر بکشند

قابلیت‌های دیگر بتل پس امسال Versus Screen و Assistant نام دارند. بازیکنان با استفاده از قابلیت Versus Screen می‌توانند مهارت‌های‌شان را پیش از رفتن به لاین‌ها به یکدیگر نشان دهند. یک بازیکن از هر تیم شانس به رخ کشیدن دستاوردهایش را در بازی خواهد داشت و عملکرد اخیر، میزان سطح بتل پس، وضعیت Dota Plus Hero و آیتم‌های تزئینی بازیکنان شانس آن‌ها را برای این انتخاب افزایش می‌دهد. قابلیت Assistant که پیش از این در اختیار دارندگان سرویس دوتا پلاس قرار گرفته بود، به بتل پس مسابقات TI9 نیز راه یافته است تا باری دیگر به بازیکنان در درفت، نحوه خرید آیتم‌ها در طول بازی، استَک کردن کمپ‌ها، محل قرارگیری Wardها و سایر بخش‌ها یاری رساند. این ویژگی را می‌توان از موثرترین قابلیت‌هایی دانست که باعث بهبود عملکرد بازیکنان می‌شود و به آن‌ها کمک می‌کند که بهترین نتیجه ممکن را کسب کنند.

The International 9

در کنار موارد جدیدی که به آن‌ها اشاره کردیم، امسال همچنین شاهد بازگشت قابلیت‌های کلیدی گذشته بتل پس هستیم که از میان آن‌ها می‌توان به بازی‌های رنک دوبرابر، بازیافت ایمورتال‌ها، انتخاب رول مورد علاقه پیش از شروع بازی رنک، رای‌گیری برای آرکینا بعدی، انعام دادن حین بازی، بخش Triva و کامپندیوم اینترنشنال اشاره کرد. همانطور که از نام «بازی‌های رنک دوبرابر» پیدا است، این ویژگی به کاربران امکان دوبرابر کردن ریسک بازی‌ها را می‌دهد و بازیکنان با پیروزی در بازی‌ها دوبرابر معمول MMR دریافت می‌کنند و در صورت باخت به میزان دوبرابر MMR از دست می‌دهند. بازیافت آیتم‌های ایمورتال از ویژگی‌هایی است که در سال‌های گذشته هم شاهدش بودیم و با استفاده از آن می‌توان چهار آیتم ایمورتال نامطلوب را با یک صندوق ایمورتال و یک شانس برای چرخاندن گردونه جوایز Rylai's Battle Blessing معاوضه کرد. در این میان، دارندگان بتل پس با شرط‌‌بندی درست سکه‌های خود روی تیم برنده می‌توانند سطح کتاب خود را افزایش دهند و بخش Triva با سوالات خود بازگشته است تا ذهن طرفداران را به چالش بکشد و امیدواریم که این بخش نسبت به سال‌های گذشته عملکرد بهتری داشته باشد. افزون بر این، بازیکنان می‌توانند به پیش‌بینی برنده بازی‌ها اقدام کنند، در چالش‌های روزانه و هفتگی شرکت کنند و به تکمیل اچیومنت‌ها بپردازند. انعام دادن در طول بازی و گردونه شانس Rylai's Battle Blessing نیز نیازی به معرفی ندارند و می‌توان گفت که تمام بازیکنان پیش از این در بازی شاهد آن‌ها بوده‌اند.

The International 9

امسال نیز شاهد سه جعبه‌ی مخصوص محتوی آیتم‌های Immortal هستیم که تنها یکی از این باکس‌ها در این مقطع زمانی در اختیار کاربران قرار گرفته است و دو جعبه‌ی باقی‌مانده در آینده نزدیک در دسترس قرار خواهند گرفت. اولین صندوق ایمورتال شامل آیتم‌هایی از هیروهای Lifestealer ،Death Prophet ،Nyx Assassin ،Skywrath Mage ،Centaur Warrunner ،Leshrac ،Earthshaker ،Drow Ranger و یک آیتم تزئینی با شانس دریافت Cosmically Rare با نام Overgrown Emblem است و در سطوح یک، ده، بیست‌ودو، سی‌وچهار، چهل‌وشش، هشتاد، صدوچهل، دویست‌وبیست و پس از آن با رد شدن هر ۳۰ لول در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد. آیتم‌های ایمورتال این باکس تا مسابقات اینترنشنال سال آینده قابل Tarde نخواهند بود و نمی‌توان آن‌ها را در مارکت استیم به فروش رساند. تنها مورد استثناء مربوط به آیتم‌ بسیار نادر صندوق است که پس از گذشت یک هفته می‌توان آن را Trade کرد. لازم به ذکر است که امکان هدیه‌دادن (Gift) این آیتم‌ها تنها برای یک‌بار برای کاربران بتل پس امکان‌پذیر خواهد بود.

The International 9

تعدادی آیتم انحصاری نیز برای کاربران بتل پس در نظر گرفته شده است که پیش از پایان مسابقات TI9 و با افزایش سطح می‌توان به آن‌ها دست یافت

افزون بر صندوق‌های ایمورتال، چندین آیتم انحصاری نیز برای کاربران بتل پس در نظر گرفته شده است که پیش از پایان مسابقات The International 9 و با افزایش سطح می‌توان به آن‌ها دست یافت. این آیتم‌ها منحصرا در دسترس دارندگان بتل پس قرار می‌گیرد و برچسب‌های Not Tradeable و Not Marketable روی این دسته از آیتم‌ها وجود دارد. اولین آیتم که یک اسکین نقشه فوق‌العاده با نام Overgrown Empire Terrain است، در سطح ۱۶۰ بتل پس به کاربران داده می‌شود و شامل جلوه‌های پویای آب‌وهوا و صداهای تازه است. آیتم بعدی که در سطح ۲۵۵ در دسترس قرار می‌گیرد، یک آیتم با نام Majesty of the Colossus برای هیرو Tiny است که مدل تازه و انیمیشن‌های سفارشی جدیدی را برای دو مهارت Avalanche و Tree Grab این هیرو به همراه می‌آورد. آیتم بعدی، کوریری با نام Acolyte of the Lost Arts است که در سطح ۳۰۵ آزاد می‌شود و ظاهری شبیه به هیروی اینوکر دارد. در سطوح ۳۶۵ و ۴۲۵ هم به ترتیب آرکینا هیروی Earthshaker و ست بسیار زیبای هیرو Axe در دسترس قرار می‌گیرند که بدون شک هر طرفدار بازی Dota 2 را مجذوب زیبایی‌شان می‌کنند.

The International 9

مواردی از قبیل Chat Wheel Soundها، کریپ‌های شخصی‌سازی شده لاین‌ها، حرکات نمایشی یا Tauntها، کوریر تازه، آنونسر پک هیرو Dark Willow، بسته موزیک جدید، افکت‌ِ ضربه چشم‌نواز برای هیروهای دورزن، افکت‌های ویژه فصل، افشانه‌ها، وارد تازه، River Vialها برای تغییر رنگ رود میانی نقشه و صندوق Trust of the Benefactor را به آیتم‌های موجود در بتل پس مسابقات TI9 اضافه کنید تا ببینید که تهیه این بتل پس برای طرفداران بازی یک مورد بسیار ضروری است تا بهترین تجربه ممکن را از بازی داشته باشد.

The International 9

این پایان ماجرا نیست و برای کسانی که به سطح ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ بتل پس دست می‌یابند، به ترتیب تندیس‌های Aegis of Champions و Baby Roshan ارسال خواهد شد و نشان هر یک از آن‌ها در کنار نام کاربری بازیکنان در بازی به نمایش در می‌آید.


منبع Dota 2 Website
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده