// شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۹

هر آنچه باید در مورد مسابقات The International 2019 بازی Dota 2 بدانیم

کمتر از یک ماه تا شروع مرحله گروهی مسابقات The International 2019 بازی Dota 2 باقی مانده است و به همین دلیل در این مقاله نگاهی به قهرمانان دوره‌های قبلی و تیم‌هایی که راهی مسابقات امسال شده‌اند داشته‌ایم.

معمولا در تمامی رشته‌های ورزشی شرکت در مسابقات فصلی و صدرنشینی در لیگ‌ها جزو فعالیت‌های اصلی بازیکنان و تیم‌های فعال در آن رشته است. ولی در هر رشته‌ای قطعا دستاوردهایی وجود دارند که بالاترین سطح را تعریف می‌کنند و با به‌دست آوردن آن‌ها اسطوره‌های هر رشته به وجود می‌آیند. این موضوع در ورزش الکترونیک نیز صدق می‌کند و هر ساله مسابقات بزرگی در رشته‌های مختلف برگزار می‌شوند که با عناوین مختلفی شناخته می‌شوند، ولی در انتهای هر فصل شاهد برگزار شدن رویداد‌های مهمی هستیم که بعد از گذشت چندین سال به‌عنوان بخش مهمی از تاریخ ورزش الکترونیک یاد خواهند شد. مسابقات The International نیز که به اختصار TI نامیده می‌شود یکی از این موارد است.

Dota 2

بعد از اینکه شرکت Valve برای اولین‌بار بازی Dota 2 را به طرفداران بازی‌های کامپیوتری معرفی کرد با خبری شوکه کننده وعده برگزار کردن رویدادی بزرگ را منتشر کرد. رویدادی که بیش از یک میلیون دلار جایزه به همراه داشت و طرفداران بازی Dota را به وجد آورد. رویداد The International امروزه به‌عنوان یکی از معتبرترین مسابقات ورزش الکترونیک یا همان Esports شناخته می‌شود که بنیان‌گذار مسابقات چند میلیون دلاری در صنعت گیم و بازی حرفه‌ای است. این رویداد برای اولین‌بار به میزبانی شهر کلن در ماه اوت ۲۰۱۱ برگزار شد که با مجموع جوایز ۱.۶ میلیون دلار نظر بسیاری از علاقه‌مندان به ورزش الکترونیک را به خود جلب کرد. رویدادی که با حضور شانزده تیم از سراسر جهان پیگیری شد و درنهایت جایزه‌ای یک میلیون دلاری را در اختیار قهرمان رویداد قرار داد. با اینکه بازی هنوز در مرحله بتا قرار داشت و بازیکنان با باگ‌های مختلفی روبه‌رو بودند، بااین‌حال رقابت‌های اولین فصل مسابقات هنوز هم جزو بهترین خاطرات علاقه‌مندان بازی Dota 2 است.

مسابقات TI1

اولین فصل مسابقات که در سال ۲۰۱۱ برگزار شد و به اختصار TI1 نامیده می‌شود، تنها دوره‌ای بود که تمامی تیم‌ها به‌صورت مستقیم به مرحله اصلی دعوت شدند و شامل 52 بازی بود که به مدت 39 ساعات به طول انجامید. در این رویداد تیم‌ها در دو مرحله گروهی و حذفی با یکدیگر به رقابت پرداختند که تیم Natus Vincere توانست با استراتژی خاص خود در مرحله گروهی صدرنشین شود و با نمایشی قدرتمند در رقابت‌های بخش حذفی به فینال مسابقات راه یابد. بازی فینال بین دو تیم EHOME و NaVi پیگیری شد که درنهایت روس‌ها توانستند با کسب نتیجه ۳:۱ عنوان قهرمانی اولین فصل مسابقات The International بازی Dota 2 را از آن خود کنند. در اولین دوره مسابقات فقط ۴۶ هیرو در دسترس بود که دو هیروی Vengfull و Windranger بیشترین حضور را در بازی‌ها داشتند و هیروهای Anti Mage، Night Stalker و Spectre در بیشترین آمار Ban را ثبت کردند.

دانلود از آپارات

مسابقات TI2

در سال ۲۰۱۲ مسابقات The International برای اولین‌بار در سیاتل برگزار شد و درکنار چهارده تیمی که به‌صورت مستقیم به این رویداد دعوت شدند برای اولین‌بار دو تیم با شرکت در بخش مقدماتی جواز حضور در مرحله اصلی مسابقات را به‌دست آوردند. نکته قابل‌توجه دیگر اینکه در این رویداد برای اولین‌بار از جام مخصوص بازی که با نام Aegis of Champions شناخته می‌شود، رونمایی شد. در این دوره شاهد برگزاری ۱۵۶ بازی بودیم که تعداد بازی‌ها و ساعات برگزاری سه برابر دوره قبلی بود. 

تیم Natus Vincere با اینکه در مرحله گروهی مسابقات به سختی در بین چهار تیم برتر گروهش قرار گرفت ولی در مرحله حذفی توانست تیم‌های Invictus Gaming، LGD Gaming و Team DK را راهی بخش بازنده‌ها (Lower Bracket) کند. بااین‌حال تیم IG بعد از سپری کردن مسیری طولانی توانست به فینال مسابقات راه یابد و انقام سختی را از تیم NaVi بگیرد و به‌عنوان اولین تیم چینی عنوان قهرمانی مسابقات اینترنشنال را از آن خود کند.

دانلود از آپارات

مسابقات TI3

سومین فصل مسابقات برای اولین‌بار جامعه طرفداران بازی را برای افزایش مقدار جوایز تورنمنت فرا خواند. در سال ۲۰۱۳ برای اولین‌بار شاهد انتشار Compendium بودیم که این روزها با نام بتل‌پس شناخته می‌شود. در این دوره از مسابقات شرکت Valve مانند سال‌های گذشته جایزه‌ای ۱.۶ میلیون دلاری را وعده داد که با فروش بتل‌پس قابل افزایش بود. بعد از پایان زمان تعیین شده بیش از ۱.۲ میلیون دلار توسط مردم جمع‌آوری شد که مجموع جوایز را به رقم ۲.۸ میلیون دلار رساند.

در سال ۲۰۱۳ برای اولین‌بار شاهد حضور بخش Wild Card بودیم. در این رویداد سه تیم با حضور در مراحل مقدماتی  راهی مرحله اصلی شدند و تیم‌های دیگر به‌صورت مستقیم جواز حضور در این رویداد را دریافت کردند. فینال مسابقات TI3 به‌عنوان یکی از به یادماندنی‌ترین بازی‌های انجام شده در تاریخ بازی Dota 2 ثبت شده است. فینالی که چندین ساعت به طول انجامید و برای اولین‌بار نتیجه نهایی به پنجمین بازی کشیده شد. تیم Alliance در این رویداد توانست با کسب نتیجه ۳:۲ در مقابل تیم NaVi که برای سومین بار راهی فینال مسابقات شده بود، عنوان قهرمانی را کسب کند.

دانلود از آپارات

مسابقات TI4

چهارمین فصل مسابقات به میزبانی کی‌آرنا و با حضور ۱۷ هزار تماشاچی علاقه‌مند به بازی Dota 2 برگزار شد. مجموع جوایز رویداد نیز از مجموع جوایز سه دوره قبلی بیشتر بود و تیم‌های راه یافته به مرحله اصلی با رقمی نزدیک به یازده میلیون دلار طرف بودند. فرمت برگزاری مسابقات در سال ۲۰۱۴ کاملا تغییر کرد و تعداد بازی‌های انجام شده نیز به ۱۷۲ بازی رسید که به مدت ۱۲۵ ساعت به طول انجامید. مسابقات TI4 با حضور شانزده تیم پیگیری شد که یازده تیم به‌صورت مستقیم،  یک تیم از بخش Wild Card و چهار تیم با شرکت در بخش مقدماتی راهی مرحله اصلی شدند.

فینال مسابقات TI4 برای اولین‌بار در تاریخ مسابقات با حضور دو تیم شرقی برگزار شد. تیم‌های Vici Gaming و Newbee بعد از سپری کردن سه مرحله مختلف توانستند راهی فینال مسابقات شوند که تیم Newbee با کسب نتیجه نهایی ۳:۱ عنوان قهرمانی و جایزه ۵ میلیون دلاری مسابقات را از آن خود کرد.

دانلود از آپارات

مسابقات TI5

۲۷ ژوئیه زمان برگزاری پنجمین فصل مسابقات The Internationoal بود. جوایز و تعداد بازی‌ها باز هم افزایش یافت. در این فصل تیم‌هایی که در جایگاه آخر قرار گرفتند سهمی ۵۵ هزار دلاری دریافت کردند و قهرمان مسابقات رقمی ۶.۶ میلیون دلاری را از آن خود کرد. تعداد تیم‌هایی که با شرکت در مراحل مقدماتی راهی مرحله اصلی شدند نیز به شش تیم افزایش یافت که در زمان خودش رکوردی جدید محسوب می‌شد.

بعد از برگزاری چهار فصل از سری مسابقات TI در سال ۲۰۱۵ بالاخره اولین تیم آمریکایی توانست عنوان قهرمانی را به‌دست آورد. تیم Evil Geniuses که در آن سال جوان‌ترین بازیکن (Sumail) و پیرترین بازیکن (Fear) مسابقات را در اختیار داشت، در بازی فینال با کسب نتیجه ۳:۱ در مقابل تیم CDEC Gaming توانست عنوان قهرمانی را به‌دست آورد.

دانلود از آپارات

مسابقات TI6

ششمین فصل مسابقات TI اتفاقات زیادی را به همراه داشت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به حذف شدن تیم OG توسط TNC Predator اشاره کرد. در این رویداد تیم Fnatic نیز توانست با کسب نتیجه ۲:۰ در مقابل Team Liquid آن‌ها را از دور مسابقات حذف کند و تیم Digital Chaos که شاید هیچ‌کس فکر نمی‌کرد بتواند در بین هشت تیم برتر مسابقات قرار گیرد به فینال مسابقات راه پیدا کرد. درنهایت تیم Wings Gaming توانست با کسب نتیجه ۳:۱ در فینال مسابقات عنوان قهرمانی را برای سومین بار از آن شرقی‌ها کند.

دانلود از آپارات

مسابقات TI7

سال ۲۰۱۷ چندمین سالی بود که یکی از تیم‌های قهرمان مسابقات TI شانس کسب عنوان قهرمانی را برای دومین سال در اختیار داشت ولی با ناکامی همراه بود. تیم Newbee در این دوره از مسابقات با نمایشی قدرتمند راهی فینال مسابقات شده بود. در سمت دیگر Team Liquid که برای دومین سال پیاپی به رهبری Kuroky راهی مرحله اصلی مسابقات TI شده بود بعد از سقوط به بخش بازنده‌ها (Lower Bracket) توانست خود را به فینال مسابقات رساند. تیم لیکوئید برای اولین‌بار در تاریخ مسابقات TI بدون واگذار کردن حتی یک راند، بازی فینال را با کسب نتیجه ۳:۰ پیروز شد و عنوان قهرمانی را درکنار جایزه ده میلیونی دریافت کرد.

هفتمین فصل مسابقات TI برای اولین‌بار با حضور هجده تیم برگزار شد که از آن دوره به بعد فرمت مسابقات تغییری نکرده است و احتمالا در سال ۲۰۱۹ نیز باتوجه‌به اینکه تعداد تیم‌ها تغییری نکرده است فرمت برگزاری مسابقات نیز دچار تغییر نخواهد شد.

دانلود از آپارات

مسابقات TI8

تیم‌های راه یافته به هشتمین فصل مسابقات The International باز هم حواشی زیادی را به همراه داشتند. در این رویداد تیم‌هایی مانند IG، VG و Newbee در همان مراحل اول مسابقات حذف شدند و تیم OG که با شرکت در مراحل مقدماتی مسابقات TI9 راهی مرحله اصلی شده بود و قبل از شروع مسابقات با تغییرات قابل توجهی در فهرست بازیکنانش مواجه شده بود، توانست به فینال مسابقات راه پیدا کند. نتیجه نهایی فینال مسابقات برای دومین بار در تاریخ بازی Dota 2 به پنجمین بازی کشیده شد که با بازگشتی به یادماندنی توسط بازیکنان OG همراه بود و این تیم به‌عنوان هشتمین قهرمان مسابقات اینترنشنال مطرح شد.

دانلود از آپارات

یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که در هشت دوره گذشته هیچ بازیکن یا تیمی نتوانسته است بیشتر از یک بار به‌عنوان قهرمانی مسابقات دست یابد و این موضوع به یکی از جذاب‌ترین اتفاقات مسابقات The International تبدیل شده است. در سال ۲۰۱۹ پنج تیم شانس آن را دارند که برای دومین بار قهرمان مسابقات شوند و هفده بازیکنی که پیش از این شانس دریافت Aegis را داشته‌اند در نهمین فصل مسابقات حضور دارند. لازم به ذکر است که چهار مربی از مجموع پانزده مربی که راهی شانگهای خواهند شد پیش از این به‌عنوان بازیکن یا مربی به‌عنوان قهرمانی مسابقات دست یافته‌اند.

تیم‌های برتر و جوایز دوره‌های قبلی مسابقات TI

سالقهرماننایب قهرمانمجموع جوایز
۲۰۱۱Natus VincereEHOME۱.۶ میلیون دلار
۲۰۱۲Invictus GamingNatus Vincere۱.۶ میلیون دلار
۲۰۱۳AllianceNatus Vincere۲.۸ میلیون دلار
۲۰۱۴NewbeeVici Gaming۱۰.۹ میلیون دلار
۲۰۱۵Evil GeniusesCDEC Gaming۱۸.۴ میلیون دلار
۲۰۱۶Wings GamingDigital Chaos۲۰.۷ میلیون دلار
۲۰۱۷Team LiquidNewbee۲۴.۷ میلیون دلار
۲۰۱۸OGPSG.LGD۲۵.۵ میلیون دلار

امسال قرار است در مرحله اصلی مسابقات The International شاهد حضور هجده تیم باشیم که به میزبانی شانگهای چین برگزار خواهد شد. دوازده تیم به‌صورت مستقیم و با کسب امتیاز Dota Pro Circuit راهی مرحله اصلی شده‌اند که این امتیازات را با شرکت کردن در ده رویداد رسمی فصل به‌دست آورده‌اند. در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ پنج رویداد Major و پنج رویداد Minor برگزار شد که مجموعا ۶.۵ میلیون دلار جایزه را بین بازیکنان برتر تقسیم کرد. درنهایت شش تیم دیگر با شرکت در مراحل مقدماتی مسابقات راهی مرحله اصلی شدند که این تیم‌ها از مناطق اروپا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، جنوب شرق آسیا، چین و کشورهای مستقل همسود هستند.

فهرست تیم‌های حاضر در مسابقات TI9

ورودیتیمامتیاز DPCمنطقهمیانگین سن
مستقیمTeam Secret۱۴۴۰۰اروپا۲۳.۵۹
مستقیمVirtus Pro۱۳۵۰۰کشورهای مستقل۲۴.۷۳
مستقیمVici Gaming۱۱۲۵۰چین۲۲.۷۱
مستقیمEvil Geniuses۶۸۲۵آمریکای شمالی۲۴.۰۲
مستقیمTeam Liquid۵۸۲۰اروپا۲۴.۳۴
مستقیمPSG.LGD۵۰۴۰چین۲۲.۵۹
مستقیمFnatic۲۸۸۰جنوب شرق آسیا۲۳.۹۱
مستقیمNinjas in Pyjamas۲۶۲۰اروپا۲۵.۱۸
مستقیمTNC Predator۲۰۴۶جنوب شرق آسیا۲۱.۳۲
مستقیمOG۱۲۱۸اروپا۲۴.۲۲
مستقیمAlliance۱۱۷۹اروپا۲۲.۰۳
مستقیمKeen Gaming۱۱۴۰چین۲۴.۹۱
مقدماتیMineski۲۳۶جنوب شرق آسیا۲۴.۱۹
مقدماتیNatus Vincere۱۴۰کشورهای مستقل۲۱.۵۹
مقدماتیInfamous۱۳۵آمریکای جنوبی۲۸.۸۳
مقدماتیRoyal Never Give Up۲۰۴چین۲۳.۴۵
مقدماتیChaos Esports Club۲۸۸اروپا۲۴.۳۲
مقدماتیForward Gaming۳۰۴آمریکای شمالی۲۴.۵۲

در نهمین فصل مسابقات اینترنشنال اروپا با شش تیم بیشترین نماینده را در مرحله اصلی مسابقات دارد و منطقه آمریکای جنوبی با داشتن یک نماینده کمترین شانس قهرمانی این دوره از مسابقات را خواهد داشت. در این کورو صالحی تخاصمی معروف به Kuroky و کلمنت ایوانف که با نام مستعار Puppey شناخته می‌شود تنها بازیکنانی هستند که توانسته‌اند در تمامی دوره‌های مسابقات The International حضور پیدا کنند و باتوجه‌به اینکه تیم‌های قدرتمندی را رهبری می‌کنند جزو مدعیات قهرمانی در این دوره از مسابقات هستند.

Team Secret

تیم Secret

از اولین روز تأسیس تیم Secret همیشه شاهد حضور بازیکنان پرطرفدار در فهرست بازیکنان تیم بودیم. برخی از آن‌ها مانند Arteezy، Aui_2000، N0tail، Fly و KuroKy با شهرتی که در تیم‌های مطرح جهان کسب کرده بودند به Team Secret پیوستند و برخی دیگر مانند YapzOr، Nisha و MidOne بعد از ورود به تیم محبوبیت این روزهای خود را به‌دست آوردند.

فهرست بازیکنان تیم از اواخر سال ۲۰۱۸ تغییری نکرده است و بازیکنان فعلی تیم حدود ده ماه است که با یکدیگر هم‌بازی هستند و در این مدت عناوین مهمی مانند قهرمانی در مسابقات The Chongqing Major و MDL Disneyland Paris Major را کسب کرده‌اند. وظیفه مربی‌گری تیم بر عهده SunBhie کره‌ای است که سابقه حضور در تیم‌های MVP HOT6ix و Team Freedom را داشته است و از اواسط سال ۲۰۱۷ به تیم Secret اضافه شده است.

تیم Secret با پایان رقابت‌های فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ بازی Dota 2 بیشترین امتیاز DPC را جمع آوری کرد و تنها تیم غربی بود که توانست دو عنوان قهرمانی مهم را به‌دست آورد. در حال حاضر این تیم به‌عنوان یکی از مدعیان قهرمانی مسابقات The International 2019 شناخته می‌شود. یکی از قدرتمند‌ترین بازیکنان Offlane فصل در این تیم حضور دارد و کاپیتان Puppey با سابقه حضور در هشت دوره مسابقات TI این تیم را رهبری می‌کند. بازیکن Mid تیم نیز به‌راحتی در بین پنج بازیکن برتر فصل جای می‌گیرد و این ترکیب با حضور Nisha و YapzOr به ترسناک‌ترین لاین‌آپ حاضر در مسابقات TI9 تبدیل می‌شود.

Virtus Pro

تیم Virtus Pro

در دو سال اخیر تیم Virtus Pro به‌عنوان قوی‌ترین تیم روس زبان و تنها شانس قهرمانی منطقه CIS در مسابقات TI بوده است. خرس‌های روسیه در فصل قبلی صدرنشین رنکینگ DPC بودند و در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ با جمع‌آوری ۱۳۵۰۰ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفتند. جایگاهی که قطعا آن‌ها را به‌عنوان یکی از مدعیان قهرمانی مسابقات TI9 معرفی می‌کند.

چهار بازیکن تیم Virtus Pro در سه سال اخیر تغییر نکرده است و RodjER جدیدترین بازیکن تیم است که در اوایل سال ۲۰۱۸ طی قراردادی از تیم Na'Vi به تیم VP پیوست. تغییری که باعث شد تیم Virtus Pro به یکی از تیم‌های قدرتمند غربی بدل شود و تیم‌های مطرحی مانند Liquid و Secret از روبه‌رو شدن با آن‌ها هراس داشته باشند. بااین‌حال Solo و هم‌تیمی‌هایش هنوز شانس کسب عنوان قهرمانی مسابقات The International را نداشته‌اند و در سال‌های اخیر اتش آن‌ها برای کسب این عنوان چندین برابر شده است.

تیم Virtus Pro در فصلی که به پایان رسید توانست عنوان قهرمانی اولین رویداد Major فصل را که با نام The Kuala Lumpur Major شناحته می‌شود به‌دست آورد و بعد از آن دو نایب قهرمانی و یک مقام سوم را از آن خود کرد. ضعیف‌ترین حضور تیم در مسابقات MDL Disneyland Paris Major رقم خورد که بعد از باخت ۲:۰ در مقابل تیم‌های OG و PSG.LGD با قرار گرفتن در جایگاه هفتم از دور مسابقات حذف شد.

Vici Gaming

تیم Vici Gaming

بازیکنان تیم Vici Gaming کار سختی را در مسابقات The International 2019 در پیش خواهند داشت. تیم VG با قهرمانی در دو رویداد EPICENTER Major و یازدهمین فصل مسابقات DreamLeague فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ را با قرار گرفتن در جایگاه سوم رنکینگ DPC به پایان رساند. شرقی‌ها در دو سال اخیر شانس قهرمانی در مسابقات TI را نداشته‌اند و همین موضوع انتظارها را از تیم Vici Gaming بالا برده است. مسابقات TI9 باتوجه‌به اینکه به میزبانی چینی‌ها برگزار می‌شود، فضای خوبی را در اختیار تیم VG قرار می‌دهد تا افتخار بازگرداندن Agies را به خاک چین داشته باشد.

بازیکنان فعلی تیم قبل از حضور در فهرست بازیکنان اصلی در آکادمی‌های مختلفی حضور داشته‌اند که بعضا به سازمان VG وابسته بوده است و باتوجه‌به نتایج قابل تحسین آن‌ها در فصلی که گذشت قهرمانی این تیم در مسابقات TI9 چیز دور از ذهنی نخواهد بود. فهرست بازیکنان تیم در دو سال اخیر تغییری نداشته است و اواخر سال ۲۰۱۸ بای فن معروف به rOtk که سابقه حضور در تیم‌های DK، IG، LGD و EHOME را دارد به‌عنوان مربی به تیم اضافه شده است.

Team Liquid

تیم Liquid

بازیکنان Team Liquid فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ را با استراحت کردن و عدم حضور در دو رویداد اول فصل شروع کردند. غیبتی که شایعات زیادی را به همراه داشت و به احتمال تغییر در فهرست بازیکنان قوت بخشیده بود. بااین‌حال تیم در مسابقات The Chongqing Major حضور پیدا کرد و در اولین حضورش در مسابقات رسمی در جایگاه هشتم قرار گرفت. شروعی که به نظر قابل قبول بود ولی با قرار گرفتن تیم در جایگاه شانزدهم مسابقات DreamLeague شاهد ناامیدی طرفداران بودیم. در ادامه تیم لیکوئید توانست در چهارمین رویداد Major فصل در جایگاه دوم قرار گیرد و اعتماد طرفداران خود را به‌دست آورد. اعتمادی که قبل از شروع آخرین رویداد فصل با خبری شوکه‌کننده همراه بود.

در حال حاضر شرکت Marvel جزو حامیان مجموعه Team Liquid است که همین موضوع باعث افزایش اهمیت قهرمانی این مجموعه در مسابقات TI9 می‌شود

بعد از تغییرات ناگهانی که قبل شروع مسابقات EPICENTER Major شاهدش بودیم، بسیاری از علاقه‌مندان به بازی Dota 2 و تیم Liquid انتظار افت شدید تیم محبوبشان را داشتند. مجموعه Team Liquid چند روز قبل از شروع مرحله اصلی مسابقات EPICENTER خبر جدایی MATUMBAMAN از تیم را منتشر کرد و چندی بعد اضافه شدن W33ha به فهرست بازیکنان اصلی تیم را عمومی کرد. به واسطه این تغییر شاهد عوض شدن پست Miracle نیز بودیم. بعد از اضافه شدن W33ha به فهرست بازیکنان تیم، Miracle به‌عنوان Carry تیم معرفی شد و W33ha در پست Mid جای گرفت. برخلاف پیش‌بینی‌ها کورو و یارانش در اولین حضورشان در مسابقات رسمی بازی Dota 2 نمایش قابل قبولی داشتند و در جایگاه دوم قرار گرفتند.

کاپیتان Kuroky دومین بازیکنی است که در تمامی دوره‌های مسابقات The International حضور داشته است و امسال برای چهارمین سال متوالی به‌عنوان کاپیتان Team Liquid راهی مرحله اصلی مسابقات خواهد شد. کورو صالحی تخاصمی بازیکنی ایرانی است که در شهر رشت به دنیا آمده است و چند سال بعد از تولدش به کشور آلمان نقل مکان کرد. بسیاری از طرفداران بازی Dota این بازیکن را به‌عنوان یکی از چندین اسطوره بازی می‌شناسند.

Evil Geniuses

تیم Evil Geniuses

نابغه‌ها بعد از قهرمانی در مسابقات The International 2015 تغییرات زیادی را تجربه کرده‌اند. از خروج ناگهانی Aui_2000 گرفته تا جدایی Fear، Universe و کاپیتان PPD. دیگر خبری از قهرمانان سال ۲۰۱۵ نیست و تنها بازیکن باقی مانده در تیم SumaiL، ستاره پاکستانی است که در مسابقات TI5 فقط شانزده سال سن داشت. بازیکنان فعلی تیم از اواسط سال ۲۰۱۸ تغییری را تجربه نکرده‌اند و نزدیک به یک سال است که با یکدیگر هم‌تیمی هستند.

تیم Evil Geniuses در فصلی که به پایان رسید طلسم نرسیدن به فینال مسابقات را هم‌چنان به همراه داشت و در سه تورنمنت The Kuala Lumpur Major، The Chongqing Major و DreamLeague توسط تیم‌های Virtus Pro و Team Liquid در بازی نیمه‌نهایی از دور مسابقات حذف شد. بااین‌حال این تیم با جمع‌آوری ۶۸۲۵ امتیاز DPC توانست در جایگاه چهارم رنکینگ فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ به کار خود پایان دهد و به‌عنوان اولین نماینده قاره آمریکا در مسابقات TI9 معرفی شود.

اضافه شدن Fly و S4 به تیم EG قطعا موفقیت آمیز بوده است و این تیم شانس خوبی را برای کسب عنوان قهرمانی مسابقات TI9 دارد. تیم Evil Geniuses در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸ یکی از ضعیف‌ترین فصول خود را پشت سر گذاشت و حتی نتوانست دعوت‌نامه مستقیم مسابقات TI8 را کسب کند و با حضور در بخش مقدماتی راهی مرحله اصلی شد. باتوجه‌به اینکه چیزی نزدیک به ۳۰ روز تا شروع مرحله گروهی مسابقات باقی مانده است، نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چه تیمی قطعا بهترین نمایش را در جام‌جهانی بازی Dota 2 ارائه می‌دهد.

Fnatic Dota 2 TI9

تیم Fnatic

مجموعه Fnatic در بسیاری از رشته‌های ورزش الکترونیک فعالیت دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها بازی Dota 2 است. تیم این سازمان در شش دوره از هشت دوره مسابقات TI که تا به امروز برگزار شده است حضور داشته است ولی در هیچ دوره‌ای شانس صعود به فینال مسابقات را نداشته است و بهترین عنوان تیم در سال ۲۰۱۶ بعد از حذف شدن در مقابل تیم Digital Chaos که پدیده آن دوره از مسابقات بود رقم خورد. تیم Fnatic در سال ۲۰۱۶ در جایگاه چهارم مسابقات TI6 قرار گرفت.

تیم Fnatic به‌عنوان قوی‌ترین تیم منطقه جنوب شرق آسیا راهی مسابقات TI9 شده است و با داشتن شش دوره سابقه حضور در این تورنمنت یکی از با سابقه‌ترین تیم‌های بازی Dota 2 محسوب می‌شود

از مهم‌ترین تغییرات تیم در فصل جاری می‌توان به خروج MP از فهرست بازیکنان اصلی و اضافه شدن Jabz اشاره کرد. نکته قابل‌توجه دیگر این است که DuBu مربی تیم، برای تکمیل شدن فهرست بازیکنان اصلی به فهرست بازیکنان اضافه شد و بعد از آن تیم Fnatic هیچ مربی جدیدی را استخدام نکرده است. در حال حاضر Fnatic جزو سه تیمی است که تا این لحظه هیچ مربی رسمی را برای همراهی تیم در مسابقات The International 2019 معرفی نکرده است.

تیم Fnatic در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ بازی Dota 2 جزو معدود تیم‌هایی بوده است که در تمامی رویداد‌های Major فصل حضور داشته است ولی هیچ عنوان قهرمانی را کسب نکرده است. بهترین مقامی که این تیم به دست آورده است قرار گرفتن در جایگاه سوم یازدهمین فصل مسابقات DreamLeague بوده است و در مسابقات The Chongqing Major و The Kuala Lumpur Major نیز در رتبه‌های ششم و هشتم به کار خود پایان داده است.

باتوجه‌به اینکه تیم Fnatic در نیمه دوم فصل با تغییرات قابل توجهی همراه بوده است و در دو رویداد پایانی فصل در جایگاه آخر قرار گرفته است، نمی‌توان این تیم را به‌عنوان یک مدعی در مسابقات TI9 معرفی کرد. بااین‌حال هنوز نزدیک به سی روز تا شروع مرحله گروهی مسابقات باقی‌مانده است و نمی‌توان هیچ‌کدام از تیم‌های حاضر در مرحله اصلی مسابقات را دست کم گرفت. تیم‌هایی مانند Digital Chaos و OG با اینکه فصل خوبی را تجربه نکرده بودند در دوره‌های قبلی مسابقات TI دستاوردهای خوبی را به دست آوردند که تاریخ‌ساز بوده است.

PSG LGD Dota 2

تیم PSG.LGD

این روزها تیم چینی LGD بعد از اینکه در آوریل سال ۲۰۱۸ طی قراردادی با باشگاه پاریسن‌ژرمن همکاری خود را شروع کرد، بیشتر به‌عنوان نماینده باشگاه پاریسن‌ژرمن فرانسه شناخته می‌شود و در فصلی که گذشت توانست در بین تیم‌های برتر بازی Dota 2 قرار گیرد. این تیم که از بازیکنانی چینی و مالزیایی تشکیل شده است قطعا به‌عنوان یکی از مدعیان قهرمانی مسابقات TI9 شناخته می‌شود. تیم PSG.LGD در حال حاضر جزو قدرتمندترین تیم‌های شرقی است که در سال ۲۰۱۸ به یکی از جذاب‌ترین فینال‌های مسابقات TI راه پیدا کرد و بعد از دو سال تنها شانس چینی‌ها برای کسب عنوان قهرمانی مسابقات بود. این تیم در فینال مسابقات TI8 با اینکه با نتیجه ۲:۱ برتری داشت، بازی را با نتیجه ۳:۲ به تیم OG واگذار کرد و یکی از به یاد‌ماندنی‌ترین اتفاقات دنیای Dota 2 رقم خورد.

تیم PSG.LGD با سابقه‌ترین تیم حاضر در مسابقات TI9 است که در هفت دوره از مسابقات TI حضور داشته است

تیم PSG.LGD در بین تیم‌های حاضر در مسابقات TI9 بیشترین سابقه حضور در مرحله اصلی مسابقات The International را دارد و در یک سال و نیم گذشته هیچ تغییری را در فهرست بازیکنان خود اعمال نکرده است. باتوجه‌به اینکه بازیکنان تیم در سال ۲۰۱۸ نتوانستند عنوان قهرمانی مسابقات را به‌دست آورند، سال ۲۰۱۹ بهترین زمان برای پس گرفتن چیزی است که به مدت یک سال برای آن وقت داشته‌اند تا آماده شوند.

از مهم‌ترین عناوین تیم PSG.LGD در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ بازی Dota 2 می‌توان به قرار گرفتن آن‌ها در جایگاه چهارم مسابقات The Chongqing Major و MDL Disneyland Paris Major اشاره کرد. پیش از این fy و هم‌تیمی‌هایش توانسته بودند به مقام پنجم مسابقات The Kuala Lumpur Major دست یابند و در آخرین رویداد Major فصل نیز بعد از شکست در مقابل تیم TNC Predator در جایگاه پنجم قرار گرفتند.

TNC Predator

تیم TNC Predator

منطقه جنوب شرق آسیا در سال جاری سه نماینده راهی مرحله اصلی مسابقات TI9 کرده است که تیم TNC Predator یکی از آن‌هاست. این تیم که در سال‌های اخیر همیشه بازیکنانی فیلیپینی را در فهرست بازیکنان خود داشته است با قرار گرفتن در بین چهار تیم برتر رویداد EPICENTER Major توانست امتیاز لازم جهت حضور در مرحله اصلی مسابقات TI9 را کسب کند و به‌عنوان نهمین تیمی که راهی شانگهای خواهد شد، معرفی شود.

تیم‌های جنوب شرق آسیا تا به امروز شانس بالای سر بردن سپر مسابقات TI را نداشته‌اند و در بین نمایندگان این منطقه در سال جاری تیم TNC بعد از Fnatic بهترین شانس را برای به‌دست آوردن عنوان قهرمانی مسابقات دارد. باتوجه‌به اینکه این تیم در اواخر فصل توانسته است نتیجه خوبی را در یک رویداد Major به‌دست آورد، بازیکنان تیم با روحیه خوبی راهی مرحله اصلی مسابقات The International خواهند شد.

OG Ceb

تیم OG

بسیاری از تیم‌های فعال در بخش حرفه‌ای بازی Dota 2 شاید نتوانند هیچ‌وقت دستاوردهایی که تیم OG در دوران فعالیتش به‌دست آورده است را کسب کنند. این تیم اواخر سال ۲۰۱۵ با حضور بازیکنانی مانند N0tail، Fly و Miracle تشکیل شد تا در رقابت‌های سال ۲۰۱۶ شرکت کند. با شروع به کار این تیم شاهد عصر جدیدی بودیم که با نام OG معرفی شد. تیم OG در همان ماه‌های اولیه فعالیتش در چهار رویداد The Frankfurt Major 2015، The Manila Major 2016، The Boston Major 2016 و The Kiev Major 2017 به‌عنوان قهرمانی دس یافت و تنها تیمی است که تا به امروز توانسته است چهار عنوان Major را به‌صورت پیاپی به دست آورد.

تیم OG به‌عنوان مدافع قهرمانی مسابقات سال گذشته در مسابقات TI9 حضور دارد که در صورت کسب عنوان قهرمانی چندین رکورد مختلف را در تاریخ بازی Dota 2 به نام خود ثبت خواهد کرد

با اینکه Miracle بعد از تجربه بدی که در مسابقات TI6 با این تیم کسب کرد و در مقابل تیم TNC از دور مسابقات حذف شد، از تیم جدا شد و ana جای او را پر کرد ولی تیم در وضعیت بسیار بدی قرار نگرفت و در سال ۲۰۱۷ تیم OG در جایگاه هشتم مسابقات TI قرار گرفت. ولی بعد از مسابقات TI تیم OG تقریبا در هیچ رویدادی نتیجه مناسبی به‌دست نیاورد و این موضوع تا حدی بد بود که آن‌ها مجبور به شرکت در مرحله مقدماتی مسابقات TI8 شدند. بااین‌حال این تیم با کسب جواز حضور در مرحله اصلی و شکست تیم‌هایی مانند EG و PSG.LGD یکی از به‌یادماندنی‌ترین فینال‌های مسابقات The International را رقم زدند و عنوان قهرمانی را در سال ۲۰۱۸ از آن خود کردند.

تیم OG در فصل جاری نتایج چشم‌گیری به‌دست نیاورده است و به سختی در بین دوازده تیم دعوت شده به مرحله اصلی مسابقات TI9 قرار گرفت. ولی بااین‌حال نکته قابل‌توجه در مورد این تیم بازگشت ana به فهرست بازیکنان اصلی است و آن‌ها قرار است برای دومین سال پیاپی بدون تغییر بازیکن در مسابقات The International حضور پیدا کنند. حضوری که می‌تواند برای اولین‌بار در تاریخ بازی Dota 2 این تیم را به تنها تیمی که توانسته است دو دوره قهرمان مسابقات TI شود، تبدیل کند.

Keen Gaming Dota 2

تیم Keen Gaming

تنها دلیلی که چینی‌ها توانسته‌اند در سال جاری چهار تیم را در مرحله اصلی مسابقات TI9 داشته باشند، شانسی بود که به سراغ بازیکنان Keen Gaming رفت. بعد از پایان کار تیم‌های Forward Gaming و Royale Never Give Up در آخرین رویداد EPICENTER Major، تیم EHOME نیز باتوجه‌به اینکه امتیاز کمتری را نسبت به تیم‌های باقی‌مانده در مسابقات داشت، شانس کسب دعوت‌نامه مسابقات TI9 را از دست داد و همین موضوع باعث شد که تیم Keen Gaming به‌عنوان تیمی که بیشترین امتیاز را در بین تیم‌های باقی‌مانده دارد، شانس حضور در مرحله اصلی مسابقات اینترنشنال را به‌دست آورد.

تیم Keen Gaming در ماه‌های گذشته فقط در سه رویداد رسمی فصل حضور داشته است که بهترین نتیجه را با قرار گرفتن در جایگاه مشترک پنجم-ششم با تیم PSG.LGD در مسابقات DreamLeague به‌دست آورده است. این تیم باتوجه‌به گذشته‌ای که دارد و نسبت به تیم‌های قدرتمند دیگری که در مرحله اصلی مسابقات TI حضور دارند نمی‌تواند به‌عنوان یک تیم مدعی قهرمانی معرفی شود، ولی بااین‌حال در یک ماه باقی‌مانده ممکن است هر اتفاقی رخ دهد و این تیم طی تمریناتی که در پیش دارد آمادگی لازم را کسب کند.

Alliance

تیم Alliance

سوئدی‌ها بعد از دو سال دوری از میادین مهم رقابت‌های بازی Dota 2 برای چهارمین بار راهی مرحله اصلی مسابقات The International می‌شوند. تیم Alliance یکی از خاطره سازترین تیم‌های فعال در بخش حرفه‌ای بازی بوده است که از مهم‌ترین عناوین تیم می‌توان به قهرمانی آن‌ها در مسابقات TI3 اشاره کرد. فینالی رویایی در مقابل تیم Na'Vi که باعث شد تمامی طرفداران بازی Dota برای همیشه نام بازیکنان تیم Alliance را به یاد داشته باشند.

تیم Alliance در فصلی که به پایان رسید در پنج رویداد حضور داشت که مهم‌ترین عنوان خود را با قرار گرفتن در جایگاه ششم مسابقات EPICENTER Major به‌دست آورد. مقامی که باعث شد امتیاز DPC سوئدی‌ها به حد نصاب برسد و به‌عنوان یازدهمین تیم فصل به مرحله اصلی مسابقات TI9 دعوت شود.

بازیکنان فعلی تیم نزدیک به یک سال است که درکنار هم هستند و آیدین سارکوهی که بیشتر با نام مستعار iNSaNiA شناخته می‌شود در این بازه زمانی توانسته است به‌عنوان کاپیتان تیم دستاورد مهمی مانند بازگشت به رقابت‌های مسابقات TI را برای مجموعه Alliance رقم زند. لازم به ذکر است که Loda به‌عنوان مربی و یکی از مالیکن اصلی مجموعه این تیم را در مسابقات TI9 همراهی خواهد کرد.

Ninjas in Pyjamas

تیم Ninjas in Pyjamas

تیم NiP یکی از شش تیم اروپایی است که با کسب امتیاز لازم توانست دعوت‌نامه مرحله اصلی مسابقات TI9 را کسب کند. این تیم در فصل گذشته در هفت رویداد رسمی از مجموع ده رویداد برگزار شده حضور داشت که در دو تورنمنت Minor عنوان قهرمانی را کسب کرد و در مسابقات The Kuala Lumpur Major بعد از شکست در مقابل تیم Evil Geniuses در جایگاه چهارم قرار گرفت.

کاپیتان ppd بعد از جدایی از تیم EG که اواخر سال ۲۰۱۶ رخ داد در چندین تیم مختلف حضور داشته است که موفق‌ترین آن‌ها حضور در تیم Ninjas in Pyjamas بوده است. پیتر دگر قطعا یکی از باهوش‌ترین بازیکنان حاضر در عرصه حرفه‌ای بازی Dota 2 است که مهم‌ترین نقش را در قهرمانی تیم EG در فینال مسابقات TI5 داشته است. شاید نتوان تیم NiP را به‌عنوان یکی از مدعیان قهرمانی مسابقات TI9 معرفی کرد، ولی هیچ‌کدام از تیم‌های راه یافته به مرحله اصلی مسابقات، جرات دست کم گرفتن او را نخواهند داشت.

Forward Gaming

تیم Forward Gaming

بعد از تمام تغییراتی که تیم Forward Gaming در فصل جدید تجربه کرد، نتوانست نتیجه قابل قبولی کسب کند و درنهایت این تیم توانست با حضور در مرحله مقدماتی منطقه آمریکای شمالی مسابقات TI9 به قهرمانی دست‌یابد و جواز حضور در مرحله اصلی مسابقات را دریافت کند. این تیم در فصل گذشته به مرحله اصلی شش رویداد راه یافته است که در تمامی تورنمنت‌ها به‌عنوان یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های رویداد به کار خود پایان داده است.

در فهرست بازیکنان فعلی تیم بازیکنی مانند یاور حسن معروف به YawaR که برادر بزرگتر Sumail بازیکن ستاره تیم EG است، دیده می‌شود و در حال حاضر pieliedie که تجربه حضور در چندین دوره مسابقات TI را دارد، این تیم را رهبری می‌کند. در این بین Aui_2000 نیز که در سال ۲۰۱۵ به همراه تیم Evil Geniuses به‌عنوان قهرمانی مسابقات The International دست یافت، به‌عنوان مربی، تیم را همراهی خواهد کرد.

infamous

تیم Infamous

مجموعه Infamous یکی از موفق‌ترین تصمیمات فصل قبلی را چند هفته قبل از شروع مرحله مقدماتی مسابقات TI9 گرفت. این تیم در فصلی که به پایان رسید موفقیت خاصی کسب نکرد و در سه رویدادی که به مرحله اصلی راه پیدا کرده بود نتوانست انتظارات طرفداران آمریکای جنوبی را برآورده کند. نکته جالب‌تر اینکه تمام بازیکنانی که در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ تیم را همراهی می‌کردند ملیت برزیلی داشتند و بعد از اینکه نتوانستند به موفقیت خاصی دست‌ یابند مجموعه Infamous طی تصمیمی شوکنه‌کننده با بازیکنان Team Anvorgesa که ملیت کشورهای پرو و بولیوی را دارند قراردادی را برای حضور در مرحله مقدماتی مسابقات TI9 امضا کرد. قراردادی که باعث شد مجموعه Infamous برای دومین بار شانس حضور در مسابقات TI را به‌دست آورد.

Chaos Esports Club dota 2

تیم Chaos Esports Club

مجموعه Chaos Esports Club که پیش از این با نام Digital Chaos شناخته می‌شد، برای سومین سال راهی مرحله اصلی مسابقات TI می‌شود. اگر در سال ۲۰۱۶ مسابقات TI را دنبال کرده باشید، متوجه می‌شوید که بازیکنانی مانند W33ha، MiSeRy و Resolut1on چگونه شهرت این روزهای خود را به‌دست آورده‌اند. این مجموعه در سال ۲۰۱۶ با حضور در مرحله مقدماتی مسابقات TI6 توانست راهی مرحله اصلی شود و در نمایشی فوق‌العاده به فینال مسابقات راه یافت. با اینکه در آن دوره از مسابقات این تیم نتوانست به‌عنوان قهرمانی مسابقات دست یابد، ولی بازیکنان تیم توانستند با جایزه ۳.۴ میلیون دلاری و شهرتی که شاید هیچ‌وقت از یاد طرفداران بازی نخواهد رفت، راهی خانه شدند.

در سال جدید MiSeRy به همراه بازیکنان جدیدش که برخی از آن‌ها مانند MATUMBAMAN و KheZu تجربه حضور در تیم‌های بزرگی مانند Team Secret و Team Liquid را داشته‌اند راهی شانگهای می‌شود. تیم Chaos Esports Club قطعا شانس آن را خواهد داشت که به پدیده مسابقات TI9 تبدیل شود.

Natus Vincere

تیم Natus Vincere

تیم NaVi تنها تیمی است که در تاریخ برگزاری مسابقات The International توانسته است سه مرتبه به فینال مسابقات راه یابد و در هر سه دوره Puppey به‌عنوان یکی از بازیکنان اصلی تیم حضور داشته است. در اولین سال‌های برگزاری مسابقات TI رقابت تیم Natus Vincere جزو جذاب‌ترین اتفاقات هر فصل بود. ولی در سال‌های اخیر تیم پرطرفدار روس‌ها فاصله زیادی با دوران اوجش گرفته بود که با خروج Dendi از این تیم بسیاری از علاقه‌مندان بازی را ناراحت کرد. 

مسابقات TI9 یک بار دیگر شانس روبه‌رو شدن تیم‌های NaVi و Alliance را فراهم کرده است و این بدین معنا است که ممکن است امسال شاهد برگزاری ال‌کلاسیکوی بازی Dota 2 باشیم

در ماه‌های اخیر مجموعه Natus Vincere با به عضویت در آوردن دو بازیکن قرقیزستانی و تکمیل فهرست بازیکنانش به‌دنبال پیدا کردن راهی برای بازگشت به دوران اوج خودش بوده است. تیم ناوی در اولین رویداد فصل نمایش قابل توجهی داشت و توانست به‌عنوان نایب قهرمانی اولین رویداد Minor فصل دست یابد. ولی در ادامه فقط به مرحله اصلی یک رویداد Major راه یافت که با قرار گرفتن در جایگاه سیزدهم به کار خود در این فصل پایان داد.

بعد از ناامید شدن بازیکنان NaVi برای کسب امتیاز DPC و گرفتن دعوت‌نامه مستقیم مسابقات، این تیم با شرکت در مرحله مقدماتی مسابقات TI9 توانست تیم‌های قدرتمندی مانند Vega Squadron و Team Empire را شکست دهد و راهی بازی فینال منطقه CIS شود. درنهایت تیم Winstrike که با حضور بازیکنانی مانند Lil و Silent راهی فینال مسابقات مقدماتی منطقه شده بود نتوانست در مقابل SoNNeikO و بازیکنانش نتیجه بگیرد و تیم Na'Vi با کسب نتیجه ۳:۰ به‌عنوان قهرمان منطقه راهی مرحله اصلی مسابقات TI9 شد.

Royal never give up

تیم Royal Never Give Up

مجموعه Royal Never Give Up که به اختصار RNG نامیده می‌شود در سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را در ورزش الکترونیک شروع کرد. این مجموعه که عمده فعالیتش در بازی League of Legends بوده است و عناوین مهم زیادی را در سال‌های اخیر به‌دست آورده است اخیرا با جذب بازیکنان مطرح چینی به رقابت‌های بازی Dota 2 وارد شده است. این تیم در فصل جاری با راه یافتن به مرحله اصلی چهار رویداد ۲۰۴ امتیاز DPC جمع‌آوری کرد و در جایگاه بیستم رنکینگ قرار گرفت.

تیم RNG بعد از اینکه شانس به‌دست آوردن دعوت‌نامه مسابقات را از دست داد، با شرکت در مرحله مقدماتی مسابقات TI9 و شکست تیم‌های مطرحی مانند IG، EHOME و CDEC Gaming توانست به‌عنوان قهرمانی منطقه دست‌یابد و راهی شانگهای شود. شاید مجموعه Royal Never Give Up تجربه کمی در زمینه بازی Dota 2 و حضور در میادین مهم را داشته باشد، ولی بازیکنان فعلی تیم جزو بهترین‌های چین هستند و سابقه حضور در تیم‌های بزرگی را دارند.

لازم به ذکر است که Super به‌عنوان مربی، این تیم را همراهی می‌کند و باتوجه‌به اینکه این بازیکن سابقه حضور در پنج دوره مسابقات TI و کسب عنوان نایب قهرمانی مسابقات The International 2014 را به همراه تیم Vici Gaming دارد، می‌تواند این تیم را به یکی از قوی‌ترین نمایندگان شرقی در مسابقات TI تبدیل کند.

Mineski

تیم Mineski

تیم Mineski که هفت سال است در میادین مختلف نامش دیده می‌شود، یکی دیگر از تیم‌های ضعیف فصل جاری بوده است که در بازی فینال مرحله مقدماتی منطقه جنوب شرق آسیا توانست با پیروزی در مقابل Team Jinesbrus که از بازیکنان مطرحی مانند Forev، Febby و March تشکیل شده بود، جواز حضور در مرحله اصلی مسابقات The International را کسب کند. این تیم که به‌عنوان سومین نماینده منطقه خود راهی شانگهای خواهد شد بایستی در هفته‌های باقی‌مانده خود را برای رقابت با بهترین تیم‌های موجود در بازی Dota 2 آماده کند.

The International 2019

در حال حاضر مجموع جوایز مسابقات The International 2019 بیش از ۲۹.۸ میلیون دلار است که به‌لطف آیتم‌های باقی‌مانده و انتشار دومین جعبه Collector’s Cache قطعا رکورد مجموع جوایز مسابقات Fortnite World Cup شکسته می‌شود و مسابقات TI برای نهمین فصل متوالی بیشترین مقدار جوایز در ورزش الکترونیک را ثبت خواهد کرد. مرحله گروهی مسابقات TI9 قرار است در بازه زمانی ۱۴ تا ۱۹ اوت (۲۳-۲۸ مرداد) و مرحله اصلی نیز در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۵ اوت (۲۹ مرداد تا ۳ شهریور) برگزار شود. علاقه‌مندان به دیدن پخش زنده مسابقات می‌توانند مانند سال‌های گذشته از کانال‌ Dota2ti در توییچ استفاده کنند.

به نظر شما کدام تیم شانس کسب عنوان قهرمانی مسابقات The International 2019 و دریافت جایزه چند میلیون دلاری مسابقات را دارد؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده