بررسی هواوی P30 Lite

بررسی هواوی P30 Lite

شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۹

با بررسی هواوی P30 Lite (پی‌ ۳۰ لایت)، میان‌رده جدید هواوی با پردازنده کرین 710 همراه باشید.

رونمایی از نسخه ارزان‌قیمت گوشی‌های پرچم‌دار چند سالی می‌شود که به یکی از بخش‌های جدانشدنی کنفرانس‌ مطبوعاتی تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند تبدیل شده است. گوشی‌هایی که عمدتا پردازنده‌ای ضعیف‌تر دارند، امکانات پایین‌تری ارائه می‌دهند اما از لحاظ ظاهر شباهت زیادی به پرچمداران دارند و با قیمت مناسب در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. گوشی‌های میان‌رده بدون شک یکی از محبوب‌ترین‌ها در میان تلفن‌های هوشمند محسوب می‌شوند و کافی است تا نگاهی به بازار محبوب‌ترین گوشی‌ها در سراسر جهان بیندازید تا با فهرستی از گوشی‌های میان‌رده قابل تحسین روبه‌رو شوید. شرکت هواوی در چند سال اخیر رویه‌ای مشابه را برای توسعه تلفن‌های هوشمند میان‌رده در انواع و اقسام مدل‌ها پیش گرفته است. بعد از رونمایی از گوشی‌های اقتصادی مانند سری نوا، این شرکت با رونمایی از پرچم‌دار سری پی به سراغ مدلی ارزان‌تر، اما خوش ساخت رفت و همین موضوع باعث شد تا افرادی با بودجه و سلایق متفاوت بتوانند در فهرست گوشی‌های هواوی درنهایت محصولی مناسب را پیدا کنند. بعد از رونمایی هواوی از پی ۳۰ پرو که به پردازنده قدرتمند ۷ نانومتری سری ۹۸۰ کرین مجهز شده است، چینی‌ها به سرعت مانند نسل گذشته سری پی از پی ۳۰ لایت رونمایی کردند. گوشی زیبایی که به خوبی در دستان شما جای می‌گیرد، پردازنده جدید کرین ۷۱۰ را در قلب خود دارد و با تجهیز به دوربین سه‌گانه و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسی سعی دارد تا نیاز‌های روزانه و در مواردی گیمینگ کاربران را رفع کند.

در این مقاله قصد داریم با درنظرگرفتن محدودیت‌های یک گوشی اقتصادی در پردازش بازی‌هایی با گرافیک بالا، نگاهی به خصوصیات پی 30 لایت از نظر گیمینگ داشته باشیم. اینکه در زمان استفاده از گوشی چه حسی به کاربر منتقل می‌شود یا پی ۳۰ لایت تا چه اندازه در اجرای بازی‌های مختلف موفق است؟‌ از جمله سوالاتی هستند که در مقاله پیش رو به آن‌ها پاسخ خواهیم داد. در صورتی که به‌دنبال بررسی کامل هواوی P30 Lite از همه جوانب از جمله دوربین هستید، می‌توانید با ورود به سایت زومیت، بررسی این گوشی میان‌رده خوش ساخت را مطالعه کنید.

مشخصات فنی Huawei P30 Lite:

  • پردازنده‌ی کرین ۷۱۰ به همراه ۴ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
  • نمایشگر ۶.۱۵ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۱۲ پیکسل و تراکم پیکسلی ۴۱۵ پیکسل در هر اینچ
  • پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G51 MP4
  • دارای سه دوربین؛ یک دوربین ۲۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی ۱۳ میلی‌متری فوق عریض و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
  • اندروید نسخه‌ی ۹.۰ (پای)
  • ابعاد ۱۵۲.۹ در ۷۲.۷ در ۷.۴ میلی‌متر با وزن ۱۵۹ گرم 
  • باتری ۳۳۴۰ میلی‌آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری
  • پشتیبانی از شبکه 3G و 4G و بلوتوث نسخه‌ی 4.2
  • پشتیبانی از دو سیم‌کارت (همزمان یکی فعال)
  • مجهز به حسگر اثر انگشت
  • پشتیبانی از جک ۳.۵ میلی‌متری

گوشی هوشمند P30 Lite توسط دفتر هواوی در ایران برای بررسی در اختیار زومجی قرار گرفته است. شما می‌توانید برای اطلاع از بهترین قیمت گوشی های سامسونگ، اپل، هواوی، شیائومی و دیگر برندها از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

بررسی هواوی پی ۳۰ لایت | Huawei P30 Lire

طراحی

برخلاف ناچ استفاده شده در پی ۲۰ لایت، زبانه قطره‌ای پی ۳۰ لایت باعث پوشش رابط کاربری بازی‌ها نمی‌شود

کاهش حاشیه‌ها، افزایش نسبت نمایشگر به بدنه و درنهایت زبانه‌ای قطره‌ای در بالای نمایشگر تنها بخشی از تغییراتی هستند که در پی ۳۰ لایت شاهد آن هستیم. فارغ از تغییر تراشه کرین ۷۱۰، که در عمل باعث بهبود راندمان این گوشی شده است. هواوی با پیروی از ترند این روزهای صنعت گوشی‌های موبایل از زبانه‌ای قطره‌ای برای قرار دادن دوربین سلفی در پی ۳۰ لایت بهره برده است. چینی‌ها برای تولید این گوشی از جنس فلز و شیشه کمک گرفته‌اند که همین موضوع باعث شده با وجود اقتصادی بودن پی ۳۰ لایت، حسی پریمیوم به کاربر القا شود. با نگاهی به پشت این محصول شاهد چینش عمودی دوربین سه‌گانه هستیم که کمی از سطح پشت گوشی بیرون زده است. هواوی پی ۳۰ لایت را در دو رنگ مشکی و آبی روانه بازار کرده است. نسخه آبی به‌لطف رنگ گرادیانی در زمان تابش نور آفتاب رنگی متمایل به بنفش را به خود می‌گیرد که باعث جلوه‌ی زیباتر گوشی می‌شود.

برخلاف پی ۳۰ پرو که در بازار با قیمت هزار دلار به فروش می‌شود، پی ۳۰ لایت نسخه‌ای اقتصادی و ارزان‌قیمت با چهره‌ای تقریبا مشابه با برادر بزرگ‌تر خود است. مانند سایر گوشی‌های هواوی دکمه‌های کنترل حجم صدا و پاور در سمت راست بدنه گوشی به شکلی که با دست به آسانی بتوانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید، جای گرفته‌اند. خوشبختانه هواوی ترجیح داده است تا در پی ۳۰ لایت از درگاه جک ۳.۵ میلی‌متری پشتیبانی کند و شاهد حضور این درگاه برای اتصال سیم AUX یا هدفون هستیم. در نتیجه آسان‌تر می‌توانید از موسیقی و تجربه بازی‌ها لذت ببرید.

بررسی هواوی پی ۳۰ لایت | Huawei P30 Lire

اما برای بررسی گوشی در زمان تجربه بازی‌های مختلف اقدام به اجرای بازی‌های عمودی و افقی کردیم. ابتدا بازی Sky Force: Reloaded را اجرا کردیم. در این بازی باید به سرعت جنگنده را به طرفین حرکت دهید. باتوجه‌به جنس شیشه پشت گوشی باید گفت در زمان تجربه بازی با یک دست، کمی شاهد لغزندگی گوشی بودیم؛‌ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در زمان تجربه بازی‌ها با پی ۳۰ لایت از هر دو دست خود استفاده کنید. هواوی پی ۳۰ لایت محصولی زیبا و نمایشگری بزرگ برای تجربه بازی‌های مختلف است. در زمان تجربه بازی‌های افقی از جمله Crusaders of Light شاهد پوشش آزاردهنده رابط کاربری توسط زبانه‌ی قطره‌ای بالای نمایشگر نبودیم. گوشی پی ۳۰ لایت برخلاف برادر بزرگ خود گواهی IP68 را دریافت نکرده است؛ عدم دریافت این گواهی به‌معنی مقاوم نبودن گوشی دربرابر نفوذ آب و گرد و خاک است. البته باتوجه‌به قیمت نازل پی 30 لایت در مقایسه با پی ۳۰ پرو نمی‌توانیم خرده‌ای به گوشی بگیریم و آن را نکته‌ای منفی قلمداد کنیم.

صفحه‌نمایش

روشنایی هواوی پی ۳۰ لایت در محیط خانه به‌راحتی پاسخگوی نیازهای کاربران خواهد بود

هواوی از یک پنل IPS LCD برای تولید پی ۳۰ لایت بهره برده است. این پنل دارای رزولوشن ۲۳۱۴ در ۱۰۸۰ با تراکم ۴۱۵ پیکسل در هر اینچ است. به‌لطف کاهش حاشیه‌های گوشی نسبت به نسل گذشته اکنون شاهد نمایشگر ۶.۱۵ اینچی با نسبت تصویر به بدنه ۸۴.۲ درصدی هستیم. هواوی هنوز هم از پنل‌های LCD در گوشی‌های اقتصادی خود استفاده می‌کند و تمایلی به استفاده از پنل‌های اولد، مانند آنچه در پرچمدارهای خود استفاده کرده است، ندارد. استفاده از پنل‌های LCD باعث کاهش قیمت نهایی گوشی برای کاربران می‌شود، اما در مقابل روشنایی متوسطی را نسبت به سایر گوشی‌ها ارائه می‌دهد. روشنایی پایین نمایشگر طبیعتا انجام بازی‌هایی به‌ویژه با پس‌زمینه تاریک را در زیر نورآفتاب مشکل می‌کند.

بااین‌حال، هنوز هم نمایشگر هواوی پی ۳۰ لایت، رنگ‌های با طراوتی را به کاربران نشان می‌دهد. شما می‌توانید باتوجه‌به نیاز خود یکی از دو پروفایل رنگی Vivid و Normal را انتخاب کنید. از طرفی حداقل روشنایی نمایشگر پی ۳۰ لایت نیز ۰.۶ نیت است که باید گفت یکی از بهترین نتایج در گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. نمایشگر پی ۳۰ لایت به‌ویژه در محیط بسته پاسخگوی نیازهای کاربرانش خواهد بود، هرچند روشنایی حنمایشگر به‌ویژه در زمان استفاده از گوشی در زیر نور مستقیم آفتاب خودنمایی می‌کند.

اسپیکر

هواوی از یک اسپیکر تک کاناله در پایین پی ۳۰ لایت برای پخش صدا کمک گرفته است. برای بررسی عملکرد اسپیکر اقدام به اجرای بازی‌هایی با موسیقی متن متفاوت کردیم. باید گفت با وجود استفاده هواوی از یک اسپیکر تک کاناله، پی ۳۰ لایت به‌ویژه در پخش موسیقی بازی‌ها بلندی صدای قابل قبولی دارد. این موضوع در زمینه شفافیت صدا صدق نمی‌کند و در این زمینه عملکردی متوسط را شاهد بودیم. به‌ویژه در موسیقی بازی‌هایی مانند آسفالت ۹ که عمدتا دارای موسیقی متن الکترونیک هستند، این موضوع بیشتر خودنمایی می‌کند. بااین‌حال، پی ۳۰ لایت عملکرد خوبی در بازی‌هایی با موسیقی کلاسیک مانند بازی پیانو تایلز به نمایش می‌گذارد.

بررسی هواوی پی ۳۰ لایت | Huawei P30 Lire

باید توجه داشته باشید که در زمان پخش آنلاین ویدیو، فاکتورهای مختلفی در بلندی صدای خروجی نقش دارند. باتوجه‌به تک کاناله بودن بلندگوی هواوی پی ۳۰ لایت گاهی در زمان پخش آنلاین ویدیو، با حجم صدای خروجی پایین‌تری روبه‌رو خواهید بود. خوشبختانه هواوی در اقدامی هوشمندانه همچنان درگاه جک ۳.۵ میلی‌متری را در تلفن هوشمند P30 Lite حفظ کرده است. در نتیجه به‌راحتی و بدون نیاز به هدفون‌های بی‌سیم می‌توانید به آسانی با اتصال هدفون به گوشی از موسیقی بازی‌ها نهایت لذت را ببرید.

عملکرد در بازی

باید دید از یک گوشی میان‌رده با پردازنده‌ای برای کاربری روزانه چه توقعی داریم. هرچند نمی‌توانیم پی ۳۰ لایت را یک گوشی گیمینگ معرفی کنیم اما هنوزهم هواوی پی ۳۰ لایت در دسته‌ی گوشی‌های خوش ساخت برای تجربه بازی‌های مختلف ارزیابی می‌شود. هواوی در پی ۳۰ لایت از پردازنده کرین ۷۱۰ بهره برده است که در قلب خود یک تراشه گرافیکی Mali-G51 MP4 را دارد. تراشه گرافیکی پی ۳۰ لایت در اجرای بازی‌ها حتی نزدیک به توانایی تراشه‌های نسل حاضر از جمله Mali-G72 MP12 نمی‌شود، اما قادر است بازی‌ها را روی تنظیمات گرافیکی متوسط اجرا کند. مانند گذشته بازی‌هایی از دو دسته آثاری با گرافیک بالا و آثاری کژوال برای تجربه روزانه را روی P30 Lite اجرا کردیم تا توانایی این گوشی در اجرای بازی‌ها روی تنظیمات متفاوت را محک بزنیم. اولین بازی Sky Force Reloaded بود. هرچند مدت‌ها از زمان انتشار این بازی می‌گذرد، اما هنوز هم به‌دلیل سرعت بالای گیم‌پلی گزینه‌ای خوب برای تجربه جایگیری مناسب در دستان محسوب می‌شود. در تجربه این بازی همان‌طور که انتظار می‌رفت خللی مانند افت فریم را شاهد نبودیم.

در ادامه به سراغ چند بازی بزرگ از جمله Crusaders of Light، بازی Lineage 2، بازی Cyber Hunter و ARK: Survival Evolved رفتیم که هرکدام در جایگاه خود توانایی‌های منحصر به فردی برای به چالش کشیدن تراشه گرافیکی گوشی‌ها دارند. در ابتدا باید گفت تا زمان نگراش این بررسی بازی فورتنایت، ساخته شرکت اپیک گیمز از گوشی پی ۳۰ لایت پشتیبانی نمی‌کرد. در نتیجه در تلاشی که داشتیم به علت عدم پشتیبانی فورتنایت، نتوانستیم این بازی پر طرفدار را روی پی ۳۰ لایت اجرا کنیم. تقریبا تمام بازی‌ها یک سال گذشته به‌صورت خودکار اقدام به تنظیم گرافیک بازی روی بهترین تنظیمات می‌کنند. در زمان اجرای دو بازی Ark: Survival Evolved و Cyber Hunter گرافیک بازی به‌صورت اتوماتیک روی تنظیمات Low قرار گرفت. در این تنظیمات به‌ویژه در بازی سایبر هانتر با هیچ افت فریم محسوسی رو‌به‌رو نشدیم و توانستیم بدون مشکل بازی را تجربه کنیم. بااین‌حال به نظر نمی‌رسد هواوی پی ۳۰ لایت گوشی مناسب برای تجربه بازی‌های نسبتا سنگین مانند Ark: Survival Evolved باشد، در این بازی حتی روی تنظیمات Low نیز افت فریم را تجربه کردیم. با ورود به بازی Crusaders of Light که بی شک یکی از بازی‌های سنگین برای تجربه آنلاین محسوب می‌شود، شاهد عملکردی نسبتا مشابه از هواوی پی ۳۰ لایت بودیم.

بررسی هواوی پی ۳۰ لایت | Huawei P30 Lire

مشابه با پی ۳۰ پرو، در پی‌۳۰ لایت نیز هیچگونه تنظیمات انحصاری خاصی برای بهبود عملکرد گوشی در زمان اجرای بازی‌ها ارائه نمی‌شود. پیش از این در گوشی‌های آنر شاهد استفاده از نرم‌افزاری کاربردی با نام Game Suite بودیم که به کاربر اجازه می‌داد تا درکنار گردآوری بازی‌ها در یک پوشه به تنظیمات متفاوتی برای افزایش یا کاهش راندمان گوشی دسترسی داشته باشد. البته باید گفت هنوز هم با ورود به بخش تنظیمات گوشی می‌توانید از بین گزینه‌های راندمانی برای زمانی‌که گوشی شارژ کمی دارد یا به‌دنبال بالاترین راندمان از گوشی هستید، انتخاب کنید.

جدول بنچمارک‌ ابزارهای موبایل میان‌رده و پایین‌رده
محصول / بنچمارکAnTutu 7/63DMark

PCMark Work 2.0

GeekBench 4GFXBench
IceStorm
Unlimited
Sling Shot Extreme Overall / Web Browsing Single / MultiAztec Ruins Vulkan - Normal Tier / OffscreenManhattan 3.1 / OffScreen Car Chase / OffScreenT-Rex / OffScreen
OpenGL(Onscreen / Offscreen (FPS
هواوی پی ۳۰ لایت
(Performance)
۱۴۰۳۱۶
--
۲۲۰۶۶۹۷۵۷۰۷۳
۷۶۶۹
۱۵۶۰
۵۴۲۷
۵.۰
۵.۷
۱۳
۱۴
۶.۹
۷.۷
۳۷
۳۵
هواوی پی ۳۰ لایت۱۳۱۰۸۵
--
۱۷۰۹۷۸۱۷۵۹۷۳
۵۷۲۳
۱۵۴۴
۵۱۱۲
۴.۹
۵.۷
۱۳
۱۴
۶.۹
۷.۷
۳۵
۳۴
هواوی وای ۷ پرایم ۲۰۱۹۷۲۵۴۷
--
۱۲۴۷۶۴۴۶۴۴۷۴
۴۶۶۵
۷۵۶
۳۷۹۸
۶.۱
۳.۳
۱۳
۶.۰
۶.۷
۳.۴
۳۲
۲۱
هواوی وای ۷ پرایم ۲۰۱۸ ۵۹۷۸۹
۴۵۸۱۵
۵۸۴۶--۳۹۷۰
۴۴۸۸
۶۷۱
۲۸۰۱
--۱۰
۴.۶
۵.۳
۲.۵
۲۶
۱۶
هواوی Y9 2019 ۱۲۶۱۲۸
--
۲۰۳۶۲۹۳۶۷۱۰۰
۷۷۷۶
۱۶۱۸
۵۵۱۷
۴.۷
۵.۳
۱۰
۱۱
۶.۰
۶.۷
۲۶
۲۹
نوکیا X7۱۷۰۳۲۹
--
۲۸۸۶۰۱۸۳۵۶۶۳۱
۶۳۶۴
۱۸۴۰
۵۹۰۰
۱۲
۱۳
۲۲
۲۳
۱۲
۱۳
۵۷
۶۶
ردمی نوت ۷ ۱۴۰۶۹۵
--
۲۶۲۵۷۱۳۳۱۶۳۴۱
۵۹۰۱
۱۶۲۸
۵۸۱۱
۷
۸
۱۳
۱۵
۷.۷
۹.۱
۴۴
۵۰
نوا ۳۱۹۸۳۸۲
--
۳۰۹۲۴۲۷۹۷۷۳۷۵
۷۸۲۹
۱۸۸۲
۶۴۲۰
۱۵
۲۱
۳۱
۳۲
۱۹
۲۱
۶۰
۱۲۳
گلکسی A7 2018 ۱۲۱۳۶۱
--
۱۵۱۴۶۷۳۸۵۴۴۳
۵۳۴۱
۱۵۱۴
۴۱۳۷
۴.۵
۴.۹
۹.۴
۱۰
۵.۷
۶.۳
۲۹
۳۲
موتو ایکس ۴۸۹۳۸۸
۷۰۰۱۹
۱۶۷۷۸۸۲۶۵۰۵۹
۵۴۳۸
۸۳۳
۴۱۰۸
۵.۵
۵.۱
۱۰
۹.۶
۵.۸
۵.۳
۳۱
۲۹
نوکیا ۶.۱۸۴۲۴۴
۷۱۳۷۸
۱۶۰۶۸--۴۸۵۵
۴۹۲۳
۸۸۱
۴۲۳۰
--۱۰
۹.۶
۵.۹
۵.۵
۳۰
۳۰
نوکیا ۷ پلاس۱۳۴۸۲۴
۱۱۵۷۱۳
۲۶۱۴۲--۶۱۰۳
۵۶۰۲
۱۶۵۰
۵۸۲۶
--۱۴
۱۵
۸.۵
۹
۴۷
۵۰
ردمی ۵ پلاس۷۶۵۴۶
۶۰۰۸۷
۱۳۶۴۱--۴۸۹۹
۵۱۴۰
۸۷۰
۳۸۷۱
--۶.۲
۶.۴
۳.۴
۳.۵
۱۷
۲۳
ردمی نوت ۵۱۱۴۴۵۳
۹۱۸۵۹
۱۹۷۶۹--۵۶۰۲
۵۳۰۰
۱۳۴۰
۴۹۴۰
--۹.۷
۱۰
۶.۰
۶.۳
۳۴
۳۵
آنر ۹ لایت۸۹۰۶۲
۵۰۴۱۲
۸۱۱۵--۵۰۵۳
۵۸۹۳
۹۳۳
۳۷۰۹
--۵.۴
۵.۴
۳.۲
۳.۲
۱۹
۱۹
هواوی نوا 3e۸۸۱۳۰
۷۰۱۷۹
۱۱۹۱۶--۴۹۰۷
۵۱۶۵
۹۲۷
۳۶۹۲
--۵.۳
۵.۱
۳.۱
۳.۲
۱۹
۱۹
گلکسی A8 پلاس--
۷۶۹۸۲
۱۴۰۹۱--۴۸۵۹
۴۸۰۸
۱۵۰۰
۴۲۱۳
--۹.۶
۹.۹
۵.۸
۶.۰
۳۱
۳۳
گلکسی A8 --
۷۶۵۴۳
۱۴۲۶۱--۴۹۷۲
۵۰۵۵
۱۵۰۱
۴۱۷۵
--۹.۵
۹.۹
۵.۸
۶.۰
۳۱
۳۳
* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

بررسی هواوی پی ۳۰ لایت | Huawei P30 Lire

اما هواوی به رسم گذشته با انتشار نسخه‌ای جدید از اندروید،‌ رابط کاربری EMUI را نیز بهبود می‌بخشد. در پی‌۳۰ لایت هواوی از EUMI نسخه ۹.۰.۱ مبتنی بر اندروید ۹ بهره برده است. هواوی با بهبود رابط کاربری EMUI اکنون پوسته‌های زیباتری را در دسترس کاربران قرار داده است. برخلاف پی ۳۰ پرو در پی ۳۰ لایت شاهد استفاده از فناوری GPU Turbo 3.0 برای اجرای روان‌تر بازی‌ها نیستم.

باتری

در مقایسه با باتری ۳۰۰۰ میلی آمپرساعت پی ۲۰ لایت شاهد افزایش ۳۴۰ میلی‌آمپرساعتی باتری پی ۳۰ لایت و رسیدن آن به ۳۳۴۰ میلی‌آمپر ساعت هستیم. هواوی هنوز هم رزولوشن FHD+ را در گوشی‌های میان‌رده خود کنار نگذاشته است و طبیعتا همین موضوع باعث افزایش شارژدهی گوشی‌های این شرکت چینی می‌شود. برای بررسی شارژدهی پی ۳۰ لایت با قطع کردن تمام اتصالات و قرار دادن گوشی روی حالت پرواز، نور نمایشگر را روی ۲۰۰ نیت تنظیم کردیم تا با پخش یک ویدیوی HD به‌صورت متوالی دیدی کلی از شارژدهی پی ۳۰ لایت داشته باشیم. در این آزمون پی ۳۰ لایت در مجموع زمان ۱۱ ساعت و ۶ دقیقه را به ثبت رساند. زمان ثبت شده عملکردی پایین‌تر از Y9 2019 هواوی با باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژدهی ۱۶ ساعت و ۲۷ دقیقه‌ای دارد.

بررسی هواوی پی ۳۰ لایت | Huawei P30 Lire

اما شارژدهی گوشی‌ها همواره به فاکتورهای مختلف از جمله اتصال به اینترنت، نرم‌افزار درحال اجرا، نور پس‌زمینه و مواردی از این دست ارتباط دارد. به‌ویژه در بازی‌های ویدیویی سنجش میزان شارژدهی گوشی باتوجه‌به تنوع بازی‌ها امری مشکل است. استفاده بهینه پردازنده از شارژ، آنلاین یا آفلاین بودن بازی، گرافیک، اتصال به اینترنت وای‌فای یا دیتا و بهینه بودن بازی تنها چند مورد از فاکتورهایی هستند که میزان شارژدهی گوشی دخالت دارند. پی ۳۰ لایت به‌عنوان یک گوشی میانرده می‌تواند شارژدهی متوسط را به‌ویژه برای تجربه بازی‌های مختلف داشته باشد. هواوی به همراه گوشی یک شارژر ۱۸ واتی (۹ ولت/ ۲ آمپر) را نیز قرار داده است. پی ۳۰ لایت به‌لطف این شارژر در ۱۰۰ دقیقه کاملا شارژ می‌شود.

بررسی هواوی پی ۳۰ لایت | Huawei P30 Lire

جمع‌بندی

هواوی پی ۳۰ لایت به‌عنوان یک گوشی میان‌رده می‌تواند نیازهایی را که از آن انتظار داریم چه در زمینه وب‌گردی و عکاسی و چه در زمینه گیمینگ رفع کند. بااین‌حال نباید از این گوشی توقع عملکردی مشابه یک پرچم‌دار را به‌ویژه برای اجرای بازی‌ها با تنظیمات گرافیکی بالا داشته باشید. پی ۳۰ لایت در اجرای بازی‌های ساده شرکت کچاپ یا حتی بازی هایی مانند سایبر هانتر روی تنظیمات Low مشکلی نخواهد داشت و می‌توانید با به جان خریدن کاهش کیفیت نورپردازی، بافت اجسام و محیط به تجربه بازی‌هایی از این دست بپردازید. مانند انتقادی که به پی ۳۰ پرو داشتیم، متاسفانه همچنان در پی‌ ۳۰ لایت نیز شاهد قرارگیری نرم‌افزارهایی کاربردی مانند Game Suite نیستیم که باید گفت نبود آن احساس می‌شود. هواوی پی ۳۰ لایت با پیروی از ترند این روزهای گوشی‌های هوشمند از زبانه‌ای قطره‌ای در طراحی بهره برده است که نتیجه‌ی آن داشتن نمایشگری تقریبا تمام صفحه است. خوشبختانه هواوی در پی ۳۰ لایت درگاه جک ۳.۵ میلی‌متری را برای داشتن تجربه‌ای فرارگیر و آسان از موسیقی و بازی‌ها قرار داده است و می‌توانید بدون نیاز به هدفون‌های بی‌سیم از این گوشی استفاده کنید. اگر شارژدهی برای شما اهمیت دارد هرچند شارژدهی گوشی به‌ویژه در زمینه گیمینگ به فاکتورهای مختلفی مرتبط است، اما پی ۳۰ لایت می‌تواند پاسخگوی نیازهای‌تان در طول روز باشد.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از مشخصات فنی گوشی و قیمت گوشی به بخش موبایل دیتابیس محصولات زومیت مراجعه کنید؛ انواع گوشی سامسونگ، اپل، شیائومی، هواوی برای مقایسه در اختیار کاربران است. 

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده