نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱

تاریخ اکران فیلم Akira به کارگردانی تایکا وایتیتی اعلام شد

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار، برادران وارنر تاریخ اکران فیلم Akira به کارگردانی تایکا وایتیتی و به تهیه کنندگی لئوناردو دی کاپریو را تایید و اعلام کرد.

مدت زمانی زیادی است که شرکت برادران وارنر به‌دنبال ساخت فیلمی لایو اکشن براساس مانگا و انیمه مجموعه بسیار محبوب آکیرا (Akira) است. در سال ۲۰۰۲، برادران وارنر حقوق ساخت فیلم Akira براساس مانگا و انیمه آن را به‌دست آورد؛ اما تاکنون شاهد انتشار نسخه سینمایی و غربی این مجموعه نبوده‌ایم. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، تاریخ اکران این فیلم لایو اکشن تایید و اعلام شده است. برادران وارنر اعلام کرد که فیلم Akira برای اکران در تاریخ ۲۱ می ۲۰۲۱ (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی شده است. همچنین تایکا وایتیتی، کارگردان فیلم Thor: Ragnarok (ثور: راگناروک) و فیلم Hunt for the Wilderpeople (شکار برای مردم وحشی)، که از سال ۲۰۱۷ برای کارگردانی این فیلم با برادران وارنر به توافق رسیده بود، رسما وظیفه کارگردانی فیلم آکیرا را بر عهده گرفته است.

تایکا وایتیتی

علاوه بر این، لئوناردو دی کاپریو به‌عنوان تهیه کننده در فیلم Akira حضور دارد و کمپانی Appian Way که به دی‌کاپریو تعلق دارد، در ساخت این فیلم نقش خواهد داشت. فیلم Akira در واقع قرار است به‌جای انیمیشن DC Super Pets (دی‌سی سوپر پتز) در این تاریخ اکران شود که اکران آن تا سال ۲۰۲۲ عقب افتاد و این فیلم لایو اکشن در تاریخ اکران خود قرار است با فیلم John Wick 4 (جان ویک ۴) در گیشه رقابت کند. فیلم Akira قرار است در کالیفرنیا در آمریکا فیلمبرداری و تولید شود. این فیلم یکی از ۱۸ پروژه‌ای است که از برنامه اعتبار مالیاتی فیلم و تلویزیون کمیته فیلم کالیفرنیا بهره‌مند خواهد شد. این فیلم به‌طور کامل در کالیفرنیا فیلم‌برداری خواهد شد که در نتیجه ۱۸.۵ میلیون دلار اعتبارات مالیاتی دریافت خواهد کرد.

طبق اطلاعات منتشر شده، فیلمبرداری فیلم آکیرا حدود ۷۱ روز طول خواهد کشید. فیلم JoJo Rabbit (خرگوش جوجو)، فیلم بعدی وایتیتی است که این فیلم قرار است در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۶ مهر ۱۳۹۸) اکران شود. وایتیتی به‌همراه مایکل گلامکو، نویسنده فیلم Please Stand By (لطفا حاضر باش)، وظیفه نوشتن فیملنامه فیلم Akira را نیز بر عهده دارد، اما تاکنون حضور هیچ بازیگری در این فیلم تایید و اعلام نشده است.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده