نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

Ninjas in Pyjamas جام قهرمانی مسابقات OGA Dota PIT Minor در رشته Dota 2 را بالای سر برد

تیم Ninjas in Pyjamas فینال مسابقات OGA Dota PIT Minor را با پیروزی مقابل تیم EHOME پشت سر گذاشت و به‌طور مستقیم به رویداد میجور بعدی این فصل بازی Dota 2 راه یافت.

با عنایت به اینکه تنها سه تورنمنت تا بسته شدن پرونده رویدادهای دارای امتیاز Dota Pro Circuit این فصل بازی Dota 2 و به صدا درآمدن زنگ آغازِ مسابقات سالانه The International 9 باقی مانده است، تیم‌ها از هیچ تلاشی برای کسب امتیاز مورد نیاز برای راهیابی مستقیم به مرحله گروهی مسابقات TI9 فروگذار نمی‌کنند. زمان زیادی از برگزاری سه رویداد ماینور ابتدایی این فصل که به ترتیب با قهرمانی تیم‌های «تایگرز»، «ای‌هوم» و «وی‌چی گیمینگ» همراه بود، می‌گذرد و حال که تیم‌ها از زمان کافی برای تمرین و استراحت برخوردار بودند، نوبت به برگزاری چهارمین رویداد ماینور این فصل یعنی مسابقات OGA Dota PIT Minor می‌رسد تا باری دیگر هشت تیم راه‌یافته از شش منطقه اصلی را برای کسب ۱۲۵ هزار دلار جایزه نقدی و ۱۲۰ امتیاز DPC جایگاه نخست مقابل هم قرار دهد. البته این تمام امتیازاتی نیست که برای قهرمان این رویداد در نظر گرفته شده است؛ چرا که تیم برنده مستقیما به مرحله گروهی مسابقات MDL Disneyland Paris Major راه خواهد یافت تا درکنار سایر تیم‌ها شانس خود را برای کسب بخشی از جایزه نقدی ۱ میلیون دلاری و ۱۵ هزار امتیاز DPC این تورنمنت امتحان کند.

مرحله اصلی مسابقات اوجی‌اِی دوتا پیت ماینور در سالن اسپالادیوم آرنا واقع در اسپلیت، دومین شهر بزرگ جمهوری کرواسی برگزار شد و چهره‌های سرشناسی نظیر گرانت هریس (گِراند‌گِرانت)، اندرو کمبل (زایوری)، ترنت مکنزی (تِرنت‌پَکس) و میچِل سانگ (ماکسی) گزارش دیدارهای مهیج این رویداد را بر عهده داشتند. این تورنمنت در چهار مرحله ماقبل‌مقدماتی، مقدماتی، گروهی و اصلی پیگیری شد و سرانجام تیم Ninjas in Pyjamas با غلبه بر سایر رقبا، نام خود را به‌عنوان قهرمان این دوره از مسابقات به ثبت رساند.

OGA Dota PIT Minor

مرحله گروهی مسابقات OGA Dota PIT Minor در بازه زمانی ۱۳ تا ۱۷ فروردین در شش منطقه اصلی برگزار شد و نهایتا تیم‌های Ninjas in Pyjamas و Alliance از منطقه اروپا، تیم Forward Gaming از منطقه امریکای شمالی، تیم Majestic Esports از منطقه امریکای جنوبی، تیم Gambit Esports از منطقه CIS، تیم BOOM ID از منطقه جنوب‌شرقی آسیا و تیم‌های Royal Never Give Up و EHOME از منطقه چین به مرحله بعدی مسابقات راه یافتند. تنها نکته حائز اهمیتی که می‌توان از این مرحله به آن اشاره کرد، شرکت تیم Pacific eSports با نام تازه Majestic Esports در تورنمنت بود.

نکته جالب توجه درباره مرحله گروهی مسابقات OGA Dota PIT Minor این بود که پس از پایان رقابت‌ها نه‌تنها شاهد ناکام ماندن برخی از تیم‌ها در راهیابی به مرحله اصلی نبودیم، بلکه این مرحله باعث تفکیک تیم‌ها در دو براکت بالایی و پایینی نیز نشد و تمام آن‌ها بدون توجه به نتایج این مرحله به براکت بالایی راه یافتند 

مرحله گروهی مسابقات اوجی‌اِی دوتا پیت ماینور در تاریخ ۲ اردیبهشت آغاز شد و پس از سه روز رقابت تماشایی در تاریخ ۴ اردیبهشت خاتمه یافت. در این مرحله که تنها به‌دلیل آمادگی بیشتر تیم‌ها برای مرحله اصلی برگزار شد، تیم‌ها در دو گروه دسته‌بندی شدند که در گروه اول تیم‌های Royal Never Give Up ،BOOM ID ،Ninjas in Pyjamas و Gambit Esports حضور داشتند و در گروه دوم شاهد تیم‌های Alliance ،Majestic Esports ،EHOME و Forward Gaming بودیم. در این مرحله تیم‌ها با فرمت راند رابین و به‌صورت Best of Three به رقابت پرداختند و سپس تمام آن‌ها به براکت بالایی مرحله اصلی راه پیدا کردند.

OGA Dota PIT Minor

تیم EHOME راه درازی را برای راهیابی به فینال مسابقات طی کرد، اما تیم Ninjas in Pyjamas ترمز آن‌ها را در فینال کشید

مرحله اصلی مسابقات OGA Dota PIT Minor در بازه زمانی ۵ تا ۹ اردیبهشت برگزار شد و تکلیف قهرمان چهارمین رویداد ماینور این فصل را مشخص کرد. در روز اول مرحله اصلی شاهد برگزاری سه دیدار در براکت بالایی بودیم که در اولین دیدار تیم Forward Gaming با نتیجه ۰-۲ بر تیم Royal Never Give Up غلبه کرد و در دیدار بعدی تیم Majestic Esports پس از دو شکست پیاپی مغلوب تیم Ninjas in Pyjamas شد. در دیدار نهایی این روز که برندگان دو دیدار قبلی را مقابل هم قرار داد، تیم Ninjas in Pyjamas با نتیجه ۰-۲ حریف امریکایی خود را راهی براکت پایینی کرد. روز دوم مرحله اصلی با برگزاری سه دیدار در براکت بالایی پیگیری شد که در اولین دیدار، تیم BOOM ID با کسب دو پیروزی پیاپی از سد تیم EHOME گذشت و در دیدار دوم تیم Gambit Esports با نتیجه ۰-۲ از تیم Alliance شکست خورد. دیدار سوم این روز تیم‌های برنده دو دیدار قبل را روبه‌روی هم قرار داد که درنهایت این تیم Alliance بود که با نتیجه ۱-۲ رقیب خود را از میان برداشت. روز سوم مرحله اصلی را می‌توان شلوغ‌ترین روز این مرحله دانست؛ چرا که در این روز شاهد پیگیری پنج دیدار در براکت پایینی و یک دیدار در براکت بالایی بودیم. در این روز تمام دیدارهای براکت پایینی به‌صورت Best of One برگزار شد و پس از پنج دیدار هیجان‌انگیز نهایتا تیم EHOME به فینال براکت پایینی راه یافت. در براکت بالایی نیز تیم Ninjas in Pyjamas به مصاف Alliance رفت و پس از شکست این تیم به فینال بزرگ راه یافت. در روز چهارم و پنجم این مرحله تیم EHOME با نتیجه ۰-۲ تیم Alliance را شکست داد و به‌عنوان دومین فینالیست به دیدار نهایی راه یافت. در فینال مسابقات نیز تیم Ninjas in Pyjamas پس از پنج بازی تماشایی به کار تیم EHOME پایان داد و جایگاه نخست رقابت‌ها را از آن خود کرد.

OGA Dota PIT Minor

تیم‌های برتر و جوایز اهداشده

رتبهتیممبلغ جایزهامتیاز
اولNinjas in Pyjamas۱۲۵.۰۰۰ دلار۱۲۰
دومEHOME۶۵.۰۰۰ دلار۱۰۰
سومAlliance۳۵.۰۰۰ دلار۹۰
چهارمMajestic Esports۲۵.۰۰۰ دلار۷۰
پنجم-ششمBOOM ID۱۵.۰۰۰ دلار۴۰
Forward Gaming
هفتم-هشتمRoyal Never Give Up۱۰.۰۰۰ دلار۲۰
Gambit Esports


منبع Liquipedia
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده