نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۴

فیلم Avengers: Endgame رکورد فروش روز جمعه و افتتاحیه جهانی را شکست

فیلم Avengers: Endgame با ثبت یک فروش تاریخی موفق شد رکورد فروش روز جمعه را بشکند و از هم‌اکنون رکورد فروش افتتاحیه جهانی را نیز شکسته است.

سرانجام اکران جهانی فیلم Avengers: Endgame (اونجرز: پایان بازی) آغاز شد و قسمت چهارم فیلم Avengers (اونجرز) در پیش نمایش روز پنج‌شنبه فروشی ۶۰ میلیون دلاری را تجربه کرد تا رکورد پیش نمایش روز پنج‌شنبه را که در اختیار فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) با فروش ۵۷ میلیون دلار در روز پنج‌شنبه بود، بشکند. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، جدیدترین فیلم دنیای سینمایی مارول آماده یک رکوردشکنی تاریخی می‌شود. فیلم Avengers: Endgame موفق شد در روز جمعه فروش ۱۵۶.۷ میلیون دلار را تجربه کند تا رکورد فروش روز اول را که به فیلم Star Wars: The Force Awakens با فروش ۱۱۹.۱۲۰ میلیون دلار تعلق داشت، بشکند. برای درک بهتر بزرگی این فروش، فیلم Captain Marvel (کاپیتان مارول) در سه روز اول اکرانش فروش ۱۵۳.۳ میلیون دلاری را تجربه کرده بود که حال بهترین افتتاحیه سال ۲۰۱۹ تنها در یک روز تغییر کرده است.

Avengers: Endgame

طبق پیش بینی جدید، فیلم Avengers: Endgame افتتاحیه‌ای در حدود ۳۴۰ تا ۳۵۰ میلیون دلار را در آمریکای شمالی و افتتاحیه یک میلیارد دلاری را در سراسر جهان تجربه خواهد کرد. این در حالی است که مدت زمان این فیلم سه ساعت بوده است. همچنین این فیلم سینمااسکور A+ را نیز دریافت کرده تا به سومین فیلم دنیای سینمایی مارول تبدیل شود که این نمره را از تماشاگران دریافت می‌کند. همچنین فروش جهانی فیلم Avengers: Endgame بدون احتساب آمریکای شمالی که از روز چهارشنبه آغاز شده، تا روز جمعه به ۴۸۷ میلیون دلار افزایش پیدا کرده که از هم‌اکنون این فیلم رکورد فروش خارج از آمریکای فیلم The Fate of the Furious (سرنوشت خشمگین) با فروش ۴۴۳ میلیون دلار را شکسته است. مجموع فروش کلی این فیلم تا به امروز به ۶۴۳.۷ میلیون دلار افزایش پیدا کرده تا حتی اکنون رکورد افتتاحیه جهانی فیلم Avengers: Infinity War (انتقام جویان: جنگ بی نهایت) با فروش ۶۴۱ میلیون دلار را نیز بشکند.

فیلم Avengers: Endgame تا به امروز بیش از ۲۱۷.۴ میلیون دلار تنها در کشور چین فروش کرده که انتظار می‌رود تا پایان روز یکشنبه این فروش از مرز ۳۰۰ میلیون دلار نیز عبور کند. این فیلم در ۴۶۶۲ سالن سینما نمایش داده شده که انتظار می‌رود دو رکورد تاریخی و بی سابقه در تاریخ سینما را به نام خود ثبت کند که قابل انتظار است تا سال‌ها این رکورد دست نخورده باقی بماند. این فیلم قرار است به اتفاقات ۲۲ فیلم اول دنیای سینمایی مارول که با نام The Infinity Saga (حماسه اینفینیتی) شناخته می‌شود و با فیلم Iron Man (آیرون من) در سال ۲۰۰۸ آغاز شده بود، خاتمه دهد که استقبال و رضایت تماشاگران می‌تواند از ثبت فروشی بسیار بزرگ‌تر از انتظارات نیز خبر دهد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده