نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۴

فیلم Avengers: Endgame رکورد فروش پیش نمایش روز پنج شنبه را شکست؛ عبور فروش جهانی از مرز 300 میلیون دلار

فیلم Avengers: Endgame توانست رکورد پیش نمایش روز پنج شنبه را بشکند و همچنین فروش جهانی این فیلم از مرز ۳۰۰ میلیون دلار عبور کرد.

پس از آغاز اکران جهانی فیلم Avengers: Endgame (اونجرز: پایان بازی) از روز چهارشنبه، امروز اکران این فیلم در آمریکای شمالی و چند کشور دیگر آغاز شد. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، قسمت چهارم فیلم Avengers (اونجرز) آماده یک افتتاحیه بسیار بزرگ می‌شود. طبق خبری که هالیوود ریپورتر منتشر کرده، این فیلم در پیش نمایش روز پنج‌شنبه فروشی ۶۰ میلیون دلاری را تجربه کرد تا رکورد پیش نمایش روز پنج‌شنبه را که در اختیار فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) با فروش ۵۷ میلیون دلار در روز پنج‌شنبه بود، بشکند و آماده ثبت رکوردهای بیشتر در گیشه شود. همچنین فیلم Avengers: Infinity War (انتقام جویان: جنگ بی نهایت) در سال گذشته توانسته بود در پیش نمایش روز پنج‌شنبه حدود ۴۳ میلیون دلار فروش کند تا از هم‌اکنون تحلیلگران از شکستن رکورد روز اول اکران و سه روز اول اکران یک فیلم توسط فیلم Avengers: Endgame خبر دهند. این فیلم در ۴ هزار و ۶۶۲ سالن سینما نمایش داده شده تا از این نظر نیز یک رکورد شکنی انجام دهد.

طبق گفته تحلیلگران، فیلم Avengers: Endgame احتمالا افتتاحیه‌ای در حدود ۲۷۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار را تجربه خواهد کرد که این آمار ممکن است طی این سه روز بسیار متفاوت نیز باشد. همچنین فروش جهانی فیلم Avengers: Endgame در بازار بین المللی از مرز ۳۰۰ میلیون دلار عبور کرد. فروش این فیلم در کشور چین به ۱۵۴ میلیون دلار رسیده که تحلیلگران که پیش از این افتتاحیه ۲۷۰ میلیون دلاری را پیش‌بینی کرده بودند، اما اکنون اعتقاد دارند که جدیدترین فیلم دنیای سینمایی مارول در پنج روز اول اکران در چین بیش از ۳۲۴ میلیون دلار خواهد فروخت. علاوه بر چین، بریتانیا با فروش ۱۵.۳ میلیون دلار، کره جنوبی با فروش ۱۴.۶ میلیون دلار، استرالیا با فروش ۱۳.۹ میلیون دلار، ایتالیا با فروش ۱۰.۴ میلیون دلار، آلمان با فروش ۹.۷ میلیون دلار و فرانسه با فروش ۹.۶ میلیون دلار، بیشترین سهم را در فروش جهانی فیلم Avengers: Endgame داشته‌اند که این فروش اکنون به ۳۰۵ میلیون دلار رسیده است.


منبع Comicbookmovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده