نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۹

سازنده مجموعه بازی Metro هرگز بازار پی سی را رها نخواهد کرد

مسئولین استودیو 4A Games صحبت‌های قبلی در مورد عدم پشتیبانی از بازار کامپیوتر در صورت فروش پایین Metro Exodus را تکذیب کردند.

استودیو 4A Games این روزها پشت سر هم درگیر حواشی مختلف می‌شود؛ از انتشار خبر انحصاری شدن نسخه کامپیوتر بازی Metro Exodus برای فروشگاه اپیک گیمز (Epic Games Store) به مدت یک سال که جنجال‌های زیادی به پا کرد و باعث خشم طرفداران بازی و اعضای فروشگاه استیم شد، تا خبری که دو روز قبل منتشر شد و در آن به صحبت‌های یکی از اعضای استودیو در یک انجمن گفتگوی روسی اشاره شده بود که اگر طرفداران بازی مترو بخواهند جدیدترین نسخه از این مجموعه را به علت عدم عرضه در استیم تحریم کنند و فروش نسخه کامپیوتر Metro Exodus در حد انتظارات نباشد، 4A Games دیگر کاری با بازار کامپیوتر نخواهد داشت. ولی اکنون مسئولین استودیو با توجه به عصبانیت طرفداران از شنیدن این خبر، در صحبت‌هایی به رفع سوءتفاهم در این زمینه پرداخته‌اند و آن را تکذیب کرده‌اند.

اکانت رسمی Metro Exodus به تازگی توییتی ارسال کرده و یک بار دیگر تأکید کرده است که تصمیمات در مورد انتشار نسخه کامپیوتر بازی در فروشگاه اپیک گیمز، ارتباطی با خود استودیو ندارد و این تصمیم از طرف ناشر بازی یعنی دیپ سیلور (Deep Silver) و کمپانی مادر آن Koch Media گرفته شده است. البته پیش از این هم خبری در این زمینه منتشر شده بود ولی 4A Games تصمیم گرفته است با توجه به جنجال‌های اخیر، یک بار دیگر این موضوع را شفاف‌سازی کند.

از طرف دیگر با اینکه استودیو تأیید می‌کند فردی که در مورد آینده پشتیبانی 4A Games از بازار کامپیوتر پستی در یک انجمن ارسال کرده از اعضای استودیو بوده است، ولی در عین حال این نکته را هم اعلام می‌کند که این صحبت‌ تنها یک نظر شخصی بوده است و ارتباطی با تصمیمات رسمی استودیو ندارد. به بیان دیگر می‌توان این صحبت‌ها را ناشی از عصبانیت و ناراحتی یکی از کارمندان 4A Games دانست که بعد از مدت‌ها سعی و تلاش برای ساخت Metro Exodus و در حالی که انتظار داشته است توجهات به کیفیت خود بازی باشد نه ماجراهای فرعی پیرامون آن، بازی را اسیر این حاشیه‌ها دیده و ناامیدی خود را به این شکل ابراز کرده است.

4A Games در ادامه اشاره می‌کند که آن‌ها همچنان به تولید نسخه‌های بیشتری از مترو ادامه خواهند داد و نسخه کامپیوتر هم همیشه قلب اصلی این بازی خواهد بود؛ بنابراین بهتر است بابت آینده این مجموعه روی کامپیوتر نگرانی نداشته باشید و مطمئن باشید که 4A Games و دیپ سیلور باز هم از بازار کامپیوتر پشتیبانی خواهند کرد.

بازی Metro Exodus در تاریخ ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن) برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر منتشر می‌شود و باید دید با توجه به اتفاقات اخیر در مورد نسخه کامپیوتر بازی، هواداران چه واکنشی نسبت به آن خواهند داشت.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده