نویسنده: علی گودرزی
// یکشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۸

سازندگان بازی The Outer Worlds از نگرانی‌های خود پیرامون انتظارات مخاطبان می‌گویند

دو کارگردان بازی The Outer Worlds در گفت و گوی خود با نشریه‌ی گیم‌اینفورمر از نگرانی‌ها و دیدگاه‌های خود پیرامون هیجان و انتظارات طرفداران از بازی مذکور گفتند.

بازی The Outer World ساخته‌ی استودیو آبسیدین در مراسم The Game Awards 2018 معرفی شد. اثری که خالقان مجموعه‌‌ی محبوب Fallout مشغول ساختش هستند و همین موضوع، این بازی را به اثری هیجان‌انگیز و موردانتظار تبدیل کرده است. اما چیزی که کارگردانان بازی یعنی لئونارد بویارسکی و تیم کین را نگران کرده، جنبه‌های منفی انتظارات و هیجان ایجاده شده پیرامون بازی مذکور است. بویارسکی در گفت و گو با گیم‌اینفورمر راجع به اینکه آیا بازی The Outer Worlds می‌تواند در حد و اندازه‌های انتظارات هواداران ظاهر شود یا خیر، چنین می‌گوید:

نمی‌دانم؛ امیدوارم که هواداران، این بازی را برای خودشان بیش از اندازه بزرگ نکرده باشند! نگرانی من راجع به انتظارات و هیجانی که میان هواداران پیرامون این بازی وجود دارد این است که شاید نتوانیم حتی با داشتن بودجه‌ی ۱۰۰ میلیون دلاری، آن بازی را که هواداران در ذهن‌شان ترسیم کرده‌اند بسازیم . شما هرگز نمی‌توانید با ذهن هواداران رقابت کنید چرا که ذهن آن‌ها، مثل یک استودیو بازی‌سازی با بودجه‌ی نامحدود است!

در ادامه، کین به صحبت درباره‌ی نگرانی‌هایش پیرامون انتظارات و هیجان پیرامون بازی پرداخت و گویا نگرانی اصلی او، «اطلاع‌رسانی غلط» به هواداران باشد. وی در این‌باره می‌گوید:

مردم پس از دیدن یک تریلر از بازی با خود تصور می‌کنند که تمامی این تصاویر و اتفاقات قرار است در بازی هم پیاده‌سازی شود درحالی که ما هیچ حرفی از این موارد نزده‌ایم و چنین اتفاقی قرار نیست در بازی نهایی رخ بدهد.

کین در ادامه از روند کم‌استرس ساخت اولین قسمت از سری Fallout گفت؛ اینکه در آن زمان مردم نمی‌دانستند که بازی Fallout قرار است چه اثری باشد و در مقایسه با بازی جدیدشان، فشار خیلی کمتری روی تیم سازنده‌ی بازی بود. در اینجا لئونارد بویارسکی دوباره به بحث برمی‌گردد و به این اشاره می‌کند که دوست ندارد کسی با تصور «مواجه شدن با چیزی عجیب و غریب» سراغ خریدن The Outer Worlds برود و می‌گوید:

من اطمینان دارم افرادی که سبک بازی‌سازی ما را دوست داشته باشند از The Outer Worlds لذت خواهند برد. این برای من خیلی مهم است که مردم، بازی را درک کنند؛ اینکه این بازی قرار است چه اثری باشد و آیا با تمامی این تفاسیر، دوست دارند بازی مذکور را تجربه کنند یا خیر.

کین در ادامه و در بخش پایانی صحبت‌هایش چنین گفت:

من فکر می‌کنم که مردم این کار را انجام می‌دهند (خیال‌پردازی پیش از تجربه‌‌ی بازی). آن‌ها در ابتدا، خبرهای آن بازی را می‌شنوند و درباره‌ی ماهیت آن گمانه‌زنی می‌کنند. وقتی دیدگاه‌های مردم پیرامون The Outer Worlds را می‌خوانم و انتظارات بازیکنان از بازی را درک می‌کنم، با خودم می‌گویم که «بازیی که هواداران در ذهن‌شان ترسیم کرده‌اند چیزی نیست که ما درحال ساختش هستیم» و نگران می‌شوم. باید بگویم که این بازی، اثری تماما واکنش‌پذیر و نقش‌آفرینی است. شما باید آن را با توجه به چیزی که است ببینید و بپذیرید: یک بازی معرکه که دوست دارید تجربه‌اش کنید!

بازی The Outer Worlds در تاریخی نامشخص از سال ۲۰۱۹ میلادی راهی ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی خواهد شد. همچنین عرضه‌ی فیزیکی بازی با قیمت ۶۰ دلار هم به‌تازگی توسط سازندگان تایید شده است.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده