نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۹

نگاهی به تغییرات فصل دوم آلتیمیت تیم فیفا 20

فصل دوم آلتیمیت تیم فیفا 20 از دیشب آغاز شد و در این مطلب، مروری بر جزییات کلی آن خواهیم داشت.

بخش آلتیمیت تیم فیفا، در سال‌های گذشته به محبوبیت زیادی در کشورمان رسیده است؛ به طوریکه هر ساله افراد زیادی با جدیت آن را دنبال می‌کنند و به مرور مشغول ساخت تیم دلخواه‌شان در آن می‌شوند. الکترونیک آرتز هم با تمام انتقاداتی که به آن می‌شود، مخصوصا در یکی دو سال اخیر تلاش زیادی کرده تا به مرور با در دسترس قرار دادن رویداد‌های مختلف برای این بخش از بازی‌های فیفا و انتشار منظم محتویات جدید برای آن جذابیت این بخش را در طولانی مدت هم تضمین کند. در فیفا 20، شاهد معرفی یک سیستم آبجکتیو جدید برای آلتیمیت تیم بودیم که با در دسترس قرار دادن ماموریت‌های فصلی، این امکان را فراهم می‌کند تا بازیکن مشغول جمع‌آوری XP شوند و با ارتقای سطح پاداش‌های مربوط به هر سطح را دریافت کنند. فصل اول بازی دیروز، ۱۷ آبان، به پایان رسید از ساعت ۲۰:۳۰ این روز هم شاهد آغاز فصل دوم بازی بودیم که البته همزمان با آغاز رویداد Road to the Final شده است. از این رو و به دلیل محبوبیتی که بخش آلتیمیت تیم دارد، تصمیم گرفتیم تا نگاهی به محتویات فصل دوم بازی و همچنین رویداد مذکور داشته باشیم.

پاداش‌هایی که برای رسیدن به سطوح مختلف در فصل دوم بازی در نظر گرفته شده، شباهت زیادی به فصل نخست بازی دارند؛ به این صورت که شامل مواردی مثل پک‌های آنتریدبل، بازیکنان قرضی مثل سرجیو آگوئرو، گرت بیل، انگولو کانته، روبرتو فیرمینیو، آیتم‌های ظاهری برای شخصی‌سازی ظاهر استادیوم‌ها و همچنین مواردی مثل Badge و لباس هستیم. در نهایت پاداش رسیدن به سطح ۳۰ یعنی سطح نهایی این فصل هم امکان انتخاب یک بازیکن از بین اکسلید چمبرلبین، گلسون مارتینس و دانیلو است که اولی با سطح کلی ۸۵ و دوتای بعدی با سطح کلی ۸۶ در نظر گرفته شده‌اند. راستش را بخواهید انتظار می‌رفت بازیکنان نهایی این فصل سطح بالاتری داشته باشند؛ هرچند که شایعه‌هایی مبنی بر قابل ارتقا بودن آن‌ها در آینده به گوش می‌رسد که البته فعلا رسما تایید نشده‌اند.

آلتیمیت تیم فیفا 20

اما با عبور از پاداش‌ها، بد نیست نگاهی هم به آبجکتیو‌هایی داشته باشیم که در آغاز فصل دوم در دسترس قرار گرفته‌اند و با انجام دادن آن‌ها می‌توانید امتیاز تجربه (XP) کسب کنید. دو مورد از این ماموریت‌ها درست مثل فصل گذشته، Squad Battles 1 و Division Rivals 1 هستند که در آن‌ها به ترتیب با به ثمر رساندن گل در ۱۰، ۲۰، ۴۰ و ۶۰ بازی اسکواد بتل و دیویژن رایولز آبجکتیو‌ها را تکمیل می‌کنید و هرکدام در مجموعه شامل ۲۵۰۰ امتیاز تجربه می‌شوند (۵۰۰ برای رسیدن به هر سطح و ۵۰۰ هم برای تکمیل کردن کامل هرکدام). آبجکتیو دیگری که با آغاز فصل دوم بازی در دسترس قرار گرفته Bale's Story نام دارد و محوریت آن زندگی فوتبالی گرت بیل، بازیکن فعلی رئال مادرید است. این آبجکتیو سه بخشی است که روش تکمیل هر بخش آن را مرور می‌کنیم. برای کامل کردن بخش Young Star، باید در یک بازی (حالت بازی و درجه سختی فرقی نمی‌کند) هم با یک بازیکن از تاتنهام و هم با یک بازیکن از ساوتهمپتون گل بزنید. به بیان دیگر باید یک بازیکن از هر یک از این دو تیم در ترکیب داشته باشید و با هر دو آن‌ها در یک بازی گلزنی کنید. برای بخش Real Madrid این آبجکتیو، در حالی که حداقل ۶ بازیکن تیم شما از لالیگای اسپانیا است، باید در یک بازی (حالت بازی و درجه سختی فرقی نمی‌کند) یک گل با ضربه سر به‌ثمر برسانید. در نهایت بخش سوم هم که The Champions نام دارد، از شما می‌خواهد در حالی که گرت بیل را در ترکیب دارید، با یک بازیکن UCL (کارت‌های آبی لیگ قهرمانان اروپا) از لالیگا در یک بازی گلزنی کنید. در نظر داشته باشید که با رسیدن سطح کلی‌تان به پنج با کسب امتیاز XP، گرت بیل را برای ۱۲ بازی به شکل قرضی دریافت خواهید کرد و با استفاده از آن می‌توانید این بخش از آبجکتیو Bale's Story را هم کامل کنید. با کامل کردن این مورد جدا از XP‌هایی که دریافت می‌کنید، یک پوسته استادیوم با طرح پرچم کشور ولز و یک Badge با طرح اژدها هم دریافت خواهید کرد.

سه بازیکنی که با رسیدن به سطح ۳۰ فصل دوم دریافت می‌کنید، چمبرلین از لیورپول، گلسون مارتینس از موناکو و دانیلو از یوونتوس هستند

در نهایت هم آبجکتیو‌های Week 1 را شاهد هستیم که به سه سطح برنز، نقره‌ای و طلایی تقسیم می‌شوند و مثلا در بخش برنزی باید پنج آیتم Contract را به بازیکنان‌تان اعمال کنید یا برنده پنج بازی در مجموع شوید. بخش نقره‌ای از شما می‌خواهد تا حالت‌های مختلف بازی دوستانه را تجربه کنید و در بخش طلایی هم باید با بازیکنان هافبک کار‌های مختلفی انجام دهید. اما همانطور که اشاره کردیم، در کنار آغاز فصل دوم آلتیمیت تیم فیفا 20، یک رویداد با اسم Road to the Final هم در آن آغاز شده که بد نیست مروری هم بر آن داشته باشیم. این رویداد در واقعا با محوریت لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا برگزار می‌شود و بازیکنانی که در قالب آن در پک‌ها قرار گرفته‌اند، در صورتی که تیم‌شان به مرحله بعدی این رقابت‌ها صعود کند با افزایش یک واحدی سطح روبه‌رو خواهند شد. برای مثال سادیو مانه در حال حاضر با سطح ۸۹ در پک‌ها قرار گرفته است و در صورت صعود لیورپول به دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا، سطح وی ۹۰ خواهد شد و از آن به بعد هم با هر مرحله صعود این تیم یک واحد دیگر به سطح وی اضافه می‌شود. در ادامه می‌توانید تمام بازیکنانی را که در قالب این رویداد به بازی اضافه شده‌اند و در پک‌ها موجود هستند مشاهده کنید؛ در نظر بگیرید که مثل رویداد هالووین، این رویداد هم دوبخشی است و بخش دوم بازیکنان هم جمعه پیش‌ِرو معرفی می‌شوند و در پک‌ها قرار می‌گیرند:

آلتیمیت تیم فیفا 20

آلتیمیت تیم فیفا 20

به‌عنوان نکته نهایی، جدا از بازیکنان بالا که در پک‌ها موجود هستند، چند بازیکن دیگر این رویداد هم از طریق SBC و آبجکتیو قابل دریافتند. EA از طریق SBC کارت Road to the Final جو گومز، مدافع لیورپول را در دسترس قرار داده که شامل یک SBC سه‌بخشی می‌شود و برای تکمیل آن به دو تیم با سطح کلی ۸۷ و یک تیم با سطح کلی ۸۵ نیاز دارید. هزینه کلی این SBC در حال حاضر حدود ۳۴۰ هزار کوین است. SBC دیگری هم که نیم ساعت پیش در دسترس قرار گرفت، مربوط به خسوس کرونا، بازیکن مکزیکی باشگاه پورتو است که برای تکمیل کردنش به تیمی با سطح کلی ۸۲ نیاز خواهید داشت. در نهایت بازیکن دیگری که کارت Road to the Final لیگ اروپا را دریافت کرده، Mbabu مدافع راست باشگاه ولفسبورگ است که از طریق آبجکتیو قابل دریافت است؛ آبجکتیوی پنج بخشی که یک بخش آن با گلزنی از طریق یک بازیکن باشگاه ولفسبورگ در ۶ مسابقه اسکواد بتل با درجه سختی حداقل ورلد کلس کامل می‌شود و چهار بخش دیگر هم از طریق مسابقات رایولز کامل می‌شوند. برای گرفتن بخش Budesliga All Star، باید در ۶ بازی رایولز با ترکیبی که ۱۱ بازیکن آن از بوندسلیگا هستند برنده شود. برای بخش Back Line Machine، باید ۶ پاس گل با بازیکنان مدافع در مسابقات رایولز بدهید. برای بخش The Flying Swiss باید با سه برد در بخش رایولز کسب کنید در حالی که در هرکدام یک پاس گل با بازیکنی از سوئیس داده‌اید و در نهایت برای بخش Road to the Final Begins هم باید ۱۰ گل در مسابقات رایولز به ثمر برسانید. پیشنهاد می‌کنم با توجه به فرصت ۹ روزه‌ای که برای گرفتن این بازیکن باقی مانده، آن را تکمیل کنید کنید چرا که در صورت صعود ولفسبورگ سطح وی هم افزایش خواهد یافت. همچنین در صورتی که منتظر بخش دوم توکن‌های آیکون سواپ هستید، امروز EA اعلام کرد که این توکن‌ها از دوشنبه این هفته قابل دریافت خواهند بود.

آلتیمیت تیم فیفا 20

به هر حال در این مطلب نگاهی به آغاز فصل دوم آلتیمیت تیم بازی FIFA 20 و همینطور رویداد Road to the Final داشتیم. حال نوبت شما است تا نظرات خودتان را در مورد این فصل و رویداد با زومجی به‌اشتراک بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده