نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۳

گروه‌بندی مسابقات Dota Summit 11 Minor بازی Dota 2 مشخص شد

در فاصله‌ی یک روز مانده تا شروع نخستین رویداد دارای امتیاز Dota Pro Circuit فصل ۲۰-۲۰۱۹ بازی Dota 2، نحوه‌ی قرارگیری تیم‌ها در مرحله‌ی گروهی مسابقات مشخص شد.

تنها یک روز تا آغاز مسابقات Dota Summit 11 Minor باقی مانده است و تیم‌ها کم‌کم به محل برگزاری این رویداد یعنی شهر لس ‌آنجلس می‌رسند. در تازه‌ترین اخبار مسابقات مطلع شدیم که کمپانی ولو نحوه‌ی دسته‌بندی تیم‌ها در مرحله‌ی گروهی نخستین رویداد دارای امتیاز Dota Pro Circuit فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ بازی Dota 2 را مشخص کرده است. در گروه اول تیم‌های قدرتمند Invictus Gaming و Ninjas in Pyjamas حضور دارند که یک سروگردن از تیم‌های این گروه بالاتر هستند و احتمالاً شاهد راه‌یابی آن‌ها به براکت بالایی مرحله‌ی اصلی خواهیم بود. در گروه دوم اما شاهد ترکیب تازه‌ی Chaos Esports Club هستیم که به احتمال زیاد به‌همراه تیم Geek Fam به براکت بالایی مرحله‌ی بعدی راه می‌یابند. شما می‌توانید در ادامه‌ی مطلب تیم‌های هر دو گروه را مشاهده کنید.

گروه دومگروه اول
Ad FinemInvictus Gaming
Chaos Esports Clubjfshfh178
Geek FamNinjas in Pyjamas
HellRaiserspaiN Gaming

Dota Summit 11 Minor

تیم Invictus Gaming دارای یک ترکیب قدرتمند است که در رقابت‌های Dota Pro Circuit این فصل حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و در آن سو تیم Ninjas in Pyjamas با بازیکنان سرشناس و باتجربه‌ای پا به میدان گذاشته است تا با سایر تیم‌ها به جدال بپردازد. موفقیت پیتر “ppd” دگر در رویدادهای ماینور فصل گذشته را می‌توان مقدمه‌ای برای شروع طوفانی این فصل تیمش دانست. قطعاً تیم paiN Gaming یک تهدید برای آن‌ها به حساب می‌آید، اما از آن‌جایی‌که آدریانو “4dr” ماچادو به دلایل نامعلوم قادر به همراهی تیمش نیست و ترینس فریرا از تیم NoPing جای خالی او را پر می‌کند، تیم paiN Gaming نمی‌تواند با تمام قدرت در مسابقات شرکت کند. تیم jfshfh178 نیز که پس از کناره‌گیری ویرتوس.پرو به این تورنمنت راه یافت، از بازیکنانی تشکیل شده است که موفقیت‌های زیادی در کارنامه ندارند.

باتوجه‌به اینکه Geek Fam ترکیب قدرتمندی دارد و تیم Ad Finem فصل جاری را بسیار عالی آغاز کرده است، به‌نظر می‌رسد که Chaos Esports Club مسیر دشواری را برای صعود از این مرحله در پیش داشته باشد. درست مثل پِین گیمینگ، تنها موردی که جلوی HellRaisers را از رقابت با تمام قوا در مسابقات می‌گیرد، مسئله‌ی مربوط‌به ایلیا “ALOHADANCE” کورابکن است. کورابکن پیش از آغاز این تورنمنت به‌خاطر «امتناع از تمرین با تیم» نیمکت‌نشین شد و تیم HellRaisers جای خالی او را با سمیون “CemaTheSlayer” کریولیا پر کرد. این تغییر دقیقه نودی می‌تواند HellRaisers را که در مرحله‌ی مقدماتی منطقه‌ی CIS نخستین رویدادهای ماینور و میجور و مسابقات ESL One Hamburg عالی ظاهر شد، با چالش‌هایی روبه‌رو کند. درحال‌حاضر مشخص نیست که آن‌ها چگونه در آینده با ALOHADANCE برخورد می‌کنند، اما حداقل در اولین رویداد ماینور شاهد حضور این بازیکن در تیم نخواهیم بود.

مسابقات دوتا سامیت 11 در تاریخ ۱۶ تا ۱۹ آبان (۷ تا ۱۰ نوامبر) در لس آنجلس برگزار خواهد شد و تیم‌های حاضر در این رویداد تمام تلاش خود را برای ایستادن در جایگاه نخست و راه‌یابی به تورنمنت MDL Chengdu Major به کار خواهند بست. برای این مسابقات جایزه‌ی ۳۰۰ هزار دلاری و ۶۶۰ امتیاز DPC در نظر گرفته شده است که بین تیم‌ها تقسیم می‌شود. بر اساس اعلام سازمان Beyond the Summit، در مرحله‌ی گروهی این مسابقات ابتدا تیم‌ها به دو گروه متشکل از ۴ تیم تقسیم می‌شوند و به‌شکل Best-of-Three و با فرمت GSL به رقابت می‌پردازند. پس از پایان رقابت‌های این مرحله، دو تیم برتر هر گروه در براکت بالایی و دو تیم انتهای جدول هر گروه در براکت پایینی مرحله اصلی دسته‌بندی خواهند شد. در مرحله‌ی اصلی، تیم‌ها در یک براکت دو حذفی به مصاف هم می‌روند و نحوه‌ی برگزاری تمام دیدارها به‌استثنای «دیدار فینال» که به‌شکل Bo5 پیگیری می‌شود، به‌صورت Best-of-Three است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده