// یکشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۴

مرگ و زندگی بعضی شخصیت های بازی Death Stranding وابسته به تصمیمات بازیکنان است

مطابق اطلاعات منتشرشده از کوجیما پروداکشنز، در بازی Death Stranding (دث استرندینگ) شخصیت‌های زیادی هستند که اعمال شما سرنوشت آن‌ها را تعیین می‌کنند.

تروی بیکرهیدئو کوجیما که به‌تازگی درون کشور روسیه در پنل‌های تک‌نفره، برنامه‌های تلویزیونی و حتی پنلی دونفره در همراهی با مدس میکلسن شرکت کرد و با استقبال قابل‌توجه و عظیم طرفداران مواجه شد، در دل این رویدادها به افشای جزئیاتی تازه درباره‌ی DS پرداخت. مطابق این گفته‌های جدید، اتصالات و ارتباطاتی که شما با NPCها (کاراکترهای غیر قابل بازی درون دنیای یک بازی ویدیویی) در جهان Death Stranding برقرار می‌کنید، انقدر تاثیرات گسترده‌ای روی همه‌چیز دارند که مرگ یا زندگی بعضی از آن‌ها را هم رقم می‌زنند. البته کوجیما ابدا اشاره‌ای به وجود سیستم انتخاب دیالوگ‌ها در بازی نکرد و در حقیقت از تصمیماتی گفت که بازیکن به‌صورت غیرمستقیم یا مستقیم با اتخاذ آن‌ها، عملا تاثیرات زیادی روی جهان پیرامون خود می‌گذارد. مثلا در اوایل کار، بازی طی یک مأموریت تقریبا اجباری شما را به سمت پیرمردی می‌فرستد که باید برای او دارو و مواد مورد نیاز برای زندگی را تأمین کنید. اما اینکه در ساعات آتی هم شخصیت گفته‌شده را به یاد داشته باشید و باز هم برای او تا فراهم آمدن بهبودی کاملش دارو ببرید یا بعد از انجام مأموریت گفته‌شده پیرمرد را از ذهن خویش پاک کنید، دیگر به خودتان بستگی دارد. نتیجه هم آن است که اگر پیرمرد را به یاد داشته باشید و به حمایت طولانی‌مدت از او بپردازید، وی قصه‌هایی بیشتر درباره‌ی گذشته‌ی جهان بازی و اطلاعاتی قابل‌توجه را در اختیارتان می‌گذارد و اگر او را از یاد ببرید، شاید ناگهان چند ساعت بعد با گذر از همان منطقه متوجه مرگش به خاطر نداشتن داروهای لازم شوید. البته علاوه‌بر کوجیما، میکلسن هم در گفت‌وگو با رسانه‌های روسی به صحبت درباره‌ی DS پرداخت.

مدس میکلسن: Death Stranding یک بازی طولانی است و تجربه‌ی کامل آن چندین و چند ساعت زمان می‌برد. من ساعاتی به تجربه‌ی بازی پرداختم و این اثر طی همان تجربه من را دیوانه کرد. تماشای مسیری که این بازی ما را درون آن حرکت می‌دهد، جنون‌آمیز بود؛ نه‌تنها از لحاظ بصری، بلکه از زاویه‌ی طراحی گیم‌پلی هم DS فک‌انداز به نظر می‌رسد و از برخی جوانب موارد کاملا جدید و دیده‌نشده‌ای را ارائه می‌کند. فکر می‌کنم مردم هم از هیدئو کوجیما انتظار کمتری نداشتند. کوجیما پدرخوانده‌ی آفرینش آثاری واقعا جدید است.

هیدئو کوجیما

همان‌گونه که با دقت به نمایش‌های بازی هم می‌توانستیم درک کنیم، Death Stranding جهانی پرشده از آدم‌ها و جامعه‌های منزوی را به تصویر می‌کشد. نقطه‌ی اشتراک هر دوی آن‌ها هم این است که به علت شرایط محیطی، خطرات به وجود آمده به خاطر حضور BTها (موجودات سیاه‌رنگ و ترسناک گیرافتاده در دنیای بازی) و باران تایم‌فال (TimeFall؛ بارانی که با برخورد به هر چیز، گذر زمان را برای آن سریع‌تر می‌کند و مثلا در صورت برخورد چندثانیه‌ای مداوم با بدن انسان مسبب مرگ وی به خاطر کهولت سن می‌شود)، وابسته به آدم‌هایی مثل سم پورتر بریجز (شخصیت اصلی) هستند؛ انسان‌های محدودی که قابلیت جابه‌جایی در جهان را دارند و می‌توانند مواردی گوناگون را از افراد و جوامع مختلف بگیرند و به دیگران برسانند. به همین خاطر مخصوصا آدم‌هایی مثل آن پیرمرد یا کاراکتر نمایش‌داده با ظاهر جف کیلی در ویدیوی گیم‌پلی بازی درون گیمزکام 2019 که به‌تنهایی و زیرزمین زندگی می‌کنند، مطلقا وابسته به افرادی همچون سم هستند و خودشان هیچ شانسی برای به دست آوردن منابع لازم برای زنده ماندن ندارند.

البته کوجیما در طول پنلی که در موزه‌ی هنرهای مدرن Garage در شهر مسکو برگزار شد، مجددا اشاره کرد که این‌ها تنها تاثیراتی نیستند که بازیکنان روی جهان Death Stranding می‌گذارند. چون شما می‌توانید در بازی همراه‌با دیگر بازیکنان یا به‌تنهایی راه‌ها، وسایل، پایگاه‌های شخصی‌سازی‌شده، پل‌ها و مواردی دیگر را خلق کنید و روی تجربه‌ی ارائه‌شده توسط گیم‌پلی DS تاثیر بگذارید. با این تفاوت که اگر بازی را به شکل آنلاین تجربه کنید، هم دیگران توانایی استفاده از موارد خلق‌شده توسط شما را دارند و هم شما شانس بهره‌جویی از پل یا دستگاهی ایجادشده توسط یکی دیگر از بازیکنان را دارید.

نورمن ریداس

بازی Death Stranding با حضور اشخاصی همچون تروی بیکر، نورمن ریداس، مدس میکلسن، لئا سیدو (بازیگر برنده‌ی جایزه نخل طلای جشنواره‌ی کن)، امیلی اوبرایان، لیندزی وگنر، جسی کورتی، مارگارت کوالی (بازیگر جدیدترین فیلم ساخته‌شده توسط کوئنتین تارانتینو)، گیرمو دل تورو، نیکولاس ویندینگ رفن، جف کیلی و تامی ارل جنکینز در گروه بازیگران و داشتن یوجی شینکاوا در مقام آرتیست (طراح هنری) ارشد، به‌زودی تریلر زمان عرضه‌ی خود را تقدیم مخاطبان خواهد کرد. DS در تاریخ جمعه، ۱۷ آبان سال ۱۳۹۸ خورشیدی به شکل انحصاری روی کنسول پلی استیشن 4 به دست گیمرها می‌رسد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده