نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۲

مرحله گروهی فصل دوازدهم مسابقات DreamLeague بازی Dota 2 پایان یافت

پرونده‌ی مرحله‌ی گروهی مسابقات DreamLeague Season 12 درحالی بسته شد که تیم‌های Ninjas in Pyjamas و Alliance بدون حتی یک شکست به مرحله‌ی اصلی راه یافتند.

در تازه‌ترین اخبار مسابقات مطلع شدیم که مرحله‌ی گروهی مسابقات DreamLeague Season 12 بازی Dota 2 پس از رقابت‌های ۶ تیم برتر سراسر جهان در دو گروه به پایان رسیده است. تیم‌های Ninjas in Pyjamas و Alliance با غلبه بر تمام رقبا و کسب ۴ امتیاز در صدر گروه‌هایشان قرار گرفتند. این بدان معنا است که در اولین دیدار براکت بالایی مرحله‌ی اصلی شاهد تقابل پیتر “ppd” دگر با هم‌تیمی‌های سابقش در تیم NiP یعنی آدریان “Fata” ترینکس و نتا “33” شپیرا خواهیم بود. در این مرحله ابتدا تیم الاینس با نتیجه‌ی ۰-۲ تیم جی استورم را در هم کوبید و با اینکه این اولین رویداد لَن Fata و یارانش پس از امضای قرارداد با الاینس بود، اما این ترکیب تازه عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد.

تیم الاینس فشار زیادی را برای شکست تیم جی استورم که در مسابقات MDL Chengdu Major نیز شاهدشان خواهیم بود، متحمل نشد و در برابر تیم FlyToMoon نیز کار به‌مراتب ساده‌تری در پیش داشت. تیم فلای‌تومون که از بازیکنان باتجربه‌ی CIS تشکیل شده است، همه‌ی رویکردهای تیم اروپایی را به چالش کشید و به‌سختی مبارزه کرد، اما در نهایت این Alliance بود که از بازی‌های این دیدار سربلند بیرون آمد. لاینس “Limmp” بلومدین و نیکولای “Nikobaby” نیکُلوف با کنترل لاین‌ها و فشارهای بی‌امان به نتیجه‌ی ۰-۲ در این دیدار دست یافتند و به‌این‌ترتیب الاینس به براکت بالایی مرحله اصلی صعود کرد.

DreamLeague Season 12

در آن سو، هیچ مانعی بر سر راه تیم Ninjas in Pyjamas برای غلبه بر تیم لیکوئید وجود نداشت و این تیم در دو بازی پیاپی که در مجموع یک ساعت به‌طول انجامید، بازیکنان سابق الاینس را کنار زد. نیکو “Gunnar” لوپز با هیروهای Kunkka و Razor، در لاین میانی مکس qojqva” براکر و مایکل “miCKe” وو را شکست داد و بازگشت Team Liquid به جریان بازی را بسیار دشوار کرد. درست مثل دیدار دومِ تیم Alliance، دیدار بعدی Ninjas in Pyjamas نزدیک‌تر از دیدار نخست دنبال شد و این درحالی است که نمی‌توان تیم Demon Slayers از امریکای شمالی را با تیم لیکوئید مقایسه کرد.

نخستین بازی از دیدارِ تیم‌های Demon Slayers و NiP با نتایج نزدیکی دنبال نشد، اما تیم DS به‌منظور از حرکت بازداشتن حریف دست به انتخاب هیروهایی زد که شرایط را برای پیروزی دشوار کرد. با اینکه به‌نظر می‌رسید تیم Ninjas in Pyjamas به‌سبب انتخاب هیروی Legion Commander برای ساحیل “Universe” آرورا برتری‌های بیشتری نسبت به حریف دارد، اما این بازی تقریباً ۷۰ دقیقه به‌طول انجامید و سرانجام تیم NiP با تلاش‌های بسیار به پیروزی رسید. بااین‌حال تیم Ninjas in Pyjamas در بازی دوم این دیدار به‌سادگی بر رقیب امریکایی خود غلبه و به براکت بالایی مرحله‌ی اصلی صعود کرد. شما می‌توانید نتایج دیدارهای مرحله‌ی گروهی مسابقات را در ادامه مشاهده کنید.

گروه اول

گروه دوم

تیمنتیجه‌ی دیدارتیمتیمنتیجه‌ی دیدارتیم
Team Liquid۲-۰Ninjas in PyjamasAlliance۰-۲J Storm
Demon Slayers۲-۰Team LiquidJ Storm۰-۲FlyToMoon
Ninjas in Pyjamas۰-۲Demon SlayersFlyToMoon۲-۰Alliance

فصل دوازدهم مسابقات دریم‌لیگ از روز گذشته کارش را آغاز کرد و تا ۲۸ مهر ماه ادامه خواهد داشت. با پایان مرحله‌ی گروهی مسابقات، شش تیم راه‌یافته به مرحله‌ی اصلی در براکتی دو حذفی برای بخشی از جایزه‌ی ۲۵۰ هزار دلاری به رقابت می‌پردازند. نحوه‌ی برگزاری تمام دیدارهای مرحله‌ی اصلی منهای دیدار فینال که به‌صورت Best-of-Five پیگیری می‌شود، به‌شکل Bo3 خواهد بود. شما می‌توانید سایر اخبار مربوط‌به مسابقات بازی دوتا 2 را در «صفحه‌ی اختصاصی» آن مشاهده کنید و نظرات خود را درباره‌ی این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده