// یکشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۱

رنکینگ تیم‌ های CS:GO؛ شهریور ۹۸

جدیدترین رتبه‌بندی تیم‌های بازی Counter Strike: Global Offensive خبر سقوط تیم Liquid به رتبه دوم و بازگشت تیم Astralis به صدر جدول را می‌دهد.

ماه میلادی گذشته تیم‌های حرفه‌ای بازی Counter Strike: Global Offensive مسابقات زیادی را پیش رو داشتند. از مسابقات StarLadder Berlin Major 2019 گرفته تا رویدادهای BLAST Pro Series Moscow، ESL One New York و DreamHack Masters Malmö که با چند رویداد کوچک دیگر همراه شدند. رتبه‌بندی مسابقات و فعالیت تیم‌ها در جدیدترین رنکینگ منتشر شده تغییرات زیادی را در صدر جدول ایجاد کرده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بازگشت تیم Astralis به صدر رنکینگ اشاره کرد.

یکی از نکات قابل توجه در مورد جدیدترین رتبه‌بندی تیم‌های حرفه‌ای بازی کانتر استرایک تغییرات تیم‌ها در ماه میلادی گذشته است که در تغییر رتبه آن‌ها نقش چشم‌گیری داشته است. چهار تیم Fnatic، Natus Vincere، ENCE و Vitality که در بین ده تیم برتر ماه قرار گرفته‌اند تغییرات جدیدی را در لیست بازیکنان خود تجربه کرده‌اند که تنها برنده ماه گذشته تیم Fnatic بوده است. در بین تیم‌های پایین‌تر نیز سه تیم FURIA، FaZe و G2 نقل و انتقالاتی را ثبت کرده‌اند که در اولین حضورشان در میادین حرفه‌ای نتوانسته‌اند نتیجه مناسبی را کسب کنند و چند پله سقوط را تجربه کرده‌اند.

در فهرست زیر بیست تیم برتر جهان را در بازی Counter Strike: Global Offensive شاهد هستید که باتوجه‌به فعالیتی که در ماه سپتامبر داشته‌اند رتبه‌بندی شده‌اند. این رتبه‌بندی بسته به فعالیت آن‌ها در رقابت‌های حضوری و برخط انجام شده است که بخش آنلاین امتیاز کمتری را شامل می‌شود.

رنکینگ تیم‌های بازی CS:GO؛ شهریور ۹۸

رتبهتیمامتیاز+/-
۱Astralis۸۹۷۳+
۲Team Liquid
۸۲۲۱-
۳Evil Geniuses۶۸۸۲+
۴Fnatic۵۵۵۱۵+
۵AVANGAR۵۰۶۱۰+
۶Vitality۴۹۸۴-
۷mousesports۳۸۳۲+
۸ENCE۳۴۷۵-
۹Natus Vincere۳۱۱۳-
۱۰Renegades۲۷۰۶+
۱۱G2 Esports۲۱۰۴-
۱۲FURA۲۰۸۲-
۱۳NiP۲۰۱۱+
۱۴MIBR۱۹۷۲-
۱۵ForZe۱۶۶۶+
۱۶North۱۵۷۵-
۱۷FaZe۱۵۵۹-
۱۸Grayhound۱۵۲-
۱۹Tricked۱۴۳۵+
۲۰CR4ZY۱۱۷۷-

مهم‌ترین تغییر رنکینگ بازی Counter Strike: Global Offensive در ماه میلادی گذشته به تیم Fnatic مربوط می‌شود. این تیم در ماه گذشته در جایگاه ۱۹ قرار داشت و بعد از تغییراتی که با اضافه شدن Flusha و Golden به لیست بازیکنان اصلی تیم تجربه کرد توانست در مسابقات DreamHack Masters Malmö خودی نشان دهد. با اینکه تیم Fnatic در مرحله گروهی مسابقات DreamHack شروع آهسته‌ای را تجربه کرد و با قرار گرفتن در جایگاه سوم به عنوان آخرین تیم گروه خود راهی مرحله حذفی شد، ولی در مرحله حذفی توانست با شکست تیم قدرتمند Astralis در بازی نیمه‌نهایی راهی فینال مسابقات شود و با کسب نتیجه ۲:۱ در مقابل فرانسوی‌ها، عنوان قهرمانی را به‌دست آورد.

تیم Fnatic با قرار گرفتن در بین پنج تیم برتر رنکینگ بازی کانتر استرایک شانس خوبی را برای دریافت دعوت‌نامه‌های مسابقات بیشتر خواهد داشت. سوئدی‌ها چند ماهی است که تجربه صدرنشین بودن در بین تیم‌های مطرح بازی را نداشته‌اند و در صورتی که قصد باقی‌ماندن در این جایگاه را دارند بایستی در هشتمین فصل مسابقات StarLadder i-League که اواخر اکتبر پیگیری خواهد شد خودی نشان دهند.

تیم فنتیک

تیم Liquid بعد از سپری کردن یک تابستان پر بار با شروع فصل پاییز افت نسبی را تجربه کرده است. این تیم که با توجه به نتایج خوبش در رقابت‌های تابستانی مسابقات کانتر استرایک انتظار می‌رفت در مسابقات StarLadder Berlin Major بتواند اولین عنوان قهرمانی Major خود را کسب کند، با شکست در مقابل تیم Astralis از دور مسابقات حذف شد و در جایگاه مشترک ۵-۸ قرار گرفت. بازیکنان لیکویید در ماه میلادی گذشته در دو رویداد ESL One New York 2019 و DreamHack Masters Malmö نیز حضور داشتند که در نیویورک باز هم در مقابل تیم Astralis قرار گرفتند و خانه خود از دور مسابقات حذف شدند. در مسابقات مالمو نیز این تیم با شکست در مقابل تیم Grayhound که در مرحله گروهی مسابقات رخ داد از دور مسابقات کنار رفت و در جایگاه مشترک ۹-۱۲ قرار گرفت.

نمایش ضعیف تیم Liquid در هفته‌های گذشته باعث سقوطش به رتبه دوم رنکینگ شد

تمامی تیم‌های برتر بازی Counter Strike در سال‌های اخیر فراز و نشیب‌های خود را سپری کرده‌اند و هیچ تیمی نتوانسته است به عنوان قدرت مطلق بازی بر دیگر تیم‌های حاضر در میادین حرفه‌ای سایه افکند. تیم Liquid نیز شاید در هفته‌های اخیر با مشکلات و بدشانسی‌هایی همراه بوده است که باعث ثبت نتایج ضعیف‌تری نسبت به گذشته درخشان تیم شده است، ولی به هیچ عنوان شکی در قوی بودن نماینده آمریکای شمالی نیست.

تیم لیکویید

یکی دیگر از اتفاقات مهمی که در ماه گذشته رخ داد سقوط تیم FaZe در رنکینگ بازی Counter Strike: Global Offensive بود که این تیم را در رتبه هفدهم قرار داد. در سه سال گذشته این اولین بار است که تیم FaZe Clan در بین پانزده تیم برتر جهان قرار ندارد. این تیم بعد از اضافه کردن Karrigan به لیست بازیکنان اصلی خود که در سال ۲۰۱۶ رخ داد تا به امروز همیشه جزو تیم‌های مطرح بازی بوده است و این اولین باری است که شاهد سقوط قابل توجه تیم در رنکینگ بازی هستیم.

تغییر جایگاه تیم دلایل مختلفی داشته است که اولین نکته تغییر بازیکنان اصلی است. بعد از خروج GuardiaN و NEO از لیست اصلی بازیکنان تیم و اضافه شدن coldzera و broky به نظر می‌رسد که هنوز بازیکنان جدید و قدیم نتوانسته‌اند استراتژی لازم برای غلبه بر رقبای خود را پیدا کنند. خوشبختانه این تیم در هفته‌های آتی چندین رویداد دیگر را پیش رو دارد که می‌تواند با کسب نتایج بهتر امتیاز بیشتری را در رنکینگ این ماه به‌دست آورد و به جایگاه بالاتری دست یابد. تیم FaZe به زودی بایستی در مسابقات IEM Beijing که با حضور تیم‌های قدرتمندی مانند EG، Astralis و Liquid پیگیری خواهد شد، شرکت کند و در صورتی که بتواند در بخش مقدماتی مسابقات ESL Pro League در بین تیم‌های برتر قرار گیرد راهی مرحله اصلی مسابقات خواهد شد.

تیم فیز کلن

در حال حاضر تنها رویداد مهمی که در سطح حرفه‌ای در حال برگزاری است بخش مقدماتی مسابقات ESL Pro League است که در دو منطقه اروپا و آمریکا در حال پیگیری است. در صورتی که طرفدار بازی Counter Strike: Global Offensive و به‌دنبال دیدن رقابت تیم‌های برتر این بازی در سطح جهانی هستید می‌توانید با مراجعه به کانال ESL در توییچ رقابت‌های مرحله مقدماتی مسابقات را دنبال کنید.


منبع hltv
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده