// دوشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۱

مسابقات ESL One: New York 2019 بازی CSGO با قهرمانی Evil Geniuses تمام شد

تیم Evil Geniuses توانست مهم‌ترین عنوان خود در تاریخ فعالیت مجموعه را با قهرمانی در مسابقات ESL One: New York 2019 بازی Counter Strike: Global Offensive به دست آورد.

مرحله اصلی مسابقات مسابقات ESL One: New York 2019 بازی Counter Strike: Global Offensive از ۴ مهر شروع شد و شب گذشته با قهرمانی تیم Evil Geniuses به پایان رسید. مرحله اصلی رویداد از دو بخش گروهی و حذفی تشکیل شده بود که مجموعا هشت تیم را به چالش کشید. مجموع جوایز رویداد ۲۰۰ هزار دلار بود و سالن ۱۹ هزار نفری بارکلیز سنتر شهر نیویورک میزبان بازی‌های نیمه‌نهایی و فینال مسابقات بود.

باتوجه‌به اتمام دومین رویداد Major سال ۲۰۱۹ در بازی Counter Strike: Global Offensive تیم‌های فعال در این رشته در روزهای اخیر تغییرات زیادی را انجام داده‌اند که در این بین شاهد بازگشت مجموعه Evil Geniuses به میادین حرفه‌ای بازی کانتر استرایک بودیم. مجموعه EG چند سالی است که قصد بازگشت به میادین حرفه‌ای بازی را دارد و در این مدت به‌دنبال پیدا کردن بازیکنان مناسب برای عقد قرار بوده است. درنهایت ساعاتی قبل از شروع مسابقات ESL One شاهد انتشار شایعاتی مبنی بر عقد قرارداد بازیکنان تیم NRG با این مجموعه بودیم که با شروع مرحله گروهی مسابقات به حقیقت پیوست.

تماشاچیان ورزش الکترونیک

مرحله اصلی مسابقات ESL One: New York 2019 به‌دلیل حضور تیم‌های مطرحی مانند Astralis، ENCE و Team Liquid از اهمیت بالایی برخوردار بود. تیم Astralis اخیرا با قهرمانی در مسابقات StarLadder Berlin Major 2019 توانسته است بار دیگر رضایت طرفداران خود را به دست آورد و مسیرش را برای بازگشت به صدر رنکینگ تیم‌های بازی کانتر استرایک هموارتر کند. در این بین تیم Liquid که در ماه گذشته در رتبه نخست رنکینگ قرار گرفته است هنوز هم برای شکست دادن تیم Astralis مشکلاتی را پیش رو دارد که همین موضوع ممکن است باعث سقوطش به رتبه‌های پایین‌تر رنکینگ شود.

گروه Aگروه B
تیمبردباختتیمبردباخت
Evil Geniuses۲۰Team Liquid۲۰
Astralis۲۱G2 Esports۲۱
OpTic Gaming۱۲ENCE۱۲
FaZe Clan۰۲eUnited۰۲

در مرحله گروهی مسابقات شاهد قدرت نمایی تیم‌های Evil Geniuses و Team Liquid بودیم که بدون باخت راهی مرحله اصلی مسابقات شدند. از طرفی دو تیم G2 Esports و Astralis با شکست در مقابل صدرنشینان گروه خود با کسب تعداد پیروزی کمتر به‌عنوان تیم دوم گروه خود راهی مرحله بعدی شدند. چهار تیم OpTiC Gaming، FaZe Clan، eUnited و ENCE نیز باتوجه‌به عملکرد ضعیف‌تر نسبت به رقبای خود با قرار گرفتن در رتبه‌های سوم و چهارم گروه خود در همان مرحله اول مسابقات ESL One از دور رقابت‌ها حذف شدند.

با شروع مرحله حذفی مسابقات، تیم‌های Astralis و Team Liquid بایستی برای مشخص شدن اولین فینالیست مسابقات با یکدیگر روبه‌رو می‌شدند. بازی که می‌توانست به‌عنوان یک فینال از آن یاد کرد. این بازی در نقشه‌های Vertigo، Dust II و Overpass پیگیری شد که تیم Astralis توانست با کسب نتیجه نهایی ۲:۱ نماینده قاره آمریکا را کنار زند و به فینال مسابقات ESL One راه پیدا کند.

تیم استرالیس

در سمت دیگر تیم Evil Geniuses بایستی با تیم فرانسوی G2 Esports روبه‌رو می‌شد. بازیکنان تیم EG دومین نمایندگان قاره آمریکا بودند که باتوجه‌به برگزار شدن مسابقات در شهر نیویورک تماشاچیان زیادی از این تیم حمایت کردند. تیم G2 Esports در این بازی نتوانست نتیجه قابل توجهی کسب کند و با ثبت نتایج ۱۶:۸ و ۱۶:۷ در دو نقشه Dust II و Nuke از دور مسابقات کنار رفت.

بعد از اتمام مسابقات Brehze عنوان با ارزش‌ترین بازیکن رویداد یا همان MVP را از آن خود کرد

فینال مسابقات جدال بین نمایندگان قاره آمریکا و اروپا بود. در این بازی که با فرمت best-of-five پیگیری شد دو تیم Evil Geniuses و Astralis به مصاف هم رفتند. پیش از این دو تیم در مرحله گروهی با یکدیگر روبه‌رو شده بودند که تیم EG در آن بازی با کسب نتیجه ۲:۰ به‌عنوان برنده میدان معرفی شده بود و تیم Astralis این بار شانس انتقام گرفتن را به‌دست آورده بود. بازی فینال در چهار نقشه Dust II، Inferno، Nuke و Train پیگیری شد که تیم Astralis فقط در نقشه Train توانست به پیروزی دست یابد و باتوجه‌به باخت در سه نقشه دیگر با نتیجه نهایی ۳:۱ به مقام دوم مسابقات دست یافت.

تیم‌های برتر و جوایز اهدا شده

مقامتیمجایزه
اولEvil Geniuses۱۰۰ هزار دلار
دومAstralis۴۰ هزار دلار
سوم-چهارمTeam Liquid۱۸ هزار دلار
سوم-چهارمG2 Esports۱۸ هزار دلار
پنجم-ششمENCE۸ هزار دلار
پنجم-ششمOpTic Gaming۸ هزار دلار
هفتم-هشتمeUnited۴ هزار دلار
هفتم-هشتمFaZe Clan۴ هزار دلار

با پایان مسابقات ESL One: New York 2019 علاقه‌مندان به ورزش الکترونیک از جمله بازی Counter Strike: Global Offensive می‌توانند از فردا ظهر به تماشای مسابقات DreamHack Masters Malmö 2019 بنشینند. در صورت تمایل می‌توانید ازطریق کانال esl_csgo در توییچ یا کانال ESLCS در یوتیوب تمامی بازی‌ها را به‌صورت زنده دنبال کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده