بهترین بازی موبایل سال 2018 از نگاه زومجی

بهترین بازی موبایل سال 2018 از نگاه زومجی

چهار شنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۹

بهترین بازی‌های موبایل در سال ۲۰۱۸ ترکیبی بود از بازی‌هایی با گرافیک‌های چشم‌نواز و آثاری که از طراحی مینمالیست بهره می‌بردند. با بهترین بازی های موبایل سال ۲۰۱۸ از نگاه زومجی همراه باشید.

صنعت بازی‌های موبایل دیگر به یکی از درآمدزاترین حوزه‌های اقتصادی در برخی کشور‌ها بدل شده‌اند و از همین رو هرساله شاهد روند رو به رشد صنعت نسبتا نوپا بازی‌های موبایل هستیم؛ جایی که محدودیت‌های مرسوم سایر پلتفرم‌ها در ایده پردازی وجود ندارد و اتفاقا با کمترین هزینه می‌توانید استعدادتان رو به نمایش بگذارید و ایده‌های‌تان را به اجرا بگذارید. وجود این ظرفیت در صنعت بازی‌های موبایل باعث شده تا توسعه‌دهندگانی نترس را در کنار شرکت‌های نام آشنای صنعت بازی‌های ویدیویی شاهد باشیم تا با تجربه آثار متفاوت آنها، دقایقی عالی را در اوقات فراغت سپری کنیم. اکنون ما نیز در زومجی پس از بررسی گزینه‌های موجود، بهترین بازی‌های سال 2018 در پلتفرم موبایل را انتخاب کردیم که در ادامه می‌توانید با آن‌ها آشنا شوید. 

Hitman 2

PUBG Mobile

 تا به امروز بازی‌های اول شخص یا سوم شخص زیادی برای تلفن‌های هوشمند منتشر شده‌اند، اما دروغ نیست اگر بگوییم بی‌شک حداقل در ر ابطه با گان‌پلی PUBG Mobile  یکی از بهترین‌های موبایل تا به امروز است. اثری که با انتشار پیش از موعد در استیم توانست قلب بسیاری از بازیکنان را به دست بیاورد، اما به دلیل پشتیبانی شاید ضعیف سازندگانش به مرور جایگاهش را به بازی فورتنایت و اپیک گیمز ببازد فورتنایتی که بی‌شک یکی از بهترین پشتیبانی‌ها را برای آن شاهدیم و حداقل تا به امروز توانسته سود کلانی را نصیب سازندگانش کند. اما پابجی موبایل هنوز هم یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ در پلتفرم موبایل محسوب می‌شود، اثری که با وجود نقص‌هایش در زمینه رویارو کردن بازیکنان با بات‌ها یا مشکلات فنی مختلفی که در بحث انیمیشن‌ها و گرافیک وجود دارد و نمی‌توان آنها را کتمان کرد، هنوز هم تجربه‌ آنلاینی یکتایی است که کمتر پیش از این نمونه مشابه آن را در گوشی‌های همراه دیده بودیم. اثری که خریدهای درون‌برنامه‌ای آن برتری خاصی را نسبت به حریف نمی‌دهد و از طرفی با انجام خرید‌ها می‌توانید پوشش‌هایی خاص، اما زیبا را برتن شخصیت خود کنید.

پابجی موبایل هم هنوز در حال رشد است و کمپانی تنسنت اکنون نیز در حال انتشار آپدیت‌ها و نقشه‌های جدید برای این اثر بتل رویال است. البته در این میان خالی از لطف نیست تا از گرافیک هنری بازی و تنظیمات پرشماری بگوییم که دست بازیکنان را برای شخصی‌سازی کامل کنترلر آزاد می‌گذارد. با وجود تنظیمات گرافیکی مختلفی که برای در بر گرفتن سلایق مختلف در نظر گرفته شده، سازندگان امکانی را فراهم کرده‌اند که با لطف آن می‌توانید تک تک دکمه‌های بازی به هرشکلی که برایتان آسان است تنظیم کنید. این ویژگی حتی شرایطی را برای استفاده از کنترلرهای فیزیکی یا پاوان‌ها برای آسان‌تر کردن شلیک در بازی فراهم کرده است و می‌توانید آسان‌تر از همیشه روی کشتار سایر حریفان تمرکز کنید. پابجی موبایل بی‌شک اثری قابل تقدیر است و عدم حضور این بازی در فهرست بهترین بازی‌های موبایل سال ۲۰۱۸، دور از انصاف بود.

Assassin's Creed Odyssey

Meteorfall: Journeys

فارغ از جمع بزرگی از بازی‌های کارتی که تا به امروز منتشر شده است، انتشار بازی Hearthstone، محصول کمپانی بلیزارد باعث سرازیر شدن طیف گسترده‌ای از توسعه‌دهندگان به سمت خلق بازی‌های کارتی دیجیتالی شد. آثاری که پیش از این نیز به صورت فیزیکی دارای محبوبیت بودند، اما جلوه‌های بصری و پیچیدگی‌های گیم‌پلی آنها فرصتی دوباره را برای همگان فراهم می‌کرد تا بتوانند اینبار پویاتر از همیشه مشغول رقابت‌هایی بعضا نفس‌گیر شوند. حال که چندسالی از انتشار بازی‌های پرزرق و برق می‌گذرد، اکنون شاهد دورانی گذار برای ساخت بازی‌هایی کارتی اما با متد خاص خود هستیم. بازی Meteorfall: Journeys اثری یکتا و متفاوت از بسیاری بازی‌های کارتی منتشر شده در سال ۲۰۱۸ بود، جایی که باید در دنیایی پر از غول، گابلین و جادو با قهرمانانی همراه می‌شدید که هر کدام دارای توانایی‌های منحصر به فردی بودند و از قضا در استفاده صحیح از توانایی‌هایشان مهارت داشتند. بازی Meteorfall: Journeys اثری مینیمال فارغ از پیچیدگی‌های بسیاری از بازی‌های کارتی است و باید گفت که دقیقا همین سادگی بازی باعث هرچه جذاب‌تر آن می‌شود. در جریان بازی باید با انتخاب قهرمان خود وارد دنیایی پر از دشمنان افسانه‌ای شوید؛‌ جایی که از اژدهای آتشین بگیرید تا موجودات کریه المنظر را شامل می‌شود و هرکدام از قضا قدرتی انحصاری و تاکتیکی خاص را برای رویارویی می‌خواهند.

البته بازی Meteorfall: Journeys به هیچ عنوان یک اثر چالش‌برانگیز و شدیدا استراتژیک نبود، اما ساز و کار ساده گیم‌پلی آن باعث شده تا بتوانید به آسانی آن را فرا بگیرید، با داستان ساده اما درخور آن پیش‌ بروید و در نهایت با انتخاب‌های صحیح دو گزینه‌ای در برابر هر یک از دشمنان، با Uberlich قدرتمند، باس نهایی بازی روبرو شوید. در جریان بازی یک دسته کارت دارید که باید از آنها در برابر انواع و اقسام دشمنان ریز و درشت استفاده کنید. دشمنانی که با توجه به منطقه‌ای که انتخاب می‌کنید کاملا متفاوت از دیگری هستند و همین موضوع فرصتی عالی را برای تکرار بازی و قهرمانی جدید می‌دهد. مناطق بازی شامل دشمنانی انحصاری می‌شود و به دلیل محدودیت در انتخاب مکان‌های مختلف به ناچار با برخی از دشمنان هیچگاه روبرو نمی‌شوید. بازی Meteorfall: Journeys متفاوت با آثاری مانند پابجی موبایل یا فورتنایت، سادگی خاصی مشابه با رینز و فلورنس دارد و به واقع همین سادگی است که بازی را برای تجربه روی تلفن‌های هوشمند به گزینه‌ای عالی تبدیل می‌کند.

Spiderman

Fortnite

شاید تا همین چند سال گذشته، پورت بازی‌ کنسول‌ها یا پی‌سی روی گوشی‌های موبایل امری دور از ذهن به نظر می‌رسید، اما حضور تراشه‌های گرافیکی با معماری موبایل باعث شد تا توسعه‌دهندگان در آوردن بازی‌هایی زیبا، با گرافیک چشم‌نواز و البته گیم‌پلی جذاب به تلفن‌های هوشمند دست بالا را داشته باشند. بازی Fortnite و اپیک‌گیمز دو روی سکه‌ای هستند که توانستند در ابتدا تعریف جدیدی را به خرید‌های درون‌برنامه‌ای بدهند و در ادامه آنقدر قدرتمند ظاهر شوند که حتی شرکت‌های بزرگی مانند سونی را از خر شیطان پایین آورده و آنها را وادار کنند تا قابلیت کراس پلتفرم را با سایر پلتفرم‌ها فعال کند. بازی Fortnite و فروش میلیون دلاری خرید‌های درون‌برنامه‌ای این اثر بی‌شک یکی از مهم‌ترین رخدادهای سال ۲۰۱۸ بود. جایی که اپیک‌گیمز توانست بازی‌ای را خلق کند که رایگان بود، هیچ بازیکنی در آن به دلیل سازوکار خرید‌های درون‌برنامه‌ای برتری نسبت به بازیکن دیگر نداشت و با پشتیبانی فوق‌العاده هر هفته آیتم‌ها و المان‌های جدیدی را برای بازیکنان در دسترس قرار می‌داد.

 فورتنایت در iOS و سپس اندروید نیز قدرتمند ظاهر شد تا جایی که به قول سازندگان توانست در آمد ۳۰۰ میلیون دلاری را تنها در ۲۰۰ روز و آن هم از طریق iOS به جیب اپیک گیمز واریز کند. اما فورتنایت یک بازی اکشن سوم‌شخص با تمرکز روی سبک بتل رویال است. در جریان بازی ۱۰۰ بازیکن وارد نقشه‌ می‌شوند و باید با یافتن سلاح و جمع‌آوری آیتم‌های چوب، سنگ و آهن سعی کنند تا به عنوان آخرین بازیکن زنده بمانند. در این مسیر اما ساخت و ساز، بخش اصلی گیم‌پلی را در هر نبرد شامل می‌شود و دروغ چرا، اگر در ساخت‌‌وساز سریع باشید، احتمالا پیروز نهایی نبرد خواهید بود. بازی Fortnite بی‌شک یکی از مهم‌ترین اتفاق‌های سال ۲۰۱۸ به ویژه در تلفن‌های هوشمند بود و به نظر می‌رسد با پشتیبانی سریع و به‌جای اپیک گیمز در سال ۲۰۱۹ نیز شاهد سودآوری این بازی زیبا باشیم.

reigns

Reigns Game of Thrones

مهم نیست چه مدت تا پخش فصل جدید سریال بازی تاج و تخت مانده باشد، همواره انتظارها برای تماشای قسمت‌های جدید این سریال در بالاترین سطح قرار دارد. همین موضوع باعث شده تا توسعه‌دهندگان کوچک و بزرگ به دنبال اقتباسی از این اثر باشند تا شاید بخشی از جامعه‌ هواداران را به سمت آثار خود بکشانند. سری بازی Reigns حداقل در سه سال گذشته پایه ثابت فهرست بهترین‌های موبایل زومجی بوده است و حتی در سال ۲۰۱۶ شاهد انتخاب اولین نسخه این بازی به عنوان بهترین بازی موبایل سال از نگاه زومجی بودیم. هرچند هنوز هم نیاز به تغییرات در این مجموعه احساس می‌شود، اما استودیوی Nerial یک بار دیگر توانست با بازی Reigns Game of Thrones داستانی شناخته شده را از دیدی متفاوت روایت کند. جایی که اینبار در نقش دنریس تارگرین روی تخت پادشاهی نشسته‌اید و باید با درایت اموری را که به یک ملکه محول شده است با در نظر گرفتن همه جوانب چه از لحاظ حمایت مردمی و چه از دید نظامیان اداره کنید.

بازی Reigns Game of Thrones متفاوت از گذشته با شکست خوردن از ابتدا شروع می‌شود و این‌بار داستان‌های متفاوتی را پیشروی بازیکنان می‌گذارد. همواره انتخاب بین دو گزینه یکی از کارهای مشکل بوده است، اینکه کدام مسیر شما را به مرگ نزدیک می‌کند و کدام گزینه آرامش را به سرزمین‌ها می‌آورد به خوب در Reigns Game of Thrones نیز حفظ شده است و همین تفاوت‌ها، انتخاب‌های دشوار و رویارویی با نتیجه تصمیمات است که مجموعه Regins را به یکی از بهترین‌ها تبدیل می‌کند، آثاری که نیاز به تفکر قبل از هرگونه انتخاب را به بازیکنانش می‌آموزد و خلاصه بگوییم خطرپذیری برای رسیدن به اهداف بزرگ‌تر را به بازیکنانش آموزش می‌دهد. هرچند Reigns Game of Thrones اثری است که پیش از این نیز در همین مجموعه نمونه‌ مشابه آن را دیده بودیم، اما هنوز هم با ارائه انتخاب‌هایی حتی تا چهار گزینه، شیوه‌ای جدید را در روایت داستانی پیش می‌گیرد که جای تحسین دارد.

God of War

Florence

شاید سخت باشد که در بحبوحه‌ی حضور بازی‌های پر زرق و برق، بخواهیم Florence را صرفا یک بازی معرفی کنیم. اولین ساخته‌ی استودیوی Mountains شاید از بسیاری جهات یکی از خاص‌ترین آثار منتشر شده در سال ۲۰۱۸ بود. همراهی با دختری جوان در داستانی مصور جایی که موسیقی از همان اولین نوت‌هایش، راویه داستانی احساسی است و از قضا ما را با فراز و فرود زندگی دخترکی همراه می‌کند که هدفون به گوش، مشغول در شبکه‌های اجتماعی و با قلبی به دنبال عشق، دقیقا نماینگر برخی از جوانان امروز از دید سوم شخص است. از همین رو همذات‌پنداری با فلورنس یئون دختر جوان داستان ما حداقل برای بازیکنان، برای افرادی که عاشق شبکه‌های اجتماعی هستند، برای افرادی که برای پیشرفت تلاش می‌کنند و در انتها همان‌هایی که به دنبال عشق می‌گردند، آسان است.

Florence گیم‌پلی کاملا تعاملی دارد، جایی که باید صرفا انگشت‌تان را روی نمایشگر بکشید، پازل‌های خیلی خیلی ساده را حل کنید و بعضا با چرخاندن عقربه‌های ساعت، زندگی یئون را به عقب یا جلو حرکت دهید تا با این کار سری به پنج‌سالگی بزنید و بی‌رحمی گذر زمان بر زندگی دوستانی سابق را تماشا کنید. از همین رو Florence از دید بسیاری از افراد نه بازی ویدیویی بلکه یک رمان تصویری خوش‌ساخت و با موسیقی زیبا است که به خوبی از روانشناسی رنگ‌ها برای درگیر کردن ذهن بازیکن استفاده می‌کند و در یک ماجراجویی نهایت یک ساعته، بازیکنان را با نوع جدیدی از یک بازی ویدیویی همراه می‌کند. دنیای پرزرق و برق و سودآور صنعت بازی‌های موبایل همواره مکانی برای ایده‌پردازی و ظهور استعدادهای جوان بوده‌ است و باید گفت که از حضور این چنین صنعتی برای خلق آثاری مشابه Florence خرسندیم و بازی Florence را بهترین بازی موبایل سال ۲۰۱۸ می‌دانیم.

بنابراین بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی سال از نگاه زومجی به ترتیب زیر هستند:

  • Florence
  • Reigns Game of Thrones
  • Fortnite
  • Meteorfall: Journay
  • PUBG Mobile

نظرسنجی بهترین بازی موبایل با ۱۸۳۱ رای به پایان رسید و PUBG Mobile به‌عنوان بهترین بازی این بخش انتخاب شد.

بهترین بازی موبایل

همچنین نظرسنجی مربوط به بهترین کارگردانی هنری سال هم به پایان رسیده است که می‌توانید نتایج آن را در مطلب مربوطه مشاهده کنیددر پایان از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از مشخصات فنی گوشی و قیمت گوشی به بخش موبایل دیتابیس محصولات زومیت مراجعه کنید؛ انواع گوشی سامسونگ، اپل، شیائومی، هواوی برای مقایسه در اختیار کاربران است. 

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده