بهترین های سال ۲۰۱۸ از نگاه زومجی

بهترین های سال ۲۰۱۸ از نگاه زومجی

دوشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۰

این آغازگر رویدادی یک ماهه در زومجی است تا بهترین‌های سال ۲۰۱۸ در شاخه‌های مختلف را انتخاب و اعلام کنیم. 

سال ۲۰۱۸ هم تمام شد؛ سالی که پر از بازی‌های بزرگ و کوچک بود، پر از پدیده‌های نوظهور و بعضا از خاک برخاسته‌ای که نشان داد چرا بازی‌های ویدیویی بزرگ‌ترین سرگرمی بشر امروزی هستند. پدیده‌هایی از فورتنایت و سلست گرفته تا خدای جنگ؛ از داستان آرتور مورگان تا بازی‌های مستقل کوچکی که سرگرمی را به معنای واقعی کلمه معنا کردند. سالی که نینتندو عالی بود و فراموش نشدنی؛ سالی که به همه نشان داد چرا و چطور،‌ بازی‌های ویدیویی بزرگ‌ترین سرگرمی بشر امروزی هستند. 

این آغازگر رویدادی یک ماهه در زومجی است. ما هر سال در کنار شما به انتخاب بهترین‌های سال در شاخه‌های مختلف می‌پردازیم. امسال هم از این قاعده مستنثی نیست و قرار است تا در روزهای آینده،‌ سری بزنیم به هر آنچه در سال ۲۰۱۸ میلادی اتفاق افتاد؛ سری بزنیم به بهترین‌ها، به بدترین‌ها، به آن‌هایی که بیشتر از همه منتظرشان هستیم و به آن‌هایی رجوع کنیم که پدیده سال شدند، شخصیت سال شدند و حتی استریمر سال! 

بهترین‌ های سال ۲۰۱۸ از نگاه زومجی در ۷ دسته و ۲۹ شاخه برگزار خواهد شد: 

  • بهترین‌ بازی‌های سال بر اساس ژانر 
  • بهترین دستاوردهای سال
  • بهترین بازی‌های سال بر اساس پلتفرم
  • جوایز ویژه
  • بهترین بازی مستقل
  • بهترین استودیو سال
  • بهترین بازی سال

در مرحله دوم که بعد از انتخاب بهترین بازی سال خواهد بود،‌ بهترین فیلم سال ۲۰۱۸، بهترین سریال‌ سال ۲۰۱۸ و بهترین انیمیشن سال ۲۰۱۸ را هم انتخاب خواهیم کرد. مانند هر سال، شما هم می‌توانید در پست مربوط به هر کدام از شاخه‌ها،‌ در نظرسنجی زومجی شرکت کنید و به گزینه مورد نظرتان رای بدهید. نتیجه نظرسنجی کاربران، ۲۴ ساعت از زمان انتشار پست فعال خواهد بود و بعد از ۲۴ ساعت،‌ نتیجه آن اعلام می‌شود. 

طبق زمان‌بندی اعلام شده،‌ از روز چهارشنبه هر روز ساعت ۱۹، برنده یکی از ۲۹ شاخه مربوط به باز‌ی‌های ویدیویی اعلام می‌شود و شما تا ساعت ۱۹ روز بعد فرصت دارید تا در نظرسنجی شرکت کنید. فراموش نکنید همیشه می‌توانید با مراجعه به صفحه اصلی مراسم به آدرس zoomg.ir/goty2018 از روند برگزاری مراسم و برندگان اطلاعات کسب کنید و به راحتی با کلیک روی عکس هر بخش، به پست مربوطه بروید. در ادامه، قسمت ۳۸ لودینگ تمام و کمال به این رویداد اختصاص دارد که شما را به تماشای آن دعوت می‌کنیم:

دانلود از آپارات | تماشا در یوتیوب

رویداد بهترین‌های سال ۲۰۱۸ زومجی، با تفاوت‌هایی نسبت به مراسم سال‌های پیش برگزار خواهد شد. همانطور که در بالا نیز ذکر شد، این رویداد چیزی در حدود ۳۰ روز به طول می‌انجامد. پیش از آغاز این مراسم، نامزدهای تمامی بخش‌ها در این صفحه قرار داده می‌شود و روی عکس هر بخش، قفلی وجود دارد. با انتشار پست مربوط به هر بخش در زومجی و اعلام نتایج آن بخش، قفل روی عکس نیز برداشته خواهد شد و شما می‌توانید با کلیک روی آن عکس، به پست مربوطه هدایت شوید. 

دسته اول: بهترین‌ بازی‌های سال بر اساس ژانر

اولین بخش از جوایز بهترین‌های سال زومجی، به ژانرها تعلق دارد. ژانرهای بازی‌های ویدیویی به دسته‌های متعددی تقسیم شده‌اند و به‌خصوص در سال‌های اخیر، شاهد تغییر،‌ تلفیق و حتی حذف بعضی از ژانرهای محبوب و قدیمی بوده‌ایم. ژانرهای اکشن، نقش‌آفرینی، مبارزه‌ای، خانوادگی، اکشن/ماجرایی، استراتژی، رانندگی/مسابقه‌ای و چندنفره، هشت ژانر انتخابی زومجی هستند. در انتخاب نامزدها سعی شده است تا به تمامی پلتفرم‌ها و تمامی بازی‌ها از جمله بازی‌های Triple A و بازی‌های مستقل توجه شود. نامزدها از میان تعداد بی‌شماری از بازی‌ها و توسط اعضای تحریریه زومجی انتخاب شده‌اند.

ZOOMG GOTY 2018 Action Game

ZOOMG GOTY 2018 RPG Game

ZOOMG GOTY 2018 Fighting Game

ZOOMG GOTY 2018 Family Game

ZOOMG GOTY 2018 Action Adventure Game

ZOOMG GOTY 2018 Strategy Game

ZOOMG GOTY 2018 Sport Racing Game

ZOOMG GOTY 2018 Multiplayer Game

دسته دوم: بهترین‌ دستاوردهای سال

بخش دستاوردها در مراسم بهترین‌های سال زومجی به ۶ بخش تقسیم می‌شود. بهترین بازی تاثیرگذار، بهترین موسیقی، بهترین اجرا، بهترین کارگردانی، بهترین روایت داستان و بهترین کارگردانی هنری بخش‌هایی هستند که در این طبقه‌بندی قرار می‌گیرند. دقیقا مانند بخش ژانرها سعی شده است تا برای انتخاب نامزدها تمامی جوانب، پلتفرم‌ها و بازی‌ها در نظر گرفته شوند. 

ZOOMG GOTY 2018 Games for Impact

ZOOMG GOTY 2018 Music

ZOOMG GOTY 2018 Performance

ZOOMG GOTY 2018 Director

ZOOMG GOTY 2018 Best Narrative

ZOOMG GOTY 2018 Art Directing

دسته سوم: بهترین‌ بازی‌های هر پلتفرم

پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ، رایانه‌های شخصی و موبایل پلتفرم‌هایی هستند که به صورت مجزا بهترین بازی‌هایشان در رویداد بهترین‌های سال زومجی انتخاب شده است. برای انتخاب نامزدها در این بخش، سعی کرده‌ایم فارغ از انحصاری بودن، بازی‌ای را انتخاب کنیم که بهترین بازی آن پلتفرم در سال ۲۰۱۸ به حساب آید. منظور از بهترین بازی پلتفرم، بازی‌ای است که روی آن پلتفرم خاص بهترین عملکرد را داشته است. 

ZOOMG GOTY 2018 Mobile Game

ZOOMG GOTY 2018 PS4 Game

ZOOMG GOTY 2018 Best Switch

ZOOMG GOTY 2018 Xbox Game

ZOOMG GOTY 2018 PC Game

دسته چهارم: جوایز ویژه

شاید بتوان سال ۲۰۱۸ را سال استریمرها، سرویس‌های مختلف و حتی بازی‌های ناامید کننده نامید. همین مساله باعث شد که بخشی را در مراسم بهترین‌های سال ۲۰۱۸ به این دسته از جوایز اختصاص دهیم؛ بخش‌هایی که در هیچ دسته خاصی نمی‌گنجند اما توجه نکردن به آنها نیز کم لطفی است. بهترین استریمر/یوتیوبر ایرانی، بهترین سرویس، ناامید کننده‌ترین بازی، بهترین شخصیت سال و مورد انتظارترین بازی سال ۲۰۱۹ پنج بخشی هستند که در این دسته قرار گرفته‌اند.

ZOOMG GOTY 2018 Servie

ZOOMG GOTY 2018 Most Disaapointing Game

ZOOMG GOTY 2018 Most Anti0cipated Game

شخصیت سال

بهترین استریمر / یوتیوبر ایرانی

دسته پنجم: بهترین استودیو سال

سانتا مونیکا، راک‌استار،‌ پلی‌گراوند گیمز، اینسامنیاک و نینتندو استودیوهایی بودند که امسال موفق شدند با ارائه آثاری فوق‌العاده، سالی خاطره‌انگیز را برای جامعه گیمرها رقم بزنند. این استودیوها به این دلیل وارد برترین‌های مراسم زومجی شدند.

ZOOMG GOTY 2018 Studio

دسته ششم: بهترین بازی مستقل سال

سال ۲۰۱۹ یکی از بهترین سال‌ها برای بازی‌های مستقل بود؛ از بازی سلستی که توانست پشت سر هم جایزه ببرد تا بازی Dead Cells که با تحسین گیمرها و منتقدین روبه‌رو شد تا بازی Return of the Obra Dinn که نشان داد لوکاس پوپ به تنهای خیلی خوب روش ساخت یک بازی فوق‌العاده را بلد است. Celeste ،Dead Cells ،Return of the Obra Dinn ،Into the Breach و The Messenger نامزدهای بهترین بازی‌ مستقل سال زومجی هستند.

ZOOMG GOTY 2018 Indie Game

دسته هفتم: بهترین بازی سال

بهترین بازی سال! مهم‌ترین و با اهمیت‌ترین جایزه‌ای که یک بازی می‌تواند در هر مراسمی به‌دست بیاورد. امسال سال بسیار سختی برای انتخاب حتی نامزدها بود! بازی‌های خوب به قدری زیاد بودند که مجبور شدیم تعداد نامزدها را از ۵، به ۱۰ افزایش دهیم و باز هم با این کار بازی‌هایی بودند که می‌توانستند در این فهرست قرار بگیرند.

Pillars of Eternity 2 ،Dead Cells ،Forza Horizon 4 ،Super Smash Bros. Ultimate ،Marvel's Spider-Man ،Celeste ،God of War ،Red Dead Redemption 2 ،Return of the Obra Dinn و Monster Hunter World فهرست فینالیست‌های این بخش از زومجی هستند.

ZOOMG GOTY 2018 Best Game

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده