نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۹

فروش جهانی انیمیشن Incredibles 2 از یک میلیارد دلار عبور کرد

سرانجام فروش جهانی انیمیشن Incredibles 2 (شگفت انگیزان ۲) از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد.

اکران جهانی انیمیشن Incredibles 2 از ماه خرداد امسال آغاز شد و طی آن شاهد رکوردشکنی‌های مختلف از این انیمیشن سینمایی بودیم که طرفداران پیکسار حدود ۱۴ سال منتظر اکران آن بودند. ماه گذشته، دنباله انیمیشن The Incredibles (‌شگفت‌انگیزان) با پشت سر گذاشتن انیمیشن Finding Dory (در جستجوی دوری)، به پرفروش‌ترین انیمیشن سینمایی تاریخ سینمای آمریکا تبدیل شد. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فروش جهانی جدیدترین انیمیشن پیکسار از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده است. این انیمیشن تبدیل به پنجمین انیمیشن یک میلیاردی و هجدهمین فیلم یک میلیاردی شرکت والت دیزنی تبدیل شد. همچنین پس از فیلم Black Panther (بلک پنتر) و فیلم Avengers: Infinity War (اونجرز: جنگ بی نهایت) از دنیای مارول، انیمیشن Incredibles 2  به سومین محصول دیزنی تبدیل شد که مجموع فروش جهانی آن در سال ۲۰۱۸ از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده است. 

انیمیشن Incredibles 2 تاکنون بیش از ۵۷۴ میلیون دلار در آمریکا و ۴۳۰.۹ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان فروخته تا مجموع فروش آن به ۱.۰۰۵ میلیارد دلار در روز دوشنبه این هفته برسد. انیمیشن Incredibles 2 اولین انیمیشنی است که فروش آن در آمریکای شمالی از مرز ۵۰۰ میلیون دلار عبور کرده و در حال حاضر نهمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای آمریکا است. همچنین پس از انیمیشن Toy Story 3 (داستان اسباب بازی ۳) و انیمیشن Finding Dory، انیمیشن Incredibles 2 سومین محصول پیکسار است که مجموع فروش جهانی آن از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده و پیکسار صاحب رکورد بیشترین سهم در انیمیشن‌های یک میلیاردی شده است.

پیکسار در حال حاضر تنها استودیوی انیمیشن‌سازی است که سه انیمیشن یک میلیاردی در اختیار دارد و بخش انیمیشن‌سازی والت دیزنی و ایلومینیشن اینترتینمنت نیز دارای دو انیمیشن یک میلیاردی هستند. همچنین انیمیشن Incredibles 2 هنوز در کشورهایی چون ژاپن، اسپانیا، ایتالیا و آلمان اکران نشده است. کریگ تی. نلسن، هالی هانتر، سارا واول، هاک میلنر، ساموئل ال. جکسون، جان راتزنبرگر، برد برد، باب ادنکیرک، کاترین کینر، جاناتان بانکز، سوفیا بوش و ایزابلا روسلینی، از جمله بازیگرانی هستند که به‌عنوان صداپیشه در انیمیشن Incredibles 2 حضور دارند و صداپیشگی شخصیت‌های این انیمیشن را بر عهده داشته‌اند.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده