نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۱۵ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۹

کمپانی Take Two از عملکرد Red Dead Redemption 2 در برابر سایر بازی‌ها می‌گوید

استراوس زلنیک در مصاحبه اخیر خود اظهار داشت که بازی Red Dead Redemption 2 عملکرد فوق‌العاده‌ای خواهد داشت، اما از نظر فروش در حد و اندازه‌ی بازی Grand Theft Auto V ظاهر نمی‌شود.

بازی Red Dead Redemption 2 پروژه بعدی و به شدت مورد انتظار کمپانی راک‌استار گیمز است که انتظار می‌رود به یکی از بزرگ‌ترین و پرفروش‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ تبدیل شود. اما با توجه به گفته‌های استراوس زلنیک، مدیرعامل کمپانی تیک-تو اینتراکتیو به نظر نمی‌رسد که فروش این بازی به اندازه بازی Grand Theft Auto V باشد. در این راستا، زلنیک در گفتگو با وب‌سایت GI.biz اظهار داشت که بعید است بازی Red Dead Redemption 2 به اندازه GTA V فروش داشته باشد. بازی Grand Theft Auto V تا به حال به فروش حیرت‌انگیز ۹۵ میلیون نسخه دست یافته است که این میزان فروش آن را به یکی از موفق‌ترین محصولات دنیای سرگرمی در تاریخ بشر بدل کرده است. به گفته زلنیک، بازی Red Dead Redemption 2 حتی اگر به اندازه بازی GTA V فروش نداشته باشد، همچنان عملکرد فوق‌العاده خوبی خواهد داشت. ایشان در این‌باره گفت:

سخت است که انتظار داشته باشیم هر محصولی از نظر فروش به خوبی سودآورترین محصول سرگرمی تمام ادوار عمل کند. فکر نمی‌کنم این انتظار منطقی و معقولی باشد. انتظار و البته اعتقاد ما بر این است که بازی Red Dead Redemption 2 محصولی به شدت خلاقانه خواهد شد و از نظر فروش خارق‌العاده عمل خواهد کرد. فراتر از آن، من نمی‌توانم به طور قطع چنین چیزی بگویم و فکر نمی‌کنم کسی بتواند چنین کاری انجام دهد. ما باید در وهله اول بازی را عرضه کنیم و ببینیم مشتریان راجع به آن چه نظری دارند.

Red Dead Redemption 2

بازی Red Dead Redemption 1 که در سال ۲۰۱۰ شاهد عرضه آن بودیم، موفقیت بزرگی برای راک‌استار بود. این بازی در سال ۲۰۱۳ به فروش ۱۳ میلیون نسخه‌ای دست یافت و بدون شک از آن زمان تاکنون این رقم افزایش داشته است. با اینکه کمپانی تیک-تو اینتراکتیو پیش‌بینی خود از فروش بازی Red Dead Redemption 2 را منتشر نمی‌کند، اما یکی از تحلیل‌گران اعتقاد دارد که این بازی حداقل ۱۵ میلیون نسخه خواهد فروخت.

در فروردین‌ماه امسال تحلیل‌گری با نام داگ کروتز گفت که بعید است محصول دیگری از نظر فروش موفقیت بازی Grand Theft Auto V را برای راک‌استار گیمز تکرار کند. او در این‌باره گفته بود که مایکل جکسون آلبوم‌های موفق بسیاری داشت، اما او تنها یک آلبوم «تریلر» داشت که به پرفروش‌ترین آلبوم تاریخ موسیقی جهان بدل شد.

بازی Red Dead Redemption 2 در ماه اکتبر سال جاری عرضه خواهد شد که زمان بسیار شلوغی برای عرضه بازی‌های بزرگ خواهد بود، چرا که در بازه زمانی ماه اکتبر و نوامبر شاهد عرضه بازی‌هایی نظیر بازی Battlefield V، بازی Call of Duty: Black Ops 4، بازی Assassin's Creed Odyssey، بازی Fallout 76 و بازی‌های دیگری خواهیم بود. زلنیک در گفتگو با وب‌سایت GI.biz گفت با وجود اینکه بازی Red Dead Redemption 2 به فروش خوبی دست می‌یابد، اما همچنان نگرانی‌هایی وجود دارد. ایشان در این‌باره اذعان داشت:

ما نیز در برخی از موارد ترس داریم. فکر می‌کنم مقدار کمی نگرانی و عدم اطمینان درباره عرضه بازی چیز خوبی است. شیفته این جمله هستم که غرور و تکبر دشمن موفقیت مستمر است. ما هرگز تا زمانی که محصول خود را عرضه نکرده‌‌ایم، به موفقیت آن اطمینان نداریم. تا زمانی که طعم پیروزی را نچشیده‌ایم، آن را جشن نمی‌گیریم. رقبای قدرتمند، باهوش و توانمندی داریم که محصولات با کیفیتی را به بازار عرضه می‌کنند و باید در برابر آن‌ها پیروز شویم و برای نیل به این هدف باید بیش از بقیه تلاش کنیم.

بازی Red Dead Redemption 2 در تاریخ چهارم آبان‌ماه (۲۶ اکتبر) برای ایکس ‌باکس وان و پلی ‌استیشن 4 منتشر خواهد شد و به هیچ وجه دوباره تاخیر نخواهد خورد. پیش از این کمپانی راک‌استار گیمز درباره داستان بازی Red Dead Redemption 2 گفته بود:

پایان دوران غرب وحشی نزدیک است و قانون‌گذاران به دنبال آخرین گروه‌های یاغی باقیمانده هستند. کسانی که تسلیم نشوند، جان خود را از دست خواهند داد. پس از یک دزدی از بانک که مطابق برنامه پیش نمی‌رود، آرتور مورگان و اعضای گروه ون در لیند مجبور به فرار می‌شوند. در ادامه اعضای این گروه باید از دست جایزه‌بگیر‌ها و نیرو‌های دولتی فرار و برای زنده ماندن در محیط بی‌رحم آمریکای آن دوران تلاش کنند. به مرور زمان آرتور مورگان در شرایطی قرار می‌گیرد که باید بین باور‌های خودش و وفادار ماندن به گروهی که با آن بزرگ شده، انتخاب کند.

شما می‌توانید تا زمان عرضه بازی با مطالعه مقاله «معرفی آرتور مورگان، شخصیت اصلی بازی Red Dead Redemption 2» و مقاله «Red Dead Redemption 2؛ یک ماجراجویی واقعی و پرجزییات در غرب وحشی» اطلاعات بیشتری از بازی را به دست آورید و نظرات خود را درباره این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده