بررسی پیکسل 2 ایکس ال گوگل

بررسی پیکسل 2 ایکس ال گوگل

شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱

با بررسی گوشی پیکسل ۲ ایکس ال گوگل همراه زومجی باشید تا به ویژگی‌های گیمینگ پرچمدار گوگل نگاهی بیندازیم.

سال ۲۰۱۰، کمپانی گوگل با هدف عرضه گوشی‌هایی با سیستم‌عامل اندروید به اصطلاح خالص، همکاری با کمپانی‌های تولید‌کننده گوشی‌های همراه را تحت عنوان نکسوس آغاز کرد؛ گوشی‌هایی که هرچند در داخل خود اندرویدی سبک و بدون تغییرات داشتند و از رابط کاربری خالص اندروید استفاده می‌کردند، اما در طول زمان با همکاری تولید‌کنندگان مختلف ساخته شدند و به ویژه از لحاظ زبان طراحی با تغییرات زیادی روبه‌رو شدند. با این حال از دو سال گذشته بود که گوگل به صورت رسمی و با هدف رقابت با رقیب امریکای دیرینه خود یعنی اپل، اقدام به همکاری با HTC برای ورود جدی‌تر به حوزه سخت‌افزار کرد و برای اولین بار سری گوشی پیکسل را روانه بازار کرد. قدم مثبت گوگل و یکپارچگی مناسب سخت‌افزاری پیکسل باعث شد تا گوشی‌های این کمپانی مورد استقبال قرار بگیرد و مسیر را برای ادامه تولید گوشی‌هایی با برند پیکسل باز کند.

در این مقاله قصد داریم تا از لحاظ گیمینگ به بررسی پیکسل 2 ایکس‌ال گوگل بپردازیم؛ اینکه در زمان در دست گرفتن پرچمدار گوگل چه حسی خواهید داشت یا در زمان تجربه بازی گوشی شما تا چه اندازه گرم می‌شود، از جمله موضوعاتی هستند که در مقاله پیش رو به آنها می‌پردازیم. در بررسی گوشی‌های موبایل تمرکز اصلی زومجی روی تجربه گیمینگ گوشی‌ها و عملکرد گوشی در اجرای هر یک از بازی‌ها است و اگر می‌خواهید تا از جنبه‌های مختلف با پیکسل ۲ ایکس ال گوگل آشنا شوید، می‌توانید به سایت زومیت مراجعه کنید.

مشخصات فنی Google Pixel 2 XL:

  • پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ به همراه چهار گیگابایت رم
  • نمایشگر ۶.۰ ایمچی با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۴۴۰ از نوعی P-OLED خازنی
  • پردازنده‌ی گرافیکی ادرنو ۵۴۰
  • دوربین ۱۲.۲ مگاپیکسل،‌ با دیافراگم f/1.8 و لرزش‌گیر اپتیکال؛ فلاش دوگانه LED
  • اندروید نسخه‌ی ۸.۰
  • ابعاد ۱۵۷.۹ در ۷۶.۷ در ۷.۹ میلی‌متر با وزن ۱۷۵ گرم
  • باتری ۳۵۲۰ میلی آمپر ساعتی لیتیوم یونی
  • پشتیبانی از شبکه 3G و 4G و بلوتوث نسخه‌ی 5.0
  • پشتیبانی از نانوسیم و eSIM
  • مجهز به حسگر اثر انگشت

بررسی پیکسل 2 ایکس ال گوگل / Google Pixel 2 XL

طراحی

هرچند علاقه به زبان طراحی گوشی‌های یک کمپانی همواره به سلیقه شخص مربوط می‌شود، اما می‌توانیم بگوییم که در مقایسه‌ای با سایر پرچمداران، محصولات گوگل در زمینه طراحی، ویژگی‌ منحصر به فردی برای ارائه ندارند و بیشتر به‌خاطر نرم‌افزارشان است که به نیکی از آنها یاد می‌شود. پیکسل ۲ ایکس‌ال با تفاوت‌هایی نه‌چندان چشمگیر در زمینه زبان طراحی روانه بازار شد. با نگاهی به پنل جلویی شاهد پیروی گوگل از نمایشگرهای کشیده و مدرن ۱۸:۹ هستیم که به کاربر فضای بیشتری را برای استفاده از گوشی می‌دهد. هرچند حاشیه بالا و پایین جلوی نمایشگر جلوه‌ی زیبایی ندارد، اما گوگل با تعبیه دو اسپیکر قدرتمند و استریو در پنل جلویی، به خوبی از فضای اضافی برای بهبود تجربه شنیداری کاربران استفاده کرده است. اما با نگاهی به پشت نمایشگر نیز شاهد تغییر جزئی هستیم. گوگل هنوز هم از ترکیب شیشه و فلز در گوشی‌های خود استفاده می‌کند و پیکسل ۲ ایکس‌ ال نیز از این قاعده مستثنی نیست. با این حال برخلاف پیکسل که نیمی از فضای پشت گوشی به شیشه اختصاص داده شده بود، در پیکسل 2 ایکس‌ ال، گوگل ترجیح داده است تا با کاهش صفحه‌ی شیشه‌ای، تنها دوربین و فلش را در قسمت بالا سمت چپ گوشی قرار دهد و حسگر اثر انگشت را به بخش فلزی بدنه انتقال دهد. به طور خاص، دوربین و فلش LED دوگانه پیکسل ۲ ایکس‌ال، به دلیل استفاده از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، کمی از سطح گوشی بیرون زده است؛ هرچند این برآمدگی آنچنان محسوس نیست.

دوربین پیکسل ۲ ایکس‌ال از لحاظ سخت‌افزاری تغییراتی داشته است و می‌توانیم از این تغییر به بازتر شدن دیافراگم و کاهش ابعاد سنسور اشاره کنیم. گوگل در پرچمدار خود از دوربین دوگانه بهره نبرده است، اما هنوز هم با وجود گذشت نزدیک به ۹ ماه از زمان عرضه این گوشی، می‌توانیم دوربین پرچمدار گوگل را یکی از بهترین دوربین‌ها میان پرچمداران بدانیم. دوربین اصلی Pixel 2 XL دارای سنسوری ۱۲.۲ مگاپیکسل،‌ با دیافراگم f/1.8 و لرزش‌گیر اپتیکال است که در پس لنزی با دیافراگم f/1.8 قرار دارد. پیکسل ۲ ایکس‌ ال علاوه بر لرزشگیر الکترونیکی (EIS)، یک لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) نیز دارد که از فناوری فوکوس خودکار با پیکسل دوگانه در کنار فوکوس خودکار لیزری، برای تشخیص سریع سوژه بهره می‌برد. با این حال دوربین سلفی این گوشی مانند نسل گذشته دارای سنسوری ۸ مگاپیکسلی است. دوربین اصلی پیکسل ۲ توانایی فیلم‌برداری با رزولوشن 4K، فول اچ‌دی و اچ‌دی به ترتیب با نرخ‌های ۳۰، ۱۲۰ و ۲۴۰ فریم‌ بر ثانیه را دارد و با دوربین سلفی می‌توان ویدیوی فول اچ‌دی ثبت کرد.

در مدل مشکی (Just Black) رنگ مورد ارزیابی ما، بخش مات پشت گوشی به هیچ عنوان اثر انگشت یا لک را به خود جذب نمی‌کرد. از طرفی در مدل مشکلی و سفید (Black & White)، به‌جز صفحه‌ی شیشه‌ای و پنل نمایشگر، سایر بخش‌های گوشی به رنگ سفید براق هستند. متاسفانه گوگل نیز به جمع شرکت‌های حذف کننده جک ۳.۵ میلی‌متری پیوسته است و در نتیجه برای اتصال هدفون‌های معمول باید از دانگل مخصوص داخل جعبه استفاده کنید. طبق اعلام گوگل، پیکسل ۲ ایکس‌ال توانسته استاندارد IP67 را دریافت کند که باعث می‌شود این گوشی به مدت ۳۰ دقیقه در عمق یک متری آب دوام بیاورد.

اما طبق روال گذشته برای بررسی حس گیمینگ و راحتی جای‌گیری گوشی در زمان تجربه بازی‌ها، اقدام به نصب چند بازی افقی و عمودی کردیم. با در دست گرفتن پیکسل ۲ ایکس‌ال از همان ابتدا متوجه ضخامت بالا و وزن گوشی خواهید شد. وجود حاشیه‌های بالا و پایین باعث شده است تا در زمان تجربه بازی‌های سرعتی مانند Sky Force: Reloaded به سختی بتوانید بخش بالای نمایش‌گر را در زمان استفاده از یک دست لمس کنید که تا حدودی به تجربه بازی ضربه می‌زند. برخلاف حالت عمودی اما در زمان تجربه بازی‌های افقی مانند Lineage 2: Revolution همین حاشیه‌ها به تکیه‌گاه‌های مناسبی برای جایگیری گوشی تبدیل می‌شوند و در نتیجه حس بهتری را به کاربر القا می‌کنند. باید گفت که پیکسل ۲ ایکس‌ال به دلیل ساختار یکپارچه‌ای که در طراحی دارد به خوبی در دست جای می‌گیرد و می‌توانید در زمان تجربه بازی‌های نه چندان سرعتی مانند Ballz، به راحتی گوشی را با یک دست بگیرید. از طرفی برای ارزیابی حس‌گرها نیز بازی مسابقه‌ای Real Racing 3 را نصب کردیم. در این بازی باید گوشی را برای چرخاندن خودرو، مانند یک فرمان به صورت دایره‌ای شکل حرکت دهید که در تجربه ما حسگرهای Pixel 2 XL به خوبی از عهده اجرای این بازی بر آمد. برخلاف اسنپ دراگون ۸۲۰ که به دلیل گرما در زمان فعالیت‌های سنگین مورد انتقاد بود اسنپ‌دراگون ۸۳۵ عملکرد خوبی دارد و در زمان تجربه بازی‌های سنگینی مانند Lineage 2 با گرمای آزاردهنده‌ای روبه‌رو نشدیم. بازی Lineage 2 به دلیل سنگین بودن و آنلاین بودن فشار زیادی را روی پردازنده ایجاد می‌کند.

بررسی پیکسل 2 ایکس ال گوگل / Google Pixel 2 XL

نمایشگر

نمایشگر پیکسل ۲ ایکس ال در زمینه حداقل و حداکثری روشنایی از رقبای پرچمدار عملکرد ضعیف‌تری دارد

پیکسل ۲ ایکس ال نمایشگری ۶.۰ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۸۸۰ و تراکم پیکسلی ۵۳۸ در اینچ دارد. با این حال، بزرگترین تغییر نمایشگر نسبت به نسل گذشته را می‌توانیم مهاجرت گوگل از پنل‌های AMOLED به P-OLED در فبلت خود بدانیم. هرچند در مدل پیکسل ۲ برخلاف پیکسل ۲ ایکس ال، گوگل از نمایشگرهای امولد سامسونگ بهره برده است که از قضا عملکرد مناسبی را نیز دارند، اما ال‌جی وظیفه تامین نمایشگرهای P-OLED پیکسل ۲ ایکس‌ ال را برعهده داشت که با برخی حاشیه‌ها به ویژه در زمان عرضه گوشی همراه شد. با وجود تفاوت‌ها در نحوه تولید دو نمایشگر P-OLED و امولد، با این حال بین این دو نمایشگر تفاوتی بنیادی وجود ندارد و به غیر از برخی از مشکلاتی که گوگل با آنها روبه‌رو شد، می‌توانیم عملکرد P-OLED را رضایت بخش بدانیم. یکی از مشکلات بروز حالت Burn-in است که به ویژه بعد از ثابت ماندن طولانی مدت یک تصویر روی گوشی ایجاد می‌شود. در این حالت تصویر نمایش داده شده روی نمایشگر باقی می‌ماند و ظاهری آزاردهنده را ایجاد می‌کند. خوشبختانه گوگل با بروزرسانی‌های بعدی و کاهش نور برخی از کلیدهای ناوبری، توانست تا حدودی باعث رفع این مسئله شود. از طرفی هرچند انتظار می‌رفت که برای نمایش بهتر رنگ‌‌ها، پیکسل ۲ ایکس ال از دو فناوری HDR10 و دالبی ویژن پشتیبانی کند، متاسفانه شاهد فقدان این فناوری‌ها در پرچمدار گوگل هستیم و تنها بعد از انتشار اندروید اوریو کاربر امکان دسترسی به تغییر پروفایل رنگ‌ها را به دست می‌آورد؛‌ هرچند در این حالت نیز هنوز طراوت مورد انتظار رنگ‌ها را مانند سایر پرچمداران شاهد نخواهید بود.

متاسفانه این گوشی در زمینه روشنایی تصویر و کاربری گوشی در فضای زیر نور آفتاب عملکردی ضعیف‌تر را نسبت به رقابای سامسونگی و اپلی خود به نمایش می‌گذارد. این گوشی در حداقل روشنایی نیز با استاندارهای بازار پرچمداران فاصله دارد. در آخر اگر به حالت Always-on Display علاقه دارید، برخلاف نسل گذشته پیکسل، پیکسل ۲ ایکس‌ال از این قابلیت پشتیبانی می‌کند.

اسپیکر

قرارگیری دو اسپیکر بزرگ در بالا و پایین در پنل جلو پیکسل ۲ ایکس‌ال، باعث شده تا به ویژه در زمان اجرای بازی‌های موبایل، تجربه‌‌‌ی فراگیر صوتی را داشته باشید. استفاده از این اسپیکرهای استریو که به اصطلاح با نام Front-Facing شناخته می‌شوند، برخلاف اسپیکر برخی پرچمداران که در کنار درگاه‌ یو‌اس‌بی قرار دارند، صدا را مستقیم به سمت گوش‌ها و صورت کاربر هدایت می‌کنند که به طور قابل توجهی باعث بهبود تجربه شنیداری کاربر می‌شود. در ارزیابی ما اسپیکرهای پیکسل ۲ ایکس‌ال، چه در زمینه پخش موسیقی الکترونیک و به اصطلاح تند و چه در پخش موسیقی‌های تک آوا مانند آهنگ‌های پیانو بازی Piano Tiles 2 سربلند بیرون آمد و پر بیراه نیست اگر اسپیکرهای پیکسل ۲ ایکس‌ال را یکی از بهترین‌ها در میان پرچمداران تلفن‌های هوشمند بدانیم. 

پیکس ۲ ایکس ال / Pixel 2 XL / زومجی
پیکس ۲ ایکس ال / Pixel 2 XL / زومجی

با این حال، متاسفانه حذف جک ۳.۵ میلیمی‌تر به پرچمدار گوگل نیز سرایت کرده است و برای استفاده از هدفون‌های معمول باید همواره یک دانگل تبدیل پورت USB-C را به همراه خود داشته باشید. این کابل یکی از لوازم جانبی درون جعبه پیکسل ۲ ایکس‌ال است و خوشبختانه در زمان اتصال هدفون می‌توانید تجربه‌ی موسیقی عالی، شفاف و بدون نویز را داشته باشید.

عملکرد در بازی

به ویژه با عرضه اسنپدراگون ۸۳۵ و استفاده از این پردازنده در تلفن‌های هوشمند، توسعه‌دهندگان بازی‌های اندروید نیز فرصتی عالی را برای بهبود شرایط گرافیکی بازی‌ها پیدا کردند. توانایی این پردازنده در نمایش بهتر بافت‌ها، پردازش صحنه‌های شلوغ و به ویژه ایجاد گرمای کمتر نسبت به پردازه‌های نسل پیشین اسنپ‌دراگون، باعث شد تا در کنار تجربه بازی‌هایی پرجزئیات در گوشی‌ها، شاهد حضور توسعه‌دهندگان توانا در گوشی‌های اندروید باشیم. باید گفت که اسنپدراگون ۸۳۵ تاکنون توانسته توانایی خود را در اجرای بازی‌ها در بالاترین تنظیمات گرافیک ثابت کند و طبیعتا گوگل با استفاده از این پردازنده در تلفن هوشمند خود، فرصتی عالی را به بازیکنان داده تا از بازی‌های موبایل پرجزئیات و نیازمند پردازنده قدرتمند، نهایت بهره را ببرند. برای بررسی Pixel 2 XL، مانند گذشته بازی‌های ویدیویی متفاوتی را نصب کردیم. یکی از این بازی‌ها که به ویژه در چند ماه گذشته به معیاری برای بررسی عملکرد گوشی‌های موبایل تبدیل شده است، بازی Lineage 2: Reveloution است که دارای فاکتورهای مهم آنلاین بودن، تکسچر‌های پرجزئیات و گرافیک فوق‌‌العاده است. با اجرای بازی Lineage 2 تمام تنظیمات گرافیکی را روی بالاترین تنظیمات گرافیکی قرار دادیم و به تجربه بازی پرداختیم. به ویژه در صحنه‌های شلوغ با حضور بازیکنان دیگر پیکسل ۲ ایکس‌ال گوگل توانست عملکردی قابل قبول را ارائه کند؛ هرچند باید گفت که در صحنه‌های شدیدا شلوغ مانند سیاه‌چاله‌ها با حضور باس‌های غول آسا، کمی شاهد افت فریم جزئی بودیم. با این حال، به ویژه در نبردهای پر زرق و برق بازی، پیکسل ۲ ایکس‌ال عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت و هرچند Lineage 2 به دلیل آنلاین بودن و نبردهای شلوغ فشار زیادی را روی پردازنده گوشی می‌آورد، اما شاهد گرم‌ شدن آزاردهنده‌ای نبودیم.

ترکیب اسنپ دراگون ۸۳۵ و اندروید خالص باعث شده تا حتی بازی‌های جدید بدون افت فریم و روان اجرا شوند

به ویژه اندروید خالص گوگل به دلیل نداشتن نرم‌افزارهای جانبی، تاثیر خود را در اجرای روان‌تر بازی‌ها می‌گذارد و به همین دلیل نیز پیکسل ۲ ایکس‌ال به خوبی به لطف توان پردازشی تراشه اسنپ‌دراگون ۸۳۵، قادر به اجرای بازی‌های پرجزئیات نظیر Lineage 2 و بازی Final Fantasy XV: Pocket Edition است. در نسخه موبایل فاینال فانتزی ۱۵، سه گزینه ۳۰ فریم برثانیه، ۶۰ فریم بر ثانیه و نرخ فریم قابل دسترس براساس پردازنده در اختیار بازیکنان گذاشته شده است. در بررسی زومجی گوشی پیکسل ۲ ایکس‌ال گوگل بدون افت فریم توانست این بازی را روی بالاترین تنظیمات گرافیکی اجرا کند. از طرفی برخلاف پیکسل ۲، پیکس ۲ ایکس‌ال از یک نمایشگر مدرن‌تر ۱۸ به ۹ بهره می‌برد. همین موضوع باعث شده است تا مانند بسیاری از گوشی‌های ۱۸ به ۹ بازار، برخی بازی‌ها با از دست دادن رابط کاربری یا تغییر مقیاس نمایشگر روی این گوشی‌ها اجرا شوند. در نتیجه در بازی‌هایی مانند Ballz باید نوار مشکی رنگ بالا یا پایین نمایشگر را تحمل کنید.

به ویژه در چندماه اخیر انتشار بازی PUBG Mobile توسط استودیوی تنست، باعث شده است تا بسیاری از عاشقان بتل‌رویال به سمت تجربه رایگان بازی روی موبایل هدایت شوند. هرچند در حال حاضر پرچمدارانی مجهز به اسنپ دراگون ۸۴۵ در بازار در دسترس مصرف‌کنندگان قرار دارند، اما تراشه اسنپ دراگون ۸۳۵ گوشی پیکسل ۲ ایکس‌ال با قدرت توانست بازی را روی بالاترین تنظیمات گرافیک اجرا کند. در زمان اجرای این بازی با افت فریم محسوس روبه‌رو نشدیم و به لطف اسپیکرهای قدرتمند گوشی، از تجربه PUBG Mobile روی پرچمدار گوگل لذت بردیم.

بررسی پیکسل 2 ایکس ال گوگل / Google Pixel 2 XL

هرچند یک سال از زمان عرضه پیکسل ۲ ایکس‌ال می‌گذرد، اما هنوز هم این تلفن هوشمند توان اجرای روان بازی‌های جدید اندروید را دارد. در ادامه می‌توانید جدولی از بنچمارک‌‌های انجام شده روی این پرچمدار را مشاهده و با سایر گوشی‌ها مقایسه کنید:

جدول بنچمارک‌ ابزارهای موبایل پرچم‌دار
تلفن / تبلتAnTutu 7/6
3DMark
IceStorm
Unlimited
PCMark
Work 2.0
/Overall
Web Browsing
Geekbench 4
/Single
Multi
GFXBench
/Manhattan 3.1
Offscreen
GFXBench
/Car Chase
Offscreen
GFXBench
/T-Rex
OffScreen
Google Pixel 2 XL204455
170782
404037421
7380
1901
6201
16FPS
33FPS
13FPS
22FPS
55FPS
93FPS
+Galaxy S9243493
219955
379585205
5224
3750
8997
24FPS
47FPS
14FPS
28FPS
60FPS
146FPS
Galaxy S9217146
212328
381085089
5247
3704
8860
24FPS
46FPS
15FPS
28FPS
60FPS
142FPS
Huawei P20 Pro200949
181449
310517244
7440
1899
6546
38FPS
31FPS
23FPS
23FPS
60FPS
86FPS
OnePlus 5T--
176787
404306861
6032
2021
6204
37FPS
41FPS
23FPS
25FPS
60FPS
115FPS
Honor 9--
145954
289206134
5456
1961
6340
20FPS
19FPS
13FPS
11FPS
52FPS
56FPS
Huawei Mate 10 Pro--
175769
309626913
6941
1983
6499
29FPS
30FPS
21FPS
21FPS
60FPS
127FPS
Nokia 8--
170074
403936744
6224
1913
6515
18FPS
39FPS
12FPS
23FPS
56FPS
106FPS
iPhone X --
203245
63694--4222
9371
51FPS
43FPS
--104FPS
138FPS
Huawei Mate 10--
176022
359956740
7006
1859
6437
23FPS
37FPS
13FPS
21FPS
60FPS
125FPS
iPhone 8--
210531
64769--4239
9196
106FPS
41FPS
--120FPS
135FPS
iPhone 8 Plus--
223699
64084--4285
9469
59FPS
48FPS
--117FPS
140FPS
Xperia XZ1--
166167
367526298
6049
1811
6508
38FPS
37FPS
25FPS
24FPS
59FPS
101FPS
LG V30--
170756
395065714
5705
1909
6330
17FPS
34FPS
12FPS
23FPS
56FPS
99FPS
Galaxy Note 8--
174364
325865121
4858
1992
6673
23FPS
43FPS
13FPS
26FPS
60FPS
123FPS
HTC U11--
173946
404496887
6323
1892
6350
14FPS
31FPS
10FPS
19FPS
48FPS
89FPS
Huawei P10 --
120852
22,9236299
5521
1928
5608
18FPS
17FPS
12FPS
9.9FPS
52FPS
55FPS

قابلیت Active Edge

مشابه با قابلیت اج سنس گوشی‌یو ۱۱ کمپانی HTC، گوگل نیز حسگری را در اطراف نمایشگر تعبیه کرده است که با ورود به تنظیمات «اکتیو اج» می‌توانید از آن بهره ببرید. به لطف این قابلیت در زمانی که حتی نمایشگر پیکسل ۲ ایکس‌ال خاموش باشد امکان فشردن اطراف گوشی و اجرای گوگل اسیستنت و بی‌صدا کردن گوشی در زمان زنگ هشدار یا دریافت تماس فراهم شده است. متاسفانه برخلاف یو ۱۱، قابلیت اکتیو اج به شدت توسط گوگل محدود شده است و کاربر نمی‌تواند استفاده بیشتری را برای اجرای سریع نرم‌افزارهای مورد علاقه یا تغییر تنظیمات داشته باشد.

بررسی پیکسل 2 ایکس ال گوگل / Google Pixel 2 XL

باتری

باتری ۳۵۲۰ میلی آمپر ساعتی تعبیه شده در پیکسل ۲ ایکس‌ ال، هرچند در مقایسه با پرچمدارانی نظیر هواوی پی‌۲۰ پرو و وان پلاس 5T شارژدهی پایین‌تری را برای کاربری روزانه دارد، اما در مقایسه با اکثر گوشی‌های پرچمدار، در رده‌ی‌ بهترین گوشی‌ها با شارژدهی مناسب قرار می‌گیرد. برای بررسی عملکرد باتری پیکسل ۲ ایکس‌ال، با قرار دادن گوشی روی حالت پرواز، تمام اتصالات بی‌سیم را از گوشی قطع کردیم و روشنایی را روی مقدار ۲۰۰ نیت قرار دادیم. سپس ویدیویی را با رزولوشن اچ دی به صورت مداوم تا لحظه‌ی خاموش شدن گوشی پخش کردیم. در بررسی انجام شده Pixel 2 XL گوگل به مدت ۱۲ ساعت و ۲۵ دقیقه شارژدهی داشت که برای استفاده روزانه مناسب ارزیابی می‌شود. خوشبختانه پیکسل ۲ ایکس‌ال حتی در زمان اجرای بازی‌های سنگین نیز با وجود رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۸۸۰ عملکرد خوبی دارد و می‌توانید بدون نگرانی از اتمام سریع شارژ، به تجربه بازی‌ها روی این گوشی بپردازید.

بررسی پیکسل 2 ایکس ال گوگل / Google Pixel 2 XL
بررسی پیکسل 2 ایکس ال گوگل / Google Pixel 2 XL
بررسی پیکسل 2 ایکس ال گوگل / Google Pixel 2 XL
بررسی پیکسل 2 ایکس ال گوگل / Google Pixel 2 XL

جمع‌بندی

فارغ از آنکه از پاییز سال ۲۰۱۷ ماه‌ها می‌گذرد، اما نپرداختن به پرچمدار خالق اندروید، دور از انصاف بود. گوشی پیکسل ۲ ایکس‌ال گوگل با اینکه از لحاظ زبان طراحی پیچیدگی و زیبایی آنچنانی نسبت به برخی دیگر از پرچمداران ندارد، اما از لحاظ عملکرد نشان داده است که پرچمداری خلف برای گوگل است. وجود دو اسپیکر در بالا و پایین نمایشگر به ویژه در زمینه گیمینگ، باعث غوطه‌وری بازیکن در هیجان موسیقی الکترونیک بازی‌هایی مانند Asphalt می‌شود و حتی در زمینه موسیقی‌های کلاسیک نیز عملکردی خوب دارد. مهم نیست به دنبال گوشی با توان پردازشی بالا برای اجرای بازی‌های حجیم می‌گردید یا می‌خواهید به عنوان یک کاربر روزانه از این گوشی استفاده کنید، پیکسل ۲ ایکس‌ال،‌ می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد و بی‌شک از تجربه‌ی کاربری آن لذت خواهید بود. انتشار سریع بروزرسانی‌ها برای پرچمدار گوگل، دیگر ویژگی‌ برتری گوشی‌های سری پیکسل در مقایسه با سایر پرچمداران است. با داشتن این گوشی در کنار گرفتن نسخه بتا جدیدترین سیستم‌های عامل اندروید، می‌توانید پچ‌های بروزرسانی امنیتی را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنید. در تجربه گیمینگ ما، چه در زمینه حسگرها در بازی Real Racing 3 و چه در زمینه پردازش صحنه‌های شلوغ بازی Lineage 2،‌ پیکسل ۲ ایکس‌ال،‌ سربلند بیرون آمد و نشان داد که هنوز هم با وجود عرضه سری جدید تراشه‌های اسنپ‌دراگون، اسنپ‌دراگون ۸۳۵، برآورده کننده نیازهای کاربران خواهد بود. اگر بخواهیم اشاره کوتاهی به عملکرد دوربین پیکسل ۲ ایکس ال داشته باشیم، به ویژه در عکس‌برداری شب پرچمدار گوگل را احتمالا می‌توانیم یکی از بهترین‌ها بدانیم.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده