نویسنده: علی مطوری
// پنجشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۹

فروش نینتندو سوییچ در سال اول در ژاپن سه برابر PS4 بوده است

آمار و ارقام منتشر شده از فروش کنسول نینتندو سوییچ در ژاپن، بازهم خبر از موفقیت بی‌نظیر این محصول در سال اول می‌دهد.

با به پایان رسیدن سال اول عرضه‌ی نینتندو سوییچ، میزان فروش این کنسول در مناطق مختلف جهان کم‌کم مشخص می‌شود و امروز نیز با توجه به آمار منتشر شده از کشور ژاپن باید گفت که این کنسول در محل تولد خود هم فروشی باورنکردنی داشته است.

Nintendo Switch

بر اساس آمار منتشر شده از کمپانی مدیا کریت که تا تاریخ چهارم مارس (۱۳ اسفند) بروزرسانی شده است، تنها در هفته‌ی گذشته در ژاپن ۴۵ هزار و ۸۳ عدد کنسول نینتندو سوییچ به فروش رسیده است که این مقدار جمعا به ۳ میلیون و ۸۰۲ هزار و ۹۱۰ واحد در سال اول عرضه‌ی این کنسول می‌رسد. اگر بخواهیم این آمار را با فروش سال اول پلی استیشن 4 مقایسه کنیم، این کنسول در سال اول خود ۱ میلیون و ۱۴۳ هزار و ۵۴۲ واحد به فروش رساند که کمتر از یک‌سوم فروش سوییچ در سال اول است و در سال ۲۰۱۸ هم ۲ میلیون و ۸۳ هزار و ۹۷۴ واحد به فروش رسانید. گفتنی است فروش کنسول PS4 در ژاپن به دلیل نداشتن بازی‌های مناسب با سلیقه‌ی بازیکنان این کشور در سال اول چندان موفق نبود، اما نینتندو سوییچ از این نظر چیزی کم نگذاشت.

کاملا مشخص است که جمع فروش Nintendo Switch به زودی به چهار میلیون دستگاه خواهد رسید، اما حالا باید دید آیا نینتندو می‌تواند این حرکت رو به جلو را همچنان با این سرعت نگه دارد یا خیر؛ کاری که دقیقا PS4 انجام داد و با پشتیبانی مکرر سونی حالا به مجموع فروش ۶ میلیون دستگاه رسیده است. برای پاسخ دادن به این سوال فقط باید صبر کرد و دید که نینتندو چه آثار جدیدی را معرفی خواهد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده