نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲

فروش پلی استیشن 4 در ژاپن تقریبا به ۶.۵ میلیون دستگاه رسید

مدیا کریت امروز گزارشی از فروش پلی‌استیشن 4 در ژاپن منتشر کرد که بر اساس آن، کنسول سونی در این کشور چیزی در حدود ۶.۵ میلیون دستگاه فروش داشته است.

کنسول پلی استیشن 4 در تاریخ ۲۲ فوریه ۲۰۱۴ در ژاپن عرضه شد و حال کمپانی مدیا کریت، در جدید‌ترین گزارش فروش خود آماری از میزان فروش PS4 در ژاپن ارائه کرده است. بر این اساس این کنسول در طول مدت چهار سال، توانسته فروشی نزدیک به ۶.۵ میلیون دستگاه داشته باشد. 

به طور دقیق‌تر، فروش پلی استیشن 4 در ژاپن به ۶ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۴۱۶ دستگاه رسیده است که در این بین، ۲ میلیون و ۸۳ هزار و ۹۷۴ دستگاه آن در سال چهارم به فروش رفته است. به همین دلیل هم مدیا کریت اعلام کرده که پلی‌استیشن 4 بهترین عملکردش در ژاپن را در سال چهارم داشته است. با اینکه کنسول نینتندو سوییچ در چهارمین سال از عرضه PS4 در ژاپن روانه بازار شد، اما کنسول نینتندو نتوانسته تاثیر منفی روی فروش کنسول سونی داشته باشد و مردم ژاپن، کماکان استقبال خوبی از پلی‌استیشن 4 دارند. 

همچنین مدیا کریت فروش پلی‌استیشن 4 به تفکیک سال‌ها را هم اعلام کرده که بر اساس آن، این کنسول در سال اول ۱ میلیون و ۱۴۳ هزار و ۵۴۲ دستگاه، در سال دوم ۱ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۶۸۱ دستگاه، در سال سوم ۱ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۲۱۹ دستگاه و در سال چهارم هم همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، ۲ میلیون و ۸۳ هزار و ۹۷۴ دستگاه فروش داشته است که نشان می‌دهد هر ساله فروش کنسول با رشد نسبت به سال گذشته رو‌به‌رو شده است. 

حال باید منتظر ماند و دید که آیا پلی‌استیشن 4 موفق می‌شود در پنجمین سال عرضه هم این روند صعودی را حفظ کند یا خیر. در این سال چند بازی انحصاری ژاپنی و در راس آن‌ها Kingdom Hearts III برای این کنسول منتشر خواهند شد که می‌توانند تاثیر بسیار مثبتی روی فروش PS4 داشته باشند. 


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده