نویسنده: علی گودرزی
// چهار شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۸

کمپانی اسکوئر انیکس مدیر جدید استودیو سازنده Final Fantasy XV را مشخص کرد

پس از جدایی هاجیمه تاباتا، کارگردان بازی Final Fantasy XV از استودیو Luminous Productions، اسکوئر انیکس مدیریت جدید این استودیو را مشخص کرد.

اوایل ماه نوامبر بود که کمپانی اسکوئر انیکس با انتشار یک مطلب در بلاگ رسمی‌اش، خبر جدایی هاجیمه تاباتا، کارگردان بازی Final Fantasy XV از استودیو لومینوس پروداکشنز را تایید کرد. خبری که واکنش نه‌چندان مثبت هواداران این مجموعه را در پی داشت و به‌دنبال آن، ساخت سه بسته‌ی الحاقی از چهار بسته‌ی الحاقی که قرار بود برای فاینال فانتزی 15 منتشر شود، لغو شد و تاباتا استودیو اختصاصی خودش را تاسیس کرد.

به‌تازگی و در جریان آخرین اخبار بازی، کمپانی اسکوئر انیکس مدیریت جدید استودیو لومینوس پروداکشنز را مشخص کرد. تاکشی آراماکی که تیم برنامه‌نویسی بازی Final Fantasy XV را مدیریت می‌کرد، از حالا به بعد وظیفه‌ی رهبری کردن پروژه‌های لومینوس پروداکشنز را برعهده خواهد داشت. در پست معرفی آراماکی در بلاگ لومینوس پروداکشنز، این مطلب از آراماکی منتشر شده است:

من تاکشی آراماکی، نایب رییس بخش ساخت و توسعه‌ی استودیو Luminous Productions هستم. پیش از این افتخار حضور در تیم سازنده‌ی بازی Final Fantasy XV به‌عنوان رهبری کننده‌ی تیم برنامه‌نویسان را داشتم. ما روی جنبه‌های مختلفی از بازی‌ها با دقت بسیار زیادی کار کردیم. از سیستم‌هایی مختلفی از سبک جهان باز گرفته تا اضافه کردن احساسات به هوش‌مصنوعی آثارمان؛ این یک فلسفه‌ی قدیمی و ریشه‌دار میان اعضای تیم‌مان و موتور گرافیکی بازی‌های‌مان یعنی Luminous Engine است و روز به روز رشد خواهد کرد. درحال حاضر، ما درحال پیشرفت در توسعه‌ی یک بازی جدید هستیم که برای رونمایی از آن نمی‌توانیم صبر کنیم و امیدواریم که شما هم برای معرفی شدنش، هیجان داشته باشید.

اینکه بازی جدید لومینوس پروداکشنز چیست و چه زمانی قرار است معرفی شود هنوز مشخص نیست و امیدواریم که ساخت و توسعه‌اش اندازه‌ی Final Fantasy XV طولانی نشود.

با وجود اینکه ساخت سه DLC از چهار DLC که قرار بود برای Final Fantasy XV منتشر شود لغو شده، اما یک رویداد crossover با بازی Final Fantasy XIV: A Realm Reborn و انتشار محتوای آنلاین آن به شکل یک بازی جدا با نام Final Fantasy XV Multiplayer: Comrades برنامه‌ریزی شده است. احتمال می‌رود پس از انتشار DLC کاراکتر آردین بازی Final Fantasy XV، استودیو لومینوس پروداکشنز تمرکزش را روی ساخت دیگر پروژه‌هایش معطوف کند.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده