نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۱

کارگردان Final Fantasy 15 از اسکوئر انیکس جدا شد؛ لغو برخی از DLC‌های بازی

طبق اعلام اسکوئر انیکس، کارگردان بازی Final Fantasy 15 از این شرکت جدا شده است و همچنین سه مورد از چهار DLC این بازی هم لغو شده‌اند. 

Final Fantasy 15 به‌عنوان جدید‌ترین نسخه از سری فاینال فانتزی در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و از قضا نمره‌های بسیار خوبی هم گرفت و با وجود تمام ویژگی‌های جدیدش، اکثر طرفداران این مجموعه هم روی خوشی به آن نشان دادند. Luminous Studio، سازنده بازی و اسکوئر انیکس، ناشر آن، از زمان انتشار این اثر پشتیبانی خوبی هم از آن داشتند و تا به امروز تعداد زیادی آپدیت و DLC را برای بازی منتشر کرده‌اند. با این حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، به‌نظر می‌رسد که اوضاع برای این بازی و استودیو سازنده آن خیلی خوب پیش نرفته است. 

بر این اساس هاجیمه تاباتا، کارگردان بازی Final Fantasy 15، اخیرا از استودیو سازنده این اثر و اسکوئر انیکس جدا شده است. تاباتا دلیل اصلی جدا شدنش از این شرکت را اعلام نکرده اما در مورد برنامه‌هایش برای آینده پیامی منتشر کرده که به شرح زیر است:

بدون شک دلیل اصلی موفقیت‌هایمان تا به اینجا شما طرفداران بوده‌اید و به همین دلیل هم از صمیم قلب از همه شما تشکر می‌کنم. من پروژه‌ای در ذهن دارم و می‌خواهم روی آن کار کنم. برای این منظور تصمیم گرفتم موقعیت فعلی‌ام را ترک کنم و با راه‌اندازی کمپانی شخصی خودم این کار را انجام دهم. 

از امروز به بعد من هم مثل شما یک هوادار اسکوئر انیکس و استودیو Luminous خواهم بود و باز هم از همه افرادی که از بازی Final Fatnasy XV و شخص من حمایت کردند تشکر می‌کنم. 

اما علاوه بر جدا شدن تاباتا، اسکوئر انیکس اعلام کرد که سه مورد از چهار DLC برنامه‌ریزی‌شده برای بازی هم لغو شده‌اند. این سه مورد Aranea، Lunafreye و Noctis هستند. با این حال چهارمین بسته الحاقی بازی یا همان Ardyn کماکان در دست توسعه است و حوالی اسفند ماه منتشر خواهد شد. این بسته‌های الحاقی توسط استودیو Luminous در دست ساخت بودند که اسکوئر انیکس اعلام کرده از این پس تمرکز آن روی ساخت بازی‌های AAA خواهد بود. علاوه بر این مشخص شده که برخی تغییرات رخ‌داده در این استودیو باعث ضرری ۳۳ میلیون دلاری برای اسکوئر انیکس شده‌اند که البته جزییاتی از این تغییرات ارائه نشده است اما احتمالا بی‌ربط به لغو شدن DLC‌های فاینال فانتری 15 نیست. 

هاجیمه تاباتا

البته اسکوئر انیکس جدا از خبر جدا شدن تاباتا و لغو شدن DLC‌های بازی، اخبار دیگری هم پیرامون فاینال فانتزی ارائه کرد. بر این اساس آخرین تجربه چندنفره Final Fantasy XV Comrades قرار است در قالب یک بازی مستقل منتشر شود و برای بازی کردن آن نیازی به داشتن خود بازی نخواهید داشت. به طور دقیق‌تر این اثر قرار است با نام FFXV: Multiplayer Comrades در تاریخ ۲۲ آذر منتشر شود و افرادی هم که قبلا بسته الحاقی Comrades را خریداری کرده‌اند به‌صورت رایگان به آن دسترسی خواهند داشت. 

در ادامه این شرکت رویداد Adventurer From Another World را برای بازی Final Fantasy XV معرفی کرد که به‌نوعی یک کراس‌اور بین این بازی و Final Fantasy XIV Online است و از تاریخ ۲۱ آذر شروع خواهد شد. در نهایت هم یک انیمه کوتاه با محوریت این مجموعه با نام Final Fantasy XV Episode Prologue معرفی شد که تیزر آن در تاریخ ۲۴ آذر منتشر خواهد شد و خود انیمه هم ۲۰ دی در دسترس قرار می‌گیرد. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده