نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۳۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۱

عبور میزان دانلود بازی PUBG Mobile از ۲۰۰ میلیون نسخه

استودیو بلوهول اعلام کرد که در حال حاضر تعداد کاربران نسخه موبایل بازی PUBG معادل تعداد کاربران بازی Fortnite است.

بر اساس اعلام استودیو بلوهول، در حال حاضر تعداد کاربران نسخه موبایل بازی PlayerUnknown's Battlegrounds با تعداد کاربران بازی Fortnite برابری می‌کند. طبق تازه‌ترین اخبار بازی موبایل، استودیو بلوهول در گفتگو با وب‌سایت ورج اظهار داشت که بازی PUBG Mobile به ۲۰۰ میلیون دانلود دست یافته است و این بازی در حال حاضر ۳۰ میلیون کاربر فعال دارد که از این نظر مشابه بازی Fortnite است.

ماه گذشته تعداد کاربران ثبت نام شده بازی Fortnite در سراسر جهان به ۲۰۰ میلیون کاربر رسید و با اینکه احتمالا این تعداد کاربر با گذشت زمان افزایش یافته است، اما باید به این موضوع توجه کرد که آمار مربوط به بازی پابجی بدون احتساب کاربران چینی بازی است.

نسخه موبایل هر دو بازی PUBG و Fortnite تقریبا در زمان مشابهی در غرب منتشر شدند، اما بازی فورتنایت را از نظر کسب درآمد می‌توان برنده بلامنازع رقابت بین آن‌ها دانست؛ زیرا درآمد این بازی در هفته اول انتشار برای iOS پنج برابر بیشتر از بازی PUBG Mobile بود. بازیکنان ۳.۷ میلیون دلار صرف خریدهای درون برنامه‌ای بازی Fortnite کرده‌اند که این میزان در بازی PUBG Mobile تنها ۷۰۰ هزار دلار بوده است.

بازی PUBG Mobile در ماه‌های ابتدایی عرضه عملکرد خوبی داشته است؛ چرا که این بازی در بازه زمانی ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ (۱۹ مارس ۲۰۱۸) تا ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ (۱۵ آگوست ۲۰۱۸) تعداد ۱۰۰ میلیون بار دانلود شد و ۱۴ میلیون کاربر فعال داشت. بازی پابجی موبایل به واسطه پیشرفت نوین در زمینه دستاوردهای فنی در موبایل، صداگذاری خوب، اتصال سریع و آسان به سرورهای بازی، وجود حالت های سفارشی‌سازی متنوع و البته موفقیت بازی در ارائه حس و حال بازی پابجی در قالب یک اثر موبایل در بررسی زومجی نمره ۸ را دربافت کرد که خلاصه‌ای از آن به شرح زیر است:

بازی PUBG Mobile یک قدم رو به جلو محسوب می‌شود و اثری است که به خاطر داشتن ویژگی‌هایی نظیر پرتابل بودن، امکان دسترسی آسان و همچنین قابلیت تکرار زیاد، لیاقت تحسین شدن را دارد. بازی هرگز حس تجربه کنترل ظریف با ماوس و کیبورد را به بازیکن نمی‌دهد، اما با درک محدودیت‌های عادی موبایل و عالی ظاهر شدن بازی در بقیه بخش‌ها، این امکان را به ما می‌دهد که تجربه عالی و قابل تکراری را در حالت‌های مختلف داشته باشیم و در هر زمان و هر مکان این نبرد جهانی را تجربه کنیم.

شما می‌توانید نظرات خود را درباره رکورد تازه بازی PUBG Mobile با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده