نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۴

بازی Detroit: Become Human از زمان انتشار بیش از ۲ میلیون نسخه فروخته است

در حال حاضر بازی Detroit: Become Human لقب سریع‌ترین فروش را در میان بازی‌های استودیو کوانتیک دریم یدک می‌کشد.

بازی Detroit: Become Human در خرداد ماه سال جاری در دسترس بازیکنان قرار گرفت و حال در تازه‌ترین اخبار بازی، کمپانی سونی و استودیو کوانتیک دریم اعلام کردند که این بازی از زمان انتشار بیش از ۲ میلیون نسخه فروش داشته است.

با اینکه ممکن است این میزان فروش به اندازه فروش بازی‌های انحصاری پلی استیشن 4 نظیر بازی God of War و بازی Marvel’s Spider-Man چشم‌گیر نباشد، اما برای یک بازی داستان محور که انتظار نمی‌رود طیف وسیعی از افراد خواهان آن باشند، این مقدار حقیقتا تاثیربرانگیز است. همچنین با عنایت به اینکه کنسول پلی استیشن 4 تقریبا ۹۰ میلیون کاربر دارد و بازی Detroit: Become Human در زمان انتشار با استقبال خوبی روبه‌رو شد، موفقیت این بازی نباید تعجب‌برانگیز باشد.

علاوه بر این، کوانتیک دریم اظهار داشت که این میزان فروش، بازی Detroit: Become Human را به سریع‌ترین بازی فروش‌رفته این استودیو تا به امروز تبدیل کرده است. این استودیو با ارسال پست جدیدی در توییتر، در کنار پلی‌استیشن و تیم توسعه‌دهنده بازی از طرفداران برای به وجود آوردن این موفقیت تشکر و قدردانی کرد. در این راستا پلی‌استیشن از طریق توییتر اذعان داشت:

بسیار خرسندیم که اعلام کنیم بازی Detroit: Become Human از زمان انتشار در تاریخ ۴ خرداد برای پلی استیشن 4 بیش از ۲ میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است. تبریک کوانتیک دریم!

Detroit: Become Human

اگر تابه‌حال موفق به تهیه بازی Detroit: Become Human نشده‌اید، می‌توانید این بازی را هم‌اکنون با قیمت ۳۹.۹۹ دلار خریداری کنید. این بازی در باندل جدیدی که در آن بازی‌های ماجراجویی داستان محور دیگر کوانتیک دریم یعنی بازی‌های Heavy Rain و Beyond: Two Souls وجود دارند، به چشم می‌خورد که این باندل را می‌توان با قیمت ۳۹.۹۹ دلار تهیه کرد.

در حال حاضر بازی Detroit: Become Human برای کنسول پلی استیشن 4 در دسترس است. این بازی به واسطه روایت چندشاخه‌ی گسترده، وجود برخی لحظات تصمیم‌گیری جذاب، پرداخت مناسب بحران درونی شخصیت کانر و رافیک فنی خارق‌العاده‌ در بررسی زومجی نمره ۶.۵ را دریافت کرد که خلاصه‌ای از آن به شرح زیر است:

Detroit: Become Human، بازی تناقض‌ها است. اقتباسی موردانتظار از روی دموی تحسین‌شده‌ی «کارا» است، اما ظرافت‌های قصه‌گویی آن را ندارد. روی بحث‌های هیجان‌انگیزی مثل ماهیت خودآگاهی هوش مصنوعی و انسانیت و انقلاب دست می‌گذارد، اما یا در پرداختشان سطحی ظاهر می‌شود یا به دامِ دادنِ پیام‌های شبه‌روشنفکرانه و پیش‌پاافتاده می‌افتد. نیت سازنده در ترقی بازیسازی قابل‌احترام است، اما نه تنها فرمول بازیسازی کوانتیک دریم از Heavy Rain تا حالا بدون نوآوری باقی مانده، بلکه وضعیت نویسندگی کیج هم بهتر نشده است. گستردگی روایت چندشاخه‌ی بازی هم با وجود جذاب بودن، جلوی روایت داستانی منسجم را گرفته است.

شما می‌توانید نظرات خود را درباره بازی Detroit: Become Human و میزان فروش این اثر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده