// سه شنبه, ۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۵

تاکنون ۸۶ میلیون دستگاه پلی استیشن 4 به بازار عرضه شده است

با توجه به گزارش مالی سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۸ کمپانی سونی، مشخص شده است که تا پایان هشت مهر ماه ۸۶ میلیون دستگاه پلی استیشن 4 ارسال شده است.

با توجه به جدیدترین اخبار کنسول‌ های بازی، کمپانی سونی گزارش مالی سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۸ تا پایان هشت مهر ماه (۳۰ سپتامبر) را منتشر کرده است. با توجه به گزارش مالی منتشر شده، پلی استیشن 4 در این سه ماهه ۳.۹ میلیون دستگاه فروش داشته است که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، ۳۰۰ هزار دستگاه افت فروش را شاهد هستیم. این آمار نشان می‌دهد که نیازی نیست کمپانی سونی قیمت PS4 را کاهش بدهد.

حال تا پایان تاریخ ذکر شده ۸۶.۱ میلیون دستگاه پلی‌استیشن 4 ارسال شده است و انتظار می‌رود این رقم تا پایان سال مالی آینده به ۱۰۰ میلیون دستگاه برسد. در همین راستا کمپانی سونی با توجه به عملکرد خوب بخش پلی‌استیشن، پیش‌‌بینی کرده است که تا پایان سال مالی ۲۰۱۸، فروش پلی‌استیشن 4 به رقم ۱۷.۵ میلیون دستگاه می‌رسد. همچنین بخش گیمینگ سونی از نظر سود دهی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته است.

در بخش فروش بازی‌های پلی‌استیشن، این بخش در سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۸ توانسته است به‌فروش ۷۵.۱ میلیون نسخه برسد. همچنین این بخش ۵.۴ میلیون نسخه نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته پیشرفت داشته است. در ادامه مشخص شده است که ۲۸ درصد از مبلغ اعلام شده، مربوط به بازی‌های کاملی است که به‌صورت دیجیتالی فروش رفته‌اند. این در حالی است که فروش بازی‌های کامل پلی‌استیشن به‌صورت دیجیتالی نسبت به سه ماهه اول سال مالی ۲۰۱۸، کاهش یافته است. (در سه ماهه اول ۴۳ درصد از میزان فروش به فروش دیجیتالی تعلق داشته است)

متاسفانه سونی اعلام نکرده است که تا پایان سه ماهه دوم، فروش بازی Marvel's Spider-Man چه مقدار بوده است، اما این بازی در سه روز اول عرضه‌اش توانسته بود ۳.۳ میلیون نسخه فروش داشته باشد. این میزان فروش لقب سریع‌ترین فروش یک بازی انحصاری را به اسپایدرمن اهدا کرده بود. در انتها مشخص شده است که تعداد نفراتی که از اشتراک پلی استیشن پلاس استفاده می‌کنند، افزایش یافته است. حال تعداد اشخاصی که این حساب را خریداری کرده‌اند، از ۳۳.۹ میلیون نفر به ۳۴.۴ میلیون نفر تغییر پیدا کرده است. احتمال می‌رود این افزایش به‌خاطر آغاز فصل بازی‌های چند نفره باشد.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده