نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۹

توضیحات تهیه‌کننده Resident Evil 2 Remake در مورد فناوری‌های استفاده شده در بازی

تهیه‌کننده بازی Resident Evil 2 Remake اخیرا در جریان جلسه گزارش مالی کپکام، اطلاعاتی در مورد فناوری‌های استفاده‌شده در این بازی و ویژگی‌های مختلف آن ارائه کرده است. 

Resident Evil 2 Remake قطعا یکی از مهم‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ است. رزیدنت ایول 2، یکی از بهترین نسخه‌های تاریخ این مجموعه بازی محبوب است و حال، کپکام قصد دارد تا آن را در قالب یک تجربه مدرن و امروزی، بازسازی کند. نمایش‌هایی که از این بازی تا به امروز ارائه شده‌اند، بسیار جذاب و دوست‌داشتنی بودند و همین مساله، باعث شده است تا اشتیاق طرفداران برای قدم گذاشتن دوباره به راکون سیتی و همراه شدن با شخصیت‌هایی چون لیان کندی یا کلیر رد‌فیلد، بیش از پیش شود. البته کپکام، چندی پیش اعلام کرد که Resident Evil 2 Remake با وجود اینکه یک بازسازی از نسخه اصلی است، اما در عین حال حس و حالی شبیه به یک نسخه جدید در مجموعه هم دارد. حال در جدید‌ترین اخبار بازی، تسویوشی کاندا، تهیه‌کننده این بازی، در جریان جلسه گزارش مالی Capcom اطلاعات بیش‌تری در مورد این اثر ارائه کرده است. 

کاندا در ابتدا توضیحاتی پیرامون واکنش طرفداران به معرفی این بازی و نمایش‌های آن ارائه کرد و گفت:

زامبی‌های بازی واقعا وحشتناک هستند و همه‌چیز نزدیک به واقعیت به‌نظر می‌رسد و واقعا ترسناک است، ولی من نمی‌توانم بی‌خیال بازی کردن بازی بشوم. این‌ها برخی از واکنش‌هایی بودند که طرفداران در جریان نمایشگاه E3 2018 نسبت به تجربه‌شان از بازی داشتند و علاوه بر آن، پس از رونمایی کامل بازی، شاهد شادی عجیب طرفداران حاضر در سالن بودیم. علاوه بر این، پس از آن افراد زیادی برای تجربه نسخه دمو قابل بازی این اثر، صف می‌بستند و خیلی‌هایشان، پس از تجربه آن، خوشحال بودند و حتی برخی افراد اعلام کردند که Resident Evil 2 Remake همان تجربه رزیدنت ایولی است که سال‌ها منتظرش بودند. در واقع بازخورد‌هایی که دریافت کردیم، حتی از انتظارات اولیه ما هم بهتر بودند. 

از نسخه اصلی رزیدنت ایول 2، هنوز و با وجود گذشت نزدیک به ۲۰ سال، باز هم به عنوان یک شاهکار یاد می‌شود و خب طبیعتا بازسازی آن با استفاده از تکنولوژی‌های امروزی به شکلی که هم برای مخاطبین جدید جذاب باشد و هم بتواند طرفداران قدیمی را راضی نگه دارد، کار ساده‌ای نیست. با این حال تیم سازنده بازی، انگیزه بالایی داشت تا بتواند این چالش را پشت سر بگذارد. ما کار روی توسعه این بازی را با این هدف آغاز کردیم که بتوانیم انتظارات طرفداران را برآورده کنیم. البته در آن زمان خیلی از اعضای استودیو مشغول کار روی رزیدنت ایول 7 بودند. 

Resident Evil 2 Remake قصد دارد تا هم جذاب باشد و هم ترسناک. مجموعه رزیدنت ایول، با اینکه همیشه اثری ترسناک بوده است، اما در بین نسخه‌های مختلف آن شاهد تنوع زیادی هستیم و حال در این بازی هم ما تجربه‌ای خلق کرده‌ایم که هم حس ترس را دارد و هم می‌تواند مخاطب را سرگرم کند. 

Resident Evil 2 Remake

کاندا در ادامه، کمی هم به توضیح در مورد تکنولوژی‌های استفاده‌شده در توسعه بازی پرداخت و گفت:

در این بازی، ما باید ضمن احترام گذاشتن به نسخه اصلی، تجربه‌ای سرگرم‌کننده خلق کنیم و برای این منظور، روی المان‌هایی چون روایت داستان، مکانیزم‌های بازی و جلوه‌های بصری و صدا تمرکز خاصی داشته‌ایم. از حیث داستان، ما کلیت داستان نسخه اصلی را حفظ کرده‌ایم، اما در عین حال، کمی هم حس درام بازی را تقویت کرده‌ایم. از حیث مکانیزم‌ها، ما از زاویه دوربین روی شانه استفاده کرده‌ایم تا حس مواجه شدن با زامبی‌ها و درگیر بودن با آن‌ها، بهتر به مخاطب منتقل شوند. 

در زمینه جلوه‌های بصری، موتور RE ENGINE این شانس را به ما داده است تا تجربه‌ای بسیار چشم‌نواز و نزدیک به واقعیت خلق کنیم که شاید حتی در برخی صحنه‌ها با یک اثر لایو اکشن اشتباه گرفته شود. اما در زمینه صدا، ما از تکنولوژی‌های جدید صدای سه‌بعدی که ساخته‌ایم استفاده کرده‌ایم و از طریق صدای 7.1.4 کاناله که از تکنولوژی دالبی آتموس هم بهره می‌برد، توانسته‌ایم صدایی بسیار واقعی در بازی خلق کنیم که باعث می‌شود بازیکنان، حس کنند که انگار واقعا در این محیط قرار دارند. صدا‌ها بسته به اینکه از کدام زاویه به گوش شخصیت برسند، به شکل متفاوتی برای گیمر پخش می‌شوند و وی هم این زاویه را حس می‌کند که طبیعتا این ویژگی، تاثیر زیادی روی حس ترس بازی هم خواهد داشت. 

اما در مورد برنامه‌هایمان در ادامه راه، ما قصد داریم تا بیش از پیش روی تبلیغات بازی تمرکز داشته باشیم و با حضور در رویداد‌های مهم، اقدام به معرفی بهتر بازی کنیم و برای این منظور، روی بازار‌هایی چون آمریکای شمالی، اروپا، ژاپن و آسیا و همچنین بازار در حال رشد آمریکای جنوبی تمرکز ویژه‌ای خواهیم داشت. بدون شک همه ما منتظر بازسازی رزیدنت ایول 2 هستیم که هم تجربه‌ای جدید به‌شمار می‌رود و هم حس نوستالژیکی دارد. 

در دیگر اخبار مرتبط با بازی Resident Evil 2 Remake، اخیرا تریلری از گیم‌پلی آن منتشر شد که نبرد کلیر با لیکر‌ها را به نمایش می‌گذارد. این بازی در تاریخ ۵ بهمن ماه (۲۵ ژانویه) برای ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی منتشر خواهد شد.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده