نویسنده: رضا علمی
// جمعه, ۱۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۶

فیلمبرداری فیلم Mulan از ماه آینده میلادی آغاز می‌شود

کمپانی والت دیزنی از احتمال تماماً چینی بودن تیم بازیگری فیلم لایو اکشن Mulan (مولان) خبر داد و همچنین قرار است فیلمبرداری این فیلم از ماه آینده میلادی آغاز شود.

کمپانی والت دیزنی (Walt Disney) به‌زودی مراحل تولید لایو اکشنی دیگر از آثار قدیمی‌ خود را آغاز خواهد کرد. طبق آخرین اخبار، مراحل فیلمبرداری فیلم بازسازی Mulan (مولان)، از ماه آینده میلادی آغاز خواهد شد. طی چند ماه گذشته اخبار زیادی راجع به پروژهٔ جدید کمپانی والت دیزنی منتشر شده بود و حال به نظر می‌رسد این کمپانی سرانجام آماده است مراحل ساخت این فیلم را به‌صورت رسمی آغاز کند. گویا یک سری از کارهای مراحل پیش‌تولید همچون انتخاب طراح لباس و انتخاب مسئول صحنه‌های بدلکاری باقی مانده است و بعد از طی شدن این مراحل، کار فیلمبرداری فیلم جدید کمپانی والت دیزنی آغاز خواهد شد.

داستان انیمیشن ابتدایی Mulan در مورد دختری با نام هوآ مولان، جنگجوی افسانه‌ای چینی بود که برای دفاع از کشورش تصمیم می‌گیرد هویت خود را پنهان کرده و به‌جای پدر مریض خود وارد کارزار شود. انیمیشن Mulan یکی از آثار متفاوت کمپانی والت دیزنی بود و این انیمیشن را می‌توان تغییردهنده‌ٔ آثار کلیشه‌ای‌شدهٔ کمپانی دیزنی دانست. انیمیشن Mulan داستانی جدی‌تر را به تصویر کشید و دیگر خبری از افسانه‌های شاه و پریان و متل نبود. این طور که به نظر می‌رسد اقتباس جدید شباهتی حتی به فیلم ابتدایی ندارد و موزیکال نیز نخواهد بود. در ابتدا قرار بود فیلمبرداری فیلم لایو اکشن Mulan اوایل سال گذشتهٔ میلادی انجام شود که دیگر پروژه‌های دیزنی اجازهٔ انجام این کار را نداد.

طبق گزارش سایت Omega Underground، فیلمبرداری فیلم لایو اکشن Mulan احتمالاً اواخر ماه جاری آغاز خواهد شد. نیکی کارو، کارگردان فیلم‌هایی چون Whale Rider (سوارکار نهنگ)، McFarland, USA (مک‌فارلند، آمریکا) و North Country (سرزمین شمالی)، کارگردانی فیلم Mulan را بر عهده گرفته است. پیش‌تر گفتیم که این فیلم موزیکال نخواهد بود، اما طبق نظر سازندگان، موسیقی در این فیلم جایگاه خاص خود را حفظ خواهد کرد.

Mulan-Actor

کمپانی والت دیزنی یکی از سردمداران استخدام کارگردان زن است و انتخاب نیکی کارو با توجه به کارنامهٔ کاری این کارگردان، انتخابی خوب و البته شجاعانه‌ای از سوی دیزنی است. جدای از موضوع کارگردانی فیلم Mulan، قسمت جالب ماجرا اینجاست که سه نویسنده از مجموع چهار نویسندهٔ این فیلم زن هستند و خوشحالیم کمپانی والت دیزنی در این زمینه کمی فضا را برای حضور هرچه بیشتر زنان در پشت صحنه فراهم آورده است. پس از اعلام ساخت این فیلم، گروه‌های اجتماعی بسیاری خواستار حضور بازیگران چینی در پروژهٔ جدید کمپانی والت دیزنی شدند؛ به عقیدهٔ این افراد از آنجایی که داستان این فیلم برگرفته از کهن داستانی چینی است، از همین روی باید از بازیگران چینی در این فیلم استفاده شود. گویا کمپانی دیزنی نیز مشکلی با این قضیه ندارد و احتمالاً تمامی بازیگران نقش‌های فرعی فیلم لایو اکشن Mulan، بازیگران چینی خواهند بود.

اگر تصمیم دیزنی در رابطه با انتخاب بازیگران چینی صحت داشته باشد، شاهد اتفاقی خوب و جدید در سینمای هالیوود خواهیم بود و این تصمیم به سینمای آسیا نیز کمک شایانی خواهد کرد. بسیاری از طرفداران و منتقدان معتقدند که سینمای هالیوود توجه چندانی به بازیگران آسیایی ندارد و به ندرت شاهد سپردن نقشی اصلی به بازیگری آسیایی هستیم. از همین روی تصمیم احتمالی دیزنی کورسوی امیدی برای بسیاری از بازیگران بااستعداد سینمای شرق خواهد بود. امیدواریم در فیلم جدید کمپانی والت دیزنی بازیگران آسیایی بدرخشند و فضا را برای حضور دیگر افراد علاقمند این حوزه مهیا سازند. از طرفی ناامیدکننده ظاهر شدن این دسته بازیگران سبب دوری جستن بیشتر سینمای هالیوود از بازیگران شرقی خواهد بود. احتمالاً یکی از دلایل به تعویق افتادن چندبارهٔ مراحل ساخت و تولید فیلم Mulan همین موضوع بوده است و باید دید در نهایت آیا همهٔ بازیگران این فیلم چینی یا حداقل آسیایی خواهند بود یا خیر. پروژهٔ Mulan یکی از پروژه‌های بسیار بااهمیت برای کمپانی والت دیزنی است و این کمپانی نهایت تلاش خود را به کار می‌بندد تا این فیلم بالاترین کیفیت ممکن را داشته باشد.

داستان انیمیشن ابتدایی Mulan در مورد دختری با نام هوآ مولان، جنگجوی افسانه‌ای چینی بود که برای دفاع از کشورش تصمیم می‌گیرد هویت خود را پنهان کرده و به‌جای پدر مریض خود وارد کارزار شود

همچنین چندی پیش در خبری اعلام شد که یو ییفئی، بازیگر سی سالهٔ چینی که با نام کریستال لیو نیز شناخته می‌شود، قرار است نقش هوآ مولان را در این فیلم لایو اکشن بازی کند. این بازیگر سابقهٔ بازی در فیلم‌های The Chinese Widow (بیوهٔ چینی)، Outcast (رانده‌شده)، The Forbidden Kingdom (قلمرو ممنوعه) و Ip Man 3 (ایپ من ۳) را در کارنامهٔ کاری خود دارد.  

کریس بندر، جیسون رید و جیک وینر و بیل کنگ، نیز به عنوان تهیه‌کننده و تهیه‌کننده اجرایی در این فیلم حضور خواهند داشت. کار نوشتن فیلمنامهٔ اصلی فیلم Mulan بر عهده الیزابت مارتین و لورن هینک بوده که فیلمنامه این فیلم در حال بازنویسی توسط ریک جافا و آماندا سیلور، نویسندگان فیلم Jurassic World (دنیای ژوراسیک) و فیلم Dawn of the Planet of the Apes (طلوع سیاره میمون‌ها)، است. در حال حاضر دیزنی در حال ساخت فیلم‌های لایو اکشن متعددی از جمله فیلم Aladdin (علاالدین) به کارگردانی گای ریچی و فیلم Dumbo (دامبو) به کارگردانی تیم برتون است.

آخرین لایو اکشن کمپانی والت دیزنی، فیلم Beauty and the Beast (دیو و دلبر) بود. این فیلم با بودجه‌ای معادل ۱۶۰ میلیون دلار تولید شد و در نهایت به فروش خیره‌کنندهٔ یک میلیارد و ۲۶۴ میلیون دلاری در گیشه دست پیدا کرد. کارگردانی فیلم Beauty and the Beast بر عهده بیل کاندن بوده است. در این فیلم بازیگرانی چون اما واتسون، دن استیونز، لوک ایوانز، کوین کلاین، جش گد، یوان مک‌گرگور، استنلی توچی، آدرا مک‌دانلد، گوگو امبتا-را، ایان مک‌کلن و اما تامسون حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند.

فیلم Mulan قرار است در تاریخ ۲ نوامبر ۲۰۱۸ (۱۱ آبان‌ماه ۱۳۹۷) اکران شود.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده