نویسنده: علیرضا قاسمی
// چهار شنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۱

فروش PlayerUnknown’s Battlegrounds از ۱۰ میلیون نسخه فراتر رفت

در ادامه‌ی دستاورد‌های بزرگ بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds، این بازی توانست آمار فروش ۱۰ میلیون نسخه‌ای را به نام خود ثبت کند. 

اکثر بازی‌هایی که با فروش بالا مواجه می‌شوند، ما را شگفت‌زده نمی‌کنند. بازی‌هایی با بالاترین بودجه، زمان و منابع برای توسعه (تریپل اِی) و با بازاریابی عظیم و گسترده، که همه این موارد کمک می‌کند تا رقمی بزرگ در آمار فروش بازی ثبت شود، حتی اگر کیفیت بازی در حد بالایی نباشد. پس بازی‌های کوچکتری، مخصوصا بازی‌های مستقل، مانند بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds، وجود دارد که به قدری سرگرم کننده هستند که طرافدارانشان حتی نمی‌توانند از صحبت کردن در باره‌ی این بازی دست بکشند. همین اشتیاق بالای طرفداران PUBG و این که مدام در مورد این بازی صحبت می‌کردند، بزرگترین ابزار تبلیغاتی برای این بازی بود و نام PlayerUnknown’s Battlegrounds را بر سر زبان‌ها انداخت و موجب گسترش تعداد کاربران این بازی شد. مخاطبان این بازی طی چند ماه گذشته رشد  چشمگیری داشته و حالا در جدیدترین اخبار بازی، اکنون به رقم فروش ۱۰ میلیون واحدی رسیده است، آن هم تنها با عرضه به صورت دسترسی پیش از موعد استیم.

فروش ۱۰ میلیون نسخه‌ای می‌تواند برای هر بازی یک دستاورد باشد، اما برای یک بازی مستقل که تنها در پلتفرم پی‌سی منتشر شده و حتی هنوز به طور کامل منتشر نشده است، دیوانه‌وار است. اما این بازی نشان داد که تقاضای عظیمی برای این نوع بازی وجود داشت که توسعه دهندگان بازی‌هایی با بالاترین بودجه، زمان و منابع برای توسعه (تریپل اِی)، نتوانسته بودند که به این تقاضا پاسخ دهند. همچنین، مشخص است که این بازی، کاربران را سخت به خود مشغول کرده است، چرا که اخیرا رکورد تعداد بازیکنان همزمان در استیم را به نام خود ثبت کرده است. 

PUBG یک بازی سبک شوتر بتل رویال است که می‌تواند تا سقف ۱۰۰ بازیکن در یک مپ را پوشش دهد، بازیکنانی که با دست خالی وارد این مپ‌ها می‌شوند. این بازیکنان از طریق شهر‌ها، روستاها و مناطق باز، برای بقا و جمع‌اوری اسلحه‌ها و تجهیزات به تیم حریف یورش می‌برند. در PUBG تنها یک بازیکن و یا یک تیم، با تجربه‌ای بیشتر نسبت به لحظه‌ی آغازین، با پیروزی بازی را به پایان می‌رسانند.

چانگ هان کیم، نائب رئیس و مدیر اجرایی بلوهول، گفته است:

ملاحظه‌ی عشق و حمایتی که طرفداران از بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds نشان داده‌اند، واقعا لذت‌بخش و شگفت‌انگیز است. تماشای لحظات هیجان انگیز در طول PUBG Invitational همراه با بازخوردهای فوق العاده از سوی بازدید کنندگان، نشان دهنده‌ی محبوبیت مداوم PUBG است و تیم ما سخت در حال تلاش است تا تجربه‌ای خالص و شگفت انگیز، با انتشار کامل بازی برای پی‌سی و ایکس‌باکس وان، به کاربران منتقل کند. 

در حال حاضر، PlayerUnknown’s Battlegrounds از طریق Early Access استیم تنها برای کاربران پلتفرم پی‌ سی در دسترس است، اما برنامه ریزی شده تا این بازی برای پلتفرم ایکس‌ باکس وان هم عرضه شود. 


منبع AOTF
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده