نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۹

نویسنده فیلم Justice League جانشین جک تورن در فیلم Star Wars: Episode IX شد

کمپانی لوکاس فیلم اعلام کرد که کریس تریو به جی جی آبرامز در نوشتن فیلمنامه فیلم Star Wars: Episode IX کمک خواهد کرد.

هفته گذشته، کمپانی لوکاس فیلم از قطع همکاری با کالین ترورو، کارگردان فیلم جنگ ستارگان: اپیزود ۹ (Star Wars: Episode IX) خبر داد. سرانجام روز سه‌شنبه این کمپانی رسما جی جی آبرامز را به عنوان کارگردان و نویسنده جدید این فیلم انتخاب و معرفی کرد. آبرامز پیش از این سابقه کارگردانی و نوشتن فیلمنامه فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) را در کارنامه خود داشته است، اما این تنها تغییراتی نیست که در تیم ساخت فیلم Star Wars: Episode IX داده شده است.

ماه گذشته، لوکاس فیلم از استخدام جک تورن برای نوشتن و بازنویسی فیلمنامه‌ فیلم Star Wars: Episode IX خبر داد. او کار نوشتن فیلمنامه نمایشنامه Harry Potter and the Cursed Child (هری پاتر و فرزند نفرین‌ شده) را بر عهده داشته است. حال به نظر می‌رسد که تورن نیز مانند کالین ترورو و درک کانلی از پروژه ساخت فیلم Star Wars: Episode IX جدا شده است. در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، کمپانی لوکاس فیلم از اضافه شدن کریس تریو به آبرامز در این فیلم برای نوشتن فیلمنامه آن خبر داده است.

Chris Terrio In Argo

لوکاس فیلم پس از تایید اینکه جی جی آبرامز کارگردان و نویسنده جدید فیلم Star Wars: Episode IX است، اعلام کرد که کریس تریو نیز به این فیلم اضافه شده و در نوشتن فیلمنامه فیلم Star Wars: Episode IX به آبرامز کمک خواهد کرد. بدین ترتیب تیم خلاق این فیلم کاملا عوض شده است و انتظار می‌رود که بخش گسترده‌ای از فیلمنامه این فیلم بازنویسی شود. در حال حاضر برنامه زمان‌بندی مشخصی برای شروع فیلمبرداری این فیلم وجود ندارد، اما با توجه به عقب افتادن تاریخ اکران فیلم Star Wars: Episode IX، تریو و آبرامز زمان کافی برای بازنویسی فیلمنامه این فیلم را در اختیار خواهند داشت.

تریو بیشتر برای نوشتن فیلمنامه فیلم Argo (آرگو) شناخته شده است. او برای نوشتن فیلمنامه این فیلم جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را دریافت کرد. علاوه بر این، تریو به دیوید اس. گویر در نوشتن فیلمنامه فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت) کمک کرده است و همچنین فیلمنامه اصلی فیلم Justice League (لیگ عدالت) نیز توسط تریو نوشته شده که با کمک جاس ویدون بخش‌هایی از آن بازنویسی شده است. 

فیلم Star Wars: Episode IX با هفت ماه تاخیر قرار است در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۹ آذر ۱۳۹۸) اکران شود. این فیلم پیش از این قرار بود در تاریخ ۲۴ می ۲۰۱۹ (۳ خرداد ۱۳۹۸) به‌روی پرده‌های سینما برود. فیلم Star Wars: The Last Jedi (جنگ ستارگان: آخرین جدای) که فیلم بعدی دنیای جنگ ستارگان خواهد بود، برای اکران در تاریخ ۱۵ دسامبر امسال (۲۴ آذر) برنامه‌ریزی شده است.


منبع Screen Rant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده