// چهار شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۱

ویژگی پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل به پلی استیشن 4 اضافه نخواهد شد

جیم رایان، مدیر بازار‌یابی و فروش جهانی کمپانی سونی اعلام کرده است که ویژگی پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل به پلی استیشن 4 اضافه نمی‌شود.

با استناد به جدید‌ترین اخبار کنسول‌های بازی، جیم رایان، مدیر بازار‌یابی و فروش جهانی کمپانی سونی در پاسخ به پرسش مطرح شده در رابطه اضافه شدن پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل موسوم به ویژگی Backward Compatibility اعلام کرده است که این ویژگی به کنسول نسل هشتم کمپانی سونی یعنی پلی‌استیشن 4 اضافه نمی‌شود.

در خلال کنفرانس کمپانی ما‌یکروسافت در نمایشگاه E3 سال ۲۰۱۵، این کمپانی اعلام کرد که کنسول ایکس‌باکس وان از بازی‌های ایکس‌باکس 360 پشتیبانی خواهد کرد. از این تاریخ کمپانی مذکور به صورت مداوم به تعداد بازی‌های موجود در ویژگی Backward Compatibility می‌افزاید. هم‌اکنون این ویژگی میز‌بان بیش از ۳۸۰ بازی بوده که از بین آن‌ها می‌توان به Mirror's Edge ، Assassin's Creed III و Dead Space 2 اشاره کرد.

با این حال کمپانی سونی شیوه متفاوتی را در پیش گرفته است. علاقه‌مندان به تجربه بازی‌های نسل قبل روی کنسول Playstation 4 می‌توانند از سرویس PlayStation Now استفاده کنند. به‌واسطه این سرویس بازیکنان می‌توانند در ازای پرداخت هزینه اشتراک، بازی‌های پلی‌استیشن 3 را روی دستگاه‌های مختلفی از جمله پلی‌استیشن 4 استریم کنند. همچنین کمپانی سونی تعداد ۴۷ بازی کنسول پلی‌استیشن 2 را در فروشگاه مجازی پلی‌استیشن قرار داده که با قیمت‌های متفاوت قابل خرید هستند. در این بین از بازی‌های کنسول پلی‌استیشن 1 به هیچ عنوان پشتیبانی نمی‌شود.

جیم رایان در رابطه با اضافه شدن ویژگی پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل به کنسول پلی‌استیشن 4 چنین گفته است:

ویژگی Backward Compatibility یکی از ویژگی‌های پر‌در‌خواست است. اما در واقع افراد زیادی از آن استفاده نمی کنند. پیش از این در رو‌یداد Gran Turismo شرکت کرده بودم که در آن امکان تجربه بازی‌ها روی تمامی کنسول‌های خانگی سونی شامل پلی‌استیشن 1، پلی‌استیشن 2، پلی‌استیشن 3 و پلی‌استیشن 4 وجود داشت. بازی‌های پلی‌استیشن 1 و پلی‌استیشن 2 خیلی قدیمی به نظر می‌رسیدند و با خودم فکر کردم «چرا کسی باید بخواهد این بازی‌ها را تجربه کند؟»

از این گفته جیم رایان می‌توان این نتیجه را گرفت که ویژگی Backward Compatibility به کنسول پلی‌استیشن 4 اضافه نخواهد شد. 

از بین دیگر خبر‌های مر‌تبط با کمپانی سونی می‌توان به اعلام عبور میزان فروش هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR از مرز یک میلیون واحد و عملکرد فرا‌تر از انتظارات پلی‌استیشن 4 پرو اشاره کرد.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده