نویسنده: کیان کاظمی
// دوشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۶

فروش هدست پلی استیشن VR از مرز یک میلیون واحد عبور کرد

سونی اعلام کرد فروش هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR از مرز یک میلیون واحد عبور کرده و فروش پلی‌استیشن 4 نزدیک به ۶۰ میلیون واحد شده است.

کمپانی سونی در جدیدترین اخبار مربوط به پلی‌استیشن اعلام کرد که فروش هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR از مرز یک میلیون واحد عبور کرده است. این خبر پس از اعلام فروش ۹۱۵ هزار نسخه‌ای پلی‌استیشن VR از زمان عرضه‌اش در مهر تا اسفند سال گذشته منتشر شده است. بنابراین با یک حساب ساده می‌توان گفت که حدودا پس از گذشت سه ماه، این هدست حداقل ۷۵ هزار واحد دیگر فروخته است.

در صورتی که تحقیقات و گزارش منتشر شده توسط موسسه آماری SuperData صحیح باشند، پلی‌استیشن VR موفق شده به طور قابل ملاحظه‌ای رقبای خود را شکست دهد؛ چرا که هدست HTC Vive و آکیولس ریفت به ترتیب ۴۲۰ هزار و ۲۴۳ هزار واحد تا پایان سال ۲۰۱۶ فروش داشته‌اند. در همین حال، سونی همچنان فاصله فراوانی با هدست Gear VR کمپانی سامسونگ دارد که پیش از پنج میلیون واحد فروخته است. با این وجود بایستی در نظر داشته باشیم که هدست Gear VR کاربردهای بسیار بیشتری نسبت به پلی‌استیشن VR دارد.

طبق گفته شاون لیدن، مدیرعامل شعبه آمریکای سونی و به نقل از وب‌سایت The Verge، با توجه به اینکه فروش کنسول پلی‌استیشن 4 در حال نزدیک شدن به مرز ۶۰ میلیون واحد است، فروش یک میلیون نسخه هدست واقعیت مجازی سونی مسلما کافی نیست و هنوز راهی طولانی را برای جذب مخاطبین بیشتر پیش رو دارد.

با این حال، لیدن انتظار دارد که فروش هدست مجددا در سال جاری افزایش پیدا کند؛ چرا که مشکل کمبود موجودی هدست برطرف شده است. وی افزود:

ما محموله بیشتری در بازار خواهیم داشت. ما در نزدیکی کریسمس شرایطی داشتیم که یافتن واقعیت مجازی در بازار بسیار دشوار بود. پس ما فعالیت‌های تبلیغاتی خود را در آن زمان با تاخیر مواجه کردیم؛ زیرا قصد تبلیغ پلتفرمی را نداشتیم که امکان پیدا کردن آن برای مردم بسیار دشوار باشد. من قصد فراهم کردن مشتریان ناراضی بیشتر را نداشتم.

همان‌طور که همه شما می‌دانید، بهترین روش برای فروش سخت‌افزار به نرم‌افزار باز می‌گردد که پلی‌استیشن VR از زمان عرضه وضعیت مناسبی داشته است و بازی‌هایی با کیفیت بالا مثل بازی Resident Evil VII و چندین بازی کوچکتر مانند بازی Statik و بازی Farpoint که اخیرا عرضه شده، به فروش بیشتر هدست کمک کردند. طبق گفته لیدن، بازی Farpoint آغازکننده موج دوم بازی‌هایی محسوب می‌شود که قرار است برای پلی‌استیشن VR منتشر شوند. هنوز بازی‌های دیگر این موج فاش نشده‌اند؛ اما لیدن در مورد آن‌ها گفته است:

هنگامی که یک کنسول یا پلتفرم جدید عرضه می‌شود، فعالیت‌های مختلفی محرک روز عرضه خواهند بود و پس از آن، آرامش اجتناب‌ناپذیری بین این زمان تا زمان عرضه بازی‌های بعدی به وجود خواهد آمد. فکر می‌کنم در حال حاضر به موج دوم نزدیک می‌شویم. بازی Farpoint آغازکننده این موج است و در نمایشگاه E3 2017 در مورد برخی دیگر از بازی‌های موج دوم صحبت می‌کنیم.

طبق گفته سونی، خریداران پلی استیشن VR تاکنون ۵.۲۵ میلیون بازی واقعیت مجازی خریداری کرده‌اند و به طور متوسط هر بار حدود ۲۵ دقیقه به تجربه این بازی‌ها پرداخته‌اند.

لیدن در ادامه پیرامون آینده پلی‌استیشن VR و به طور کلی چرخه زندگی یک پلتفرم واقعیت مجازی سخن گفت:

واقعیت مجازی یک دنیای شگفت‌انگیز جدید است. ما هنوز در تلاشیم تا متوجه شویم که مردم دقیقا مشتاق به انجام چه کاری در این جهان هستند. پیش‌بینی در این مورد سخت است. مردم می‌خواهند که هدست کوچکتر، سبکتر و بی‌سیم باشد؛ اما فکر نمی‌کنم بتوانم به شما بگویم که واقعیت مجازی در سال ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ چگونه خواهد بود. ما این موضوع را به تدریج با یکدیگر کشف خواهیم کرد.

آن‌طور که SuperData پیش‌بینی کرده، سونی در سال ۲۰۱۷ حدود ۲.۶ میلیون واحد دیگر پلی‌استیشن VR خواهد فروخت. به تحقق پیوستن این پیش‌بینی مسلما وابسته به بازی‌هایی خواهد بود که در نمایشگاه E3 2017 و رویدادهای آینده برای این پلتفرم جدید معرفی شوند.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده