نویسنده: کیان کاظمی
// سه شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۲

سونی: فروش پلی استیشن 4 پرو فراتر از انتظارات بوده است

سونی می‌گوید از هر پنج پلی‌استیشن 4 فروخته شده، یکی از آن‌ها پلی‌استیشن 4 پرو بوده و فروش این کنسول فراتر از انتظارات است.

در اواخر سال ۲۰۱۶ بود که کنسول پلی‌استیشن 4 پرو که یک پلی‌استیشن 4 با سخت افزار بهبود یافته و با قابلیت رندر در رزولوشن 4K، عملکرد بهتر هنگام استفاده از هدست واقعیت مجازی پلی‌ استیشن VR و چندین ویژگی دیگر بود، به بازار عرضه شد. با وجود اینکه از آن زمان خبر‌های زیادی از این کنسول منتشر نمی‌شود و گاهی در اخبار بازی شاهد پشتیبانی یک بازی از این کنسول میان نسلی هستیم، به نظر می‌رسد پلی‌ استیشن 4 پرو فروش بسیار خوبی داشته است.

سونی در صحبت اخیر خود با وب‌سایت Polygon گفته است که قصد انتشار آمار رسمی فروش پلی‌استیشن 4 پرو را ندارد، اما گفته است که از هر پنج پلی‌استیشن 4 فروخته شده، یکی از آن‌ها نسخه پرو بوده است که این نسبت از انتظارات اولیه کمپانی بهتر است. نه تنها قیمت ۱۰۰ دلار گرانتر پرو، بلکه لزوم داشتن تلویزیون 4K و البته تبلیغات محدود از دلایل انتظارات کم سونی برای فروش این کنسول بوده است.

در صبحت‌های جیم رایان، مدیر فروش جهانی سونی، عملکرد این کنسول میان نسلی بسیار بهتر از انتظارات سونی است. رایان همچنین اعتراف کرد که پیش بینی سونی برای موفقیت پلی‌استیشن 4 پرو و هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR ناچیز بوده و در ضمن محموله این کنسول هم محدود بوده که با این شرایط، نسبت یک به پنج چشمگیرتر هم به نظر می‌رسد.

شاون لیدن، مدیر عامل شعبه آمریکا سونی در صحبت‌های اخیر خود با روزنامه Time، اظهار داشت که تمامی شایعات پیرامون شکست کنسول کاملا کذب بوده است. لیدن در ادامه گفت که اگر به آمار ارایه شده توسط NPD پیرامون فروش پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان نگاه کنید، متوجه می‌شوید که صنعت کنسول‌های بازی از هر وقت دیگری قدرتمندتر و پر جنب و جوش بوده است.

طبق گفته سونی، پلی‌استیشن 4 به نسبت دو به یک در آمریکا شمالی و نسبت سه به یک در اروپا از ایکس‌باکس وان پیشی گرفته است.

در دیگر اخبار مربوط به خانواده پلی‌استیشن، سونی امروز اعلام کرد که فروش هدست پلی‌استیشن VR از مرز یک میلیون واحد عبور کرده و پلی‌استیشن 4 به فروش ۶۰ میلیون واحدی نزدیک می‌شود. همچنین بازی Horizon Zero Dawn تا به امروز ۳.۴ میلیون نسخه فروخته است.

پلی‌استیشن 4 پرو به قیمت ۳۹۹ دلار در دسترس است.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده