نویسنده: آرش رستمی
// سه شنبه, ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۲

فیل اسپنسر: ایده کنسول قابل ارتقا مبالغه آمیز است

رئیس بخش ایکس‌باکس به «کنسول‌های قابل ارتقاء» به چشم طرحی پرزحمت و آمیخته به گزافه‌گویی نگاه می‌کند.

پیش از آنکه پروژه اسکورپیو (Project Scorpio) به‌طور رسمی معرفی شود، در گوشه‌وکنار و از جمله در اخبار کنسول‌های بازی طرح‌ها و حدس و گمان‌های فراوانی درباره‌ی آن مطرح می‌شد. یکی از برنامه‌های احتمالی، ساخته شدن کنسولی بود که بتوان با بروزرسانی و تعویض کردن قطعات‌اش، قدرت آن را افزایش داد؛ اما در آن زمان، فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بخش ایکس‌باکس، به‌سرعت این دیدگاه را رد کرد. او تأکید کرد که مایکروسافت برای کنسول جدیدش چنین برنامه‌ای ندارد و قرار نیست که درون جعبه‌ی این محصول «یک پیچ‌گوشتی» هم قرار بگیرد. اکنون اسپنسر یک‌بار دیگر این موضوع را یادآوری کرده و این ایده را نوعی «گزافه‌گویی» دانسته است.

این‌بار هم ماجرا مانند معمول از توییتر آغاز شد. فیل اسپنسر حین پاسخ دادن توییت‌های طرفداران، با پرسشی در رابطه با امکان به‌کارگیری قطعات قابل ارتقاء در کنسول‌ها روبه‌رو شد و این‌طور نوشت:

این ایده، که کاربران یک کنسول را باز و اجزای پردازشی و داخلی آن را تعویض کنند، از دیدگاه من مقداری اغراق‌آمیز است.

به‌گفته‌ی مایکروسافت، پروژه‌ی اسکورپیو مجهز به پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای است، قدرتی در حدود ۶ ترافلاپس دارد و حافظه‌اش از پهنای باندی در حد ۳۲۰ گیگابایت بر ثانیه بهره می‌برد. ردموندی‌ها این محصول را قوی‌ترین کنسول تاریخ می‌دانند.

اسپنسر در اسفند ۹۴، پیش از معرفی شدن پروژه‌ی اسکورپیو، خاطرنشان کرده بود که کنسول‌ها تا حدی به «لوازم خانگی» شباهت دارند و انتظار می‌رود که بتوان آن‌ها را پس از وصل کردن کابل‌های‌شان، فوراً راه‌اندازی کرد.

کنسول جدید مایکروسافت یا همان پروژه‌ی اسکورپیو قرار است در تعطیلات پایانی سال جاری میلادی به بازار عرضه شود. هنوز پرسش‌های زیادی درباره‌ی این محصول وجود دارد؛ از جمله قیمت آن، که طبیعتاً از ایکس‌ باکس وان ۳۰۰ دلاری بیشتر خواهد بود. انتظار می‌رود که حین کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه E3 2017 بتوانیم از جزئیات این کنسول باخبر شویم؛ ولی احتمال دارد که همین روزها هم خبرهای ارزشمندی از اسکورپیو به گوش‌مان برسد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده