نویسنده: نادر امرایی
// شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰

شفاف سازی رئیس ایکس باکس درباره کنسول های قابل ارتقا

فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، چندی پیش از احتمال عرضه کنسول‌های قابل ارتقا صحبت کرده بود و باعث شده بسیاری فکر کنند که ایکس‌باکس وان به زودی این قابلیت را خواهد داشت. وی اخیرا درباره صحبت‌های خود شفاف‌سازی کرده است. با زومجی همراه باشید.

بسیاری از کسانی که خود را یک کنسول گیمر می‌دانند دوست دارند که توانایی این را داشته باشند که بتوانند سخت‌افزار خود را مانند رایانه‌های شخصی ارتقا دهند و دوست ندارند که برای قوی‌تر کردن دستگاه خود، ۶ یا ۷ سال منتظر بمانند. چندی پیش فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس از احتمال عرضه کنسول‌های قابل ارتقا حرف زده بود و گفته بود که کمپانی آنها در مسیری در حال قدم برداشتن است که بتواند کنسولی تولید کند که قابل ارتقا باشد و همین باعث شده بود که در شایعه‌ای به وجود بیاید که به زودی کاربران کنسول نسل هشتمی مایکروسافت توانایی این را به دست می‌آورند که بتوانند با یک پیچ‌گوشتی کنسول خود را باز کرده و قطعات آن را قوی‌تر کنند. اما اسپنسر اخیرا مصاحبه‌ای با پادکست میجر نلسون انجام داده که در آن اعلام کرده برنامه آنها این نیست:

آیا من قادر هستم که کنسول خودم را باز کنم و قطعات داخل آن را به صورت جداگانه ارتقا دهم؟ این برنامه ما نیست. کنسول‌ها مانند رایانه‌های شخصی نیستند زیرا شما آنها را به عنوان یک وسیله خانگی خریداری می‌کنید، کنسول خود را به تلویزیون وصل می‌کنید و به راحتی کار می‌کند. من نمی‌خواهم که درون جعبه کنسول کمپانی یک پیچ‌گوشتی هم بزاریم.

در ادامه وی اعلام کرد که او امید دارد سخت‌افزارهای بازی به نقطه‌ای برسند که شما نیازی نباشید هفت یا هشت سال صبر کنید تا سخت‌افزار خود را قوی‌تر کنید. این ایده بسیار جالب است اما اسپنسر از ارائه اطلاعات بیشتر خودداری کرد و گفت این برنامه بلند مدت آنها است:

چیزی که من سعی دارم بگویم این است که با پیشرفت در نوآوری‌های سخت‌افزاری ما می‌خواهیم که این امکانات را در کنسول‌ها قرار دهیم. این کار باعث می‌شود که شما مجبور نباشید هفت یا هشت سال برای قوی‌تر کردن کنسول خود صبر کنید اما در حال حاضر ما هیچ سخت‌افزاری را معرفی نمی‌کنیم. من از ایکس‌باکس وان و پلتفرمی که برروی آن ساخته‌ایم بسیار راضی هستم و نوآوری‌ها و بازی‌های فوق‌العاده‌ای هم‌اکنون برای آن وجود دارد. اما به عنوان یک برنامه طولانی مدت این مسئله به نفع گیمرها خواهد بود.

وی در ادامه گفت:

مردم پیش از این نیز از من سوال کرده بودند که آیا ما قصد داریم که کنسول دیگری تولید کنیم و من در پاسخ به آنها می‌گویم که من کاملا انتظار این اتفاق را دارم. سپس آنها از من می‌پرسند چرا جواب قاطع نمی‌دهی؟ شغل من ایجاب می‌کند که تصمیماتی بگیرم که کاملا مربوط به اتفاقات امروز هستند و همچنین من قدرت پیشگویی آینده را ندارم اما اگر شما به استراتژی که ما اتخاذ کردیم نگاه بیندازید، می‌بینید که این استراتژی، طولانی مدت است و شامل چند نسل از کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی می‌شود.

به همین دلیل من می‌خواهم به همه بگویم که کاری که ما در حال انجام آن هستیم، اکوسیستم کنسول را به سمت بهتری سوق می‌دهد و این بهتر شدن چیزی است که ما در تمام محصولات دیگر مانند موسیقی و کتاب‌ها شاهدش هستیم و من فکر می‌کنم ما می‌توانیم آن را بهتر کنیم. من وقتی محتوای دیجیتالی می‌خرم می‌توانم آن را با خودم همه جا ببرم و این توانایی را دارم که آن را برروی هر دستگاهی که می‌خرم استفاده کنم.

نظر شما درباره صحبت‌های اسپنسر چیست؟

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده