آموزش فیفا 18: تمام نکاتی که باید در رابطه با بخش آلتیمیت تیم بدانیم

آموزش فیفا 18: تمام نکاتی که باید در رابطه با بخش آلتیمیت تیم بدانیم

شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰

اگر دوست دارید در بخش آلتیمیت تیم فیفا 18 تیم خوبی داشته باشید و حسابی پول دربیاورید، با آموزش جامع این بخش محبوب بازی همراه زومجی باشید.

بخش آلتیمیت تیم اولین بار در بازی FIFA 09 معرفی شد؛ جایی که الکترونیک آرتز پس از گذشت چند ماه از انتشار این بازی، تصمیم گرفت در قالب یک افزونه ۱۰ دلاری، چنین بخشی را برای نسخه‌های ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 بازی منتشر کند. محبوبیت بالای این بخش در آن زمان باعث شد تا EA آلتیمیت تیم را برای نسخه بعدی سری یعنی FIFA 10 با قیمت کم‌تری منتشر کند و در FIFA 11 هم این بخش به صورت یک محتوای قابل‌دانلود رایگان در دسترس گرفت. اما از نسخه FIFA 12 بود که الکترونیک آرتز آلتیمیت تیم را به عنوان بخشی همراه با خود بازی در دسترس قرار داد و از آن پس در تمامی نسخه‌های فیفا، شاهد بخش آلتیمیت تیم نیز هستیم؛ بخشی که طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد و میلیون‌ها بازیکن فیفا هر ساله آن را تجربه می‌کنند و با خرید و فروش بازیکنان و باز کردن پک‌ها، سعی در بستن تیمی قدرتمند و عالی دارند.

از آنجایی که بخش آلتیمیت تیم فیفا 18 بسیار جامع و گسترده است، اگر در نسخه‌های پیشین این قسمت را تجربه نکرده باشید، ممکن است در اولین رویارویی با آن قید بازی کردن آلتیمیت تیم را زده و خودتان را از لذت تجربه یک بخش شدیدا سرگرم‌کننده و اعتیادآور محروم کنید. به همین دلیل هم تصمیم گرفتیم تا در زومجی آموزشی کامل و جامع از این بخش ارائه کنیم؛ در این آموزش با حالت‌های مختلف بازی در قسمت آلتیمیت تیم آشنا خواهیم شد، انواع و اقسام کارت‌ها را شرح خواهیم داد، بازیکنانی را با توجه به بودجه‌های مختلف بر اساس هر لیگ معرفی خواهیم کرد و روش‌هایی را هم برای کسب پول بیش‌تر در بازی با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. پس اگر قصد دارید در این قسمت از فیفا 18 به بازیکن بهتری تبدیل شوید، با آموزش آلتیمیت تیم زومجی همراه باشید. زومجی همچنین سال گذشته نیز آموزشی را برای بخش آلتیمیت فیفا 17 آماده کرده بود که خواندن آن هم پیشنهاد می‌شود.

اما پیش از آنکه سراغ نکات و راهنمای آلتیمیت تیم برویم، بد نیست تا کمی بیش‌تر با این حالت از فیفا آشنا شویم. چرا که برای عده‌ای این سوال پیش می‌آید که اصلا آلتیمیت تیم چیست و چه جذابیتی دارد؟ به بیان ساده، زمانی که اولین بار وارد بخش آلتیمیت تیم فیفا می‌شوید، باید باشگاه خودتان را ساخته و برای آن اسم انتخاب کنید. سپس یک تیم متشکل از بازیکنان ضعیف به شما داده می‌شود و حال باید به مرور زمان، در مسابقات مختلفی شرکت کرده و از روش‌های گوناگونی اقدام به جمع‌آوری پول کنید تا بتوانید در نهایت تیمی قوی ساخته و با آن، با دیگر بازیکنان بازی در سراسر جهان رقابت کنید. این بخش از بازی خود شامل حالت‌های مختلفی می‌شود؛ حالت‌هایی که درست است برای تجربه همه آن‌ها نیاز به اتصال اینترنت دارید، اما در برخی مقابل تیمی کنترل‌شده توسط هوش مصنوعی قرار می‌گیرید و در برخی هم با تیمی رقابت می‌کنید که توسط یک گیمر دیگر کنترل می‌شود. اصلا برای اینکه با حالت‌های بازی مختلف این بخش آشنا شویم، به عنوان اولین بخش مقاله آموزشی‌مان سراغ معرفی حالت‌های بازی اصلی در آلتیمیت تیم می‌رویم:

فیفا 18

سیزن‌های تک‌نفره و آنلاین:

یکی از قدیمی‌ترین حالت‌های بازی در قسمت آلتیمیت تیم، بخش سیزن است که خود به دو بخش سیزن تک‌نفره و سیزن آنلاین تقسیم می‌شود. روند کلی سیزن به این شکل است که چه در حالت تک‌نفره آن و چه در حالت آنلاین، کارتان را از دسته ۱۰ آغاز می‌کنید و به مرور با کسب امتیاز لازم برای صعود از هر دسته، به دسته بالاتر می‌رسید. با برنده شدن در مسابقات سیزن‌ها و صعود به سطوح بالاتر، سکه دریافت خواهید کرد و از این رو این بخش در ابتدای راه‌تان در آلتیمیت تیم، یک منبع درآمد خوب به حساب می‌آید. سیزن تک‌نفره در مقایسه با سیزن آنلاین جوایز کم‌تری دارد اما صعود به دسته‌های بالاتر و قهرمانی در دسته‌ها، در آن به نسبت سیزن آنلاین راحت‌تر است و در این حالت صرفا با تعدادی از تیم‌های مختلف از سراسر جهان رقابت می‌کنید که توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شوند. در نقطه مقابل در سیزن آنلاین، با تیم‌های ساخته‌شده توسط گیمر‌های دیگر بازی خواهید کرد و به همین دلیل هم این بخش چالش‌برانگیز‌تر و صد البته جذاب‌تر از سیزن تک‌نفره است و خب برای صعود یا قهرمانی در هر دسته هم پاداش به مراتب بهتری دریافت خواهید کرد. پیشنهاد ما این است که در ابتدای راه و زمانی که هنوز تیم ضعیفی دارید، کارتان را از سیزن تک‌نفره آغاز کنید تا از این طریق مقداری پول هم به دست بیاورید و پس از ساختن تیمی بهتر و قوی‌تر، سراغ رقابت‌های آنلاین بروید. 

فیفا 18

درفت آنلاین و آفلاین:

اگر مایل به تجربه بخش Draft هستید، اولا سعی کنید حالت آنلاین آن را بازی کنید و بعد اینکه حتما هر چهار مسابقه را برنده شوید تا جوایز با‌ارزشی داشته باشید

اما بخش دیگری که در آلتیمیت تیم فیفا وجود داشته و نسبتا هم محبوب است و از سال پیش اضافه شده، حالت Draft است. برای تجربه این حالت باید ۱۵ هزار سکه یا (۳۰۰ فیفا پوینت) پرداخت کنید تا مجوز شرکت در رقابت‌های Draft را به دست بیاورید. حالت Draft هم مانند سیزن، هم به شکل تک‌نفره و هم به شکل آنلاین قابل بازی است که جوایز حالت آنلاین آن به مراتب بهتر هستند. اما تفاوتی که Draft با سایر بخش‌های آلتیمیت تیم دارد، این است که در Draft شما از تیم اصلی خودتان استفاده نمی‌کنید. بلکه در ابتدای ورود به این بخش، اولا ترکیب مدنظرتان را از بین چند گزینه شانسی که به‌تان داده می‌شود انتخاب می‌کنید و سپس اول یک کاپیتان را باید انتخاب کنید که از بین بازیکنان مطرح دنیا مثل مسی، رونالدو، هازارد و دیگران است. پس از آن هم با انتخاب هر جای خالی در ترکیب تیم، پنج کارت بازیکن رونمایی می‌شود که باید از بین آن‌ها بازیکن دلخواه‌تان را انتخاب کنید و در نهایت با انتخاب تمام بازیکنان اصلی، ذخیره و رزو، تیم خودتان را برای بخش Draft بچینید. 

پس از آن بسته به انتخاب حالت تک‌نفره یا آنلاین، باید در قالب چهار مسابقه با تیم‌های هوش مصنوعی یا کنترل‌شده توسط سایر گیمر‌ها رقابت کنید. البته بخش Draft به این شکل است که با اولین شکست، حذف خواهید شد و دیگر قادر به مسابقه دادن نخواهید بود. برای مثال اگر شما در همان اولین مسابقه شکست بخورید، بخش Draft برای‌تان به پایان می‌رسد و دیگر قادر به انجام سه مسابقه بعدی نخواهید بود. در نهایت افرادی بهترین جوایز را در این بخش دریافت خواهند کرد که هر چهار مسابقه خود را با برد پشت سر گذاشته باشند اما مثلا اگر در سه، دو یا حتی یک مسابقه هم پیروز شوید جوایزی را در قالب پک دریافت خواهید کرد. تنها نکته‌ای که بد نیست به آن اشاره کنیم، این است که در Draft‌های تک‌نفره، درجه سختی مسابقات تاثیری روی جوایز نهایی شما نخواهد داشت و فقط میزان سکه‌ای را که پس از پایان هر مسابقه دریافت می‌کنید، تعیین می‌کند پس اگر خیلی به سکه نیاز ندارید، بد نیست حالت Draft را روی یک درجه پایین‌تر از درجه سختی که همیشه بازی می‌کنید انجام دهید تا ریسک شکست خوردن و حذف شدن را کاهش دهید. 

راستش را بخواهید با اینکه بخش Draft جذابیت خاص خودش را دارد، اما خیلی نباید به جوایز آن دل ببندید و با اینکه در حالت تئوری ممکن است بازیکنان خیلی خوبی در پک‌های جایزه این بخش گیرتان بیایند، اما در اکثر مواقع جوایزی دریافت خواهید کرد که می‌توانید بازیکنان موجود در پک‌های آن را با قیمتی خیلی کم‌تر از ۱۵ هزار سکه‌ای که به عنوان مجوز ورود به Draft پرداخت کرده‌اید، خریداری کنید. پس اگر قصد تجربه این بخش را دارید، از این ریسک هم مطلع باشید. البته حداقل در درفت‌های آنلاین، با کسب پیروزی در هر چهار مسابقه پک‌هایی دریافت خواهید کرد که ارزش آن‌ها بالاتر از ۱۵ هزار سکه است و از این طریق ضرر نخواهید کرد.

فیفا 18

Squad Battles:

یکی از انتقاد‌هایی که به بخش آلتیمیت تیم فیفا وارد می‌شد، پایین بودن ارزش جوایز حالت‌های تک‌نفره بازی بود. به هر حال اگر شما سیزن‌های تک‌نفره بازی را تجربه کرده باشید، متوجه شده‌اید که حتی در دسته‌های نهایی هم شاهد جوایز خیلی قابل‌توجه‌ای نیستیم که بتواند رضایت بازیکنان حرفه‌ای فیفا را جلب کند. از این رو الکترونیک آرتز بخش جدیدی به نام Squad Battles را معرفی کرده که با‌ارزش‌ترین جوایز را در بین حالت‌های تک‌نفره بازی دارا است. در این بخش شما باید با تیم‌تان با تیم‌هایی بازی کنید که ترکیب آن‌ها توسط گیمر‌های واقعی چیده شده اما در بازی، توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شوند. این رقابت‌ها روز دوشنه هر هفته آغاز می‌شوند و تا یک هفته هم جریان دارند و بامداد دوشنبه هر هفته، به پایان رسیده و جوایز افراد شرکت‌کننده بسته به جایگاه‌شان به آن‌ها داده می‌شود. در این بخش در آن واحد چهار تیم برای مسابقه دادن وجود دارند که هر روز، ۴ تیم جدید به آنها اضافه می‌شوند که بسته به درجه‌سختی که انتخاب کنید، با پیروزی در برابر آن‌ها امتیاز کسب می‌کنید. به مرور زمان و در بازه‌های روزانه تیم‌های جدیدی نیز در دسترس قرار می‌گیرند و در نهایت در پایان هر دوره، با توجه به کل امتیازاتی که کسب کرده‌اید، در یکی از جایگاه‌ها قرار گرفته و جایزه مربوط به آن را دریافت می‌کنید. سه جایگاه برنز، سه جایگاه نقره‌ای، سه جایگاه طلایی، سه جایگاه الیت و در نهایت رتبه‌های ۵۰ تا ۱، جایگاه‌های مختلف این بخش هستند که هرچه در جایگاه بهتری قرار بگیرید، جوایز بهتری هم دریافت خواهید کرد. Squad Battle‌ها ارزش وقت گذاشتن و بازی کردن را دارند و با انجام چند مسابقه در روز در درجه‌های سختی معقولی مثل World Class یا Professional هم می‌توانید در جایگاه خوبی قرار گرفته و جوایزی شامل پک و سکه دریافت کنید. 

فیفا 18

FUT Champions:

اما اگر به دنبال با‌ارزش‌ترین جوایز در بخش آلتیمیت تیم فیفا باشید، باید در لیگ آخر هفته این بخش یا همان FUT Champions شرکت کنید و با بهترین بازیکنان فیفا در سراسر دنیا برای قرار گرفتن در جایگاهی مناسب رقابت داشته باشید. در این مسابقات هفتگی که در طی سه روز انجام می‌شوند، شما می‌توانید ۴۰ بازی را انجام دهید و بر اساس تعداد بردهایتان در این ۴۰ بازی، در دسته خاصی قرار می‌گیرید و پنج‌شنبه‌ها ساعت ۹ و نیم شب به وقت تهران، جوایز FUT Champions هفته گذشته را دریافت می‌کنید. نکته اول در مورد FUT Champions اینکه برای ورود به این مسابقات که روز جمعه ساعت ۱۰ و نیم صبح هر هفته به وقت ایران آغاز می‌شوند، باید توانایی خود را در بازی ثابت کنید و برای این کار، روش‌های مختلفی وجود دارد. روش اول شرکت در تورنمنتی است که در طول هفته جریان دارد و باید در آن، چهار بازی پشت سر هم برنده شوید تا بتوانید جواز ورود به FUT Champions را به‌دست بیاورید این مسابقات، در دو نوبت برگزار می‌شوند. دوشنبه‌ها و پس از اتمام FUT Champions تا چهارشنبه و چهارشنبه تا صبح جمعه تا پیش از آغاز FUT Champions. شما در هر کدام از این تورنومنت‌ها، ۸ بار حق شرکت دارید (در مجموع هر هفته ۱۶ بار شانس) و گاهی اوقات، برای ورود به این تورنومنت، تیم شما باید تیم خاصی باشد. به طور مثال، همه تیم باید بازیکنان طلایی باشند یا همه تیم باید از یک لیگ خاص باشند. برای رسیدن به چهار پیروزی متوالی چندین شانس خواهید داشت اما در نظر داشته باشید که معمولا در این تورنمنت‌ها بازیکنان خوبی شرکت می‌کنند و در نتیجه کار ساده‌ای نخواهید داشت. روش بعدی، رسیدن به دسته یا همان دیویژن یک در سیزن‌های آنلاین بازی است که خب این روش هم به هیچ وجه ساده نیست. آخرین روش هم که البته به درد بازیکنانی که می‌خواهند اولین بار وارد این رقابت‌ها شوند نمی‌خورد، این است که در مسابقات FUT Champions هفته گذشته حداقل در جایگاه Gold 3 قرار گرفته باشید که این یعنی باید حداقل از ۴۰ بازی خود، ۱۸ برد کسب کرده باشید.

به هر حال هیچ کدام از روش‌های ورود به مسابقات FUT Champions راحت نیستند و دلیل این موضوع، این است که EA سعی کرده بهترین بازیکنان وارد این بخش شده و با یکدیگر رقابت مهیجی داشته باشند. با این حال شاید بهترین و راحت‌ترین روش شرکت در همان تورنمنت‌ها باشد و از آنجایی که چندین شانس مجدد دارید، می‌توانید در طول هفته برای ورود به FUT Champions تلاش کنید و در نهایت در این مسابقات که صبح جمعه هر هفته آغاز می‌شوند، شرکت کرده و با کسب بیش‌ترین پیروزی ممکن از ۴۰ مسابقه خودتان (۲۵ مسابقه در نسخه پی‌سی)، جوایز ارزشمندی را دریافت کنید.

فیفا 18

Squad Building Challenge‌ها:

SBC‌ها علاوه بر اینکه جذابیت زیادی دارند، می‌توانند از نظر اقتصادی نیز حسابی به نفع‌تان باشند

با اینکه فیفا و بخش آلتیمیت تیم در مورد ساخت تیمی قوی‌تر و شرکت در مسابقه فوتبال با سایر بازیکنان و هوش مصنوعی است، اما یک بخش جالب نیز در این قسمت با نام چالش‌های ساخت ترکیب (Squad Building Challenges) وجود دارد که حتی می‌توان گفت حالتی شبیه به پازل دارند. به طور خلاصه، در چالش‌های ساخت ترکیب (از این پس با SBC از آن‌ها یاد خواهیم کرد)، شما باید ترکیبی از بازیکنان را به شکلی کنار هم بچینید که تمام پیش‌نیاز‌های آن چالش رعایت شوند. برای مثال، ممکن است در یک SBC، چالش از شما بخواهد که حداقل ۲ بازیکن از منچستر یونایتد و حداقل ۲ بازیکن از آرسنال داشته باشید و بقیه بازیکنان‌تان هم حتما از لیگ جزیره باشند و شیمی تیم‌تان هم حداقل ۸۵ و سطح کلی تیم هم حداقل ۸۰ باشد. حال شما باید ترکیبی بچینید که این ملزومات همگی در آن رعایت شوند و سپس این ترکیب را برای دریافت جایزه آن SBC، ثبت کنید. پس از ثبت ترکیب تمامی بازیکنانی که در ترکیب بودند از بین خواهند رفت و دیگر بین بازیکنان‌تان وجود نخواهند داشت و در عوض، جایزه مربوط به آن SBC را دریافت می‌کنید.

SBC‌ها جدا از اینکه سرگرم‌کننده هستند، تاثیر عمیقی روی جنبه اقتصادی شما نیز دارند. منظورم از این حرف این است که شما می‌توانید از طریق SBC‌ها پول خیلی خیلی خوبی به دست بیاورید یا حسابی پول خرج SBC‌های اشتباه کنید یا حتی بازیکنان بسیار با ارزشی را نیز در پک‌هایی که به عنوان جوایز ارائه می‌شوند، دریافت کنید. پس بد نیست کمی بیش‌تر هم در مورد این بخش از بازی توضیح بدهیم اما قبل از آن، مروری بر یک سری ویژگی‌های دیگر خواهیم داشت و در نکات مربوط به کسب سکه و پول، بیش‌تر به جنبه‌های دیگر SBC‌ها می‌پردازیم. الکترونیک آرتز، دو نوع SBC را در نسخه امسال فیفا قرار داده است. SBCهایی که دارای محدودیت زمانی هستند و شما به طور مثال یک هفته وقت دارید آنها را انجام دهید و SBCهایی مانند نسخه پرایم (بالاترین نسخه) بازیکنان قدیمی و افسانه‌ای که آنها دارای محدودیت زمانی نخواهند بود و برای همیشه در بازی برای انجام وجود دارند.

فیفا 18

نکات مربوط به ترکیب تیم‌ها و معرفی چند ترکیب مناسب:

تفاوتی که بخش آلتیمیت تیم بازی با بخشی مثل Career Mode دارد، این است که لزوما چیدن چند بازیکن عالی از لیگ‌های مختلف و اصطلاحا ساختن یک تیم منتخب جهان شاید در خیلی مواقع پاسخگو نباشد و نتوانید آن نتیجه‌ای را که مدنظر دارید بگیرید. دلیل این موضوع اهمیت داشتن مساله‌ای به اسم Chemistry یا همان شیمی بین بازیکنان در این بخش است. کافی است کمی بازیکنان را در ترکیب تیم‌تان جابجا کنید تا متوجه شوید که گاهی بین دو بازیکن خطی قرمز، گاهی خطی زرد و گاهی هم خطی سبز ایجاد می‌شود و بسته به آن، عدد مربوط به شیمی کلی یا شیمی هر بازیکن تغییر پیدا می‌کند. خب شیمی به معنی ارتباطی است که بین دو بازیکن تیم شما برقرار است و باید همواره سعی کنید شیمی کل ترکیب تیم‌تان، ۱۰۰ باشد و شیمی هر بازیکن نیز به طور انفرادی، ۱۰ باشد تا بتوانید از حداکثر پتانسیل‌های بازیکنانتان استفاده کنید. در این حالت تفاوت را با حالتی که شیمی تیم‌تان پایین است، به‌وضوح در مسابقات مشاهده خواهید کرد. در اهمیت شیمی همین بس که گاهی به‌شخصه تجربه کرده‌ام که بازیکنان حرفه‌ای بازی، برای ۱۰۰ کردن شیمی تیم‌شان از یک بازیکن مثلا برنزی اما با شیمی بالا استفاده می‌کنند تا در حین ورود به بازی، شیمی تیم‌شان ۱۰۰ باشد و بلافاصله پس از شروع بازی، آن را با بازیکن بهتری تعویض می‌کنند. برای مثال الساندرینی یکی از سریع‌ترین و تکنیکی‌ترین بازیکنان بازی است ولی چون در لیگ MLS بازی می‌کند، برقرار کردن شیمی خوب بین او و بازیکنان دیگر کار سختی است. به همین دلیل هم شما می‌توانید وی را روی نیمکت قرار دهید و به جایش یک بازیکن معمولی ولی با شیمی بهتر در تیم بگذارید و پس از شروع مسابقه، وی را با الساندرینی تعویض کنید. در اینجا بد نیست به یک تکنیک دیگر هم اشاره کنیم که با نام Bronze Benching شناخته می‌شود؛ در این روش شما روی نیمکت‌تان از بازیکنان برنزی سطح پایین استفاده می‌کنید تا از این طریق سطح کلی تیم‌تان کمی پایین بیاید تا شاید در مسابقات، با بازیکنانی ضعیف‌تر رو‌به‌رو شوید. البته در این تکنیک دیگر نمی‌توانید خیلی روی بازیکنان نیمکت نشین حساب کنید.

فیفا 18

بحث شیمی اگر مهم‌تر از سطح کلی تیم نباشد، کم اهمیت‌تر هم نیست

حال که بحث در مورد ترکیب‌ها را با شیمی صحبت کردیم، کمی بیش‌تر در این مورد توضیح بدهیم و سپس به سراغ مبحث شیرین بازیکنان و انواع آن‌ها برویم! در مبحث شیمی هم ارتباط بین بازیکنان و هم صحیح بودن پست بازیکنان مهم است. مثلا فرض کنید که شما یک بازیکن در پس هافبک راست (RM) دارید. اگر وی را در پست تخصصی خودش استفاده کنید، مشاهده خواهید کرد که نشانگر پست وی به رنگ سبز در‌می‌آید. حال اگر این بازیکن را مثلا در پست نیمه تخصصی مثل وینگر راست (RW) قرار دهید نشانگر پست وی به رنگ زرد خواهد بود و اگر در پستی کاملا غیرتخصصی مثل مهاجم (ST) قرار دهید، نشانگر به رنگ قرمز خواهد بود. هرچه بازیکن از پست تخصصی خودش دورتر باشد، شیمی کم‌تری خواهد داشت. برای اصلاح پست بازیکنان، می‌توانید از کارت‌های تغییر پست هم استفاده کنید تا مثلا یک بازیکن پست CAM را به بازیکنی در پست CM تبدیل کرده و بتوانید از نهایت شیمی وی بهره ببرید. اما از این مهم‌تر، مساله مربوط به شیمی بین بازیکنان است که با همان خطوطی که بالاتر هم اشاره کردیم، نشان داده می‌شود. بازیکنان برای اینکه خط بین آن‌ها زرد رنگ باشید که به معنی شیمی خوب است، یا باید ملیت یکسانی داشته باشند یا اینکه در لیگ یکسانی عضویت داشته باشند. برای مثال اگر شما بازیکنی اهل برزیل از لیگ فرانسه را در کنار بازیکنی برزیلی از لیگ ایتالیا قرار دهید، خط شیمی بین آن‌ها زرد خواهد بود.

اما برای اینکه خط شیمی بین بازیکن سبز یا عالی باشد، نیاز به شرایط دیگری است. یک روش برای رسیدن به شیمی عالی، این است که دو بازیکن از یک ملیت بوده و در یک لیگ توپ بزنند. برای مثال دو بازیکن برزیلی که در لیگ ایتالیا برای دو باشگاه مختلف بازی می‌کنند. روش بعدی هم استفاده از دو بازیکن هم باشگاهی است. مثلا دو بازیکن باشگاه آرسنال حتی اگر ملیت یکسانی هم نداشته باشند، خط شیمی بین آن‌ها سبز خواهد بود. پس با در نظر گرفتن این نکات، سعی کنید تیمی بسازید که شیمی آن حتما ۱۰۰ باشد؛ چرا که قطعا تاثیر این شیمی بالا را در بازی‌تان هم خواهید دید.

فیفا 18

مبحث دیگری که در ساخت تیم اهمیت بالایی دارد، بازیکنان و کیفیت آن‌ها است که خب طبیعی است هرچه بازیکنان بهتری داشته باشید، تیم قوی‌تری خواهید داشت و در نتیجه می‌توانید شانس بیش‌تری برای پیروزی در مسابقات داشته باشید. در بخش آلتیمیت تیم، بازیکنان در قالب کارت دیده می‌شوند و برای به‌دست آوردن آن‌ها، یا باید مستقیما از طریق قسمت نقل و انتقالات بازیکن مد نظر خود را بخرید یا اینکه آن‌ها را به وسیله پک‌ها به‌دست بیاورید. رنگ کارت بازیکنانی که در فیفا 18 وجود دارند، متفاوت است. سه نوع اصلی کارت‌ها، برنزی، نقره‌ای و طلایی هستند که بازیکنان بسته به سطح کلی‌شان در یکی از این سه دسته (برنز ضعیف‌ترین و طلایی بهترین) دسته‌بندی می‌شوند. خود این کارت‌ها هم در دو نوع معمولی و کمیاب (Rare) هستند که کارت‌های کمیاب مربوط به بازیکنان بهتر بوده و از نظر ظاهری هم درخشنده‌تر از کارت‌های معمولی هستند. اما علاوه بر این سه نوع اصلی، کارت‌های ویژه (Special) را هم داریم که خود انواع مختلفی دارند. کافی است در قسمت ترنسفرز نوع کارت را Special انتخاب کرده و سرچ را بزنید تا کارت‌هایی را با رنگ‌هایی خاص مثل آبی یا مشکی را مشاهده کنید. از انواع این کارت‌ها می‌توان به کارت‌های One to Watch یا Path to Glory اشاره کرد که در صورت عملکرد خوب بازیکن در دنیای واقعی، سطح آن‌ها افزایش پیدا می‌کند یا کارت‌های هالووین که در مقاطعی خاص شاهد بوست شدن آن‌ها هستیم و پس از مدتی دوباره به سطح اصلی بر‌می‌گردند.

این نوع کارت‌ها بسته به عملکرد بازیکنان در طول فصل به آن‌ها اختصاص پیدا می‌کنند. مثلا هر هفته EA تیمی متشکل از بازیکنانی را که در طول هفته بهترین نمایش را برای تیم‌شان داشته‌اند در قالب Team of the Week معرفی می‌کند و بازیکنان حاضر در این تیم، که به آن‌ها In Form هم گفته می‌شود، کارت‌هایی با رنگ تیره دریافت می‌کنند که در مقایسه با کارت‌های معمولی آن‌ها قوی‌تر هستند. مثلا مائورو ایکاردی، مهاجم باشگاه اینتر، کارت طلایی معمولی با امتیاز کلی ۸۴ و دو کارت ویژه با امتیاز‌های ۸۶ و ۸۷ دارد که خب در مقایسه با کارت معمولی وی گران‌تر هم هستند. پیشنهاد کلی ما به شما این است که ابتدا سعی کنید ترکیب‌تان را بر اساس بودجه از بازیکنان طلایی بسازید و سپس به مرور زمان و با کسب پول بیش‌تر، سراغ بازیکنان In Form یا ویژه دیگر رفته و حتی گوشه چشمی هم به خرید ICON‌ها داشته باشید؛ آیکون‌ها بازیکنان افسانه‌ای و قدیمی مثل رونالدوی برزیلی، تیری هانری، یاشین، اشمایکل، مارادونا و خیلی بازیکنان دیگر هستند که قیمت بسیار بالایی دارند و حداقل در اوایل بازی نمی‌توانیم شانسی برای خرید مستقیم آن‌ها داشته باشیم. هرکدام از آیکون‌ها سه نسخه دارند که بهترین نسخه آن‌ها یا همان کارت‌های Prime، به مرور زمان به بازی اضافه می‌شوند و تا به امروز شاهد کارت پرایم بازیکنانی مثل تیری هانری، دکو، رابرت پیرس، دل پیرو و چند بازیکن دیگر بودیم و کارت‌های مربوط به بازیکنان دیگر نیز به مرور زمان اضافه خواهند شد.

فیفا 18

هر بازیکن افسانه‌ای سه کارت آیکون دارد که بهترین نوع یا همان کارت‌های Prime، به مرور زمان به بازی اضافه می‌شوند

در صورتی که شما پول زیادی در بازی داشته باشید، ساخت یک ترکیب خوب کار سختی برای‌تان نخواهد بود و کافی است لیگی را که می‌خواهید ترکیب‌تان را بر اساس آن بسازید انتخاب کرده و بهترین بازیکنان در هر پست را خریداری کنید. اما شما در آلتیمیت تیم، زمانی پول زیادی خواهید داشت که یا زمان زیادی را صرف بازی کرده باشید یا اینکه جزو کاربران خوش‌شانس باشید و مثلا در بین پک‌های بازی یک آیکون نصیب‌تان شود که بتوانید با فروش آن حسابی پولدار شوید. اما کاری به زمانی که حسابی پول دارید نداریم و می‌خواهیم در این قسمت از آموزش FUT 18، ترکیب‌هایی بر اساس پنج لیگ برتر دنیا یعنی ایتالیا، انگلیس، اسپانیا، آلمان و فرانسه معرفی کنیم که می‌توانید هدف اولیه‌تان را در بازی روی ساخت آن‌ها تنظیم کنید و سپس با کسب پول بیش‌تر، به سلیقه خودتان بازیکنان بهتری را جایگزین این بازیکنان کنید. ترکیب‌های زیر با چیزی بین ۱۵ تا ۲۰ هزار سکه قابل ساخت هستند که به‌دست آوردن آن در بازی کار خیلی سختی نیست و با کمی بازی کردن می‌توانید این مبلغ را کسب کنید:

ترکیب پیشنهادی لیگ انگلیس:

فیفا 18

ترکیب پیشنهادی لیگ ایتالیا:

فیفا 18

ترکیب پیشنهادی لیگ اسپانیا:

فیفا 18

ترکیب پیشنهادی لیگ آلمان:

فیفا 18

ترکیب پیشنهادی لیگ فرانسه:

فیفا 18

شما با ساختن این ترکیب‌ها می‌توانید تیم خوبی در ابتدای راه داشته باشید و سپس با کسب پول بیش‌تر، سراغ خرید بازیکنان بهتری بروید. در صورتی که سوالی در مورد بازیکنان مناسب هر پست داشتید، می‌توانید در قسمت نظرات همین مطلب سوال خود را مطرح کنید. اما در مورد بازیکنان، علاوه بر شیمی و قدرت کلی، یک عنصر بسیار تاثیرگذار دیگر هم وجود دارد و آن Chemistry Styles است. شما با باز کردن پک‌های مختلفی که به‌دست می‌آورید یا با خرید از بازار از طریق قسمت Consumables، یک سری کارت با نام Chemistry Styles به‌دست خواهید آورد. این کارت‌ها خود انواع مختلفی مثل Anchor، Shadow، Hunter، Hawk، Gladiatior و غیره دارند و اگر توضیحات روی کارت را بخوانید، خواهید دید که هریک از آن‌ها، پس از اعمال شدن روی بازیکنان‌تان یک سری قابلیت‌های وی را بهبود می‌بخشند. مثلا یک کارت Chemistry Styles می‌تواند سرعت و قدرت شوت‌زنی بازیکنان‌تان را افزایش دهد یا کارتی دیگر می‌تواند باعث بهبود قدرت فیزیکی و دفاعی یک بازیکن شود. حال اگر شما هم جزو بازیکنانی هستید که این کارت‌ها را کم‌اهمیت می‌دانند، باید بگویم که سخت در اشتباهید! چرا که استفاده از کارت Chemistry Styles روی بازیکنان، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی کیفیت فنی او داشته باشد.

برای مثال بونوچی، بازیکن تیم میلان، مدافعی با قدرت دفاعی عالی است اما مثلا در مقایسه با مدافعین سریع بازی، سرعت پایینی دارد. حال شما می‌توانید از یک کارت Shadow برای این بازیکن استفاده کنید و پس از آن مشاهده خواهید کرد که بونوچی از نظر سرعت هم سطح خیلی خوبی پیدا می‌کند. پس به‌هیچ وجه Chemistry Style‌ها را دست کم نگیرید و بر اساس نقاط ضعف بازیکنان‌تان، از کارت‌هایی برای آن‌ها استفاده کنید که بتوانند نقاط ضعف وی را پوشش دهند. معمولا برای بازیکنان مدافع از کارت‌های Shadow یا Anchor، برای بازیکنان میانی از Artist یا Maestro و برای مهاجمین از Hunter یا Hawk استفاده می‌کنند. در آلتیمیت تیم همچنین انواع و اقسام کارت‌های مصرفی دیگر مثل کارت‌های تمدید قرارداد، رفع خستگی، بهبود مصدومیت یا ارتقای قابلیت‌های بازیکنان برای یک بازی هم وجود دارند که بسته به شرایط می‌توانید از آن‌ها هم استفاده کنید.

فیفا 18

نکاتی برای کسب پول بیش‌تر در بازی:

یکی از اصول کسب پول بیش‌تر در بازی، داشتن فکر اقتصادی است؛ یعنی شما باید بدانید که چه زمانی خرید کنید و چه زمانی بفروشید

حال که با خیلی از اصول و ویژگی‌های آلتیمیت تیم آشنا شدیم، بد نیست سراغ یک سری نکات برویم که مخصوصا برای کسب پول بیش‌تر کمک حال شما خواهند بود. یک اصول کلی که در رابطه با این بخش از بازی صادق است، این است که پول درآوردن در آلتیمیت تیم به‌هیچ‌وجه کار ساده‌ای نیست ولی پول خرج کردن در آن کار بسیار بسیار راحتی است! منظورم این است که شما ممکن است برای جمع کردن ۱۰۰ هزار سکه زمان زیادی را صرف بازی کردن و مسابقه دادن کنید اما کافی است در خرج کردن درست این سکه‌ها دقت نکنید تا خیلی زود آن‌ها را از دست بدهید. اجازه بدهید به عنوان اولین نکته در رابطه با مبحث پول، سراغ SBC‌ها برویم که هم می‌توانند حسابی برای‌تان درآمد در پی داشته باشند و هم مانند یک کوسه گرسنه هر آنچه که پول جمع کرده‌اید ببلعند و در عوض هم چیز با‌ارزش به‌تان ندهند!

اگر به بخش SBC‌ها بروید، مشاهده خواهید کرد که در این قسمت شاخه‌های مختلفی وجود دارد. مثلا شاخه مربوط به ICON‌ها یا لیگ‌ها یا شاخه‌های Basic و Advanced. درست است که SBC‌ها اعتیادآور و جذاب هستند و پک‌هایی که به عنوان پاداش انجام دادن آن‌ها دریافت می‌کنید وسوسه‌انگیز به نظر می‌رسند، اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که برای تمام کردن بسیاری از SBC‌ها به مقدار زیادی پول نیاز دارید؛ پولی که شما می‌توانید با آن ترکیب تیم‌تان را بسازید ولی اگر آن را خرج SBC‌ها کنید، نهایتا پکی دریافت خواهید کرد که شاید اصلا آیتم باارزشی هم نداشته باشد یا مثلا با تمام کردن SBC لیگ‌ها با هزینه‌ای در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار سکه، نهایتا یک بازیکن دریافت خواهید کرد که واقعا ارزش این همه پول را ندارد. پس خب شاید بپرسید که روش بهتر در قبال SBC‌ها چیست؟ اگر نظر من را بخواهید، پیشنهاد می‌کنم که در وهله اول تمام تمرکز خودتان را روی ساخت تیمی عالی بگذارید. برای این منظور بهتر است وقتی پکی را که در اثر بازی کردن به دست آورده‌اید باز می‌کنید، بازیکنانی را که قیمت خوبی دارند و کاربردی هم برای‌تان ندارند، بفروشید و این پول‌ها را برای ساخت تیمی قدرتمند جمع کنید. برای فروش بازیکن هم کافی است پس از انتخاب وی List on Transfer Market را بزنید و با تعیین قیمت، وی را برای فروش قرار دهید. البته بهتر است اول از طریق Compare Price قیمت وی را با کارت‌های مشابه مقایسه کنید تا مطمئن شوید که کارت‌تان را ارزان‌تر از ارزش واقعی‌اش به فروش نمی‌رسانید.

فیفا 18

پس از آنکه در هر پست بازیکنان با‌کیفیتی در اختیار گرفتید و تیم‌تان به‌حدی تکمیل شد که بتواند حرفی برای گفتن در برابر سایر بازیکنان داشته باشد و مثلا سطح کلی تیم‌تان به ۸۵ یا بالاتر رسید، می‌توانید کم کم سراغ SBC‌ها نیز بروید. آن هم به این شکل که بهتر است روی SBC‌‌ای تمرکز کنید که واقعا پاداش نهایی آن ارزش داشته باشد. برای مثال ممکن است شما تیمی متشکل از بازیکنان لیگ انگلیس تشکیل داده باشید ولی به خاطر علاقه خاص‌تان به ایکر کاسیاس، در اندیشه تکمیل SBC لیگ پرتغال و به‌دست آوردن کارت ویژه کاسیاس با امتیاز کلی ۸۶ باشید. با کمی گشت و گذار در سایت‌هایی مثل Futbin، متوجه خواهید شد که هزینه تکمیل SBC این لیگ، چیزی در حدود ۲۰۰ هزار سکه است. حال با یک حساب و کتاب ساده، متوجه می‌شوید که این میزان هزینه برای دروازه‌بانی که شاید در عمل هم به جز خراب کردن شیمی تیم‌تان نفعی به حال‌تان نداشته باشد، ارزش ندارد و شما با همین پول می‌توانید بهترین دروازه‌بان‌های لیگ جزیره را مستقیما خریداری کنید و تازه چیزی هم اضافه بیاورید!

اما در نقطه مقابل، مثلا SBC‌های مربوط به آیکون‌ها را داریم؛ بازیکنانی که مخصوصا در فاز‌های تهاجمی بودن‌شان در تیم‌تان یک نعمت واقعا عالی است و می‌تواند نقش بسیار مهمی روی کیفیت بازی شما داشته باشد. پس اگر می‌خواهید SBC‌ها را انجام دهید، بهتر است در آن واحد روی آن‌هایی متمرکز شوید که واقعا ارزش دارند. مثلا درست است که با تمام کردن SBC مربوط به روی کاستا با هزینه‌ای در حدود ۵۵۰ هزار سکه آیکونی به‌دست خواهید آورد که قابل خرید و فروش نیست، ولی اگر شما بخواهید همین بازیکن را از بازار خریداری کنید، باید پول بسیار بیش‌تری بابت وی پرداخت کنید ولی خب می‌توانید با انجام SBC وی با قیمت تقریبا ۵۵۰ هزار دلار، یک بازیکن با‌ارزش به‌دست آورده و تاثیر وی را مستقیما در بازی‌تان حس کنید. از طرف دیگر، برای تکمیل SBC برخی آیکون‌ها، باید یک کارت آیکون دیگر را در قالب یکی از SBC‌های پیش‌نیاز استفاده کنید و خب می‌توانید از این کارت‌های غیر قابل فروش برای این منظور هم استفاده کنید. برای مثال فرض کنید شما کارت روی کاستا را از طریق SBC به دست آورده‌اید و از طرف دیگر، یکی از پیش‌نیاز‌های SBC تیری هانری هم استفاده از یک کارت آیکون است و حال شما می‌توانید از روی کاستا برای تکمیل این SBC و یک قدم نزدیک‌تر شدن به تیری هانری استفاده کنید.

فیفا 18

همواره سعی کنید به جای استفاده از Buy Now برای خرید بازیکن، از گزینه Bid یا همان مزایده استفاده کنید و بازیکن مدنظر را با قیمت کم‌تری به دست بیاورید

اما SBC‌ها از جنبه دیگری هم بر بحث مالی شما تاثیرگذار هستند. اول اینکه EA هر از گاهی SBC مربوط به یک لیگ خاص را به بازی اضافه می‌کند که پیش‌تر هم توضیح دادیم که انجام دادن آن‌ها شاید از نظر اقتصادی خیلی مقرون به‌صرفه نباشد. با این حال این مثلا از یک نظر دیگر می‌تواند به نفع شما تمام شود. برای مثال همین چند روز پیش SBC لیگ عربستان به بازی اضافه شد که معنی آن، بالاتر رفتن قیمت بازیکنان این لیگ بود. حال اگر شما پیش از این قضیه بازیکنانی از این لیگ داشته باشید، می‌توانید با آغاز این SBC آن‌ها را با قیمتی بالا به‌فروش برسانید و حسابی کسب درآمد کنید. یا نوع دیگری از SBC‌ها که می‌توانند چنین تاثیری روی درآمد شما داشته باشند، Marquee Matchup‌ها هستند که هر هفته سه‌شنبه شب به وقت ایران در دسترس قرار می‌گیرند. در این SBC شاهد چهار SBC با محوریت مسابقات فوتبال مهم هفته هستیم. مسابقاتی مثل دربی‌ها یا در زمان بازی‌های ملی مسابقات بین تیم‌های بزرگ، می‌توانند گزینه مناسبی برای این SBC‌ها باشند. برای مثال اخیرا یکی از SBC‌ها مربوط به بازی ناپولی و یوونتوس بود که در آن، باید چند بازیکن از یوونتوس، چند بازیکن از ناپولی و بقیه را هم از لیگ ایتالیا در ترکیب قرار می‌دادید تا چالش با موفقیت به پایان برسد. حال کاری به اینکه دوست دارید این چالش‌ها را انجام دهید یا نه نداریم اما آنچه که مهم است، این است که پس از در دسترس قرار گرفتن این چالش‌ها، قیمت بازیکنانی که می‌توانند برای آن‌ها مفید باشند افزایش زیادی پیدا می‌کند. حال اگر شما از قبل بتوانید این چالش‌ها را حدس زده و بازیکنانی مناسب را با قیمت پایین خریداری کنید، پس از فعال شدن چالش‌ها می‌توانید آن‌ها را فروخته و حسابی پول دربیاورید!

برای کسب پول در آلتیمیت تیم، روش‌های دیگری هم وجود دارند. برای مثال یکی از این روش‌ها این است که بازار را تحت نظر داشته باشید و با این کار، متوجه خواهید شد که بازیکنان در بازه‌ای از روز با قیمت کم‌تری قابل خرید هستند. حال می‌توانید در این زمان بازیکنان را خریداری کرده و سپس زمانی که قیمت آن‌ها کمی بالاتر رفت، اقدام به فروش بازیکن کنید. یا روش دیگر، که نیازمند صبر و حوصله است، استفاده از Bid به جای Buy Now است. اگر به قسمت خرید بازیکن مراجعه کنید و بازیکن مد نظرتان را در بازار پیدا کنید، متوجه خواهید شد که برای خرید وی، دو گزینه پیش رو دارید. اول اینکه با استفاده از گزینه Buy Now کل پول بازیکن را پرداخت کرده و بلافاصله وی را خریداری کنید. برای مثال ممکن است قیمت Buy Now بازیکنی ۱۲۰۰ سکه باشد و شما می‌توانید با پرداخت این پول، وی را بلافاصله بخرید. اما روش بعدی برای خرید بازیکن، استفاده از گزینه Bid است. این گزینه در اصل مثل یک مزایده عمل می‌کند و فروشنده بازیکن، یک قیمت پایه برای وی تعیین می‌کند و حال فردی که در پایان زمان فروش بازیکن بیش‌ترین قیمت را پیشنهاد کرده باشد، صاحب بازیکن خواهد شد.

فیفا 18

حال شما می‌توانید از طریق خرید به شکل مزایده، پول کسب کنید. البته سود حاصل از این حالت پایین است و شما زمانی سود خوبی به‌دست خواهید آورد که در تعداد زیاد بازیکن خریده و بفروشید. برای این منظور، فرض کنید که شما می‌خواهید بازیکنی به اسم سلیمانی را از تیم لستر خریده و بفروشید و سود به دست بیاورید. پیشنهاد ما برای سادگی خرید و فروش، استفاده از نرم‌افزار تحت وب بازی است که با آن، راحت‌تر از خود بازی می‌توانید بازیکن بخرید و بفروشید. حال کافی است در نرم‌افزار مذکور (یا خود بازی) به قسمت ترنسفر مارکت و سپس قسمت جستجو برای بازیکن بروید. حال در قسمت نام، اسم Slimani را سرچ کنید و پایین در قسمت Buy Now و Max، مثلا ۱۰۰۰ را وارد کنید. حال اگر مشاهده کردید که با این قیمت کارت‌های زیادی موجود هستند، یعنی اینکه قیمت ماکسیمومی که تعیین کرده‌اید بالا است و مثلا باید آن را به ۹۰۰ یا ۸۰۰ کاهش دهید. حال تصور کنید که مثلا زمانی که قیمت را روی ۸۰۰ گذاشته و سرچ کردیم، نهایتا با یک کارت روبه‌رو شدیم یا اصلا با کارتی رو‌به‌رو نشدیم. این بدین معنی است که اگر شما قیمت فروش (Buy Now) سلیمانی را ۸۰۰ تعیین کنید، وی بلافاصله به‌فروش خواهد رفت. حال که این قیمت را پیدا کردید، اسم بازیکن را سرچ کنید و این بار در قسمت ‌Bid Price و Max، مثلا ۷۰۰ را تعیین کنید. حال شما باید سعی کنید که این بازیکن را با قیمتی بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ سکه از طریق مزایده بخرید و سپس با تعیین قیمت ۸۰۰ وی را به فروش برسانید و از این طریق سود کنید. در نظر داشته باشید که ۵ درصد از مبلغ فروش نهایی به عنوان مالیات کسر می‌شود پس سعی کنید بازیکن را به قیمتی بخرید که پس از فروش، بتوانید سود خوبی از وی بکنید.

درست است که این روش خرید و فروش بازیکن سود کمی برای‌تان در لحظه دارد، اما اگر بتوانید در تعداد زیادی این کار را انجام دهید، قادر خواهید بود با کمی صبر و حوصله پول نسبتا خوبی به‌دست بیاورید. فقط در نظر داشته باشید که اگر از نرم‌افزار تحت وب استفاده می‌کنید، بین خرید و فروش‌هایتان گاهی از طریق کنسول یا پی‌سی بازی کنید که EA شما را با ربات اشتباه نگیرد و بن‌تان نکند. به عنوان آخرین مورد هم بد نیست کمی به پک‌های بازی اشاره کنیم. اگر نظر من را بخواهید، به‌تان پیشنهاد می‌کنم که هرگز به فکر خرید پک، مخصوصا از نوع پک‌هایی طلایی که قیمت بالایی هم دارند، نباشید!‍ چرا که درست است در حالت تئوری این پک‌ها می‌توانند شامل بازیکنانی مثل رونالدو، مسی یا حتی آیکون‌ها باشند، اما در عمل باید خیلی خیلی و باز هم خیلی خوش‌شانس باشید که چنین بازیکنی گیرتان بیاید و معمولا بازیکنانی معمولی نصیب‌تان خواهند شد که ارزش‌شان به مراتب پایین‌تر از پولی است که برای خرید پک پرداخت کرده‌اید. شاید باورتان نشود ولی خرید پک‌های برنزی و نقره‌ای گاهی می‌تواند ارزشمند‌تر از پک‌های طلایی باشد؛ چرا که گاهی در اثر نیاز یک سری SBC‌ها به این دست بازیکنان، قیمت آن‌ها به شکل عجیب و باورنکردنی افزایش پیدا می‌کند و اگر شما از قبل آن‌ها را داشته باشید، می‌توانید حسابی سود کنید. اما در کل خیلی خرید پک‌ها را پیشنهاد نمی‌کنیم و به‌جای آن، بهتر است پول‌هایتان را جمع کنید و با روش‌هایی که اشاره کردیم پول بیش‌تری به‌دست آورده و اقدام به خرید بازیکن‌تان از بازار به شکل مستقیم کنید.

فیفا 18

راستی یک نکته ریز دیگر هم اینکه سعی کنید در بازی، Objective‌های روزانه و هفتگی را انجام دهید؛ چرا که مخصوصا Objective‌های هفتگی گاها پک‌های خوبی در اختیار‌تان قرار می‌دهند و حتی یکی از کاربران بازی توانسته بود کارت روبرتو کارلوس را از همین طریق به‌دست بیاورد! البته کارت‌هایی که از این طریق به‌دست می‌آورید گاهی قابل خرید و فروش بوده ولی گاهی هم غیرقابل فروش هستند و صرفا می‌توانید از آن‌ها در ترکیب تیم‌تان بهره ببرید. بازی فیفا 18 همچنین از خرید‌های درون برنامه‌ای نیز پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید با رفتن به قسمت Store، فیفا پوینت‌ها را با پول واقعی بخرید. از فیفا پوینت نمی‌توان برای خرید مستقیم بازیکن استفاده کرد ولی با آن می‌توانید پک‌های مختلفی را خریداری کنید. EA همچنین در رویداد‌های مختلف، یک سری پک‌های گران‌قیمت را با تخفیف به مدت یا در تعداد محدود نیز ارائه می‌کند که آن‌ها هم با سکه یا فیفا پوینت قابل خرید هستند.

در این مطلب سعی کردیم تا نکاتی مبتدی و حتی حرفه‌ای را ذکر کنیم که با رعایت آن‌ها، می‌توانید به بازیکن بهتری در آلتیمیت تیم فیفا تبدیل شوید و نهایت لذت را از این بخش ببرید. باز هم اگر سوال خاصی در مورد این بخش داشتید، می‌توانید در قسمت نظرات آن را مطرح کنید.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده