نویسنده: نادر امرایی
// شنبه, ۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۵۹

آموزش جامع بخش آلتیمیت تیم فیفا 17

با زومجی و آموزش جامع بخش آلتیمیت تیم فیفا 17 همراه باشید.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های فیفا در سال‌های اخیر بدون شک بخش آلتیمیت تیم این مجموعه است. اما بسیاری از افراد، به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از این بخش، از شرکت کردن در آن خودداری می‌کنند که همین مسئله باعث شده است که یکی از جذابترین بخش‌های فیفا را از دست بدهند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که با یک آموزش جامع، این بخش را به شما توضیح دهیم تا شما هم بتوانید از این بخش لذت ببرید.

Ultimate Team چیست؟

به صورت کلی، شما در این بخش از ابتدا با یک تیم ضعیف شروع می‌کنید و باید به وسیله سکه‌هایی که به دست میاورید، تیم خود را قوی‌تر کنید و کم کم خود را از دسته ۱۰، به دسته‌های بالاتر برسانید یا بتوانید که در تورنمنت‌های مختلف قهرمان شوید تا جوایز بسیار خوبی را به دست آورید. شما در بخش آلتیمیت تیم هم می‌توانید به صورت آنلاین و هم آفلاین بازی کنید اما پیشنهاد ما این است که فقط سعی کنید در بخش آنلاین به رقابت بپردازید چون هیجان بازی در بخش آنلاین، چند برابر می‌شود و از بخش آفلاین فقط برای به دست آوردن سکه استفاده کنید. در این بخش، تمامی بازیکنان و آیتم‌هایی که در اختیار شما قرار می‌گیرند،‌ به صورت کارت هستند و در حقیقت الکترونیک آرتز سعی داشته با طراحی رابط گرافیکی درست شبیه به بازی‌های کارتی که در بچگی انجام می‌دادیم، بتواند با گیمرها بیشتر ارتباط برقرار کنید.

شیمی بین بازیکنان

باید دقت کنید که در آلتیمیت تیم، یکی از مهم‌ترین المان‌هایی که می‌تواند باعث موفقیت تیم شما بشود، شیمی بین بازیکنانتان است. به طور مثال، تیمی با شیمی ۱۰۰ و بازیکنان متوسط، عملکرد بسیار بهتری نسبت به تیمی با بازیکنان فوق‌ستاره و شیمی ۶۰ خواهد داشت. شیمی تیم، به سه عامل اصلی بستگی دارد. ملیت بازیکنان شما، لیگی که در آن توپ می‌زنند و باشگاهی که در آن شاغل هستند. بنا به ترکیبی که شما بازی می‌کنید، بازیکنان تیم شما با خط‌هایی به هم وصل هستند. این خط‌ها، سه رنگ قرمز، نارنجی و سبز دارند. در حالت ایده‌آل، خط بین تمام بازیکنان باید سبز باشد با این حال شما می‌توانید بدون اینکه تمام خط‌های بین بازیکنان شما سبز باشد، به شیمی ۱۰۰ برسید.

بازیکنانی که به هم وصل هستند، اگر از سه حالت ملیت، لیگ و باشگاه، در دوتای آنها با هم اشتراک داشته باشند، خط‌شان سبز خواهد شد و اگر یکی از آنها را داشته باشند، خط بینشان به نارنجی تبدیل می‌شود. البته، اگر بازیکنان شما هم باشگاهی باشند‌، تحت هر شرایطی خط بینشان سبز خواهد شد. هر بازیکن نیز در صورت قرار گرفتن در پست اصلی خود (پستی که برروی کارت وجود دارد و جایگاهش در ترکیب)، پستش به رنگ سبز، نارنجی و قرمز در خواهد آمد که برای به دست آوردن شیمی بالاتر، باید بازیکن دقیقا در پستی بازی کند که برروی کارت آن ذکر شده است. هر چند که شما هم می‌توانید پست بازیکن خود را با استفاده از کارت‌های مخصوص عوض کنید. همچنین اگر بازیکنی که به طور مثال بال راست باشد، در یک بازی در دنیای واقعی در پست مهاجم نوک بازی کند و عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد، ممکن است در تیم هفته با پست اصلی مهاجم نوک قرار بگیرد که شما می‌توانید وی را تهیه کنید و از آن در پست مهاجم نوک استفاده کنید. 

Ultimate Team

مکانیزم آلتیمیت تیم و انواع کارت‌ها

مکانیزم آلتیمیت تیم، اینگونه است که شما با به دست آوردن سکه، می‌توانید یا بسته‌های مختلفی خریداری کنید و یا با این سکه‌ها، در بخش بازار نقل و انتقالات بازی شرکت کنید و بازیکنان و آیتم‌های مختلفی که دیگر گیمرها در معرض فروش قرار دادند،‌ خریداری کنید. از طرف دیگر، می‌توانید با پرداخت پول و خریداری فیفا پوینت، بسته‌هایی را که در قسمت فروشگاه بازی قرار گرفته‌اند، خریداری کنید که ما اصلا این کار را توصیه نمی‌کنیم و دلیل آن را در ادامه به شما خواهیم گفت. 

Ultimate Team

هنگامی که برای اولین باری، وارد بخش آلتیمیت تیم FIFA 17 می‌شوید، بسته به اینکه در سال‌های گذشته این بخش را تجربه کرده‌اید یا خیر،‌ چند بسته که حاوی آیتم‌هایی از قبیل بازیکنان یا کارت‌ها است در اختیار شما قرار خواهد گرفت. پیش از اینکه جلوتر برویم، لازم است ابتدا انواع مختلف کارت‌های این بخش را به شما توضیح دهیم.

اولین و رایج‌ترین کارت‌های این بخش‌، کارت‌های بازیکنان هستند. با به دست آوردن این کارت‌ها، بازیکن مربوطه به باشگاه شما اضافه خواهد شد و شما می‌توانید از این بازیکن در مسابقات خود استفاده کنید. البته این بازیکنان هر کدام انواع مختلفی را دارند که ممکن است بسته به نوع عملکرد آنها در دنیای واقعی، هر از چند گاهی EA Sports، این بازیکنان با کارت‌هایی با شمایل جدید و قدرت بیشتر، در بازی قرار دهد. هر هفته نیز، تیمی با عنوان تیم هفته از طرف الکترونیک آرتز معرفی می‌شود و این بازیکنان به بازی وارد می‌شوند. بازیکنان تیم هفته، قدرت‌های بیشتری دارند و به همین دلیل، در بازار نقل و انتقالات از قیمت بالاتری برخوردار هستند. اگر یک بازیکن در یک بازی، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد، یک کارت مخصوص از آن بازیکن نیز با قدرت بیشتر وارد بخش آلتیمیت تیم می‌شود. به طور کل، این بخش به دلیل ذات آنلاینش، به سرعت بروزرسانی می‌شود و در طول سال، بازیکنان مختلفی با قدرت‌های بیشتری به آن اضافه می‌شوند.Ultimate Team

یکی از نوآوری‌هایی که EA Sports در آلتیمیت تیم فیفا 17 انجام داده است، بازیکنان Ones to Watch است. ۲۳ بازیکن جوان که احتمال می‌رود در طول فصل عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته باشند، با شکل و شمایلی مجزا (این نکته را نیز لازم است ذکر کنیم که نسخه‌های معمولی این بازیکنان نیز در بازی وجود دارند. به طور کلی،‌ تمام بازیکنان یک نسخه معمولی دارند و در صورت عملکرد خوب، یک نسخه مخصوص از آنها نیز به بازی اضافه می‌شود) در بازی قرار گرفته‌اند. این بازیکنان که کارت‌هایی به رنگ مشکی دارند، اگر در طول فصل در دنیای واقعی عملکرد خوبی داشته باشند، قدرت‌های آنها به نسبت به عملکردشان در دنیای واقعی، به صورت پویا ارتقا پیدا می‌کند. 

Ultimate Team

بازیکنان در این بازی، به ۶ دسته تقسیم می‌شوند. برنزی، برنزی کم‌یاب،‌ نقره‌ای، نقره‌ای کمیاب، طلایی، طلایی کم‌یاب. همانطور که حدس زدید، بازیکنان برنزی، ضعیف‌ترین بازیکنان بازی هستند که آنچنان گران نیستند و همینطور به ترتیب، بازیکنان قوی‌تر می‌شوند. شما در نهایت، قصد دارید تیمی بسازید که تمام بازیکنان آن را بازیکنان طلایی کم‌یاب تشکیل دهند. 

از کارت‌های بازیکنان که بگذریم، به مربیان می‌رسیم. مربی یک تیم، در صورتی که با اکثر بازیکنان تیم شما هم‌‌وطن باشد یا در لیگی در دنیای واقعی مربی‌گری کند که اکثر بازیکنان شما در آن لیگ توپ می‌زنند، می‌تواند شیمی بین بازیکنان تیم‌تان را بالاتر ببرد. بعد از مربیان، کارت‌هایی با عنوان اعضای باشگاه وجود دارند که معمولا در بسته‌های مختلف پیدا می‌شوند و تاثیر آنچنانی برروی بازی شما ندارند و فقط به طور مثال وجودشان باعث می‌شود که بازیکن مصدوم شما کمی زودتر خوب شود و یا در هنگام استفاده از کارت قرارداد، چند بازی بیشتر به قرار داد بازیکن شما اضافه می‌کند.

کارت‌های دیگر بازی، کارت‌های Consumables نام دارند که شاید بعد از بازیکنان،‌ مهم‌ترین کارت‌های بازی باشند. این کارت‌ها، کارت‌هایی هستند که شما می‌توانید از آنها برروی تیم‌تان و بازیکنانتان استفاده کنید و به طور مثال قرارداد بازیکن خودتان را افزایش دهید، آمادگی بدنی تیم‌تان را بالا ببرید و حتی باعث شوید بازیکن مصدومتان به زودی به تیم برگردد. هر بازیکن به صورت پیش‌فرض، ۷ قرارداد دارد (به غیر از بازیکنانی که در بازار نقل‌ و انتقالات به فروش می‌رسند، این عدد در آنها می‌تواند بیشتر یا کمتر باشد زیرا صاحب قبلی این بازیکن، شاید قرارداد بیشتری برای او استفاده کرده باشد) و در صورتیکه این بازیکن قراردادش به اتمام برسد، شما باید برای ادامه استفاده از وی، کارت قرارداد استفاده کنید.

Ultimate Team

از طرف دیگر، بازیکنان شما، دارای خصیصه‌ای به نام Fitness (آمادگی جسمانی) هستند که با هر بازی که انجام می‌دهید، این فیتنس کمتر می‌شود. به صورت کلی، پس از هر سه بازی، شما باید یک کارت فیتنس برروی تمام بازیکنان تیم‌تان اعمال کنید. این کارت‌ها به دو صورت هستند. یا تکی، یا تیمی که کارت‌های تیمی، بسیار مقرون به صرفه‌تر هستند و شما می‌توانید به صورت میانگین با پرداخت هزار سکه، یک کارت فیتنس که ۳۰ واحد به فیتنس تمام بازیکنانتان اضافه می‌کند، از بازار نقل و انتقالات تهیه کنید. یکی دیگر از این کارت‌ها، کارت‌های مربوط به مصدومیت هستند. این کارت‌ها نیز خود به دو دسته تقسیم می‌شوند که دسته اول، به صورت خاص برای یک مصدومیت مانند زانو، کتف، همسترینگ و غیره به کار می‌رود و نوع دیگر، برای تمام مصدومیت‌ها به کار می‌رود. دیگر کارت این بخش، کارت تغییر پست بازیکن است. شما با استفاده از این کارت‌ها، می‌توانید دفاع چپ خود را به هافبک چپ یا بال چپ تبدیل کنید یا هافبک دفاعی خود را به یک هافبک تهاجمی یا یک هافبک بازی‌ساز تبدیل کنید. دقت کنید که با استفاده از این کارت‌ها، نمی‌توانید یک دفاع راست را به بال چپ تبدیل کنید و فقط در یک خط (راست، چپ و وسط) می‌توانید پست بازیکن خود را عوض کنید. چند نوع کارت دیگر در این بخش وجود دارند که می‌توانند برای یک بازی، برخی از قدرت‌های بازیکنان شما را افزایش دهند. نوع دیگری از کارت‌ها، با نام استایل‌های شیمی نیز در این بخش هستند که به صورت دائم، برخی از قدرت‌های بازیکنان شما را تا ۳ واحد بیشتر می‌کنند. در این بخش،‌ کارت‌هایی که بیشتر از همه نیاز دارید، کارت‌های قرارداد، فیتنس و رفع مصدومیت هستند که باید همیشه حواستان باشد که از این کارت‌ها در باشگاه خود داشته باشید تا هرگز به مشکل برنخورید. 

Ultimate Team

دسته دیگر کارت‌ها، دسته‌ای هستند که شامل لوگوی باشگاه، لباس‌های تیم، استادیوم و توپ‌ها می‌شوند. شما می‌توانید با خرید این آیتم‌ها، از آنها به صورت پیش‌فرض استفاده کنید و به طور مثال با خرید استادیوم ویمبلی و فعال کردن آن، این استادیوم به استادیوم اصلی شما تبدیل خواهد شد.

تیم خود را چگونه بسازیم و چگونه سکه به دست بیاوریم؟

حال برگردیم به بخش اول بازی و نحوه ساختن تیم‌تان. اگر از کسانی باشید که برای اولین بار بازی را آغاز کنید، یک بسته برنز حاوی ۳۰ بازیکن و آیتم در اختیار شما قرار می‌گیرد. شما باید ابتدا با این بازیکنان، تیمی را بسازید که از شیمی نسبتا خوبی برخوردار باشد تا با انجام بازی‌های مختلف، سکه به دست بیاورید و کم کم تیم اصلی خود را بسازید. اما بهترین روش برای به دست آوردن سکه چیست؟ چندین راه برای این کار وجود دارد که اولین و مهم‌ترین آنها، انجام بازی است. پس از اتمام هر بازی، تعدادی سکه به شما تعلق می‌گیرد.

این سکه‌ها بنا بر شرایط و عملکردتان در مسابقه، متغیر هستند. به طور متوسط و در شرایط عادی، شما می‌توانید در هر بازی نزدیک به ۵۰۰ سکه به دست بیاورید. البته پس از اتمام هر فصل و بدون توجه به سقوط، صعود و یا ماندنتان در دسته‌ای که در آن در حال مسابقه بوده‌اید، مقدار بیشتری پول در اختیار شما قرار می‌گیرد. این مقدار سکه، با در نظر گرفتن این که قیمت بازیکنان خوب در بازار نقل و انتقالات به صورت میانگین از ۳ تا ۴ هزار سکه آغاز می‌شود (دقت کنید که ما اینجا بازیکنان فوق‌ستاره‌ای مانند رونالدو و مسی را حساب نمی‌کنیم زیرا آنها قیمت‌های میلیونی دارند) و تا ۲۰۰ هزار سکه بالا می‌روند، به نظر کم می‌رسد اما راه‌های مختلفی برای به دست آوردن سکه بیشتر در مقابل شما قرار گرفته شده است.

یکی از این راه‌ها، کاتالوگ EA Sports است. شما با بازی کردن تمام بخش‌های فیفا، مقداری امتیاز به نام EASFC به دست میاورید که در قسمت بالایی منوی بازی دیده می‌شود. اگر چندین سال باشد که فیفا را بازی می‌کنید، این امتیازات به FIFA 17 نیز منتقل خواهد شد. با این امتیازات شما می‌توانید از کاتالوگ EA Sports در بازی فیفا 17، آیتم‌هایی را خریداری کنید. در این کاتالوگ بخشی به نام Ultimate Team وجود دارد که تمام آیتم‌های درون این بخش، به بخش آلتیمیت تیم مربوط می‌شوند. این آیتم‌ها، شامل بازیکنان قرضی، قراردادهای بلند مدت ۹۹ بازی،‌ فضای بیشتری در لیست فروش و سکه‌های اضافه می‌شوند که مهم‌ترین آنها، این سکه‌های اضافه است. شما با فعال‌سازی هر کدام از آیتم‌های مربوط به سکه، می‌توانید برای چند بازی، سکه‌هایی را که به دست میاورید، چند برابر کنید. یکی دیگر از مواردی که شما می‌توانید از طریق آن پول بیشتری به دست بیاورید، فروش آیتم‌ها یا بازیکنانی است که شما نمی‌خواهید. شما می‌توانید با قرار دادن این بازیکنان در لیست فروش خود، بسته به ارزش بازیکنتان، پول خوبی به دست بیاورید. دقت کنید که در این حالت اگر بازیکن شما، بازیکن نسبتا خوبی باشد، فرقی نمی‌کند چه قیمت پایه‌ای برای وی تعیین کنید زیرا به قدری تقاضا برای این بازیکنان زیاد است، که تغییر چندانی در قیمت فروش رفته، رخ نمی‌دهد. 

Ultimate Team

نکته‌ای که باید توجه داشته باشید، این است که سعی کنید تا می‌توانید از خریدن پک‌هایی که توسط EA Sports در بازی قرار گرفته است، خودداری کنید زیرا شانس اینکه در این پک‌ها بازیکن خیلی خوبی پیدا کنید و بتوانید آن را با سود هنگفت در بازار نقل و انتقالات بفروش برسانید،‌ بسیار بسیار بسیار کم است. با این حال اگر دوست دارید که این بسته‌ها را بخرید، پیشنهاد می‌کنیم زمانی این کار را انجام دهید که پک‌های مخصوص برای بازی قرار گرفته است. این اتفاق به صورت مداوم توسط الکترونیک آرتز رخ می‌دهد و بسته‌های مخصوصی به صورت مداوم در این فروشگاه قرار گرفته‌اند که شانس بالاتری در بدست آوردن آیتم‌های ارزشمند و بازیکنان خوب به شما می‌دهند.

پیشنهاد ما این است که شما سعی کنید با بازی کردن و روش‌هایی که گفته شد، سکه‌های بیشتری به دست بیاورید و بازیکنان مورد نظر خودتان را از طریق بازار نقل و انتقالات بخرید. تنها نکته‌ای که در این بخش باید به آن توجه کنید، این است که صبر داشته باشید. بگذارید این مسئله را با یک مثال به شما توضیح دهیم. در هنگام نوشتن این مطلب، مسوت اوزیل،‌ با میانگین قیمت ۹۶ هزار سکه در بازار نقل و انتقالات به فروش می‌رسد. قبل از اینکه به ادامه این مطلب بپردازیم، لازم است به یک ویژگی که اخیرا به آلتیمیت تیم اضافه شده و برای جلوگیری از تقلب استفاده می‌شود، اشاره کنیم. از سال گذشته بود که EA Sports، از یک ویژگی به نام کمینه و بیشینه قیمت برای هر بازیکن رونمایی کرد. پیش از این شما می‌توانستید هر بازیکنی را که دوست داشتید با هر قیمتی که می‌خواستید به فروش برسانید که این مسئله باعث می‌شد برخی از افراد، از این مسئله سوءاستفاده کنند و سکه‌ها را با پول واقعی (که کار غیر قانونی است) به فروش برسانند.

Ultimate Team

نحوه کار آنها نیز به این صورت بود که به طور مثال در ازای دریافت ۳۰ دلار، به شما می‌گفتند که یک بازیکن بی‌ارزش را با قیمت ۱۰۰ هزار دلار در بازار نقل و انتقالات قرار دهید و آنها اقدام به خرید این بازیکن می‌کردند و ۱۰۰ هزار سکه به حساب فروشنده در ازای ۳۰ دلار اضافه می‌شد. بازگردیم به سناریو اوزیل. این بازیکن، کمینه‌ای ۷ هزار سکه‌ای و بیشینه‌ای ۱۴۰ هزار سکه‌ای دارد اما با میانگین قیمت ۹۶ هزار سکه در بازی به فروش می‌رسد. شما برای خرید وی، باید حوصله به خرج دهید. ابتدا با جتسجوی نام او، یک دید کلی نسبت به وضعیت، قیمت و نوع کارت‌های (بازیکن هفته و یا دیگر اشکال مختلف این بازیکن) اوزیل به دست آورید.

این بازیکن، در زمان نوشتن این مطلب، فقط یک کارت با قدرت ۸۹ داشت. پس از سرچ کردن نام اوزیل و بررسی چند کارت، به این نتیجه می‌رسیم که اگر این بازیکن را با قیمت زیر ۱۰۰ هزار سکه خریداری کنیم، با قیمتی مناسبی معامله کردیم. حال باید بگردیم و یک کاندید خوب با این قیمت پیدا کنیم. شما برای خرید هر بازیکن یا هر آیتم، دو راه در پیش‌رو دارید. یا مانند حراج‌های سنتی،‌ قیمت پیشنهادی خود را ارائه دهید و صبر کنید تا زمان حراج به پایان برسد. در این صورت اگر پیشنهاد بیشتری برروی آخرین پیشنهاد شما آمد، می‌توانید پیشنهاد خود را بالاتر ببرید. خوبی این روش این است که این امکان وجود دارد که یک بازیکن خوب را با قیمت کمتری به دست بیاورید. روش دوم، استفاده از گزینه خرید فوری است. این حالت را فروشنده آیتم تعیین می‌کند و اگر دست به آن نزند، قیمت بیشینه بازیکن به عنوان قیمت خرید فوری آن محسوب می‌شود. به طور مثال، اگر در همین مثال بالا، شما اوزیلی با قیمت خرید فوری ۹۶ تا ۹۸ هزار سکه پیدا کردید، می‌توانید از آن به عنوان یک خرید خوب یاد کنید و سریعا با پرداخت این مبلغ، دیگر وقت خود را صرف به پایان رساندن حراج و ورود به جنگ پیشنهادها نکنید. 

بخش آلتیمیت تیم، بخش بسیار وسیع و بزرگی است و به طور قطع با یک مقاله، نمی‌توان تمام جنبه‌های کلی آن را معرفی و بررسی کرد. با این حال سعی کردیم که تا آنجا که امکان داشت، در این مطلب، نکات مهمی را که شما برای شروع این بخش بدست بیاورید، برای شما توضیح دهیم. هر سوالی هم که درباره این بخش دارید، با ما در کامنت‌ها در میان بگذارید و در صورت امکان و در اسرع وقت پاسخ آن را به شما ارائه می‌دهیم.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده