// یکشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۲

فیل اسپنسر می‌خواهد افراد بیشتری به تجربه بازی‌ها اقدام کنند

فیل اسپنسر، رییس ایکس باکس، در جریان لایو استریم کمپانی مایکروسافت در مورد فلسفه و اهداف خود در صنعت بازی‌ها صحبت و به نکات جالب توجه دیگری نیز اشاره کرد.

روز گذشته در جریان لایو استریم کمپانی مایکروسافت که از طریق برنامه استریم Mixer در حال پخش بود، فیل اسپنسر، رییس ایکس‌باکس، در مورد فلسفه ایکس باکس و شغل خود به سخنرانی پرداخت که در ادامه نگاهی به مهم‌ترین قسمت‌های سخنان او می‌اندازیم.

فیل اسپنسر ابتدا در مورد نحوه نام‌گذاری کنسول‌ ایکس باکس وان اس و کنسول تازه عرضه‌شده ایکس باکس وان ایکس نکات جالبی را بیان کرد:

اول از همه اعضای تیم بازاریابی ایکس‌باکس بر اساس تحقیقات انجام‌شده، چند اسم را به من پیشنهاد کردند، اما آنها دوباره به تحقیقات خود از بازار ادامه دادند و اسامی زیادی را به پیشنهادهای خود اضافه کردند؛ به طوری که من هنگام مطالعه آنها گیج شده بودم! [همراه با خنده]. اما دوستان من در بخش بازاریابی ایکس‌باکس روی سه نام متفاوت به جمع‌بندی نهایی رسیدند که من از بین آنها اسامی S و X را پسندیدم و آنها را برای خانواده ایکس‌باکس انتخاب کردم.

one x vs one s

سپس مجری برنامه در مورد احساس فیل اسپنسر از جایگاه و پست خود در مایکروسافت و ایکس‌باکس سوالی را پرسید که رییس ایکس‌باکس در پاسخ او چنین اظهار نظر کرد:

من عاشق کارم هستم و امیدوارم که این آخرین شغل من باشد

فوق‌العاده است. تنها چیزی که واقعا ناراحتم می‌کند این است که گاهی با توسعه‌دهندگانی ملاقات می‌کنم که ایده‌های خارق‌العاده‌ای دارند اما نتوانسته‌اند کارشان را به‌خوبی به پایان برسانند؛ زیرا منابع انسانی، منابع مالی و زمان مناسبی را در اختیار نداشته‌اند و با شکست روبه‌رو شده‌اند. در مایکروسافت نیز تیم‌های زیادی روی ایده‌های خلاقانه مشغول کار هستند و این برای من بسیار هیجان‌انگیز است. گاهی اوقات آنها محصول یا خدمتی باکیفیت را به بازار عرضه می‌کنند، اما از اینکه تعداد کمی از افراد موفق به تجربه محتوای آنها شده‌اند، ناامید می‌شوند. اما این توسعه‌دهندگان پس از عرضه کنسول ایکس‌باکس وان ایکس انرژی تازه‌ای گرفته‌ و بسیار هیجان‌زده هستند؛ زیرا با سخت‌افزار جدید و افراد بیشتری در ارتباط و تعامل خواهند بود.

او در مورد جایگاه خود در مایکروسافت این‌چنین ادامه داد:

من عاشق کارم هستم و امیدوارم که این آخرین شغل من باشد. همکاران من در مایکروسافت بهترین افراد روی زمین هستند و از کار کردن کنار آنها واقعا لذت می‌برم. تیم‌ها، طرفداران و جامعه‌ای که با آن روبه‌رو هستیم بهترین قسمت‌ شغل من را تشکیل می‌دهند.

Xbox one X

فیل اسپنسر در ادامه در مورد جلسات Listening Tours مایکروسافت (جلساتی که در آن مدیران ارشد در نقش شنونده به توضیحات تیم‌های مختلف این کمپانی گوش می‌دهند) مطالبی را عنوان کرد:

تعدادی از اعضای هر تیم به این جلسات دعوت می‌شوند تا نقطه نظرات خود را در مورد کارها و برنامه‌هایی که می‌خواهند در مایکروسافت انجام بدهند اعلام کنند. برای من بسیار خوشحال‌کننده است که در اکثر موارد، نقطه نظرات آنها بسیار شبیه و هماهنگ با بازخورد طرفداران است. این نشان می‌دهد که آنها با طرفداران به‌خوبی در تعامل هستند و به بررسی نظرات آنها پرداخته‌اند. برای مثال یکی از کارمندان تازه استخدام‌شده ما در جلسات Listening Tours توضیحاتی را در مورد داشبورد جدید کنسول ایکس باکس وان و چشم‌انداز آن ارائه کرد که در نهایت با آن چیزی که طرفداران از ما برای تغییرات داشبورد این کنسول درخواست کرده بودند، تطابق داشت.

رییس ایکس‌باکس در مورد فلسفه و دیگاه خود در صنعت بازی این‌چنین به اظهار نظر پرداخت:

یکی از دلایلی که علاقه‌مندم در صنعت بازی‌ها کار کنم این است که می‌خواهم افراد بیشتری به تجربه بازی‌ها اقدام کنند

این مساله که من می‌بینم توسعه‌دهندگان هیجانی زیادی دارند که افراد بیشتری بتوانند به تجربه بازی آنها بپردازند، برایم بسیار خوشحال‌کننده است. یکی از دلایلی که علاقه‌مندم در صنعت بازی‌ها کار کنم این است که می‌خواهم افراد بیشتری به تجربه بازی‌ها اقدام کنند. من فکر می‌کنم که بازی‌ها شکل بسیار خاصی از هنر هستند. به نظر من بازی‌ها یک اتفاق مثبت برای جامعه به شمار می‌رود و حس می‌کنم که مایکروسافت یک فرصت منحصربه‌فرد در اختیار دارد تا بازی‌ها را در دسترس افراد بیشتری قرار دهد. بنابراین هر چه توسعه‌دهندگان بیشتری داشته باشیم و هر چه پلتفرم‌های ما فراگیرتر باشند می‌توانیم تجربه بازی‌ها را در اختیار افراد بیشتری از جامعه قرار دهیم.

one x one s

او در ادامه این بحث که می‌خواهد افراد بیشتری را به دنیای بازی‌ها جذب کند، چنین گفت:

برای این مساله هیچ‌گاه نمی‌توانم عددی را به‌عنوان هدف در نظر بگیرم. در حالی که صنعت بازی توانسته یک میلیارد نفر از جمعیت جهان را به خود جذب کند، معتقدم این جمعیت باید به دو میلیارد نفر افزایش یابد. افراد بیشتری باید بازی‌ها را تجربه کنند، با هم مسابقه دهند، یاد بگیرند و با هم گفتگو کنند. بازی‌ها محل مناسب و شگفت‌انگیزی برای دور هم جمع کردن افراد هستند. اینکه والدین با فرزندان خود، خواهران و برادران، دوستانی که کنار هم زندگی می‌کنند و دوستانی که حتی همدیگر را ندیده‌اند و شاید هرگز همدیگر را نبینند بتواند در محیطی سالم و آرام به تجربه بازی‌ها بپردازند و اوقات خوبی را برای خود و اطرافیان خود رقم بزنند، اتفاق ویژه‌ای است و اهمیت فراوانی دارد.

اگر زمانی مجبور می‌شدم تا خالکوبی داشته باشم بدون شک لوگوی ایکس‌باکس را انتخاب می‌کردم

بیاید کمی از بحث‌های تجاری و اقتصادی دور شویم. وقتی می‌گویم اتفاق ویژه برای جامعه به این دلیل است که در اینجا خبری از مقایسه‌ها و معاملات تجاری نیست؛ بلکه صحبت از افرادی است که در کنار یکدیگر به بازی کردن می‌پردازند و بهترین لحظات را همراه با اطرافیان و دوستان خود سپری می‌کنند. به همین خاطر است که در صنعت بازی مشغول به کار هستم، به همین دلیل است که عاشق شغل خود هستم. دوست دارم بازیکنان فارغ از بازی و پلتفرمی که تهیه کرده‌اند در کنار یکدیگر باشند و از این تجربه لذت کافی ببرند. 

پیش از پایان مصاحبه، اسپنسر به چند سوال جالب که از سوی مجری برنامه مطرح شده بود پاسخ داد. در ابتدا از فیل اسپنسر در مورد اینکه چرا خالکوبی مربوط به بازی ندارد سوال شد و او اینگونه جواب داد:

خالکوبی ندارم و نخواهم داشت. البته اگر زمانی مجبور می‌شدم تا خالکوبی داشته باشم بدون شک لوگوی ایکس‌باکس را انتخاب می‌کردم. من ۱۷ سال است که در بخش ایکس‌باکس مشغول به کار هستم و این قسمتی از هویت من است.

مجری برنامه سپس پرسید: «اگر شما مجبور شوید با ساتیا نادلا، رییس مایکروسافت بخش Co-op (همکاری چندنفره) یک بازی را تجربه کنید، فکر می‌کنید در کدام بازی موفق‌تر ظاهر می‌شوید؟»

فکر می‌کنم بازی Overcooked، ساخته استودیو Ghost Town Games

xbox

در ادامه از فیل اسپنسر خواسته شد تا کمی در مورد شخصیت خود در دوران نوجوانی، بازی‌ها و علاقه‌مندی‌های خود توضیح دهد. او در این مورد گفت:

بازی مورد علاقه من Robotron است. زمانی که به کالج می‌رفتم، خیلی اجتماعی نبودم و هنگامی که نمی‌توانستم در خوابگاه بازی‌های ویدیویی را انجام دهم به نزدیک‌ترین فروشگاه «11 7» می‌رفتم تا Robotron را بازی کنم. در واقع تفریحات من به بازی‌های ویدیویی، موسیقی و خواندن کامیک‌ها خلاصه ‌می‌شد. 

در پایان همانطور که می‌دانید، فیل اسپنسر اخیرا به جمع رهبران ارشد کمپانی مایکروسافت پیوسته است و مدتی پیش نیز اعلام کرد که مایکروسافت قصد خرید و احداث چند استودیوی جدید را دارد.

نظر شما در مورد صحبت‌های فیل اسپنسر و دیدگاه او در مورد صنعت بازی چیست؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده