// دوشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۵

مایکروسافت قصد خرید و احداث چند استودیوی دیگر را دارد

فیل اسپنسر، رییس ایکس‌باکس، از تصمیم مایکروسافت برای سرمایه‌گذاری بیشتر روی بازی‌های First Party می‌گوید. آنها می‌خواهند استودیو‌های جدیدی را احداث کنند و برخی استودیو‌ها را بخرند.

در سال‌های گذشته کمپانی مایکروسافت به خوبی رقبا نتوانسته است به توسعه و عرضه بازی‌های انحصاری بپردازد. علاوه بر این شاهد متوقف شدن توسعه برخی از بازی‌ها و تعطیل شدن بعضی از استودیو‌های First Party این کمپانی بوده‌ایم. اما با توجه به سیاست‌های آنها در چند سال اخیر، مدیران ایکس باکس تمرکز خود را روی زیرساخت‌ و رفع مشکلات کنسول ایکس باکس وان از هنگام عرضه تاکنون گذاشته بودند تا زمینه لازم برای توسعه و عرضه بازی‌های بیشتر ایجاد شود.

اما به نظر می‌رسد دیدگاه و سیاست‌های مایکروسافت در حال تغییر است. طبق مصاحبه اخیر وب‌سایت بلومبرگ با فیل اسپنسر، رییس ایکس‌باکس، او از تصمیم مایکروسافت برای سرمایه‌گذاری بیشتر برای توسعه و عرضه بازی‌های انحصاری سخن گفته است که شامل خرید برخی از استودیو‌ها و همچنین احداث چند استودیوی جدید First Party می‌شود. همچنین او وعده داده با سرمایه‌گذاری بیشتر، توسعه و ساخت بازی‌های انحصاری جزو نقاط قوت این کمپانی به شمار خواهد رفت. فیل اسپنسر در این مورد چنین به اظهار نظر پرداخته است:

ما می‌خواهیم پیشرفت کنیم و من همواره برای تحقق آن تلاش می‌کنم. توانایی ما در توسعه بازی‌ها همیشه باید جزو نقاط قوت ما باشد. ما تاکنون اقدام به سرمایه‌گذاری کافی برای این بخش نکرده‌ایم و همیشه فراز و نشیب‌هایی در سرمایه‌گذاری و تمرکز ما در این بخش دیده می‌شود.

xbox one x

همچنین طبق صحبت‌های فیل اسپنسر، مایکروسافت احتمالا تا سه سال آینده سرویس استریم آنلاینی را راه‌اندازی خواهد کرد که کاربران بدون نیاز به کنسول نیز بتوانند برخی از بازی‌ها را تجربه کنند. احتمالا این سرویس، چیزی شبیه به سرویس Playstation Now خواهد بود. کمپانی مایکروسافت در سال ۲۰۱۲ به آزمایش این سرویس پرداخت و با توجه به هزینه‌بر بودن آن برای کاربران تصمیم گرفت تا تغییراتی را روی آن اعمال کند و به توسعه این سرویس ادامه دهد. اما با توجه به رشد روز‌ افزون سرویس ابری Azure، به نظر می‌رسد سرویس استریم آنلاین مایکروسافت روند توسعه را به‌خوبی طی کرده و با کیفیت و هزینه کم‌تری در سال‌های آتی برای کاربران عرضه خواهد شد.

فیل اسپنسر هنوز اطلاعات دیگری را در مورد سرمایه‌گذاری مایکروسافت روی استودیو‌های بیشتر اعلام نکرده است، اما با توجه به اخبار منتشر شده در ماه‌های اخیر و صحبت‌های اعضای ارشد ایکس‌باکس، تمرکز ویژه مایکروسافت روی بازی‌های بیشتر، قطعی به نظر می‌رسد و احتمالا به‌زودی باید منتظر خبر‌های بیشتری از خرید و احداث استودیو‌های فرست پارتی بیشتر توسط مایکروسافت باشیم.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده