نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۱

شایعه: ساخت دنباله فیلم Alien: Covenant لغو شده است

طبق شایعات منتشر شده، کمپانی فاکس قرن بیستم ساخت دنباله فیلم بیگانه: کاوننت (Alien: Covenant) را متوقف کرده است.

تابستان امسال، فیلم Alien: Covenant به کارگردانی ریدلی اسکات، به روی پرده‌های سینما رفت. با وجود اینکه این فیلم توانست نقدهای نسبتا مثبتی را از سوی منتقدان دریافت کند، اما در گیشه استقبال خوبی از این فیلم نشد. فیلم Alien: Covenant تنها ۷۴ میلیون دلار در آمریکای شمالی و کمی بیش از ۲۴۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده است. بودجه ساخت این فیلم ۹۷ میلیون دلار اعلام شده که بدین ترتیب این فیلم سودآوری چندانی را برای کمپانی فاکس قرن بیستم نداشته است. در سال ۲۰۱۲، فیلم Prometheus (پرومتئوس) به کارگردانی ریدلی اسکات به روی پرده‌های سینما رفت که فیلم Alien: Covenant در واقع دنباله این فیلم است.

اسفند سال گذشته، اسکات فاش کرد که بیگانه: بیداری (Alien: Awakening) نام دنباله فیلم Alien: Covenant خواهد بود. پس از این مصاحبه، او در یک مصاحبه دیگر گفت که فیلمبرداری و تولید این فیلم قرار است ظرف ۱۴ ماه آینده آغاز شود. با این حال، به نظر می‌رسد که عدم موفقیت تجاری فیلم Alien: Covenant باعث کاهش علاقه کمپانی فاکس قرن بیستم به ساخت فیلم دیگری از مجموعه بیگانه (Alien) شده است. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، خبرها و شایعه‌هایی مبنی بر لغو ساخت دنباله جدید فیلم Alien شنیده می‌شود. طبق ادعای یکی از کاربران فروم HumanMedia در ماه سپتامبر امسال (مهر)، کمپانی فاکس قرن بیستم در واقع مدتی می‌شود که ساخت مجموعه Alien را کنار گذاشته است. این کاربر گفت:

در اصل از این ماه (سپتامبر) قرار بود تولید دنباله فیلم Covenant در سیدنی آغاز شود. پس از مشاهده عملکرد فیلم Covenant در گیشه، فیلمبرداری دنباله این فیلم لغو شد و اعضای تیم سازنده فیلم، محل تولید فیلم را ترک کردند. بنابراین برنامه اصلی که قرار بود به‌سرعت فیلم دیگری از مجموعه Alien تولید شود و به روی پرده‌های سینما برود، بدون اینکه تغییری در آن داده شود، لغو شده است.

Alien: Covenant

با این حال، خیلی عجیب نیست که کمپانی فاکس قرن بیستم ساخت دنباله فیلم Alien: Covenant را لغو کرده باشد، اما در حال حاضر مشخص نیست که این ادعا تا چه اندازه درست خواهد بود. فیلمبرداری این فیلم قرار بود از تابستان سال آینده آغاز شود که با توجه به لغو پیش تولید این فیلم، کمی بعید به نظر می‌رسد که فیلمبرداری فیلم Covenant در تابستان سال آینده آغاز شود. ماه گذشته، ریدلی اسکات در یک مصاحبه اعلام کرد که فیلم‌های بیشتری از مجموعه Alien قرار است تولید و منتشر شود. همچنین ماه گذشته، کمپانی والت دیزنی رسما بخش فیلمسازی و تلویزیونی کمپانی فاکس قرن بیستم را از کمپانی فاکس قرن 21 خریداری کرد.

بدین ترتیب والت دیزنی صاحب مجموعه Alien خواهد شد و ممکن است که تصمیم به ریبوت این مجموعه بگیرد یا اینکه همکاری خود را با اسکات برای گسترش این مجموعه آغاز کند. با این حال، چیزی که مشخص است، در حال حاضر سرنوشت مجموعه Alien در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و مشخص نیست که فیلم بعدی این مجموعه در چه زمانی تولید و منتشر خواهد شد.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده